Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
xRoosss
Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:06

Hehehe :') als ik kon had ik mee gedaan :D helaas heb ik andere verplichtingen waar ik niet onderuit kan komen. Ben wel benieuwd waar de winnaar heen zou gaan.

En welke bloggers Josien? Lijkt me leuk om te volgen :D

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:14

Dat is een verrassing :P

Niniane
Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:39

Misslipgloss gaat dit weekend ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:47

Maflinger_S schreef:
Vilnius is leuk hoor, mooie mix van oud en nieuw...



Heb ik iets gemist? Is het echt Vilnius geworden?

zonnebloem18
Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:01


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

renee16
Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:10

Hee dit is leuk !!!
Ga ik zeker eens gebruik van maken :). Eerste een reismaatje vinden haha !

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Josien_
Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:46

xRoosss schreef:
En welke bloggers Josien? Lijkt me leuk om te volgen :D


Ik heb zo snel inderdaad misslipgloss en travellab gezien.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:45


DieL_Zor
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:45

Veel plezier!!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:00

Ik ga misschien ook. :D Samen met mn.moeder. :))

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:36

Ik wil ook met moeder , ach als vakantiegeld er is . Alleen ze spreekt geen Engels , hoogtevrees en vliegtuig krijg ik haar niet in . Ze is nu nog ter been en gezond , ze is 58 dus moet het eens gewoon doen hmm

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:00

Rebecca, wat jammer zeg! Maar je kan aangeven of er vliegangst/hoogtevrees aanwezig is. De kans dat je dan naar een plek gaat waar je bijv maar 2 uurtjes voor hoeft te vliegen is dan een stuk groter! Dan hoef je waarschijnlijk maar korter te vliegen. Verder heb ik gevraagd met welke maatschappijen je vliegt. Daar kreeg ik dit antwoord op: "De luchtvaartmaatschappijen waar we mee vliegen zijn bekende maatschappijen, zoals KLM, Easyjet, Flybe, Ryan Air, Wizz Air etc."

Ik zou proberen haar toch over te halen voor een City trip. Mensen gaan echt naar de prachtigste plekken! <3

Wij zitten nog steeds te twijfelen tussen een City Trip en Broke Trip. We zijn toch een beetje bang op een wat mindere plek terecht te komen bij een Broke Trip. Uiteraard hoeven we geen super deluxe hotelkamer, maar je eigen badkamer en slaapkamer is wel fijn. :j

Hoe hebben jullie het ervaren met zelf vervoer regelen van vliegtuig naar hotel/locatie en met het spreken van talen? Ik ben bang dat we ergens terechtkomen waar we de taal echt niet spreken. :+

Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:18

Zo jammer dat ik niet een goede bekende heb die ik mee kan nemen, ik vind het zo gaaf! (Maar het wel iets waarvoor ik iemand wel echt goed moet kennen, en op dit moment zou ik er echt niemand zijn voor zo'n avontuur.)

Deetjeeuh: ik ben meerdere keren op vakantie geweest in Oost-Europa en ook nog eens op niet heel erg toeristische plekken, en het viel altijd wel op te lossen. Eigenlijk zijn er altijd wel mensen te vinden die een paar woorden Engels of Duits spreken. Verder een kaartje en het adres opschrijven, de tijd nemen om het even goed uit te zoeken en je niet te ergeren als dat wat langer duurt.
En het is ook deel van het avontuur natuurlijk!

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:20

Een kaartje met het adres is imo idd de beste optie. Als je in een stad terecht komt waar echt amper Engels gesproken wordt zou ik persoonlijk ook niet met het OV naar het hotel gaan maar met een taxi eigenlijk. Kaartje aan de taxichauffeur geven en dan kom je er vanzelf wel :j

Verder natuurlijk handig om ruim van tevoren op Schiphol te zijn en een laptop of telefoon met internet meenemen zodat je zo veel mogelijk onderzoek kan doen naar je bestemming voor je weg gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:23

Shadow0,
Inderdaad heel jammer dat je niemand kent die met je mee wil! Gelukkig heb ik hier mijn vriendin en mijn moeder die het beiden een erg leuk idee vinden. :j

Het is inderdaad ook deels een avontuur, het lijkt me heerlijk om even uit je comfortzone te snappen. Die verre landen lijken me ook juist heel gaaf. :j Als ik jou zo hoor moet dat zeker goedkomen.
Kaartjes, goed idee, ga ik meteen onthouden!

Als ik zie naar welke plekken sommige mensen zijn geweest... Wauw! <3


Emma,
Inderdaad in zo'n geval handiger om een taxi te nemen. Hoe je die dan weer vind.. Dat zien we daar dan wel. _O-

Dat ga ik allemaal eens opschrijven om te onthouden.

Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:31

Taxi's vind je wel op het vliegveld hoor! En bussen ook neem ik aan. Het is voor jou allemaal nieuw, maar het vliegveld ligt er natuurlijk niet voor niets, er zijn meer mensen die naar het centrum van de stad willen. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken, en je komt altijd wel gewoon overdag aan geloof ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:33

Het is inderdaad helemaal nieuw voor mij! Heb nog nooit gevlogen. :P
Zelf ben ik ook nooit verder geweest dan Duitsland, Frankrijk, Belgie, Italie, Zwitserland en Oostenrijk. Daarom lijkt me dit ook zo onwijs gaaf. :D

Op de bestemming kom je altijd overdag aan (of je moet 13:00 vertrekken en 6 uur lang vliegen...). Terugreis naar huis vlieg je meestal na 18:00, dus dan kom je wel 's avonds thuis..

Maar het ging mij ook meer om als je in het stadje zelf bent, hoe je dan aan een taxi komt. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-15 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:36

Wat een leuk idee dit! Mijn man noemt dit een nachtmerrie :') maar ik vind het geweldig! Misschien eens mam polsen :)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:39

Op vliegvelden kan je inderdaad altijd meer dan genoeg taxi's vinden. Bussen inderdaad ook, maar zelfs in Bristol (Engeland) vond ik het nog lastiger dan verwacht om met het openbaar vervoer op mijn eindbestemming (Bath) te komen. En dat terwijl ik een bachelor Engels heb :=

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:43

Ik ben op vakantie geweest naar Oekraïne. Daar zijn we met de trein dwars door het land gereisd, om uit te komen in een klein stadje op de Krim waar bijna alleen maar Russisch werd gesproken. En daar moesten we dan een taxi vinden die ons naar ons appartement kon brengen.

En zelfs dat ging prima. ;)

Zeker in gebieden waar het niet zo toeristisch is zijn mensen vaak heel behulpzaam, en met wat Engels of gewoon gebaren kom je vaak al een heel eind. Taxi's zijn vaak wel te vinden bij treinstations, en anders kunnen ze je in je hotel ongetwijfeld helpen.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:44

Deetjeeuh , is idd wel een optie , ik heb weleens binnen europa gevlogen en vind het geweldig. Wil mijn moeder ook nog eens in een luchtballon werken , daar heb je echt geen hoogtevrees . Maar vliegtuigen zijn eng etc paseren de revue . Zal het binnekort stilletjes voorstellen , we zijn in nederland reislustig en nemen de trein en bus overal naartoe dus als we op tijd op vliegveld staan en laptop gaat mee dan kunnen we alles uitzoeken . Ben bang dat ze na de 60 alles minder doen kan

DieL_Zor
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:45

Deetjeeuh schreef:
Wij zitten nog steeds te twijfelen tussen een City Trip en Broke Trip. We zijn toch een beetje bang op een wat mindere plek terecht te komen bij een Broke Trip. Uiteraard hoeven we geen super deluxe hotelkamer, maar je eigen badkamer en slaapkamer is wel fijn. :j

Hoe hebben jullie het ervaren met zelf vervoer regelen van vliegtuig naar hotel/locatie en met het spreken van talen? Ik ben bang dat we ergens terechtkomen waar we de taal echt niet spreken. :+


Ook bij de broketrip krijg je een eigen kamer :) Dus daar hoef je niet over in te zitten.

En wat betreft de taal; met handen en voeten kom je een heel eind :D En zeker in een grotere stad is er altijd wel iets aan toerisme.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:53

DieL_Zor, super! :D Dat is wel heel erg fijn haha.

Wij zijn nu aan het boeken! *\%/* We hebben net even gebeld over de locatie van je hotel. Mijn moeder wilt namelijk wel zeker weten dat je niet in een gevaarlijke buurt terecht komt waar je als 2 vrouwen niet fatsoenlijk over straat kan. :Y)
Ben benieuwd wanneer ze terugbellen....

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:13

Ze garanderen sowieso veiligheid dus je zal nooit in een slecht deel van de stad terecht komen. Staat ook in de algemene voorwaarden, dat je nooit ergens terecht komt waar je veiligheid niet gegarandeerd is.

En wat als het er niet veilig is?
Je mag ervan uitgaan dat we je niet naar een plek toesturen waar het onveilig is. Landen of steden met een negatief reisadvies mijden we. Daar zouden we zelf ook niet naartoe willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:24

Ah, dat is helemaal super! :D
Ga ik mooi even opzoeken en aan mijn moeder vertellen. Dan kunnen we tenminste boeken. _O-

Ik heb het trouwens niet in de algemene voorwaarden kunnen lezen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domiinooo_, fohadie, Googlebot, Laura_, Leliesan, lynnXtubbie, Nanu, Witje2 en 75 bezoekers

cron