Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:18

Dank voor de tips! La taverne gaan we onthouden, als we er zijn maar even kijken wat het verrassingsmenu die dag is, want de kaart staat niet echt iets op qua hoofdgerecht wat me aanspreekt. Bistro 110 sprak ons ook wel aan, is alleen niet alle dagen geopend. Paal 17 had ook lekkere dingen op de kaart, alleen wel een stuk uit de richting. We gaan namelijk maar kort en nemen geen fiets mee.
Iemand ervaringen met de Vogelhuis- de Orangerie?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:27

Mag ik hier mee komen praten?

Ik kom nu al ruim 20 jaar op Texel.

Normaal gingen we altijd in het naseizoen vanwege de hond die altijd mee ging, minder drukte.... echter is die 1,5 jaar geleden ingeslapen! :(
Deels hebben we op Texel uitgestrooid, en deel is nog hier.
Dit jaar voor het eerst besloten om weer eens in het hoogseizoen te gaan net als vroeger, ook vanwege braderie, alleen die vond ik dit keer tegen vallen vergeleken met "vroeger"

2 weken geleden zijn we er weer een weekje geweest. Altijd in De Koog.
Helaas niet met zo'n zomerweer als die week ervoor, had me voorgenomen lekker de zee in te gaan.
Maar 2 dagen voordat we zouden vertrekken werd dit goed verstoort...

Ik heb een scheurtje in me teen. Wat eigenlijk gegipst had moeten worden; maar omdat we die zaterdag weg zouden gaan had ik gevraagd of het ingetapet mocht worden. Dat mocht.
Wél met advies als ik pijn bleef houden terug moest komen na de vakantie, dan ging er alsnog gips omheen. Nouja dat is vorige week maandag dus uiteindelijk toch gebeurd.

Door het weer niet echt zwem in de zee weer.
Dus lekker bij Calluna gaan zwemmen. Zat net eventjes via de webcam op het strand te kijken, mensen die daar nu gewoon lekker op het strand liggen.... Ik wil oooooooookkkk!!! _/-\o_

Volgend jaar willen we 2 weken gaan! Wel in het naseizoen waarschijnlijk, ook geen strand weer, maar goed maakt niet uit. We gaan sowieso weer bij Calluna zwemmen! :) + een lekkere strandritje weer eens! Is ook al weer heel lang geleden...

Ik moet nog het topic even bijlezen hoor, maar hoe leuk zou het anders zijn om keer met een groep erheen te gaan? :D ;)

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:11

Vogelhuis is ook echt prima hoor! Zit ook altijd vol, zegt wel wat.

Lyzet, balen dat je net met het slechte weer geweest bent. In het naseizoen (september) heb je vaak ook nog heel mooi weer hier hoor. En kun je vaak ook nog gewoon naar het strand, zwemmen kan dan sowieso nog. Braderie, ja wat zal ik zeggen. Als je het 1 keer gezien hebt, is genoeg :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:38

Precies.... Veel sieraden ook, en tja... daar loop ik al voorbij omdat ik alleen tegen echt zilver kan. En ideaal met krukken lopen en braderie was ook niet heel fijn! Maar dat geeft niets. Heb het nog naar mn zin gehad zoals voorheen gaande jaren! Komt goed volgend jaar haha!

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:00

nadeel van Vogelhuis; ze willen perse hun tafels allemaal 2x vol 's avonds. Dus als je bespreekt kun je om 17.30 of om 20.00 u. Het eten is goed, bediening ook, maar lekker uitgebreid tafelen zonder op de tijd te letten gaat je daar slecht lukken.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:00

Oke, dat is een goede tip! Ga het onthouden, zal dat buiten het hoogseizoen ook zo zijn?

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:17

texelse schreef:
nadeel van Vogelhuis; ze willen perse hun tafels allemaal 2x vol 's avonds. Dus als je bespreekt kun je om 17.30 of om 20.00 u. Het eten is goed, bediening ook, maar lekker uitgebreid tafelen zonder op de tijd te letten gaat je daar slecht lukken.


Dit is ook bij de Smulpot het geval. Lijkt allemaal heel erg leuk, maar als je wat beter oplet, merk je dat het wel anders is.

Peek kan ik ook zeer aanraden!! Nog nooit zo luxe en lekker gegeten. En nog redelijk betaalbaar ook.

Lyzet: Zoals Siersma zegt kun je in het najaar nog prima in de zee zwemmen hoor! Het weer kan dan ook nog erg lekker zijn en de zee heeft de hele zomer op kunnen warmen, dus het water is extra warm.

Wil94: Klif 23 bedoel je denk ik? Kan ik ook erg aanraden. Niet te duur, maar zeker goed eten en een uitgebreide kaart.

Paal 9 en 17 zijn ook altijd goed. Paal 17 gaan we meestal lunchen, erg lekkere broodjes hebben ze daar.
Wel is het zo, hoe dichter je bij De koog komt, hoe toeristischer en dus drukker het is.
Quinty's daar schijnt ook goed te zijn.

Marall

Berichten: 724
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: TEXEL

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:07

Quinty's Daar kom ik nooit meer! 1x zo slecht gegeten. Hoefde ook niet te betalen voor het gerecht. We waren met een grote groep. bediening was slecht. En het eten kwam niet te gelijk. sommige waren al klaar terwijl de rest nog moest beginnen.

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:11

Citaat:
Wil94: Klif 23 bedoel je denk ik? Kan ik ook erg aanraden. Niet te duur, maar zeker goed eten en een uitgebreide kaart.


Ja klopt Klif 23 was het.

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:15

Marall schreef:
Quinty's Daar kom ik nooit meer! 1x zo slecht gegeten. Hoefde ook niet te betalen voor het gerecht. We waren met een grote groep. bediening was slecht. En het eten kwam niet te gelijk. sommige waren al klaar terwijl de rest nog moest beginnen.


Ben er zelf nog nooit geweest, maar zo te horen hoeft dat dus ook niet! Jammer zeg.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:33

Vervelend ik moet zeggen dat ik er zelf erg graag eet en dat soort dingen daar nog nooit heb meegemaakt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:11

Ik zei er ook bij waarschijnlijk... ondat het er ook aan ligt in welke periode je gaat. Mij hoor je niet zeggen dat je dan helemaal niet in de zee kan! :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:13

Wij eten bij Paal 28 als we op Texel zijn. Lekker, prima service en niet al te duur.

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:32

En als je echt heel culinair wil eten is Bij Jef ook een aanrader. Wij hebben daar enorm lekker gegeten


De luwte in Den burg, schijnt ook heel goed te zijn. Wij konden er de vorige keer niet terecht, waren vol. In september willen wij er graag eten

Ik vind het ook heel jammer dan de kern in Den burg weg is, daar was het eten goed, lekker en betaalbaar, echt goed.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:58

Misschien weten jullie dit zeker, het Texel vignet, om vrij te parkeren, is dat voor toeristen gekoppeld aan je kenteken?

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:44

nee Texelvignet kun je gewoon vrij kopen. Oa bij mij, in de Primera in De Koog. Er zijn namelijk 2 verschillende kleuren, blauw voor Texelaars en rood voor alle andere mensen.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:35

maar vergeet niet dat je het vignet moet plakken in het voorraam. Als het er los achter ligt krijg je alsnog een bon

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:41

Ja en dat gebeurd echt! Kost je geloof ik 90 euro dan.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:13

Woensdagavond was ik op t strand(de koog), m'n vriend was zeevissen(lekkere scholletjes <3 ).. Komen er twee jonge dames aan op pony's, erg leuk om te zien, leuke pony's ook...
Kan er zo van genieten hihi

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:56

JCDJK schreef:
Woensdagavond was ik op t strand(de koog), m'n vriend was zeevissen(lekkere scholletjes <3 ).. Komen er twee jonge dames aan op pony's, erg leuk om te zien, leuke pony's ook...
Kan er zo van genieten hihi

Waren het er niet 3 waarvan een fjord? Wij reden woensdag avond ook op het strand. En anders waren de andere 2 meiden die met mij meereden weer op weg naar huis met hun palomino pony's!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:30

Grappig, ik vind Quinty's juist een aanrader. :)

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:02

__nina schreef:
JCDJK schreef:
Woensdagavond was ik op t strand(de koog), m'n vriend was zeevissen(lekkere scholletjes <3 ).. Komen er twee jonge dames aan op pony's, erg leuk om te zien, leuke pony's ook...
Kan er zo van genieten hihi

Waren het er niet 3 waarvan een fjord? Wij reden woensdag avond ook op het strand. En anders waren de andere 2 meiden die met mij meereden weer op weg naar huis met hun palomino pony's!



Nee waren echt twee jonge dames!
Een kleinere pony en een ietsje grotere. Heb er wel een foto van gemaakt haha, wil t alleen niet hier plaatsen openbaar zonder toestemming, hihi.
Was trouwens tussen paal 20 & paal 21.

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:17

Zou je die foto anders willen pben? Als het zijn wie ik denk kan ik de foto doorsturen naar ze! De tijd en plek kloppen wel!

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:36

Zaterdagochtend ga ik weer lekker naar Texel! Kan niet wachten!

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:34

Heerlijk!

Op internet las ik dat in de Koog ook een Lidl zit, alleen er staat dat deze alleen op dinsdag open is, klopt dat?