Efteling!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:15

Zij >;)

Nee. Sta nu in de kloele rij bij de vogelrock.
Maar ga nooit met dit weer naar een pretpark


spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:54

Barron is gaaf!

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:34

Het was erg leuk gister! Maar ben zelf niet in de baron geweest. Vond hem er een beetje te eng uit zien hihi
Wel zijn 2 vriendinnen erin geweest en die zeiden dat het erg leuk was en dat je eerst een soort verhaal kreeg van dat je er kan werken bladiebladiebladiebla. Maar meer Merkel ik niet anders is t niet leuk voor mensen die er nog in willen ! :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:26

jammer BeSen,

ik vind hem minder eng dan vogelrock of python.. van beiden heb ik meer last van klappen en hoofdpijntrickers dan bij de Baron.

Ohh en de nostalgie bij de stem van de Baron, arme ik kreeg gewoon kippenvel

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:07

Nou ja ik vind de baron toch niet helemaal wT ik me erbij voorstelde. Dus ik vind het niet zo erg.. Als andere die er wel in gaan het maar leuk heben :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:58

De eerste is vandaag de 100 ritjes baron gepasseerd.

we hebben een klein gezellig groepje waarmee we regelmatig in verschillende formaties door de efteling struinen.. een van hen heeft vandaag als allereerste (althans voor zover bekend) 100x baron op zijn naam weten te zetten.

Kom ik aan met een luizige 7x maal :') ... ok, daarvan wel 4x achter elkaar omdat we de mazzel hadden dat we mochten leegdraaien.

maar goed, nu hij zijn 100x heeft kan hij misschien morgen rustig eten bij ravelijn :') ... we maakten ons even zorgen dat hij morgen nog in de rij zou staan gezien de storing van vandaag.

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:43

100 rondjes is echt bizar, zeker nu het hoogseizoen is en ik denk aan de lange wachtrijen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:29

Lang geleden hier!
Ik ben afgelopen weekend naar de Efteling geweest met collega's, was echt super druk (maarja, het was al gepland...)
Gelukkig bleven ze een uurtje langer open.

Ik ben in de Baron geweest, wat een ervaring zeg!
Foto zag eruit alsof ik de dood in ogen zag :+

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:07

_Marjon_ schreef:
100 rondjes is echt bizar, zeker nu het hoogseizoen is en ik denk aan de lange wachtrijen.


Hij woont in Tilburg plus werkt als zelfstandige waardoor hij letterlijk zijn werk buiten efteling uren om kon doen..
via de app hield hij gewoon in de gaten hoe lang de rij ongeveer was.. en als het meeviel (30 minuten of minder), sloot hij binnen 20 minuten achteraan aan lol.

leuk om te horen Noeska :D

ik zit zelf ook nog niet aan die idiote hoeveelheden hoor.. stuk of 12 keer nu..
maar dat was ook omdat ik het geluk had dat ik m een keer mocht leegdraaien om middernacht. dat tikte aardig aan hehe..

hoorde inderdaad dat ze wat langer open gebleven waren.. lekker meegenomen :D

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:34

Ik ben ook gisteren geweest, vond de Baron helaas enorm tegenvallen.

Vond de capaciteit waarmee de efteling gisteren draaide, zéér slecht. Jammer, had betere ervaringen met de Efteling.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:39

wat bedoel je met capaciteit?

want het is altijd al zo geweest dat de efteling de bezetting van het park afstemt op de bezoekers..
doordeweekse dagen vallen inmiddels buiten de vakanties. Dus niet alle eet en drinktentjes zijn buiten meer open.. maar voor de rest ben ik dit jaar een keer of 10x geweest heb nooit last gehad van een capaciteits probleem.

of bedoel je wachttijden bij de attracties? die waren vroeger nog veel langer, omdat er minder grote attracties waren, waren die veel zwaarder belast (en tot dieper het laagseizoen in). Maar die 'vroeger' heb je nooit echt meegemaakt.. En ik denk dat het ook 'join' de volwassenheid is.. Vroeger, stond je rustig een uur in de rij te stuiteren met een snoepzakje en leek het door de spanning helemaal niet lang.. Nu wil je na deze, in die etc, je let meer op je lijn, dus een volle jaminzak is een no go, waardoor een half uurtje ineens 45 minuten lijkt en 45 minuten ruim 1.5 uur.

Baron is smaak met name.. Ik vind de vrije val gaaf en daarna is het een super smooth ride.. ik heb een hekel aan achtbanen waar ik uit elkaar gerammeld wordt hehe.. ik kan mij voorstellen dat als je wilt voelen dat je bochten omgetrokken wordt en/of over de kop getrokken wordt dat je dan de baron minder vind.. hij is zeer soepel gebouwd, waardoor je minder 'last' hebt dan in menig andere achtbaan.

Ik ben wel erg nieuwsgierig wat je er precies mee bedoelde, want mijn ervaringen zijn juist precies tegenovergesteld, als ik het vergelijk met pak m beet 15 jaar terug.. vanaf de opening van droomvlucht en villa volte en alle attracties die toen volgende ging de 'capaciteit' juist enorm vooruit en daarmee de wachtrijen veel korter.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-09-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:43

Klopt hij is zeer soepel, en een hele fijne rit maar ik vind hem veelste kort. Helaas, die rammelende achtbanen zijn naar mijn mening ook helemaal niks, ik wist het gelijk weer toen ik uit de python stapte. :)
Capaciteit van de Baron ligt volgens de Efteling rond de 1000 personen, ik heb gisteren zelf in de rij gestaan, en de capaciteit was rond de 425, nog geen eens de helft. en voor een doordeweekse dag was het helaas zeker niet rustig, bij JEDD wachtrijen van 70 minuten, dan vindt ik het teleurstellend dat ze er geen 2e trein op gooien.

Wat ik nog het ergste vond is dat de grote attracties rond 5 uur zelfs al dicht gingen.. terwijl we gewoon de volle mep betalen voor een hele dag.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:48

Attracties moeten om 18.00 leeg zijn, staat er dus een wachtrij van 60 minuten gaat die attractie dus rond 17.00 dicht ;)

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:49

Toen ik om 17.25 in de joris zat was de rij al leeg, dus dat klopt niet helemaal dan wat er gisteren gebeurde.

Tevens vindt ik dat persoonlijk als bezoeker niet eerlijk, dat houdt in dat ik een uur van m'n dag kwijt zou zijn.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:52

ahh op die manier Michel.

wellicht was er een goede reden dat de tweede aan de grond is gebleven.. Ik denk trouwens dat ze met 2 in plaats van drie karren reden..

En was je voor rij 1 gaan staan? Want dan is het helemaal bedrieglijk.. immers dan was jouw wachttijd sowieso een kwartier langer dan die van de andere rijen. En lijkt de capaciteit veel minder..

425 is een rare capaciteit.. want dan staan er dus heel lang 2 karren binnen op het laad/los platform (immers normale capaciteit van 2 karren is boven de 600). Als dat het geval was, mag je blij zijn dat hij niet gesloten werd wegens een storing.


Joris en de Draak vind ik trouwens ook een drama baan hoor.. ten eerste heeft dat ding een enorm lage capaciteit.. De wachtrij is met 1 set karren dramatisch.. 5 meter lopen en dan weer 5 minuten stok stijf stil staan (is mijn gevoel). Wachtrij is saai ... en de baan is gewoon geen fijne baan voor mij.. Wachtrij boven de 30 minuten.. dan krijg je mij er gewoon niet in..


dan waren er aardig wat scholreisjes trouwens met 70 minuten bij JJED pff..
Die heeft trouwens (door zijn slechte capaciteit) altijd zo'n beetje de hoogste wachtrij. (gevolgd door baron samen met vliegende hollander)..

lol, maar goed.. ik heb wachtrijen van 150 minuten voor Baron op de borden gezien van de zomer (meer kan er niet weergegeven worden, dus onzeker hoelang ze echt waren),

70 was vroeger een hele normale wachtrij eigenlijk voor menig attractie.. bob, fatamorgana, pyton.. waren allemaal drama.. Maar dat is (gelukkig) voor je tijd.

----

de attracties gaan 'dicht' op het moment op het moment dat ze nog verwachten die tijd nodig te hebben om de attractie leeg te draaien.. Dus het klopt dat ze 'eerder' sluiten, dat is een kwestie van handigheid erin krijgen..

als een attractie dan toch onverwacht eerder leeg is.. daar kan de efteling weinig aan doen.. Ze kunnen er geen risico's mee lopen.. want dat heeft ook met vergunningen te maken.

en een uur van de dag kwijt, dat is niet helemaal waar..
allereerst betaal je toegang tot het park, en die blijft gewoon open (tot na sluitingstijd) en ze geven geen attractiegarantie tot aan sluit, omdat ze dat gewoon niet kunnen waarmaken.. Er zijn om 17.26h (want dan was je er natuurlijk uit) nog een aantal kleine attracties zonder wachtrij open.. Het sprookjesbos blijft beschikbaar, land van laaf (als dat weer open was), labyrint, speeltuin.. Dat is gewoon je dag 'plannen'.. de meesten drentelen het laatste half uur een rondje sprookjes bos voor ze naar aquanura gaan..

voor aquanura hoef je niet te betalen terwijl dit eigenlijk 'na sluit' is. Als je na Ravelijn diner op je dooie akkertje door het sprookjesbos terugloopt is er ook niemand die je opjaagt ;)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-09-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:58

Ben het met je eens hoor, maar het waren gewoon van die 'jammer' dingetjes. :)

Ongeveer 425 ja, er werd met 2 karren gereden, nummer 1 & 3, heb namelijk staan timen omdat het zo lang duurde.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:00

kan ik mij ook best goed voorstellen Michelleex

zeker als je 1x in het jaar gaat en dan net gewoon een prutdag met drukte treft.


nog 2 weken wachten ongeveer en dan de dinsdag of donderdag, dan is het al een stuk rustiger

Mintgroen
Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:05

Michelleex schreef:
Ik ben ook gisteren geweest, vond de Baron helaas enorm tegenvallen.

Vond de capaciteit waarmee de efteling gisteren draaide, zéér slecht. Jammer, had betere ervaringen met de Efteling.


Dat hadden wij vorige week ook.. Wachtrij van 50 minuten bij DVH en dan hebben ze maar 1 kant open. Vervolgens moet je nog een paar minuten in het station wachten na je rit.. Ook bij JEDD mochten ze er wel een treintje bij doen. Het was super druk, veel schoolreisjes, 1 of andere dag voor een bedrijf.. Hadden ze dus kunnen weten.

...

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:35

Ja dat verpest dan eigenlijk wel een beetje je dag. Bij ons was bij DVH wel beide kanten open, maar nog een wachtrij van 45 minuten, ach ja het is niet anders.

Maar bij het vroeg sluiten van de attractie zou je ook bordjes op kunnen hangen, gebeurt in andere grote parken ook: 'Deze attractie sluit om ..:.. uur' Wanneer ze dus weten dat het druk is en ze de tijd nodig hebben om hem leeg te werken kan je hem dus ophangen, zo voorkom je frustratie's. Wij wilden namelijk om ca 17.30 nog een keertje in Baron, maar helaas pindakaas, als dat bordje er had gehangen, ofwel als wij dit zouden weten, hadden we eerder nog eens gegaan.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:24

Michelleex schreef:
Ja dat verpest dan eigenlijk wel een beetje je dag. Bij ons was bij DVH wel beide kanten open, maar nog een wachtrij van 45 minuten, ach ja het is niet anders.

Maar bij het vroeg sluiten van de attractie zou je ook bordjes op kunnen hangen, gebeurt in andere grote parken ook: 'Deze attractie sluit om ..:.. uur' Wanneer ze dus weten dat het druk is en ze de tijd nodig hebben om hem leeg te werken kan je hem dus ophangen, zo voorkom je frustratie's. Wij wilden namelijk om ca 17.30 nog een keertje in Baron, maar helaas pindakaas, als dat bordje er had gehangen, ofwel als wij dit zouden weten, hadden we eerder nog eens gegaan.



die bordjes hangen ze juist niet op.

anders zouden ze uit moeten gaan van de langst verwachte wachtrij.. hierdoor sluiten de attracties dus nog vroeger.. Nu kijken ze naar de rij, ze weten wanneer het nog haalbaar is.. en op een gegeven moment is het vol en schuiven ze het hek ervoor.

in principe weet je hoelaat het park sluit.. om 16.30 kijk je op de app, hoelang de wachtrij is voor de attractie waar je echt nog in wilt.. Dan weet je hoe laat je uiterlijk moet aansluiten.. neem 5 minuten extra voor het geval de rij net iets langer is.. en als je het er niet op aan wilt laten komen.. dan pak je een kwartiertje extra.

om 18.00 sluit het park officieel, niet de attracties..
vanaf de baron is het gemiddelde slenter tempo toch echt wel ruim 10 minuten naar de uitgang (gemiddeld.. sommigen presteren er ook nog wel over om er een half uur over te doen). betekent dat als je om 17.30 naar de baron gaat, waar gemiddeld genomen toch nog wel snel zo'n 40 minuten wachtrij staat.. je er vrij zeker van bent, dat je na sluit nog in het park bent.. natuurlijk hopen we allemaal dat we nog net even die attractie kunnen meepakken die we willen..

stond zelf ook om 23.00 uur voor een gesloten baron, terwijl het park tot 00.00 open was.. Ze waren stricter gaan toezien op de sluit tijd.. de week ervoor waren ze namelijk nog niet leeg om 1.00 (toen hebben wij m leeggedraaid). Dikke pech, maar we wisten dat de wachtrij langer was dan een uur en wisten dat het op het nippertje zou zijn.. Het hek werd letterlijk voor onze neus gesloten en we kwamen er echt niet meer in.. Ondanks het feit dat we herkend werden van de week ervoor :') (lol... nog steeds worden we herkend daar.. omdat we joelend als nadir weer het station binnen reden elke keer).

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:56

Kun je diner bij Raveleijn doen en dan nog op je gemak naar de uitgang?
Dat wist ik niet, wij hebben het juist niet gedaan omdat we bang waren eruit gestuurd te worden voordat het eten goed en wel op was.
Goed om te weten, ik wil daar wel een keer eten.

Ik heb trouwens dankzij een zieke collega een AH-kaartje over van €26,- (ipv de 36 die je normaal betaalt).
Is nog geldig tot 1 nov, dus als iemand die zou kunnen gebruiken PB me even.
Is toch weer 10 euro korting als iemand van plan was te gaan ;)
Ding kan met de post of ik kan hem misschien zelfs langsbrengen, rijd wekelijks van het Gooi naar Noord-Brabant en werk in Amsterdam. Ik besla een groot deel van Nl haha :+

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-15 07:36

Op naar de Efteling! *\o/*

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:48

Veel plezier, ik hoop dat het weer wat beter wordt.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:49

Er is (deels oud) nieuws de hartenhof heet straks symbolica en staat nu geplant om in 2017 te openen. Het zou de grootste en duurste attractie moeten worden van de efteling.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:53

Ja en op nu.nl staat dat de Efteling heeft gezegd dat de nieuwe naam nog niet zeker is en dat de attractie er voor 2020 komt maar niet zeker is of dat het 2017 gaat worden ;)

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_Amy, Flash111, Monique1963, stoer en 80 bezoekers