London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:54

Nog maar 6 nachtjes slapen.. ben al helemaal hyper!

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg


MamaMiesje
Fotograaf
Berichten: 18038
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:25

paddington schreef:
Met welk vervoerder ga jij MamaMiesje?

Op de bus stond 'Slangenreizen' :)
Vanuit Apeldoorn richting Calais (vrijdagavond), met de boot naar Dover, twee uurtjes richting Londen.
Op het Victoria Embankment t.h.v. het Savoy "uit de bus gezet" (zaterdagochtend) :D en vanuit daar de hele dag Londen in. En zaterdagavond om 19:30 de bus weer in en terug naar Dover-Calais-Apeldoorn.

Topdag(en) gehad, maar wel helemaal dood nu :')

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:42

Vriendje en ik zoeken een leuke accommodatie. Ik heb het een en ander meegelezen in het topic, maar nog niets gevonden waar we allebei achter staan. Heeft iemand hier al eens via airbnb iets geboekt in Londen?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:57

Ga niet in het weekend naar Winter Wonderland.
OMG wat druk! Eerst 20 minuten in de rij gestaan bij de ingang.
En eenmaal binnen kun je amper lopen, zoveel mensen!

Maar het is wel echt heel gaaf :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:22

Imre schreef:
Vriendje en ik zoeken een leuke accommodatie. Ik heb het een en ander meegelezen in het topic, maar nog niets gevonden waar we allebei achter staan. Heeft iemand hier al eens via airbnb iets geboekt in Londen?


Heb je al geprobeerd te kijken op een site als Booking.com? Paar weken terug in Rome en toen super cheap en centraal een hotelletje kunnen scoren die ik anders nooit had gevonden..

Kan je verder niet helpen ben ik bang, slaap zelf bij m'n vriend thuis dus heb nooit dat accomodatie probleem gelukkig. Heb werkelijk geen ervaring met hotels in Londen :-(

Overmorgen vertrek ik zelf weer naar Londen voor een paar weken, voel me al helemaal hyper lol *\o/*

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

luf_horses
Berichten: 996
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: hier

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:50

Hi, ik kom even binnenvallen.

Vriendlief en ik vieren oud en nieuw in Londen. Nu las ik dat je kaartjes moet kopen om het vuurwerk vanaf the Thames te zien? Weet iemand hier meer over? Andere suggesties voor o&n zijn natuurlijk welkom. :D

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:56

Klopt, voorheen was het gratis en nu kost het £10, maar het is allang uitverkocht .. Zelfde geldt waarschijnlijk voor veel barren en clubs die feesten geven, denk dat je verder uit het centrum misschien wel kans maakt.

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:13

MamaMiesje schreef:
Op de bus stond 'Slangenreizen' :)
Vanuit Apeldoorn richting Calais (vrijdagavond), met de boot naar Dover, twee uurtjes richting Londen.
Op het Victoria Embankment t.h.v. het Savoy "uit de bus gezet" (zaterdagochtend) :D en vanuit daar de hele dag Londen in. En zaterdagavond om 19:30 de bus weer in en terug naar Dover-Calais-Apeldoorn.


Wij hebben dit jaar dezelfde route gedaan maar dan vanuit Amsterdam en met Eurolines.
Wij kwamen aan op Victoria Bus station maar ik was benieuwd welke busmaatschappijen er nog meer rijden aangezien wij volgend jaar weer gaan en weer met de bus ivm met de lage kosten.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:18

Nagini schreef:
Hyde parks Winter Wonderland.

Ik was er gisteren en het is echt gaaf! :D <3


Verschrikkelijk! Ik vond WW in Hyde Park net een soort van 3 oktober in Leiden. 1 grote kermis. had niks met kerst te maken, op wat versieringen na -O-
Gelukkig was de rest van London awesome as ever <3


Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:28

Aankomende zondag vertrek ik samen met mijn vriend met de bus naar Londen om maandag daar een dag te zijn en 's avonds weer met de bus terug.
Zijn er nog tips om de dag zo mooi mogelijk in te vullen? :)

Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:02

Is er iemand bekend met de Londen Pass? Is dit een beetje rendabel?
En is het handig om voor 1 dag de Oyster Card te halen?

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:12

Voor 1 dag zou ik persoonlijk geen London Pass halen. Denk niet dat je het er dan uithaald. Wij hadden hem voor 3 dagen en in 3 dagen wil je toch zoveel mogelijk zien en doen op die passes maar er gaat toch behoorlijk wat tijd inzitten.
Voor 1 dag een Oyster card is misschien nog wel een optie als je denkt veel gebruik te maken van het ov.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Chantalla
Berichten: 1420
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:20

Bedankt voor je reactie.
Leek me zelf ook niet eruit te halen. Waarschijnlijk was die er ook niet op tijd, aangezien we maandag gaan.
Zonder Oyster Card werkt alles gewoon met losse tickets neem ik aan? Net zoals hier?

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:21

Je kunt een dagticket kopen voor de tube, maar dan ben je vaak duurder uit. Ik heb zelf altijd een Oyster Card.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:07

13 januari tot 18 januari ga ik weer terug *\o/*

She believed
She could
So she did

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:29

Als je slechts een dag gaat en denkt dat je veel reist is een Oyster of een dagticket gelijk. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:02

Op kerstavond teruggekomen van 5 dagen Londen met een vriendin, was een waar succes! Heel erg genoten!
Verblijf in het Generator Hostel, bijzonder tevreden over. Heeeel aardige mensen, superleuk interieur, goede bedden, bar, lekkere zithoekjes. Het enige nadeel was dat de toiletten niet erg schoon waren. Wij hadden een private room met alles erop en eraan, top!

Tour gedaan door East End en een door Westminster, met allemaal leuke jongeren (meesten uit Australie) en een Pub Crawl in Camden.. uiteindelijk halverwege maar een cab gepakt naar het hostel want we konden niet meer lopen door de drankjes _O- was desondanks erg leuk, al die leuke mensen :D zo gelachen! Onvoorstelbaar hoe snel je nieuwe vrienden maakt :D

Verder was het natuurlijk ontzettend druk ivm kerst, jemig wat een gekte haha.

Dit was dan mijn 5e x in Londen (2e x met kerst) maar we gaan komend jaar zeker weer. Met kerst sowieso, misschien ook ergens in de zomer. En dan ook weer bij Generator. Was vooral ook erg gemakkelijk om er te komen; vliegen op Luton, met de trein naar St Pancras (20 min) en dan 10 min lopen naar het hostel. +:)+

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:02

Wij Vliegen morgen voor 8 dagen naar Londen. Heb er echt zin in :)

Nee

Astaloca
Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:13

Ik wil oud en nieuw vieren in londen echter is de vuurwerkshow uitverkocht (uiteraard) .. Is het dan nog echt waard om daar heen te gaan en wat raden jullie dan aan?

Confide recte agens.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:27

Ik ga gewoon uit. :)
Er zijn 100en feestjes gaande.

Ik ga morgen weer naar huis! Na 9 dagen in NL ben ik zoooo toe om weer in Londen te zijn.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:57

Ik ben hier nu een anderhalve week en dus op de helft :-( iedere keer weer wil ik blijven, maar voor nu gewoon niet haalbaar..

We zijn nog lekker aan het uit kateren van de kerst en hebben heerlijk gegeten en super veel cadeautjes onder de boom gehad :-)

Morgen naar opa en oma en de rest van de week gaan we een hoop dingen doen in de stad..

Hoop dat iedereen die in London is/ was een top kerst heeft gehad!

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:22

Dapper voor de mensen die met Kerst naar London gaan. Is mij veeeel te druk. Vond het begin December al te druk op Oxford street en we zijn toen lekker de zijstraatjes in gegaan waar het minder druk was.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:30

Vandaag eerste dag Londen. Zijn nu weer op het hotel en moe van een paar kilometer lopen haha. Nu plannen wat we de komende 7 dagen nog gaan doen :)

Nee

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:05

Dag dames!

Qua boeken, waar kun je het beste en goedkoopste boeken? en wanneer is gunstig om te gaan?
een hotel die centraal ligt ook.
Ik ga samen met mijn moeder maar wij hebben totaal geen ervaring met boeken.
Tips/hulp is welkom :)

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:06

Ik doe het altijd via ebookers :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers