London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:37

Ja Nobu is stervens duur. Ik en mijn beste vriendin waren uitgenodigd en vrij gehouden. Kosten werden niet bespaard en dingen voorgeschoteld die niet eens op het menu stonden. Gelukkig hoefden we niet te betalen of ik had al m'n spaargeld er aan kunnen besteden _O-

Echt Nando's? Die vind ik zo overrated.

Ik vind het altijd interessant te zien dat er zoveel vraag is naar 'restaurants'.

Ik loop wherever ik ben, gewoon naar binnen naar wat me goed uit lijkt zien.
Soms google ik iets als ik een bepaalde keuken wil ofzo (koreaans). Zo ken ik nu 2 goede koreanen. Heb ik een favo vietnamees, italiaan, Indiër, pub.. oh en een all you can eat chinees.. en een fantastische Japanner..
(en nu snap ik wel dat je dat niet zo 1, 2, 3 zal krijgen als je maar een paar dagen op bezoek bent maar ik vind echt dat je jezelf besteelt als je bij een Bella Italia een lauwwarme pasta krijgt met 3 tomaten en een champginon erin voor ''goedkope'' 9 pond.) Betaal 3 pond meer en je hebt een geweldig ander diner ergens anders.)


Ik ga echt nooit meer naar zoiets als Bella Italia of bijv. Garfunkels of zelfs Angus Steakhouse.


Wil je typisch goed pubfood zou ik op zoek gaan naar een Pie minister (zijn er maar 2 van in London) of iets achteraf.

Oja: Eet ook nooit ever in een Wetherspoons. Tenzij je goedkoop dronken wil worden. Dan is het een beste aanrader. _O-

Edit: Enige chain-aanrader vind ik Cafe Rouge voor ontbijt. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:58

Jah echt Nando's, ach veel van mijn vrienden dat in London wonen vinden het ook echt overrated, en gaan ook alleen als ik er ben. Maar ik ben een grote fan van Kip en PeriPeri.
Een Angus, daar ga ik alleen naartoe als ik kotsmisselijk wil worden, bah.

Voor nostaglie en een beetje uit curiosity, ben ik ook vant zomer in de cereal killer cafe geweest. Is leuk voor een keertje.

In september ben ik een carribische restaurant in binnen gegaan in Belsize, ik kan eerlijk zeggen dat ik zeker 2 liter water tijdens mijn maaltijd gedronken heb, ik kan tegen spicy maar dat was toch iets anders.

rockey
Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:47

Ik houd nou eenmaa van goed eten en betaal er dan ook graag voor hihi


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:15

Ik zie ook wel wat ik tegenkom, en beslis dan of ik daar wil eten. Net zo makkelijk :D Enige wat we vorige keer hebben gepland was ontbijt bij The Breakfast Club. Was erg lekker eten (veel!) maar de bediening was echt om te janken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:33

Ik heb echt een hekel aan alle ketenrestaurants in Engeland, ben het met Nagini eens :o Zizzi vind ik dan nog wel een hele fijne Italiaan, maar ook niet per se heel bijzonder of zo. En Strada.

Mijn vriend is fan van Wetherspoons, vooral om te ontbijten :') Echt, wat een nachtmerrie.

Ik zou gewoon kijken wat je tegen komt, er zitten genoeg goede restaurants.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:37

Dan doen wij ook .. lopen we ergens en zien we een leuk restaurantje dan gaan we daar zitten.
Alleen ik moet een keer eten bij een all you can eat restaurant in China Town :+

Angus en Garfunkels etc zijn gewoon fabrieken.. bij Angus heb na je bestelling 5 minuten later je eten op tafel.

Wij halen voor lunch vaak onze sandwich bij Tesco of een andere supermarkt want ik ben denk ik al 25 jaar verslaafd aan een bepaalde sandwich en die zijn daar het lekkerst.
Drinken halen wij vaak bij een Pound land of de 99P shop.

Maar ik ga even googlen op die Breakfast club want het simpele ontbijtje wat wij onze hostel krijgen zal mijn eisen niet voldoen ben ik bang.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:02

Ja zizis is okay maar overpriced.. Porties vond ik klein.
The real Greek vind ik ook lekker, souvlaki.. Is ook een keten. De rest laat ik mooi achterwege :')

The breakfast club heeft luxe pannenkoeken enzo toch? Ik wilde daar op pancake Day heen maar de rij was zo'n 2 uur. Hoie, maak m'n eigen pannekoek wel.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:05

Jaa zou goed kunnen. Ik had er de veggie burrito als breakfast. Goddelijk, maar dan wel als breakfast om een uurtje of 10-11 :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:43

paddington schreef:
Wanneer en hoe lang ga jij mbkaatje?

Camden town is ook erg leuk om heen te gaan en eigenlijk een must do.
Alleen in het weekenden is het stervend druk net als bijvoorbeeld Oxford street.

En vergeet de winterwonderland in Hyde park niet want als ik alle berichten moet geloven is dat
ook een groot iets maar wij gaan dit jaar ook voor het eerst heen.


Wij gaan volgend weekend, vrijdag heen, maandag terug. Het is dus weekend, dus misschien wat te druk voor Camden Town. Maar we zien het wel. Zondagmiddag gaan we naar de HP studio's, dus misschien dat we er zondagochtend even heen gaan.
Ik wil zeker naar het Winterwonderland in Hyde Park. Ben eigenlijk van plan, zeker omdat het mijn eerste keer London is, om een hop-on-hop-off bus te pakken, kunnen we mooi de stad een beetje zien.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:12

Wij vertrekken die Maandag als jij terug komt avonds met de nacht boot naar de UK.
We zijn dan dinsdagochtend vroeg om 9 uur in Londen en dan blijven wij tot Vrijdag avond.

De HP studio´s heb ik zelf nog nooit gezien maar ik ben ook geen HP fan en heb dan ook geen
enkele film ervan gezien. Maar bij het Kings cross station kan je ook op de foto in HP sfeer want
daar was toch dat perron van de film :o

Zo´n bus heb ik ook nooit gedaan omdat we altijd met de gewone bussen vaak reizen en als we iets
leuks zien stappen we dan uit. Maar ik hoef dan ook niet de standaard toeristische dingen meer te zien want die kan ik wel dromen hihihi

Ik ben al 2 dagen op zoek naar mijn Oysterkaart maar die is op aparte manier verdwenen uit mijn laatje dus zo maar even langs mijn ouders gaan om hun kaart te lenen.

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:20

In de hersftvakantie ben ik een paar dagen in Londen geweest. Toen hebben we een keer bij Wasabi in Oxfordstreet gegeten. Een japans tentje. Erg lekker en goedkoop!
Er was wel weinig zit ruimte..

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:32

Zo zie je maar weer Paddington, ik wilde speciaal naar London om de HP studio's te zien .... Natuurlijk heb ik ook zin om de stad eens te zien.
Voordeel van zo'n bus tour is dat je in 1 keer een beetje een idee van de stad krijgt, uit kan stappen waar je wilt en onderweg ook nog iets krijg te horen over de stad en de bezienswaardigheden.
Als je de eerste keer heen gaat wil je graag wel die toeristische dingen zien ... tenminste ikke wel.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:06

Ja begrijpelijk dat je de stad wil zien want je hebt genoeg tijd om dingen te bezichtigen want met zulke grote afstanden liggen ze niet uit elkaar.

Wij zijn 2 jaar geleden met een Londen pass alle grote toeristische dingen afgelopen en ben blij dat ik zo´n pasje had voor meerdere dagen want om alles contant aan de deur te betalen zou ik er niet voor over hebben :+

Maar ik ben erg benieuwd naar de winterwonderland in Hyde park en de Sky garden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:28

Denk niet dat wij overal ingaan. Maar we zien het allemaal wel. Ik heb, buiten de Studio's, geen vaste plannen gemaakt. Wel een paar dingen die ik graag wil zien/doen, waaronder het Winterwonderland.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. :)

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:46

Vanaf vandaag ben ik weer toerist in Londen, ipv inwoner. :)) Pik zo mn zus up van het metrostation, we verblijven in het hotel waar ik werk(te) en gaan twee/drie daagjes lekker toeristisch doen. Dan is het zondag alweer tijd om naar huis te gaan en is mijn 6 maanden Londen avontuur weer voorbij. Op naar de volgende. :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:09

Was je er voor studie?
Veel plezier in ieder geval.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:16

Ik vond winterwonderland niet eens zo fantastisch. Wel gezellig hoor, maar een echte must see was het voor mij niet. Maar smaken verschillen natuurlijk!

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:02

Dat heb ik ook al eerder gelezen. We zien het wel. Ik wil het er toch wel even heen.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:58

Hyde Park is Echt stervens druk. Ik wens je succes in het weekend. Ben je door de week? Ga dan rond een uur of 4.

Hop on hop off is ideaal.om de stad te verkennen :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:40

Het is jammer dat wij in het weekend gaan, maar dat was even niet anders.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 07:57

Wij gaan idd door de weeks omdat het iets rustiger is en voor mij persoonlijk prettiger.
Maar we aan het mee maken of Winter wonderland een must see is want we gaan speciaal
voor de kerst sfeer naar Londen.

Iemand bekend met het winkel centrum bij Wembley stadion?
Laatste keer dat ik in het Wembley was, was deze er nog niet maar is dat een bezoek waard?

Wij zijn vorig jaar wel naar Westfield geweest maar dat vond ik niet je van het zeg maar.

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:40

Ik ga 4 t/m 8 december een weekendje naar London met moeders.
Kan nog wel wat tips gebruiken :)

Oyster Cards heb ik al in huis. We vliegen op Heathrow dus bij het hotel komen (metro) moet lukken.
Heb hotel Lancaster Hall geboekt, vlakbij Paddington Station en Lancaster Gate.

Mijn vraagjes:
- Is pinnen goed te doen in London (bij automaat en in winkels)? Of raden jullie een creditcard aan? (die heb ik nl. nog niet :o ).
- Waar kun je lekker eten 's avonds voor een nette prijs? Moeders is nogal moeilijke eter, dus beetje Europees zou mooi zijn.
- We willen natuurlijk ook wel wat winkelen, Oxford Street is redelijk dichtbij volgens mij. Nog aanraders qua winkels met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
- Mocht iemand zeggen: 'Dat moet je gedaan hebben in London', vertel het me! ;)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:17

Pinnen bij een automaat en in winkels is goed te doen zolang je maar Maestro afbeelding op
je kaart heb staan maar let wel op dat bij pinnen in de UK kan het extra geld kosten.

Als je bij Lancaster gate zit dan ben je idd heel dichtbij bij Oxfort Street want dan kan je via de rand van Hyde Park zo naar Mable Arch lopen en dan ben je er al.

Londen is een culinaire hoofdstad met talloze restaurants en voor ieder wat wils.
Wij eten altijd waar we op dat moment zijn en hebben in China Town na nooit echt een restaurant
waar we voor een 2e keer gaan eten omdat er talloze aanbod is.

Voor winkels met een goede prijs/ kwaliteit verhouding moet je niet bij mij zijn want ik bezoek altijd maar de standaard winkels en ik ben niet echt mode bewust alleen prijs bewust :D

Maar alle grote en bekende merken zitten wel op Oxfort Street en in de weekenden zijn er wel leuke markten waar je naar toe kan gaan.

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:27

Hahaha ik ben ook wel van 't goedkope hoor! haha Primark is de eerste winkel waar ik heensprint :D
Creditcard voor de zekerheid maar besteld. Moeders heeft er ook geeneen en heb geen zin om daar te staan zonder betaalmiddel :-).
De reis met verblijf was al een 'koopje'. Met KLM A'dam-Heathrow en retour, vrijdag weg, dinsdag terug. Hotel (8,2 op zoover) met ontbijt voor totaal € 330,- p.p.

Thanks voor je tips!

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:13

Heb nog nooit niet kunnen betalen met mijn Nederlandse pas. Eigenlijk alle automaten etc. zijn voor Maestro, hetzelfde voor winkels.

Als je het nu over USA had, dan had je een creditcard nodig gehad.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Azmay, MaanNaam, Pferdchen, stella92, xxmichellexx en 74 bezoekers