London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Elke86
Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:25

Hallo iedereen! Eind februari gaan wij 3 dagen naar Londen en ik ben nu opzoek naar een tof hotel wat als prima basis kan dienen om dingen te bezoeken. Enige suggesties? :-)

Montana: L1


_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:34

In the Tower hotel heb ik in 2011 geslapen, was erg goed te doen! (Echter nu wel wat prijziger dan in 2011)..

Dit jaar slaap ik in Hotel The Rembrandt, ben benieuwd hoe dat bevalt!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:13

Mag ik me ook melden? :D

Vriendlief en ik gaan deze zomer voor ons 2 jaar samenzijn naar Londen voor 7-10 dagen. Superhappy, want ben twee jaar geleden geweest (school) en vond het top! was een aantal dagen depressief toen ik weer thuis was :=

Nu zijn we nog op zoek naar een fijn maar goedkoop hotel, hoeft niet vlakbij het stadscentrum maar wel op wandelafstand van de metro. Vorige keer verbleven we in hotel Ibis The Docklands, basic kamer maar zeer netjes voor een ibis hotel en top ontbijt. Maar nu vroeg ik me af of jullie nog suggesties hebben qua hotel. We houden btw niet van een erg klassieke stijl. Wel modern :-)

Vraag 2: heb in m'n portefeuille nog mijn oyster card zitten. Is die dan ook nog 'geldig' en kan ik hem m.a.w. gewoon opladen?

Vraag 3: wat is nou het beste om naar daar te gaan? We komen vanuit België en hebben geen auto.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:32

Een Oysterkaart blijft altijd geldig en kan je gewoon oysterkaart gaan gebruiken en eventueel waarderen op een station of in een boetiek.

http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gro ... si782.html

Ik kijk altijd voor een hotel op Booking.com en daar staan genoeg leuke betaalbare hotels op en
tegenwoordig bij sommige hotels is geen creditkaart meer nog om te boeken.

Vervoer daar naar toe is een persoonlijk keuze maar vliegen, trein (Eurostar) of een busreis (Eurolines) vanaf Brussel is goed te doen lijkt mij.

Wij (zus & ik) gaan zelf in november weer naar Londen met de bus en verblijven in een Hostel in een prive kamer bij Russel Square en wij zijn maar +- €75,- per persoon kwijt voor 4 volle dagen en 3 nachten in Londen.

Maar daar komt nog onze Oystercard op waardering nog bij van 35 pond pp.

Maar wij kiezen bewust voor een low budget reis en wij hebben inmiddels het vervoer en het Hostel
al (gratis) bij elkaar gespaard door verkoop van oude spullen op de verkoop pagina's/site's.
Onze doel nu is voor de opwaardering van de oystercard & een avondje naar een musical te kunnen gaan.

En voor onze avond eten gaan we staan op Koningsdag rommelmarkt & kofferbak markten want mijn garage puilt nog uit met rommelmarktspullen. (deze krijgen wij gelukkig gratis aangeleverd door vrienden/kennissen)

Wij willen gewoon 'gratis' naar Londen en tot zo ver lukt het ons al aardig :+

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:02

Ik heb een kort vraagje en hoop dat jullie hier antwoord op weten.
Mijn vriend en ik vertrekken vrijdag voor een weekendje Londen! :D
Nu heb ik bij de gatwick express 2 anytime retour tickets gekocht. Op beide tickets staat de datum van 30 januari. Hoort dit zo? Dit staat dus ook op het retour ticket..

Ook heb ik de tickets geboekt met de creditcard van mijn vader. Hierdoor staat zijn naam ipv die van mijn vriend zijn naam op de tickets.. :+ krijgen we hier problemen mee?

That awkward moment when someone asks you to tell more about yourself,and you're like: OH GOD, WHO AM I?!?

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:47

Hoi! :)

Het lijkt me erg leuk om voor Valentijn met mijn vriend een dagtrip naar Londen te maken om daar de HP studios of een musical te bezoeken. Ik kwam er alleen achter dat de bus s avonds vrij vroeg weer vertrekt en een avond musical dus sowieso al afvalt... Kan iemand me vertellen of er ook matinee shows zijn? En zo ja, van elke musical of alleen sommige? En zijn deze kaartjes dan duurder?

Alvast bedankt! :)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:12

Ik denk persoonlijk dat als je de HP wil gaan doen, je het met een dagreis sowieso niet red. Je hebt ze ook met een overnachting erbij overigens :j
Matinee voorstellingen zijn er wel, maar veelal in het weekend. En zijn snelvoetige (maar dat geld voor bijna alle musicals := maar ze beginnen om 3 pf 4, en dan 2,5 a 3 uur is alsnog 7u 'savonds. Dus dat wordt errug krap in mijn ogen!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:35

een dag reis en dan naar HP kan wel, maar wordt echt racen denk ik. Je bent daar echt ruim 3 uur, erheen is vanuit Londen al een goed uur en dan nog terug ook. Dan moet je in de ochtend heeeeel vroeg met het vliegtuig, en savonds heel laat. Niet onmogelijk, maar ik zou (om er meer van te genieten) echt een dag eerder er heen gaan of in Londen blijven overnachten na HP


Harpoon
Berichten: 760
Geregistreerd: 11-08-14

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:26

Heyhoi!

Ik ga na mijn examens samen met een vriendin naar Londen.
Wij zijn van plan om 5 dagen te blijven.

Ik heb een aantal vragen:
1) Wij zijn beide dan 17. Kun je zonder volwassene in een hotel? Of verschilt dat per hotel?
2) Is er een handig iets qua openbaar vervoer?
3) Kent iemand een goedkoop hotel?
4) Wij wonen in Groningen, bij de Duitse grens.
Raden jullie qua kosten het vliegtuig, de trein of de boot aan?

I am stronger because I had to be

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:43

1. Verschilt met de boekingswijze. Maar in principe moet het wel kunnen! Let wel erop dat als je via booking.com boekt, je een creditcard vaak nodig hebt voor de betaling en deze ook op locatie als bevestiging moet laten zien.

2. Travelcards en/of oystercard. Travelcards is onbeperkt vervoer voor het x- aantal dagen met metro tram en bus. Oystercard is eigenlijk hetzelfde, maar dan niet onbeperkt maar via een soort ov-chipkaart systeem, dus oplaadbaar!

3. Royal eagle hotel. Is vlakbij paddington station waar je veel metrolijnen kan pakken, en was een fijne buurt. Schoon en comfortabel!

4. Ik persoonlijk zou altijd kiezen voor vliegtuig. Redelijk goedkoop (easyjet vlogen wij op goede tijden), en je bent er met een uurtje. Vooral vanuit Groningen, als je dan nog helemaal naar de boot of met de trein moet.. Andere kant is Schiphol ook niet om de hoek natuurlijk :')

Wij waren voor drie dagen incl vlucht 177 pp kwijt :j (ebookers.com)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:45

Mocht het niet lukken om als 17jarigen een hotel te boeken, kijk dan eens naar een hostel. Je zit vaak een stukje verder weg uit de binnenstad maar je kan er als 17jarige wel boeken en het is altijd heel gezellig, plus vaak een stuk goedkoper dan een hotel. Ik maak altijd heel veel vrienden in een hostel :j

boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:56

YHA heeft leuke accommodaties in central London voor <18 jaar, goede ervaringen mee!

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:07

Je kan vanaf Eelde vliegen op Southend, dat gaat via Flybe, als je nu boekt kost een retourticket ca 80 euro. Niet super goedkoop, maar wel redelijk, Eelde is trouwens echt een fijn vliegveld lekker klein

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:14

Nadeel voor ons is dan er bij Easyjet nog bagage kosten er bij komen aangezien wij altijd reizen met lege koffers heen en vol terug.

Ik vind de nachtboot van Stenaline van Hoek van Holland / Harwich en dan de trein naar Londen
ook een hele fijne manier van reizen want je staat rond 9 uur morgens in hartje Londen.
Maar dat kost rond de €300 voor 2 personen incl slaapplek.

Sinds dat ik mijn ouders even op Brussel moest ophalen want er reed geen trein meer naar Nederland stappen wij niet meer in de Eurostar maar kwa kosten was voorheen voor €100,- pp heen en weer van elk station van Nederland.

Maar Celestial de Eurolines bussen vertrekken wel vrij laat terug want wij hadden vorig jaar de bus van 22.00 s avonds en waren om 07.00 morgens weer in Amsterdam.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:51

Celiien schreef:
Ik denk persoonlijk dat als je de HP wil gaan doen, je het met een dagreis sowieso niet red. Je hebt ze ook met een overnachting erbij overigens :j
Matinee voorstellingen zijn er wel, maar veelal in het weekend. En zijn snelvoetige (maar dat geld voor bijna alle musicals := maar ze beginnen om 3 pf 4, en dan 2,5 a 3 uur is alsnog 7u 'savonds. Dus dat wordt errug krap in mijn ogen!

En Roos: Bedankt! :) Musical wordt hem dan niet nee, dankjewel! HP studios ben ik eerder geweest. Met een bustour ben je 9 uur in de stad, van 11 tot 8 ongeveer, dus dit is echt wel haalbaar hoor. Dankjulliewel in ieder geval :)

Harpoon
Berichten: 760
Geregistreerd: 11-08-14

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:46

Dankjulliewel!
Wij vinden het ergens wel wat eng om te gaan vliegen haha. Dus dat wordt nog wat.
Is het ook zo dat het minder kost als je eerder boekt?

I am stronger because I had to be

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:03

@Harpoon, mijn ervaring is, dat vliegtickets erg op vraag/aanbod reageren. Vlieg boeken is vaak wel goedkoper, maar hóeft niet altijd zo te zijn.. :)

Ik zou in december 2010 naar Dubai gaan voor 700 euro (retour), dit had ik al erg vroeg geboekt. Toen werd mijn vlucht geannuleerd en had ik in januari een vlucht geboekt (bij een andere maatschappij) om in februari te vliegen en was 400 euro kwijt..

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:06

Yup
Maar als dat voor juni is ben je die periode wel een beetje voorbij gok ik. Gewoon maatschappijen gaan vergelijken, en dan rekening houden met hoe laat je vliegt en vanaf/naar welk vliegveld :j easyjet is bijvoorbeeld nu in juni, midweek, voor gustige vliegtijden vanaf Ams naar Gatwick, 70 pp. Komt 15,- bagage bij en je hebt voor 85 pp een ticket :j

Je moet ook rekening houden met je cookies. Verschonen voordat je boekt! Want de website onthoud dat je iets al een paar keer bekeken hebt en daardoor wordt hij duurder :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:38

Idd je cookies verwijderen of je pagina in incognito venster openen is een must bij boeken van reizen.

Wij moeten nog een paar dagen wachten om onze bus reis te kunnen boeken voor november.

Heeft iemand ervaring met de ghost tour die aangeboden wordt?

http://www.visitbritainshop.com/Nederla ... ondon.html

Mij lijkt het wel leuk om te doen maar ben benieuwd naar ervaringen. :D

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:39

Wellicht dat iemand van jullie antwoord heeft op mijn vragen: wij willen van 9 april (in de avond vertrekken) tot 14 april naar London toe gaan.

Wij overwegen om met de auto te gaan (mijn werk vergoedt mijn diesel :D ). Ik ben me er van bewust dat we dan met de trein/boot over zouden moeten. Idee is om auto gewoon bij het hotel te laten staan en in de rest van London het OV te pakken, gezien dat daar prima is geregeld.

Heeft iemand enig idee of het überhaupt te doen is met de auto? Ik lees een reistijd van +- 8 uur en dat is wat ons betreft acceptabel. Ik vraag me ook af wat een indicatie is van de kosten om je auto op de trein of de boot te zetten. Uiteraard moeten we zelf dan ook mee met de trein/boot. Ik vraag me af tegen welk prijskaartje we aankijken voor 2 personen. Moeten we nog ergens anders rekening mee houden, indien we de auto meenemen? Of is het een kwestie van de boot/trein af gaan, naar hotel toe rijden en de auto parkeren? Komen er nog extra kosten bij kijken om in London te mogen rijden?

Is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Qua hotel willen we bewust gaan zoeken naar een hotel welke parkeerplaatsen aanbiedt bij het hotel zelf zodat we de auto (veilig) kunnen laten staan. :)


12/01/2015 - 20/45

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:25

Prijs voor de auto op trein/boot is te googlen lijkt mij :)

Londen zelf is niet auto-vriendelijk. Maar ik heb begrepen van vrienden dat je prima een hotel wat meer aan de rand van de stad kunt nemen en dat dat met de auto goed te doen is.
Londen is erg OV-gericht en daardoor is dit ook aan te raden.

En idd goed in de gaten houden of je een hotel hebt waar je de garantie hebt dat je kunt parkeren (of een parkeerplaats kan reserveren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:41

Ik zou het zelf niet doen, plek op de trein/boot voor je auto is erg duur. Omdat je een diesel rijdt zal je congestion charge moeten betalen, per dag geloof ik, dat vind ik ook niet goedkoop. Parkeren in de stad is ook niet goedkoop := en bij een hotel ook 9 van de 10 keer tegen betaling. Lijkt erop dat je met de boot meer dan 100 euro voor de heen, en ook nog eens meer dan 100 voor de terugweg kwijt bent. Dan heb je 2 personen en een auto. En omdat het vaak nachtboten zijn zal je ook nog een hut moeten hebben :j

Denk dat je overall goedkoper uit bent als je gewoon twee vliegtickets met bijvoorbeeld Ryanair of Easyjet boekt.

boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:51

Jeetje wat was het koud afgelopen dagen! Helaas flinke vertraging ivm de sneeuw in Nederland maar weer erg genoten!

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:54

Je mag London niet in met de auto als ie niet aan bepaalde milieu voorwaarden voldoet. Je moet dan een soort sticker of vergunning of weet ik wat aanschaffen eerst. :)

*edit: Oh, Jans zei het ook al. :)

Plus de kosten die je maakt aan OV omdat je aan de buitenrand wilt zitten i.v.m. de auto is een beetje jammer. Ook de extra tijd die het kost.

Ik vond het altijd heerlijk om ergens naar toe te gaan en midden op de dag even terug naar het hotel om te relaxen/spullen terug te brengen o.i.d.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:13

Met de auto betaal je +- 15,- per dag aan die tax. 5 dagen komt dus ook al gauw neer op 75,-, en dan nog je vervoer in Londen met t ov!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Angie91, Celiien, GrapeshotBot, janneke_S, Miran, Plus_en_Min, purny, Unicorn79, Xhiske, YaraNls en 78 bezoekers