Het museum-topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-15 20:26

Ik heb eens gezocht op bokt, maar ik kom geen enkel topic over musea tegen.
Zelf bezoek ik graag zo nu en dan eens een museum, en sinds dit jaar heb ik een museumjaarkaart aangeschaft.

Zijn er meer bokkers die graag museums bezoeken? Wat zijn jullie favorieten?

Komende week hebben ik en vriendlief vakantie en gaan we een dagje naar Aviodrome, een dagje Amsterdam (ik wil graag het rijksmuseum nog eens zien, Nemo vind ik leuk ook al is het voor kinderen :D , het Anne Frank huis, het scheepvaartmuseum..), een dag naar Valkenburg voor het romeins katacomben museum in de grotten, en een dag Maastricht voor het natuurhistorisch museum en evt het bonnefantenmuseum..
Dus we gaan ons zeker niet vervelen :D
Naturalis staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Wat zijn verder nog echte aanraders?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:17

Kroller muller op de hoge Veluwe. Vooral de beeldentuin vind ik erg mooi. En daar zit ook het museonder, ook leuk. En je kan leuk fietsen.

Paleis t Loo, ook leuk om te zien hoe vroeger het koninklijk huis leefde.

Behalve Naturalis in leiden heb je daar ook Boerhave wat ik altijd wel interessant vind.

Verder buiten de categorie museum maar wel leuk om te doen: ergens een dom beklimmen. En ik had nog een leuk idee maar die ben ik opeens kwijt :')

[o]

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:26

Foam in Amsterdam is mijn favoriet! Het is apart, anders. Vooral de expositie 'Teenage lust' over verslaving in de jaren 80 vond ik gaaf.
Kroller muller vond ik persoonlijk echt super saai.
Fotografiemusuem in Den Haag was ook erg tof, ben er van de zomer geweest toen Anton Corbijn zijn expositie had.


ladypaard
Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:27

vond/vind die tijdelijke tentoonstellingen ook erg leuk in Amsterdam en Rotterdam.
Ben naar Toetanchamon, Terracottaleger en Titanic geweest,

Als we naar Engeland gaan, staat er steevast ook bijna elke dag wel iets van geschiedenis/museum op programma :D heerlijk (nou ja eigenlijk alle vakanties bezoeken we oudheden)

Rijksmuseum wil ook ook nog een keertje heen.
Ben zelf niet zo van de moderne kunst e.d.
Meer gericht op informatie en geschiedenis.

Ergens meer in het noorden ook een museum bezocht, die mij echt nog wel bij staat. Kan me dus alleen niet meer herinneren waar dat was :') Maar was toen een heel stuk over veenlijken e.d.

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

madeliefw
Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:31

Oja ik weet t weer, body world vind ik ook altijd erg interessant...

[o]

Anoniem

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:37

Oh ja leuk! , is altijd wel leuk op vakantie. Laatst het Limburgs museum , die in mijn dorp is over koffie en thee en oude ambachten wat en daar ben ik al zooo vaak geweest :')

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:37

Rijksmuseum vond ik ook tof! Echt heel uitgebreid. En een echte aanrader is Corpus! Dat zal ik echt nooit vergeten. Heel apart en interactief!

luuntje
Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:53

Bodyworld is erg mooi, vind ik.
En Escher in het paleis is ook een aanrader.

Naturalis en Museon kan je ook je dag goed besteden.

Anne Frankhuis en Rijksmuseum vond ik saai.

[o]

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:16

ik kom zeer regelmatig in musea, vooral moderne en hedendaagse kunst, maar ook allerlei andere. Ik heb weinig met oudere kunst maar vanaf de impressionisten vind ik het wel mooi. Verder houd ik wel van science musea (bv technopolis in Mechelen), ga ik vaak kijken bij musea die relevant zijn voor stad/land waar ik op dat moment ben.

Ik heb in Nederland alle grote musea wel gezien, en ook heel wat in Europa. Puur voor het onverwachte vind ik het Sir John Soanes museum in London fantastisch. Verder vind ik oa Musee d'Orsay in Parijs, en het Israel museum in Jeruzalem echt fantastisch.

En natuurlijk hier om de hoek, het Van Abbe museum in Eindhoven.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-15 16:00

Een hoop leuke ideeën :D
Bodyworld en Corpus lijken me allebei heel interessant! Die komen ook zeker op het lijstje.
Wel jammer dat de museumkaart er niet geldig is, maar het lijkt me toch waard om er eens te gaan kijken.

Museon ziet er ook leuk uit. Zodra ik eens in Den Haag ben loop ik daar ook eens binnen :j

En Escher lijkt me ook leuk!

Het Kroller muller museum heb ik jaren geleden eens gezien en vond ik toen ook niet enorm indrukwekkend.
In Londen ben ik in het natuurhistorisch museum geweest, waaw! Daar kun je je met gemak een hele dag vermaken! En we zijn toen in het Design museum geweest. Leuk om een keer te zien, maar niet heel speciaal.
Het lijkt me ook heel gaaf om inderdaad eens naar andere Europese steden te gaan. Parijs inderdaad.. Florence.. Berlijn.. Rome..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

7ofhearts
Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Het museum-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:09

Bodyworld is erg de moeite waard.
Naturalis vind ik ook interessant, maar zo zijn we ook eens in het sexmuseum in Amsterdam geweest.
Tóch leuk hoor.......want zolang als dit aardbolletje draait zijn ook dáár de mensen érg mee bezig.

Niet zeuren maar lééf!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers