Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:46

Haha ja ik ga eens kijken voor soaps! Had inderdaad al door dat er vaak een hoop drama bij zit!

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:38

Hoi!

Ik ben echt superlang niet meer op Bokt geweest, en zag dit topic bovenaan staan..
Ben weer terug :D

Ik ben in september in Bodrum geweest, en daar de liefde van mijn leven leren kennen <3
Helaas na 8 dagen alweer naar huis.. Inmiddels ben ik net terug van een vakantie in Istanbul met hem.. Volgende maand komt hij hierheen, en gaan we 2 weken hier vakantie houden :D

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:22

Ik wil ergens in december gaan boeken voor de vakantie in mei, maar ik vind het zó moeilijk. Elke keer is mijn 'favoriet' weer een ander hotel :') -O-

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:38

Booooo schreef:
Hoi!

Ik ben echt superlang niet meer op Bokt geweest, en zag dit topic bovenaan staan..
Ben weer terug :D

Ik ben in september in Bodrum geweest, en daar de liefde van mijn leven leren kennen <3
Helaas na 8 dagen alweer naar huis.. Inmiddels ben ik net terug van een vakantie in Istanbul met hem.. Volgende maand komt hij hierheen, en gaan we 2 weken hier vakantie houden :D


Ah een lotgenoot! wat leuk :)

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:48

Leuk Bo! Kon hij makkelijk een visum krijgen?

Welke hotels twijfel je tussen Amira?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:43

Nadir schreef:
Leuk Bo! Kon hij makkelijk een visum krijgen?

Welke hotels twijfel je tussen Amira?



Ja de eerste keer is zijn visumaanvraag gelijk goedgekeurd! :)

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:43

Nadir schreef:
Welke hotels twijfel je tussen Amira?

Eigenlijk alle :+ Haha. Maar vooral tussen Aska Lara Resort en Miracle Resort. En twijfel ook of ik niet gewoon naar hetzelfde hotel als dit jaar zal gaan, was echt super maar wil eigenlijk wel iets nieuws.
Tips zijn ook zeker welkom ! :D

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:44

Booooo schreef:
Nadir schreef:
Leuk Bo! Kon hij makkelijk een visum krijgen?

Welke hotels twijfel je tussen Amira?



Ja de eerste keer is zijn visumaanvraag gelijk goedgekeurd! :)



Was het hier ook maar zo'n feest... al 2 jaar verder nu... -O-

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:50

Ilja_1997 schreef:
Booooo schreef:



Ja de eerste keer is zijn visumaanvraag gelijk goedgekeurd! :)



Was het hier ook maar zo'n feest... al 2 jaar verder nu... -O-

Mijn vriend hoeft niet eens een visum aan te vragen.
Waarom is het zo'n probleem Ilja?

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:33

Gracezellaa schreef:
Mijn vriend hoeft niet eens een visum aan te vragen.
Waarom is het zo'n probleem Ilja?


Turken mogen zonder visum niet op vakantie in Nederland. Hij had tot nu toe geen vast contract en daardoor is de kans groot dat je wordt afgewezen, zoals in zijn geval.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:47

Ilja_1997 schreef:
Gracezellaa schreef:
Mijn vriend hoeft niet eens een visum aan te vragen.
Waarom is het zo'n probleem Ilja?


Turken mogen zonder visum niet op vakantie in Nederland. Hij had tot nu toe geen vast contract en daardoor is de kans groot dat je wordt afgewezen, zoals in zijn geval.

Mijn vriend is ook Turks, dus er zijn uitzonderingen.

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:37

@gracezellaa


Dat is wel heel apart dan... wil je me misschien uitleggen via pb waarom? Heeft hij wel echt een turks paspoort?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:03

Dat vind ik ook een vreemd verhaal, dar hij geen visum nodig zou hebben.

Amira, ik maak altijd een overzicht in Excel zodat ik alle hotels goed met elkaar kan vergelijken. Welke facciliteiten zijn er, hoe zijn de kamers, wat is bij de prijs inbegrepen etc. Daarna geeft de prijs meestal de doorslag.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:12

Amira: Miracle in Lara zijn mijn ouders afgelopen zomer geweest.. Ze vonden het echt een super hotel! Luxe, alles goed geregeld, kamer met geweldig uitzicht!

Ilja_1997: Mijn vriend heeft ook geen vast contract.. Werkt op dit moment niet eens en toch goedgekeurd. Hij had een retour ticket al geboekt, als 'bewijs'. Heeft je vriend een auto/huis of iets op zijn naam staan? Dat zijn ook redenen om terug te keren. Verder heb ik bij de gemeente een logieverklaring en sta ik garant voor hem, dat scheelt ook al heel erg veel. Wellicht kun je dat doen?

gracezellaa: Vreemd verhaal.. Heeft hij wel een turks paspoort? Het is onmogelijk dat ze zonder visum naar Nederland komen, tenzij hij het illegaal doet :D

Als het goed is krijgen de turken vanaf juli 2016 vrijstelling, en mogen ze zonder visum Europa in :D

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:29

Booooo schreef:
Ilja_1997: Mijn vriend heeft ook geen vast contract.. Werkt op dit moment niet eens en toch goedgekeurd. Hij had een retour ticket al geboekt, als 'bewijs'. Heeft je vriend een auto/huis of iets op zijn naam staan? Dat zijn ook redenen om terug te keren. Verder heb ik bij de gemeente een logieverklaring en sta ik garant voor hem, dat scheelt ook al heel erg veel. Wellicht kun je dat doen?


Wij hebben ook garant gestaan, hele riedel van papierwerk was correct. Hij woont momenteel weer bij zijn ouders en heeft geen auto of huis op zijn naam staan, dus denk dat werk echt de enige reden is. Er werd ook aangegeven dat het onzeker zou zijn of hij na de aangegeven periode ook daadwerkelijk terug zou keren.
Moed is me toen wel in de schoenen gezonken en mn vriend wil het eigenlijk niet eens meer proberen omdat het zoveel geregel is qua papierwerk en hij ook naar Izmir moest om het verzoek in te dienen...

Inderdaad duimen dat ze vrij mogen reizen in de schengen landen na juli 2016.

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:55

Mijn turkse ex kreeg vorig jaar ook gewoon visum in 1 keer. Hij had wel een of andere verklaring van het werk. Volgens mij is dat een van de grootste dingen waar ze naar kijken.


Aaldonk's Romanov :+:

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:30

@ iedereen
De vader van mijn vriend werkt voor de overheid, waardoor hij en zijn kinderen een speciaal paspoort krijgen. Hiermee hoeft hij dus niet van te voren een visum aan te vragen, maar kan hij gewoon zo naar nederland vliegen.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:55

Ah, dat is goed geregeld dan! Daar heb ik nog niet eerder over gehoord, fijn dat het zo kan!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:59

Een wit paspoort heet dat volgens mij :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:28

Groen volgens hem ;)

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:42

Ook goed ;)

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:18

Met een groen paspoort kun je inderdaad visumvrij naar Nederland komen.

Vervelend om te horen Ilya. Dat zal wel een hoop stress opleveren. Misschien omslachtig maar kan hij geen studie starten? Dan heeft hij een reden om terug te gaan.

Onze visumaanvragen zijn altijd goedgekeurd geweest. Onze verblijfsvergunning is ook de eerste keer goedgekeurd. Daarvoor had ik een a4 map vol aan papieren ingeleverd. Ik kon zo een administratiekantoor beginnen . Wij wonen ondertussen al een tijd samen in Nederland. Bevalt erg goed

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:57

Wat leuk ikkuh!! Hoe bevalt het hem hier?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:17

ikkuh15 schreef:
Met een groen paspoort kun je inderdaad visumvrij naar Nederland komen.

Vervelend om te horen Ilya. Dat zal wel een hoop stress opleveren. Misschien omslachtig maar kan hij geen studie starten? Dan heeft hij een reden om terug te gaan.

Onze visumaanvragen zijn altijd goedgekeurd geweest. Onze verblijfsvergunning is ook de eerste keer goedgekeurd. Daarvoor had ik een a4 map vol aan papieren ingeleverd. Ik kon zo een administratiekantoor beginnen . Wij wonen ondertussen al een tijd samen in Nederland. Bevalt erg goed

Wat fijn dat t bij jullie zo makkelijk ging! Zelfs een verblijfsvergunning :)

Helaas is hij juist net afgestudeerd , moet alleen nog zijn KPSS cursus halen.. Werkt nu als docent bij een prive school/ huiswerkbegeleiding tot dat hij zijn cursus heeft gehaald. Een studie volgen zit er dus niet in.


ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:04

Nadir schreef:
Wat leuk ikkuh!! Hoe bevalt het hem hier?


Het bevalt hem goed. Was natuurlijk in het begin wel wennen maar dat is normaal. Hij zit al een tijd op Nederlandse cursus en gaat met sprongen vooruit. Hij vind het erg leuk om te leren en doet ook echt zijn best. Het is zo fijn dat je nu weet dat je geen afscheid meer hoeft te nemen en dat je gewoon bij elkaar kan blijven. Geeft een enorme rust.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk_H, Ashkerlon, carina, Jacquelinee_, mmajar, purny, roosjenat, Sannek90, topsylover, xLauLaUx en 79 bezoekers