Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:51

Veel plezier in bordeaux :D

Wij zijn met de stadsbus gegaan, van tevoren even op kaart opgezocht waar hotel lag en daar een screenshot van gemaakt.

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:21

Aan de mensen die al gegaan zijn: hoeveel hebben jullie opgezocht? :)) Als het een plek is waar ik niet snel weer zou komen dan zou ik natuurlijk wel een/twee bezienswaardigheden willen zien denk ik xD

domosan
Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:36

Verslag van de dag :')
Het is vandaag de dag van de arbeid, en dat wisten we niet. De bussen en trams reden niet, dus ipv een ritje naar het centrum voor 1,50 moesten we voor feestdag tarief voor 50,- aan de taxi betalen. Jammer van het geld, maar ja anders waren we er niet gekomen. Alle winkels en restaurants zijn dicht, paar cafe'tjes wel open.
We kwamen 2 oudere mannen tegen met boodschappen tasjes en toen in m'n (niet zo) beste Frans gevraagd waar we konden eten. Heel klein supermarktje gevonden en nu gelukkig wel eten! Als ik dat had geweten waren we een dag later gegeaan :')
Het hotel is heel netjes en schoon, er zit een keukentje met koelkast, vriesvak en elektrisch fornuis, wel handig dus.
Morgen is alles wel open dus dan maar eens naar het centrum om te winkelen, het blijkt dat de langste winkelstraat van Frankrijk in bordeaux is : +:)+

Heste Gard Sweet Moby M+30 springen L+10 SGW L1+8 dressuur
Orchard Tsechov M1+20 dressuur M2+12

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:46

Wat leuk! Inderdaad jammer van de feestdag hahaha. In bordeux kan je inderdaad heerlijk shoppen! Blijkbaar ook wifi? :D

Houd er wel rekening.mee dat de fransen tussen de middag een lange pauze hebben! Cafe's etc. zijn dan wel vaak open maar winkels niet. De grote mss/wss wel.maar niet allemaal. :P

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:13

Jaaa Lyon! Wat super gaaf! Daar is het ook al zo mooi. :D Heel veel plezier Brishna/Merel!

CRos95
Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:17

Wat leuk dat er een topic over is! Ik ben nog steeds aan t twijfelen..

Voor de mensen die bang zijn dat het koud is in Hongarije, Budapest: het is er heerlijk weer <3. In ieder geval wel toen ik er van midden april was.


Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:18

Gewoon doen! Ik heb er onwijs veel zin in. :D Wij gaan morgen ('vannacht') al. Maar heb totaal niet het idee dat we op vakantie gaan. :+

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:43

Wij zijn in Lyon terecht gekomen! Leukere stad dan ik vooraf had gedacht. Geniet te zien en te shoppen en wel allemaal beloopbaar of met metro.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 02:22

Het lijkt dus Frankrijk week ;) Ook jullie veel plezier!

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 06:48

En wij gaan ook naar Manchester! :D Hebben jullie nog leuke tips? :P

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:46

Manchester is leuk! Ben er een keertje geweest met de olympische spelen.
Veel plezier!!

Wij hebben vandaag gedoken, heel gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:11

Deetjeeuh schreef:
En wij gaan ook naar Manchester! :D Hebben jullie nog leuke tips? :P

Ik vind Manchester Cathedral mooi om te zien, zit ook een leuk terrasje om de hoek. :)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:37

Dankjewel!! :D

Ja dat hadden we al op een 'kaart' gezien. We hebben net geluncht tot nu toe een heerlijke dag gehad. :)) Zo eens kijken wat er allemaal te doen is.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:04

Leuk veel plezier!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio


Jennifuur
Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:11

Er is een mooie grote bibliotheek, de John Ryland Library, doet Harry Potter achtig aan.
Het Wheel of Manchester is niet open denk ik, maar op Piccadilly vindt je wel de meest gigantische Primark die ik ooit heb gezien :D

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:38

Thanks! We gaan nu sowieso naar die bieb, de cathedraal en picadilly. :D We willen toch wel wat zien! :P

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:05

Gisteren ben ik terug gekomen van Lyon en het was echt heel leuk.

Lyon had ik totaal niet verwacht en al helemaal geen hoge verwachtingen van. De enige manier hoe ik de stad kende was dat het altijd raak was met file rondom Lyon in de zomer. Onze vluchten waren fijn en hadden goede tijden en met de tram kan je in Lyon ook om het kwartier heen en terug naar het vliegveld. Ideaal dus.

Ons hotel lag op loopafstand van het tram station maar absoluut niet op loopafstand van het centrum. We hebben het wel vrijwel iedere keer gelopen naar het centrum, maar niet adverteren dat iets in het centrum is terwijl dat absoluut niet is. :n Het hotel liet ook te wensen over. Beneden in de lobby had je niet de mogelijkheid tot drinken halen en het personeel was ook maar matig. De badkamer was oud met een douchekop die je telkens zelf moest vasthouden en een oud douchegordijn. Het ontbijt werd gebracht in een doos, die ze de eerste ochtend hadden vergeten.

Maarja, je bent er niet al te veel en het viel verder mee.
Lyon is opgedeeld in twee delen. Allebei zijn oud, maar het net wat nieuwere gedeelte is voornamelijk shoppen en eten en dat hebben we de eerste dag ook gedaan. De tweede dag zijn we naar het oude centrum gegaan, dat nog een stuk verder was. Hier heb je allemaal leuke steegjes en winkeltjes en wat restaurantjes en bakkers. Hier zijn we helemaal naar boven gelopen want de basiliek staat bovenop een heuvel. Die basiliek is echt machtig mooi en ook gigantisch. Een aanrader als je ooit naar Lyon gaat. Qua eten springt Lyon er naar mijn mening niet uit qua aanbod aan restaurants maar je hebt wel echt een heerlijk Marokkaans restaurant.
De derde dag moesten we al rond half 4 naar het vliegveld dus zijn we in de Galeries Lafayette gebleven (deze was redelijk dichtbij het hotel) en hebben we geshopt.

Al met al een heel fijn weekend gehad. Een hele leuke stad met genoeg te zien en te doen, heel vriendelijke en behulpzame mensen overal en ook niet te druk met toeristen.

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:27

Leuk, had je de broke of de city trip?

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:44

Lyon is best een leuke stad! Zit ook nog een heeeeeeule gigantische supermarkt haha. Wel poedersuiker dat jullie hotel zo ver van het centrum was, was het niet mogelijk om er met een trammetje ofzo heen te gaan? Denk dat het in sommige steden wel moeilijk is hoor. Kan me best voorstellen dat er in Lyon niet super veel hotels zijn en dat alles wat wel in het centrum ligt behoorlijk aan de prijs is. Met srprs.me betaal je eigenlijk zo relatief weinig dat die luxere hotels gewoon uitgesloten zijn

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:23

Je kon wel met de metro en tram gaan. Hebben we op een gegeven moment ook gedaan wamt we waren te moe om nog ver te lopen. We zijn zelfs gratis afgezet door een tram bestuurder. Het stereotype onvriendelijke Fransen is echt weer ontkracht. Alle mensen waaraan je wat vroeg waren behulpzaam of liepen zelfs met je mee naar de juiste bestemming. +:)+
Laatst bijgewerkt door Niniane op 05-05-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:23

Dat trekt mij ook wel aan aan Lyon inderdaad, niet het stereotype Fransen.

Ik denk dat ik binnenkort eens contact ga zoeken met srprs.me, of het ook mogelijk is met een baby te boeken. :)

unihorses
Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:26

Niniane schreef:
Je kon wel met de metro en tram gaan. Hebben we op een gegeven moment ook gedaan wamt we waren te moe om nog ver te lopen. We zijn zelfs gratis afgezet door een tram bestuurder. Het stereotype onvriendelijke Fransen is echt weer ontkracht. Alle mensen waaraan je wat vroeg waren behulpzaam of liepen zelfs met je mee naar de juiste bestemming. +:)+


dat vind ik dan weer fijn aan in het westen blijven, mensen doen gewoon aardig zonder iets te moeten... als je de weg vraagt daar buiten verwachten ze geld van je als rijke toerist,..
is het niet zo dat jullie zo ver van het centrum zaten omdat lyon zo een en al centrum is?

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:59

Dat zou best eens kunnen. We zaten heel dichtbij Galeries Lafayette en ook het eindpunt van de tram die van/naar het vliegveld gaat dus wat dat betreft geen klagen, maar wel ver verwijderd van het oude centrum.

Geerte, wij hadden een stedentrip geboekt.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:42

Als je naast galerie lafayette zit kun je toch niet klagen dat je niet in het centrum zit? Fijn dat het verder geslaagd was!

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:18

dondeyne schreef:
Als je naast galerie lafayette zit kun je toch niet klagen dat je niet in het centrum zit? Fijn dat het verder geslaagd was!

Daar zaten we niet naast. Alleen redelijk in de buurt. ;)
Verder geen klagen hoor.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers