London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:31

Celien, de Eurostar is een trein die rechtstreeks van Londen naar Parijs gaat. Als je op tijd boekt is het qua prijs goed te doen :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:35

Ja, ik zag net op de site 3 maanden van te voren boeken. Weet iemand wat als je dan op 3 maanden van te voren boekt, je ongeveer kwijt ben op een doordeweekse dag in juli :) ? En is dat minder dan 70,- pp? (Daar kom ik op uit met t vliegtuig althans..)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:29

Voor Brussel-Londen zijn de enkele tarieven met Eurostar €44, €67,50 en hoger. Als je een vroeg tijdstip kiest (bv. 7 of 8u 's ochtends of 19u 's avonds) is het goedkoper, meestal €44. Ik denk dat een enkele rit naar Parijs ook tussen de €40 en €50 is op z'n goedkoopst. En het voordeel is dat je vanuit het centrum van Londen (St Pancras, aan King's Cross) vertrekt, dus je moet geen rit naar de luchthaven betalen :) Ik ga altijd met de trein vanuit Brussel en vind het echt ideaal, geen gerotzooi met OV om nog eens in het centrum van Londen te komen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

saddledancer
Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:55

MacavityL schreef:
DLR station Cutty Sark (kan bijv vanaf Bank) is dichtste bij. DLR en treinstation Greenwich is 10 minuten lopen ongeveer. Vanaf North Greenwich kun je de bus nemen (188 volgens mij).

In Greenwich kun je bijvoorbeeld naar de tijdlijn (Greenwich mean time) ook de old Royal Naval College is erg mooi (mn de Painted Hall).


dat is idd prachtig :) dat is mijn universiteit, dus mocht iemand Meer info willen over die omgeving en wat er zoal Te doen is Mogen ze mij ook pb-en (university of Greenwich zit in het old royal naval college :j)

A horse will cross
any bridge you build,
as long as the first one
is from him to you.

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:47

Ik had vanochtend ineens de behoefte om echt weg te gaan en dan ook gelijk geboekt voor vanavond :=
Zit vanavond in 't vliegtuig naar Londen (Heathrow, hotel is bij HydePark) tot en met woensdag! :D
Iemand nog leuke low budget tips & tricks voor mijn korte visit?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:57

Ohhh Cher wat heerlijk :oo Ik wou dat ik de centen had om zo spontaan even een weekendje weg te gaan :') Ben je al eens eerder in Londen geweest? Anders absoluut even in het London Eye, en het Tate Modern bezoeken (moderne kunst museum) is ook echt een aanrader. Kan je gelijk vanaf St. Pauls over de Millennium Bidge lopen. Natuurlijk shoppen op Oxford Street, ook echt een aanrader om 's morgens door Hyde Park te gaan wandelen. Heel mooi! :j Hoe heet je hotel? Ik zat ook aan Hyde Park in een hotel :D

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:44

Ascot Hyde Park Hotel..
Ontzettend slechte recensies zie ik nu, maar de locatie is gewoon ideaal!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:00

Hmm daar zat ik niet geloof ik. En ach, hoe slecht kan het zijn. Neem aan dat je er alleen gaat slapen dus echt gebruik maken van de service doe je toch niet!

Voor zo'n tripje zou locatie voor mij ook op de eerste plek staan hoor :j Ga je een metrokaart kopen voor 3 dagen of ga je het los doen? Of alles lopen natuurlijk

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:05

Ik zit te denken aan een metrokaart voor 3 dagen. Hoe duur is dat ongeveer? Oja en ik kreeg de tip niet overal geld te pinnen uit de muur omdat t elke keer extra geld kost. Dus beter 2x een goed bedrag pinnen ipv elke keer naar de pinautomaat.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:08

Bij bepaalde pinautomaten kost het niks extra om geld op te nemen, dan staat er een bepaald tekentje boven. Zou je even moeten opzoeken hoe dat eruit ziet.. Als je gewoon even zoekt naar die pinautomaten is er verder geen probleem, zou ook niet al te veel geld op zak houden als je daar rond gaat lopen.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:49

Op dit moment is kerst aan de gang. :)

Check de verlichting op Bond en Regent Street, Winter Wonderland in Hyde park, de kerstmarkt @Southbank. :)

Als ik jou was zou ik een oystercard nemen, die top je up wanner het nodig is en het meeste wat je uitgeeft op 'n dag aan vervoer zou dan 8.60 zijn geloof ik. :)

Verder de standaard dingen denk ik. ;)
Ik zag de tip om op oxford street te winkelen. Veel succes _O- Het is echt zo ontzettend druk dat ik het liefste alles ontwijk. :')

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:11

Wij hebben die 3,5 dagen dat we daar waren een oystercard gekocht op het vliegveld.
Heeft ons 23 pond gekost(20 pond stond op de kaart) en we hebben er 3 dagen lang gebruikt van gemaakt. We hebben op de laatste dag een paar pond moeten uppen, maar als ik zie hoeveel we gereisd hebben is die kaart echt een uitkomst geweest. Ee hebben echt veel gereisd al die dagen met de underground en soms de bus gepakt. Echt ideaal die kaart!

Wat betreft het geld pinnen.. Wij hebben telkens automaten gehad waarbij het niks extra's heeft gekost en we hebben er niet specifiek naar gezocht.
Ik wist niet eens dat het geld kost bij sommige automaten, maar bij ons is geen extra geld afgehouden in ieder geval. Wij hebben ook alleen telkens kleine beetjes gepind, wat we dachten nodig te hebben voor die dag.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:22

Bij veel Nederlandse banken kost het wel geld om te pinnen, om dat te voorkomen kun je ook bijpinnen in winkels (vooral supermarkten, cashback), dan is het wel gratis. Bij de Rabobank betaal ik zo'n €6 om geld op te nemen dus dat was heel vervelend toen ik hier nog geen bankrekening had :+

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:03

Ik ga de 6e naar London toe en ben op zoek naar een winkel/winkels in Central London (omgeving Oxford street etc.) waar ik een mooie (liefst leren) winterjas kan kopen. Prijs rond de 200 pond. Iemand suggesties voor winkels die ik zeker niet mag overslaan?

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:22

Yes geboekt voor een tripje in februari :)
Erg veel zin in!

Remy

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:11

Dribbel schreef:
Ik ga de 6e naar London toe en ben op zoek naar een winkel/winkels in Central London (omgeving Oxford street etc.) waar ik een mooie (liefst leren) winterjas kan kopen. Prijs rond de 200 pond. Iemand suggesties voor winkels die ik zeker niet mag overslaan?


Voor alles qua betaalbaar en goede kwaliteit leer zou ik toch richting Oost uitwijken. Heb zelf een heerlijke leren jas op de Brick lane gehaald. Central London kan ik je niet helpen..

She believed
She could
So she did

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:03

En het resultaat: Camden. Waar anders,. :D

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:13

Ik ga volgende week naar Londen, hebben jullie nog tips voor lekkere, niet al te dure restaurants? We zijn onder andere groot sushi fan :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

MamaMiesje
Fotograaf
Berichten: 18038
Geregistreerd: 21-04-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:22

Na een paar jaar ga ik komend weekend weer!
Deze keer "maar" 1 dag (je kent het wel: met de bus op de nachtboot/trein, 1 dag je suf shoppen en kijken en lopen en genieten, 's avonds weer terug :D ) Gezellig samen met mn moeder en zusje *\o/*

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:03

Met welk vervoerder ga jij MamaMiesje?

eline_di
Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:44

Ik ga aanstaande maandag t/m woensdag.
Spannend, maar heb er wel veel zin in.
Wij slapen in Best Western Delmere. Nog tips qua bezoek behalve Camden Market, Buckingham palace en het natuur historisch museum?

Wil je een lekkere en mooie taart/cupcakes/cakepops bestellen?
Eline's baksels
http://www.facebook.com/elinesbaksels

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:50

Hyde parks Winter Wonderland.

Ik was er gisteren en het is echt gaaf! :D <3

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

eline_di
Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:58

Dat is voor mij ook een must see!
Gelukkig zitten we er erg dichtbij.

Wil je een lekkere en mooie taart/cupcakes/cakepops bestellen?
Eline's baksels
http://www.facebook.com/elinesbaksels

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:08

Fijn dat je door de week daar bent, dan valt de giga drukte weer wat mee. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:19

<3 ik ben bezig met het plannen van de zomervakantie. WHOEHOEE!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leenleen11, Poco, SemrushBot en 71 bezoekers