Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:03

ik heb net een mail gestuurd naar een verhuur organisatie voor stagiaires, met hoeveel het kost enzo, heb binnen 2 minuten mail terug gehad :oo :')


Ania
Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:20

manzano schreef:
Huh mijn post is weg. Sunnycars is erg duur.

Zou even kijken bij Cardelmar. Die was bij ons goedkoopste (bij alamo). Als je aanmeld voor nieuwsbrief krijg je nog extra korting geloof ik.



held! dankje! :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:39

Ik ben een beetje aan het kijken voor vluchten naar Curacao. Maar kom nu telkens uit op 640 euro of duurder. := Hoop dat er binnenkort nog acties komen die binnen de periode vallen waarin ik ga :+

Ania
Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:42

1234 schreef:
Ik ben een beetje aan het kijken voor vluchten naar Curacao. Maar kom nu telkens uit op 640 euro of duurder. := Hoop dat er binnenkort nog acties komen die binnen de periode vallen waarin ik ga :+



Even holidayguru.nl of weflycheap.nl in de gaten houden!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:51

Oh thnx ik keek vooral op skyscanner enzo. Ik ga even kijken.
Vaak zijn de aanbiedingen voor last minutes of voor pakketreizen. Dus bijv. 9 dagen met vlucht en hotel oid. Maar ik ga 5 maanden en heb geen verblijf nodig :+ Alleen vlucht. En last minute gaat em niet worden.

Ania
Berichten: 6098
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:57

1234 schreef:
Oh thnx ik keek vooral op skyscanner enzo. Ik ga even kijken.
Vaak zijn de aanbiedingen voor last minutes of voor pakketreizen. Dus bijv. 9 dagen met vlucht en hotel oid. Maar ik ga 5 maanden en heb geen verblijf nodig :+ Alleen vlucht. En last minute gaat em niet worden.


weflycheap biedt vaak vluchten aan. KLM heeft ook vaak aanbiedingen!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:00

Ja ik hoop nu ook voor mij gunstige aanbiedingen. Meestal hebben ze het net wanneer ik het niet nodig heb :+

texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:03

wij vliegen klm, beetje duurder, maar omdat het een vlucht van 10 uur is vind ik een beetje comfortabeler wel prettig. Ik hou al helemaal niet van vliegen, dus die 10 uur wordt een hele zit. Ook de stoelen gereserveerd. Mooi in de staart, 2 stoelen naast elkaar, geen vreemd (zwetend) persoon naast je, en omdat het daar wat taps toeloopt naast de stoel bij het raam een mooi hoekje vrij om je tas etc. kwijt te kunnen.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:51

Klinkt goed, Texelse :D
Veel vluchten die ik nu zie, gaan via Sint Maarten of Aruba :P Een heel enkeling rechtstreeks.
2,5 jaar geleden was ik wel rechtstreeks.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:02

Scheelt de ticketprijs veel als je de overstap maakt? Die stop is vrij kort toch?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 19:05

ik heb geen idee, maar bijna alle aanbod is met overstap. Weet niet hoeveel het scheelt, niet naar gekeken.

marjank1987
Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:20

Leuk `n curacao topic :)

Ik vertrek aankomende zondag voor 15 dagen naar curacao... Mijn vriend heeft er 6 maanden gewoond en wilde graag nog een keertje terug, nu is het moment aangebroken. Het dolfijnen zwemmen staat al geboekt op 11 november om 11 uur. Ben echt super benieuwd, is echt een droom voor mij die uitkomt. :)

Mijn vriend heeft 6 maanden op een duikschool gewerkt en wil natuurlijk daar ook gaan duiken. Ik mag mee maar durf niet zo goed :o

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:49

Leuk!
Je kan een Discover scuba dive doen! Dat gaat heel rustig aan en je begint in een zwembad en gaat daarna ondiep in zee duiken. (max. 6 meter geloof ik).
Ik heb dat ook gedaan. Vond het eerst ook eng, maar het valt heel erg mee. Ik heb er mijn angst om onderwater te zwemmen overwonnen.


texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:51

welke duikschool heeft je vriend gewerkt? Wij gaan ook duiken. Daarvoor gaan we naar The Dive Bus. Daar duikt onze schoonzoon ook altijd.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:02

Ik ga duiken bij Ocean Encounters, daar heb ik mijn brevet gehaald :P Vond het erg fijn daar :D Maar bij één of meer van de mooie stranden zou ik ook wel weer een duik willen doen. Ik had eerst bij Porto Marie ook gedoken. Was ook mooi! Toen ook nog schildpad gezien. Maarja voor mij is het alweer 3 jaar geleden dan dat ik voor het eerst en het laatst gedoken heb O:) Dus zal wel weer even in moeten komen.
Stiekem hoop ik ook een x tijdens het duiken wilde dolfijnen te zien :+

manzano
Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:31

Foto van afgelopen vakantie met snorkelen. Vooral die kleinste was heel brutaal :Y)

[ img ]

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:14

Lijkt me zo gaaf om zo'n schildpad zo dichtbij te zien bij het duiken! Bij porto Marie zagen we eentje in de verte.

Ik heb nu wel een soort GoPro achtige camera, kan daar dus mooi mee filmen en foto's maken tijdens het duiken :D vorige x had ik zo'n klein goedkoop onderwatercameraatje. Maar die was niet fijn.

manzano
Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:19

Dan heb ik wel een tip. Ga snorkelen (niet duiken, althans niet nodig), bij Playa Grandi (ook wel genoemd Playa Piskado), net onder Playa Kalki.
Is geen mooi strand (en laat er ook geen waardevolle dingen op het strand).

Is een vissersbaaitje en omdat de vissers hun "visafval" in zee gooien stikt het er van de schildpadden. Ben er 2 keer geweest (1x in maart en nu 1x in september) en heb er beide keren minstens 15 schildpadden gezien. Echt geweldig daar. Is daar super rustig en totaal niet toeristisch (is ook geen aantrekkelijk strand en je moet het ff weten).

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-15 09:20

Schildpadden hebben wij helaas niet gezien afgelopen jaren, wij hebben toen wel met dolfijnen gezwommen.

Over de tussenstoppen. KLM heeft geloof ik 2 dagen dat het tussenstoppen heeft. Als je met Arke vliegt heb je altijd een tussenstop :j

Hier blijft iedere keer als ik het topic omhoog zie komen een gevoel van jaloezie op jullie allemaal omhoog komen :P Wij kunnen voorlopig niet meer naar Curacao, we willen onze Husky vriend niet in een kennel doen om op vakantie te kunnen doen we gaan voorlopig de scandinavische gebieden maar verkennen.

manzano
Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:22

Arke vliegt ook zonder tussenstop. Wij zijn gewoon rechtstreeks gevlogen.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:23

Manzano, wat een fantastische foto! Wij hadden ook al over dat vissersbaaitje gelezen, maar gaaf om te horen dat de schildpaddenkans echt hoog is daar.

Hier is het aftellen begonnen, nog ongeveer 5 weken voordat we vertrekken :D

Wat gebruiken jullie allemaal om onder water te filmen/foto's te maken? Onderwatercamera's? GoPro? Welk type dan?

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-15 09:30

Wel? Toen wij een paar maanden geleden had je minimaal op je heen of terugvlucht een tussenstop :7

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:53


manzano
Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:00

A_nouk schreef:
Wel? Toen wij een paar maanden geleden had je minimaal op je heen of terugvlucht een tussenstop :7


Ligt aan de dag dat je vliegt... we hadden terug wel een tussenstop op bonaire omdat ze rechtstreeks op curacao hadden gevlogen (net als onze heenvlucht). Soms doen ze het andersom. Dus als je het handigt uitkient vlieg je heen rechtstreeks en is je terugvlucht afkomstig uit bonaire oid en vlieg je ook rechtstreeks terug.

marjank1987
Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:28

texelse schreef:
welke duikschool heeft je vriend gewerkt? Wij gaan ook duiken. Daarvoor gaan we naar The Dive Bus. Daar duikt onze schoonzoon ook altijd.


Dat bedrijf waar mijn vriend heeft gewerkt (ondertussen 5 jaar geleden...) bestaat niet meer dat was voorheen diveversity. Dat ligt bij bleu bay, schijnt een erg mooi rif te zijn.
Ik wil het zeker wel proberen op zich ben ik niet bang onder water, heb bij mijn vriend 1 les gehad in het zwembad maar die oefening met de bril klaren lukte mij toen niet... :o Ach we zien wel anders houd ik het bij snorkelen :)

Mooi die foto van die schildpad! Mijn vriend zag er iedere dag wel een was toen een soort huisschildpad ;)

Ben echt zo benieuwd wat ik ervan vind... vind de vliegreis ook wel erg spannend. We vliegen met Arke(TUI) vanaf schiphol en hebben een tussenstop in Sint Maarten. We zouden eigenlijk vanaf Eindhoven vliegen (wonen zelf in Maastricht) zonder tussenstop maar dit ging uiteindelijk niet door ivm de 100% controle. Dat is op zich wel jammer maar het belangrijkste is dat we er maar komen.

Ook 'moet' ik voor de eerste keer mijn dierenbende (2 honden, 3 katten en 2 konijnen) achter laten ze zijn in goede handen maar toch... mijn vriend denkt er een stuk makkelijker over hij heeft zoiets van komt allemaal goed, nou is dat natuurlijk wel zo maar toch hihi.

Nog 2 nachtjes slapen :D :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kopmeeuw, shaddy82 en 99 bezoekers