Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mies
Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:32

JenW schreef:
Ik zit nu in hotel grand seker, en zeker een aanrader! Erg leuk! :j

Daar ben ik 11 jaar geleden geweest! :D Eerst keer Turkije was dat voor mij.


JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:18

Wat leuk!

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:14

Wat vinden jullie van het aangepaste reisadvies?

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:47

Ja was te verwachten he.. Wij hadden Egypte geboekt, ook daar is de hele kust geel en binnenland oranje en rood.. We gaan zoals het nu is gewoon heen, twijfelden nog over Turkije, maar hadden meteen al zoiets van waar is het nog wel veilig? Na Tunesie..

Lil_shorty
Berichten: 222
Geregistreerd: 19-06-15

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:01

Me ouders zouden okt na Turkije maar hebben al omgeboekt,
Beter geen risico opzoeken .
Al is het tegen woordig overal gevaarlijk voor je het weet word je bij het boodschappen doen om de oren geschoten

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:18

We hadden net besloten naar Turkije te gaan.. Maar gaan we waarschijnlijk ook gewoon doen. Hotel Diamond of Bodrum lijkt me heel leuk. Ervaringen hier?

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:28

Ik ga ook gewoon.
Ik denk niet dat er gevaar dreigt voor ons. Er staat ook duidelijk bij in Istanbul op bus en metrostations.
En andere grote steden op die plekken.
Ik ben van plan weer lekker aan het strand te liggen en dagje de bergen in waar niemand te zien is.
Gewoon niet naar plaatsen gaan waar veel mensen bij elkaar komen en uiteraard niet naar demonstraties.
Die klootzak van Tunesië is 'gelukkig' een doorgedraaide individu.
Die van die aanslag laatst in Turkije heeft het niet gemund op 'ons toeristen'.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:45

Ik zou me niet zo'n zorgen maken en gewoon naar Turkije gaan hoor.

Diamond of Bodrum zijn wij geweest, alweer bijna 5 jaar geleden. Wij vonden het een erg fijn hotel. Locatie was goed, op 5 min (langs het water) lopen van het centrum. Eten was lekker, kamers waren goed. Het is geen groot resort, dus zwembad is niet megagroot en het strand is ook niet breed. Maar genoeg ruimte voor iedereen. :)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:05

Top, klinkt goed :D dank je!

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:16

Even een vraagje hier..
Ik wil eind oktober weer naar Turkije.
Ik vlieg dan van Amsterdam naar Dalaman met Pegasus.
Nu zag ik bij de vlucht die ik wilde dat er maar 1 uur tussen zat bij de overstap in Istanbul(SAW).

Afgelopen keer had ik er 2 uur tussen en was er een lange rij bij de douane waarbij er heel veel mensen in de stress zaten dat ze hun aansluitende vlucht zouden missen.

Heeft iemand hier ervaring mee en denk je dan dat het overstappen in 1 uur zou lukken?


Aaldonk's Romanov :+:

Authentic
Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:46

Als ze daar net zo traag zijn als op Antalya zou ik het er niet op wagen...

Morgen.
...

Glorie.

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:16

Haha ja ik twijfel er ook over..
want stel dat je de volgende vlucht mist..wat dan?


Aaldonk's Romanov :+:

Poeltje
Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:30

Wij zijn sinds vannacht terug uit Turkije, verbleven in het Michell Hotel. Ben blij dat we nu zijn geweest en niet later. Afgelopen dinsdag waren we een hapje aan het eten in Alanya toen er ineens duizenden mensen door de straten liepen. Achteraf bleek dat het een demonstratie was tegen het terrorisme. So far, so good.
Dag erna weer naar de stad geweest en onderweg in de taxi zagen we wat afgebrande restaurants. In de stad zelf kwamen we ook wat uitgebrande discotheken en bars tegen. We spraken wat obers die vertelde dat er mensen waren geweest die voor het terrorisme waren en de stad op z'n kop hebben gezet en die restaurants hebben laten ontploffen.

Op het vliegveld nog een stel gesproken dat die avond in de stad was, bleek heel heftig te zijn geweest. Is ook een toerist weggeblazen. Die mensen gingen al jaren naar Turkije, maar hadden zoiets nog nooit meegemaakt. In Side blijkt het ook zo heftig te zijn geweest. Het is dus niet alleen in de binnenlanden.

Wij hebben verder wel erg genoten. Prachtig hotel, heerlijk weer en fijne mensen.

.

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:51

Julia, wanneer je met pegasus een reis hebt geboekt waarbij zij zelf die combinatie aangeven dan houden ze daar volgens mij wel rekening mee mocht je eventueel vertraging hebben..

Ik heb inmiddels weer tickets geboekt, ga 23-10 tm 01-11 en 19-12 tm 03-01 en 06-02 tm 14-02 :)

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:52

Poeltje, ai het komt inderdaad steeds verder naar het westen. Hoor de Turken in Turkije ook steeds vaker zeggen we moeten hier weg.. Hoop dat het niet erger gaat worden, ik reis namelijk wel altijd alleen en vind eigenlijk de vliegvelden ook nog best een gevaarlijke plaats om zo maar te zeggen. Met name Istanbul natuurlijk...

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:18

Wij willen gaan last minuten en dus ongeveer aanstaande vrijdag weg. Het idee is Bodrum of Kusadasi.
Nu goed zoeken naar goede aanbiedingen, we willen het liefst tot €400 pp uitgeven, challenge :')

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:29

Ik zit er ook weer hihi! Net aangekomen. Zitten in Turquoide resort bij Side. Ik ben wel ongerust nu ik het berichtje van Poeltje lees eigenlijk :(. Er hangen overal Turkse vlaggen en die hangen ook aan auto's. Had ik nog nooit eerder gezien. Ik houd mijn ogen open en zal Letten op verdachte dingen. Brrrr

Westhof
Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:32

Espoir_ schreef:
Ik zit er ook weer hihi! Net aangekomen. Zitten in Turquoide resort bij Side. Ik ben wel ongerust nu ik het berichtje van Poeltje lees eigenlijk :(. Er hangen overal Turkse vlaggen en die hangen ook aan auto's. Had ik nog nooit eerder gezien. Ik houd mijn ogen open en zal Letten op verdachte dingen. Brrrr

Hé, wat toevallig. Daar kom ik net vandaan! Super hotel :D Snap dat je ongerust bent door de berichten. Hopelijk heb je toch nog een onbezorgde vakantie.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:45

Aah serieus! Hoe lang ben je geweest? En heb jij niks gemerkt? Wat voor kamer hadden jullie? Ben super benieuwd, eerste indruk is goed alleen de kamer ruikt super muf :P.


Westhof
Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:51

Espoir_ schreef:
Aah serieus! Hoe lang ben je geweest? En heb jij niks gemerkt? Wat voor kamer hadden jullie? Ben super benieuwd, eerste indruk is goed alleen de kamer ruikt super muf :P.

Ben er 9 dagen geweest. Niks gemerkt inderdaad, ook niet in Side zelf. Wij hadden een familiekamer (dus met 2 aparte slaapkamers). G-complex als ik het goed heb. In ieder geval redelijk achteraf op het complex. Was heerlijk rustig ;) Kamers ruikten niet muf bij ons.

Poeltje
Berichten: 2739
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: In de polder

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:06

Die vlaggen hangen er vanwege een nationale feestdag, Ataturk, die laatst is geweest.
Dus dat is niks bijzonders hihi, hadden wij ook al gevraagd nadat we dat overal zagen.

.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:11

Julia_Romeo schreef:
Even een vraagje hier..
Ik wil eind oktober weer naar Turkije.
Ik vlieg dan van Amsterdam naar Dalaman met Pegasus.
Nu zag ik bij de vlucht die ik wilde dat er maar 1 uur tussen zat bij de overstap in Istanbul(SAW).

Afgelopen keer had ik er 2 uur tussen en was er een lange rij bij de douane waarbij er heel veel mensen in de stress zaten dat ze hun aansluitende vlucht zouden missen.

Heeft iemand hier ervaring mee en denk je dan dat het overstappen in 1 uur zou lukken?


Ik heb dit ook eens gedaan en had slechts 45 minuten om over te stappen. Ik stond wel even te stressen, maar was eigenlijk nergens voor nodig. Het is makkelijk gelukt. Ik zou gewoon zorgen dat je snel uit t vliegtuig bent en indien nodig een beetje voordringen bij de douane ;)

Mies
Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:51

Espoir_ schreef:
Ik zit er ook weer hihi! Net aangekomen. Zitten in Turquoide resort bij Side. Ik ben wel ongerust nu ik het berichtje van Poeltje lees eigenlijk :(. Er hangen overal Turkse vlaggen en die hangen ook aan auto's. Had ik nog nooit eerder gezien. Ik houd mijn ogen open en zal Letten op verdachte dingen. Brrrr

Komt door feestdag afgelopen week.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:10

Aaah vandaar!! Ik dacht vanwege demonstraties ofzo haha werd meteen ongerust.

Westhof, ik zit ook in een bijgebouw, ook rustig joh! De kamer ruikt alleen super muf, maar ik zie geen schimmel dus het zal wel goed zijn.

Ben jij ziek geweest? Ik las op Zoover dat er een boel gezinnen ziek zijn geweest. Is geplaatst op 5 september. Ivm een salmonellabacterie twee jaar geleden ben ik daar dus bang van! Hoorde ook iemand ziek zijn toen we langs een kamer liepen en iemand anders liep met een bordje met 2 stukjes wit brood naar zn kamer. Misschien ben ik wel te bang hoor!! Maar het zit me niet lekker.

BloemBloem
Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:14

Tip voor mensen die richting Bodrum willen, Voyage Torba, zo een heerlijk resort.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BlackClaw, Century, Kimmie235, Miiej, Nathalie18x, Room_Soesje en 83 bezoekers