London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:59

Oooo ik bedoelde meer dat hand bagage vaak een onbep. Gewicht aan zit, en als je ruim bagage hebt je daar dus je boeken enzo in kan gooien :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:05

Celiien schreef:
Oooo ik bedoelde meer dat hand bagage vaak een onbep. Gewicht aan zit, en als je ruim bagage hebt je daar dus je boeken enzo in kan gooien :=


Bij deze vluchten mag je ruimbagage meenemen als je dus die toeslag betaald.
Handbagage en een kleine tas is de enige Gratis bagage die je dus mag meenemen.
En bij de handbagage zit een max. van 10kg wat je mag meenemen.
Maar €50 betalen om een koffer mee te nemen in het ruim vind ik te ver gaan haha..
Dan gaat het hele doel van goedkopere engelse boeken kopen aan me voorbij :)
Echt jammer dat ze het voor korte vluchten zo geregeld hebben.
Maar aan de andere kant is het ook omslachtig als we op de laatste dag
moeten uitchecken bij hotel en dan een grote koffer moeten meeslepen door london heen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:16

Moet je wel mee uitkijken dan met 'handtas en kleine tas'z wij hadden op de terugweg ook een plastic tas, maar die moest toch echt in de handtas, want je mag er maar een mee! En een vriendin van mij had zo'n klein minikoffertje, daar moest haar handtas in worden gepropt omdat het echt niet mocht :+

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:21

Als je met de trein gaat, staat er dan een aantal kilo op? En wat mag je meedoen? 1 stuk, of bijvoorbeeld een rugzak en een handtas zoals in een gewone trein?

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:24

Wij vliegen 11 oktober weer *\o/* Voor het eerst vanaf Eelde, ben heel benieuwd! Slapen aan de rand van het Hyde Park, in Corus Hyde Park. 13 oktober gaan we Hamlet in the Barbican zien. Zooooooveel zin :):)

Volgens mij zit er bij de trein geen maximaal gewicht, zou je even op de site van de trein zelf moeten kijken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:26

Damned schreef:
Als je met de trein gaat, staat er dan een aantal kilo op? En wat mag je meedoen? 1 stuk, of bijvoorbeeld een rugzak en een handtas zoals in een gewone trein?


Trein mag je, voor zover ik weet, zoveel meenemen als je wilt als je het maar zelf kunt dragen hahaha

Daarom wilden we eerst met de trein gaan, maar je kunt schijnbaar alleen nog via ns kaartjes kopen en geen treinreis inc hotelverblijf
en het was een stuk duurder als je een hotel los moet boeken dus hebben we toch voor vliegreis gekozen inc. verblijf

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:28

Celiien schreef:
Moet je wel mee uitkijken dan met 'handtas en kleine tas'z wij hadden op de terugweg ook een plastic tas, maar die moest toch echt in de handtas, want je mag er maar een mee! En een vriendin van mij had zo'n klein minikoffertje, daar moest haar handtas in worden gepropt omdat het echt niet mocht :+


Ja wij hebben wel vorig jaar op het vliegveld na de incheck nog wat gekocht en dat kregen we in een plastic tas mee en hebben we
wel gewoon bij onze handbagage in het vak erbij mogen leggen, hoefde dan niet meer in de handbagage.
Denk dat alles wat je voor de incheck bij je hebt inderdaad in de handbagage moet doen.
Op de site van Ryanair staat wel dat je naast je handbagage dus nog een handtas (wat aan de afmetingen voldoet) mag meenemen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:33

Aah, dat was bij ons niet zo (EasyJet). Vandaar !

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:00

HelmerG schreef:
Damned schreef:
Als je met de trein gaat, staat er dan een aantal kilo op? En wat mag je meedoen? 1 stuk, of bijvoorbeeld een rugzak en een handtas zoals in een gewone trein?


Trein mag je, voor zover ik weet, zoveel meenemen als je wilt als je het maar zelf kunt dragen hahaha

Daarom wilden we eerst met de trein gaan, maar je kunt schijnbaar alleen nog via ns kaartjes kopen en geen treinreis inc hotelverblijf
en het was een stuk duurder als je een hotel los moet boeken dus hebben we toch voor vliegreis gekozen inc. verblijf


Ik heb geboekt met Thomas Cook, hotel + trein, bleek goedkoper te zijn dan met het vliegtuig. Het enige nadeel is dat ik nu geen enkele informatie heb over de trein...

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:25

@ Damned, o wauw..
Dan is het misschien alleen zo bij het reisbureau waar ik geboekt heb.
Die had ik vorige maand gemaild om te vragen of ze iets konden regelen met trein en hotel enz
en die zei doodleuk tegen me dat ze dat niet meer deden en we zelf via NS treinkaartjes moesten boeken.
Hmm.. volgende keer maar eens n ander reisbureau proberen dan :)
We hebben nu al geboekt, dus voor ons wordt het toch vliegen weer dit keer

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:38

Damned, de Eurostar is heel erg simpel :) Bagage mag je meenemen zoveel je wil, er is heel veel opbergruimte. In Brussel-Zuid is er in de Eurostarlounge ook een bankautomaat waar je (zonder extra fees) ponden kan afhalen. Ik ben heel grote fan van Eurostar, het is zo'n luxe dat je gewoon met de trein meteen in centrum Londen staat!

Zorg trouwens wel dat je op tijd bent, want je moet in Brussel-Zuid nog door de Britse douane, dus paspoortcontrole (maar gewoon je Belgische identiteitskaart is genoeg). Normaal is hier niet zoveel volk en ben je daar met 10 minuten door, maar reken er toch een halfuurtje voor. Ideaal is als je 45min voor vertrektijd aankomt, want door de douane kost vaak 15min en je mag vanaf 15-20min voor vertrek ook al op de trein.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:07

HelmerG schreef:
Damned schreef:
Als je met de trein gaat, staat er dan een aantal kilo op? En wat mag je meedoen? 1 stuk, of bijvoorbeeld een rugzak en een handtas zoals in een gewone trein?


Trein mag je, voor zover ik weet, zoveel meenemen als je wilt als je het maar zelf kunt dragen hahaha

Daarom wilden we eerst met de trein gaan, maar je kunt schijnbaar alleen nog via ns kaartjes kopen en geen treinreis inc hotelverblijf
en het was een stuk duurder als je een hotel los moet boeken dus hebben we toch voor vliegreis gekozen inc. verblijf


Stond ik dan, bij de Eurostar, met alle moeite proberen om mijn koffer er alleen in te krijgen :') Nou dat werd hem echt niet haha, gelukkig hulp gekregen van mede passagiers.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:25

Berdien schreef:
Wij vliegen 11 oktober weer *\o/* Voor het eerst vanaf Eelde, ben heel benieuwd! Slapen aan de rand van het Hyde Park, in Corus Hyde Park. 13 oktober gaan we Hamlet in the Barbican zien. Zooooooveel zin :):)

Volgens mij zit er bij de trein geen maximaal gewicht, zou je even op de site van de trein zelf moeten kijken.

benieuwd of het een beetje fijn vliegt vanaf eelde, ik wil eigelijk ook nog een keer in het najaar. hyde park is ideaal, paar jaar geleden zaten wij ook aan de rand van hyde park, 2 metro stations vlakbij

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:47

Yasmine schreef:
Damned, de Eurostar is heel erg simpel :) Bagage mag je meenemen zoveel je wil, er is heel veel opbergruimte. In Brussel-Zuid is er in de Eurostarlounge ook een bankautomaat waar je (zonder extra fees) ponden kan afhalen. Ik ben heel grote fan van Eurostar, het is zo'n luxe dat je gewoon met de trein meteen in centrum Londen staat!

Zorg trouwens wel dat je op tijd bent, want je moet in Brussel-Zuid nog door de Britse douane, dus paspoortcontrole (maar gewoon je Belgische identiteitskaart is genoeg). Normaal is hier niet zoveel volk en ben je daar met 10 minuten door, maar reken er toch een halfuurtje voor. Ideaal is als je 45min voor vertrektijd aankomt, want door de douane kost vaak 15min en je mag vanaf 15-20min voor vertrek ook al op de trein.


Dankjewel voor de uitleg! Ik stap inderdaad op in Brussel-Zuid :) Dan ga ik zoveel mogelijk linnen tassen in mijn rugzak meenemen zodat ik daar veel kan kopen :+

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:53

Cemlys, ik ook! Collega is laatst vanaf Eelde gevlogen, haar is het goed bevallen. Het scheelt ook nogal met Amsterdam of Eindhoven := Stukje treinen vanaf het vliegveld naar Londen vind ik niet erg, vind dat juist wel leuk :D Stansted-Londen vind ik ook altijd een mooi stuk.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:02

Stansted-London is idd heel goed te doen. Tijs vliegt voorbij en ik geniet ook van het uitzicht of van mijn boekje.
T is zo'n 40min, valt reuze mee :) en op t vliegveld kun je gelijk opstappen op de trein, super geregeld.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:07

Klopt! We vliegen nu op een ander vliegveld (ik kan die naam echt níet onthouden :') ) maar daar zal het ongetwijfeld hetzelfde zijn :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:20

Luton, gatwick, stansted, Heathrow of Londen city :') ?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:09

Nope nope nope :D

Ik heb het even opgezocht, is een nieuw vliegveld, Londen Southend :) 55 minuten vanaf Londen met de trein.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:28

Damned schreef:
Dankjewel voor de uitleg! Ik stap inderdaad op in Brussel-Zuid :) Dan ga ik zoveel mogelijk linnen tassen in mijn rugzak meenemen zodat ik daar veel kan kopen :+

Gewoon zien dat je in het teruggaan meteen op de trein gaat vanaf het moment dat boarding begint. Dan kan je genoeg plaats inpalmen voor je spullen :D Meestal is er wel voldoende bagageruimte, de helft van de mensen die met de Eurostar gaan, gaan maar voor 1-2 dagen dus die hebben allemaal schoudertassen of heel kleine trolleys. Echt grote koffers zie je nooit en er is ruim genoeg opslagruimte.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:20

Damned schreef:
Oh wow! Daar moet ik heen dan :D

Hahahahahahaha jouw avatar is echt zo toepasselijk bij deze post :')

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:46

Berdien schreef:
Nope nope nope :D

Ik heb het even opgezocht, is een nieuw vliegveld, Londen Southend :) 55 minuten vanaf Londen met de trein.


Ik heb vorig jaar op Southend gevlogen. Piepklein vliegveldje en de trein stopt voor de deur :) ik vond het erg prettig! :j

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:50

Ik houd er ook wel van, die kleinere vliegveldjes. Eelde (Groningen) is ook niet echt groot :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

saddledancer
Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:57

Ik vlieg als ik naar nederland ga altijd vanaf Heathrow/Gatwick- Amsterdam airport, Ik heb echt een hekel aan kleine vliegveldjes :')

A horse will cross
any bridge you build,
as long as the first one
is from him to you.

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:17

Ik mag zondag weer naar Londen. *\o/*
Zin in!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, GoogleAdsense, K_nolan, YandexBot en 73 bezoekers