London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:19

Hoi! Ik ga deze zaterdag weer naar Londen, zo'n bustripje van slangenreizen. Vorig jaar februari ook gedaan en het beviel best. Zit me wel zorgen te maken over terroristische dreigingen. :') Zeker omdat het zo'n grote stad is.


Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:40

Ja dat is iets waar je niets aan kunt doen helaas.

Ik snap je wel, zeker omdat ik er woon. :)

Mensen zijn vooral voorzichtig met openbare plaatsen. Overal is extra beveliging in acht genomen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:43

Ja, Londen is toch wel een zeker doelwit en zeker nu die aanslag op Parijs zo vers is en er nu ook iets aan de hand is in Hannover, blijf ik eigenlijk liever thuis.
Zeker omdat ik alleen maar op openbare plekken kom en Londen is nou niet echt de meest rustige stad op zaterdag.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:03

De terreurdreiging vind ik ook niet zo fijn, maar we gaan uiteraard toch gewoon. Zo kort na Parijs zal er wel extra bewaking zijn neem ik aan. Ik heb er in ieder geval zin in.

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:10

Ja mijn vriend is nogal nuchter, dus waarschijnlijk ga ik ook gewoon. Ik ben alleen echt zo'n schijtluis. :+ Ik ga ook liever niet met de metro als ik daar ben, haha.

M'n lievelingsstad en ik kan er nu niet eens zonder angst heen, verdomme.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:23

Ik ga volgende week donderdag tot en met zondag naar Watford (dichtbij Londen) met mijn moeder en tante.
Op vrijdag voor de vijfde keer naar de Harry Potter studio tour. :):)
Zaterdag zouden we naar Winter Wonderland gaan, maar dat hebben we vanwege de terreurdreiging maar geschrapt.
Ik ben vorig jaar al naar Winter Wonderland geweest en vond er eigenlijk weinig aan. Heel erg druk en het ijspaleis had ik voor die prijs meer van verwacht.
Nu zitten we aan Harrods te denken, maar ook dat is een druk bezochte plek en durven we nu ook niet zo goed.
Of toch in Watford blijven, is ook leuk, maar Londen in is natuurlijk leuker.
We houden het nieuws iig in de gaten en beslissen daar wel wat we gaan doen. :j

The best view comes after the hardest climb.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:38

Tja, ik wil mijn reis er niet door laten vergallen. Ik ga toch echt doen wat ik wil doen. In Parijs zag je dat er zo'n willekeur was. Voor de slachtoffers die op straat zijn gevallen was het echt een kwestie van op de verkeerde plek zijn op het verkeerde tijdstip. En niet echt toeristische doelen.
Daar komt nog bij dat ze in de grote steden op het moment veel alerter zijn en de bewaking is opgevoerd.
Zonde om niet te doen wat je eigenlijk wil doen dus. Het kan overal gebeuren. We moeten niet "te" bang worden!

Jeetje dat je al voor de vijfde keer heen ga! Wij gaan a.s. zondag (voor het eerst) en ik heb er wel super veel zin in.

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:47

Hi dames, lees eigenlijk vooral mee in dit topic. Ik ga ieder jaar naar Londen, en dit jaar voor de derde keer met kerst. We blijven van 22 tm 24 dec, vrij kort omdat ik zwanger ben en dan 30 wkn. Mn eigen keuze en moet helemaal goedkomen fysiek, alleen zoals hierboven ook gepost werd: terrorisme :\ wat denken jullie? Ik ga ieder jaar eigenlijk en ik ben helemaal gek van Londen, is echt wel t hoogtepunt van mn jaar, maar ik ben tegelijkertijd ook enorm bang voor een aanslag.. mn ouders hebben liever niet dat ik ga en mn vriend die maakt het niet zoveel uit geloof ik.

Ik las hierboven wel dat er extra beveiliging is etc, maar de stad blijft natuurlijk doelwit. Iemand een advies? :+ ik weet natuurlijk wel dat het mn eigen keuze is maar misschien kunnen jullie me over de streep trekken haha.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:07

Niemand kan je over de streep trekken, dat moet je zelf doen. Er is toch niemand die jou vooraf kan vertellen of er precies dan en daar een aanslag gepleegd gaat worden.
Als jij je er niet goed bij voelt, dan moet je niet gaan, dat is het enige wat telt.

Maar hou in je achterhoofd dat het overal kan gebeuren. Je kan ook lekker aan het winkelen zijn in bijv. Alkmaar dat er ineens een of andere idioot begint te schieten. In grote steden is de kans waarschijnlijk wat groter, maar overal kunnen van dit soort eenmansacties gebeuren.
Niet om je bang te maken, maar om de hele situatie te relativeren.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:15

@mbkaatje: Ja waarschijnlijk gaan we ook gewoon naar Harrods. We willen inderdaad onze reis er niet door laten verpesten.
Maar toch blijft het wel spannend. We zullen de komende tijd wel zien wat er gebeurd.

Ja, de vijfde keer al. Ik ben een enorme HP fan. En het is daar echt prachtig, vooral nu met Hogwarts in the snow.
En ik heb de Hogwarts Express de vorige keer nog niet gezien, dus dat is wel weer een bezoekje waard.
Heel veel plezier! Het is echt de moeite waard! :)

The best view comes after the hardest climb.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:01

Natuurlijk is het spannend, ik kan niet ontkennen dat ik het ook spannend vind.

Ja, ik heb er erg veel zin in. De reden dat we nu naar London gaan is omdat ik de HP studio's heel graag wil zien. Ik heb hier, maar ook van kennissen, gelezen/gehoord dat het helemaal fantastisch is, dus ik kijk er heel erg naar uit. We moeten er 's middags half 4 zijn, dus we kunnen 's morgens eventueel nog iets anders doen.

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:11

Wij wilden nog een tripje naar Londen boeken, maar slaan over dit jaar. Het is een geweldige stad maar het lijkt ons nu niet prettig met de terreurdreiging (en de reis via Calais..)

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:09

Als m'n geld op is heb ik altijd nog het krediet van de creditcard hahaha ;)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:15

Mijn credit kaart gaat alleen puur mee voor nood.. voor shoppen is hij mij te duur voor :+

Ik ga ook gewoon volgende week naar Londen al zullen we de metro grotendeels toch wel vermijden.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:08

Uhm. Misschien heb ik iets gemist, maar er is geen specifiek London dreigement gemaakt toch?

Om nu alles te cancellen lijkt mij wat extreem. Zo kom je nooit meer ergens.

Ik bedoel, ik woon in London. Ik had er niet eens aan gedacht niet naar Winter Wonderland te gaan.

Ik ben afgelopen zaterdag gewoon uit gegaan s nachts.

Overal is extra beveiliging.
Maar goed ik ben dan ook zo iemand die denkt als dit je gebeurd.. Dan moet het je tijd gewoon zijn geweest voor een onverklaarbare reden.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nottinghill
Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:09

Er is ook niks veranderd qua dreiging, de hoogte is nog steeds hetzelfde alleen wel highly likely en iedereen is nu natuurlijk bang.
Ik denk dat we allemaal maar lekker moeten gaan genieten, er kan net zo goed een aanslag worden gepleegd op Utrecht Centraal of Amsterdam Centraal als je daar gewoon rond loopt.
Ook zijn alle autoriteiten in opperste paraatheid en is er overal extra beveiliging, dit zag je ook al in Hannover. Het zekere wordt voor het onzekere genomen.
Ik ga gewoon proberen te genieten, als ik dan toch dood ga, dan maar lekker in Londen. :+

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:22

Plannen veranderen vind ik inderdaad ook onnodig. Overal is zoveel extra beveiliging nu - openlijk en in burger - zeker in zulke grote steden.

Kom op, ik werk in Sint-Jans-Molenbeek op 2 kilometer van waar heel wat terroristen zijn gearresteerd de laatste dagen, en ik ga ook gewoon nog iedere dag naar het werk terwijl de politie op een paar honderd meter van m'n kantoor met man en macht huiszoekingen uitvoert. :Y) Je moet je ook niet laten bang maken, zo geef je die haat- en angstzaaiers alleen maar wat ze willen :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:11

Londen is sowieso altijd al een aannemelijk doelwit geweest. Ik zou mezelf er ook niet door tegen laten houden, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik heb vandaag een concert in A'dam, kregen al een mail van de organisatie dat de beveiliging enorm is opgeschroefd, iedereen wordt gefouilleerd en grote tassen (rugzakken etc) mogen niet meer mee. Begrijpelijk wel, maar onbevangen naar een concert is er zo niet meer bij.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:58

Ik ben 5-10 november in Engeland geweest, net boven Liverpool. Was zo ongelofelijk gave vakantie, mis Engeland dan echt als ik weer terug ga naar Nederland. Vrijdagavond was ik dus alweer onderweg naar London, waarom ook niet toch;-)

Spontaan tripje geboekt, of ja alleen de reis. Dacht rest zien we daar wel;-)
Was een geweldige dag, 's morgens om 6 uur liep ik op London Bridge, zonsopgang terwijl je aan de Thames wandelt, heerlijk toch;-)
Uiteindelijk toch nog hotel geboekt (lang leve smartphones) aangezien bus terug pas de volgende ochtend ging.

Busreis, dus via Calais. Ongeveer een uur voordat we bij de grens zouden zijn kwam bericht binnen dat de grenzen gesloten zouden zijn. Chauffeur heeft gebeld, maar de zeer gestressed klinkende franstalige dame ontkende dit. En idd was ook niet zo. Echter bij de douane aangekomen bleek dat er wel degelijk "wat" aan de hand was. Grenscontrole was gewoon bizar, zwaar bewapende douane, honden, uitgebreid gefouilleerd, best creepy eigenlijk. Dan komt het ineens behoorlijk dichtbij.
Verder in London was het, vond ik, ook best voelbaar, zeker toen we bericht kregen dat een deel van Gatwick ontruimd werd......Terugweg, weer door de tunnel viel mee.
Zaterdag middernacht wilden we graag bij London Eye zijn om Big Ben middernacht te horen slaan. Hadden gehoord dat The Eye opgelicht was en mede omdat we de grenscontrole toch wel erg indrukwekkend vonden was daar "zijn" gewoon wat op dat moment goed voelde. Nét voor middernacht gingen alle lichten uit van parliament en Big Ben, alleen wijzerplaat was opgelicht. Voor London was het bizar stil op dat moment, best indrukwekkend dus.
Terug in Amsterdam nog even langs de dam gelopen, ook paleis op de dam zou verlicht zijn. Daar aan de praat geraakt met 4 Franse jongens die in Amsterdam waren, heb nog hun foto genomen met paleis op de achtergrond.
Overigens kwam ik er toen ik weer thuis was er pas achter dat er op moment dat wij in Calais waren (of net ervoor) een grote brand is geweest in een opvangcentrum voor immigranten in Calais. Stond in verband met de aanslagen......sindsdien meer in Calais gebeurd, je vindt er alleen weinig online van.

Creepy ja, Bizar absoluut. Maar als ik zou kunnen zou ik nu teruggaan!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:04

Dank voor jullie reacties :) ik heb besloten door mijn vriend om toch wel te gaan. Heb er veel zin in maar vind het toch ook wel spannend nu, maargoed dat heeft iedereen wel en is normaal denk ik haha :P

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:08

Gewoon gaan hoor, valt best mee. Ja je merkt iets, absoluut. Maar vond het echt niet meer of minder dan in Amsterdam of hier in Friesland.

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:35

Ik ga ook gewoon hoor over 2 weken. Peins er niet over om niet te gaan.
Kan overal gebeuren, en als het dan gebeurd moet je ook net op die plek(ken) zijn toevallig.
Ik laat door van die droeftoeters van IS niet mijn weekendje weg vergallen (en ook de voorpret niet).

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:25

7/7 staat me nog goed bij, maar zou gewoon naar Londen gaan (en ga sowieso volgend jaar een paar keer op en neer voor werk *\o/* ).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:48

Felicity2511 schreef:
.
Of toch in Watford blijven, is ook leuk, maar Londen in is natuurlijk leuker.

Watford leuk? Mijn man heeft er ruim een jaar lang gewerkt maar een grotere oliebol kan ik me niet bedenken (en ik woon nu in Noordoost London!) Het enige leuke zijn de studios, het winkelcentrum stelt vrij weinig voor (zeker nu alles op de schop gaat) en verder is er in de winter ook geen reet te doen.

Afgelopen week hebben ze nog een verdacht iets tot explosie gebracht buiten Baker street station, ik was daar met 3 van mijn kinderen op dat moment en ja dat was wel eng, maar ik laat me er niet door tegen houden hoor, dan heb je geen leven meer.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:43

O wat grappig. Ik vind Watford persoonlijk wel erg leuk. Ik ga daar al 4 jaar achtereenvolgend naartoe op vakantie.
Maar dat zal ook met het hotel te maken hebben, want die vind ik erg fijn met heel vriendelijk personeel.
Het is daar rustiger dan de drukte in Londen, goedkoper om daar te overnachten, dichtbij de studio's en je stapt zo op de trein naar Londen.

Ik weet trouwens niet of de reactie over Winter Wonderland ook voor mij bedoeld was, maar ik had al aangegeven daar sowieso niet graag naartoe te willen.
Ik ga samen met mijn tante en moeder, en mijn tante betaalt de hele reis. Ik heb al gekozen voor de studio tour, dus mag zij kiezen wat wij verder gaan doen.
En als zij door de aanslagen angstiger is geworden en liever ergens niet naar toe gaat, wie ben ik dan om haar tegen te houden? :)

Als ik het goed begrepen heb, is er op de vrijdag dat ik er ben Black Friday. Is iemand daar bekend mee?
Kan je 's avonds nog boodschappen doen of is alles dan uitverkocht?

The best view comes after the hardest climb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Tink89, Travel_me, xYaartje en 77 bezoekers