London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 13:26

DromenLies schreef:
Ben dit weekend naar de Wallace collection geweest. Echt een aanrader. Audiotour erbij is ook wel aan te bevelen.


Leuk, bedankt voor de tip! Daar ben ik nog nooit geweest, zal het onthouden!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:29

Hoi London bokkers,
Mijn plan is om het weekend van 19 december samen met m'n vriend naar Londen te gaan. Dure periode, maar het enige weekend dat we beiden kunnen. We zullen genoegen moeten nemen met iets minder aangezien het anders wel heel erg duur wordt, daarom zal het een hotel worden dat niet midden in het centrum ligt. Nou zag ik een hotel in Clapham, volgens de recensies daarbij ligt het in metrozone 2. Is dat een beetje te doen? Ik ga er vanuit de we niet meerdere keren per dag op en neer gaan naar het hotel. Alvast bedankt :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:34

Clapham is prima te doen - Clapham High Street heeft veel leuke bars en restaurants en is op een vrijdag & zaterdag avond erg levendig!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:57

Clapham is idd prima te doen. Sowieso is metrozone 2 prima te doen als je in soho/westmister/towerbridge etc wil zijn. Tube is prima vervoersmiddel.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:15

Bedankt!

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

xNursiex
Berichten: 1387
Geregistreerd: 14-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:11

wij gaan vandaag weer verder speuren naar een hotel :) beetje frisse moed werkt soms ook weleens haha

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:27

Ik weet wel wat hotelletjes, maar 350 totaal ga je daar niet mee reden.. Die is namelijk 200,- pp (wel incl vlucht though)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:40

Ik vind hotels rondom Paddington Station goed betaalbaar (prijs kan je natuurlijk zo gek maken als je wilt) :j

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:01

Die hotelletjes bedoel ik ook, maarja december is gewoon een hele dure maand := en die vliegtickets zijn alleen 'goedkoper' als je via luton of stansten vliegt, maar dan ben je weer veel geld (en tijd) kwijt aan je vervoer van vliegveld naar hotel (en andersom)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:46

Kijk ook eens east. Rond Shoreditch en/of Canary Wharf.
Bij Shadwell, Limehouse, Westferry zit je met 10 minuten bij Tower Bridge. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:14

Vanaf Canary Warf kun je idd zo de DLR naar Bank-Monument nemen en dan sta je ongeveer op de Tower Bridge.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:51

Ja, direct lijn. :)
Het is of Bank of Tower Gateway :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:15

Celiien schreef:
Die hotelletjes bedoel ik ook, maarja december is gewoon een hele dure maand := en die vliegtickets zijn alleen 'goedkoper' als je via luton of stansten vliegt, maar dan ben je weer veel geld (en tijd) kwijt aan je vervoer van vliegveld naar hotel (en andersom)


ik ga 13-15 dec (2p) en betaal €100 voor m'n hotel (p.p.) + (simpel) continentaal ontbijt.

Ben in mei duurder uit geweest :j Is een kwestie van goed zoeken en niet te laat boeken.

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:20

Loesje88 schreef:
Celiien schreef:
Die hotelletjes bedoel ik ook, maarja december is gewoon een hele dure maand := en die vliegtickets zijn alleen 'goedkoper' als je via luton of stansten vliegt, maar dan ben je weer veel geld (en tijd) kwijt aan je vervoer van vliegveld naar hotel (en andersom)


ik ga 13-15 dec (2p) en betaal €100 voor m'n hotel (p.p.) + (simpel) continentaal ontbijt.

Ben in mei duurder uit geweest :j Is een kwestie van goed zoeken en niet te laat boeken.

Ik had dat ook in februari (vorig jaar), maar je vliegtickets zijn er ook nog. En 250,- voor twee personen, zit je dus al op 200,-- dan nog je vliegtickets. Dan kan je goedkoop vliegen naar stansted of luton, maar komen vanaf daar ook nog je treintickets erbij.
Wij waren toen 190,- pp vopr drie dagen all in kwijt (en dan nog avondeten, lunch en andere uitgaven, ontbijt zat erbij :j )
Als je met de boot gaat red je dat ook niet :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:22

Ik ga met vriendlief van 28 december tot 4 januari (8dagen dus) en wij zijn in totaal voor hotel+vlucht+onbeperkt OV+trein vanaf vliegveld naar Londen en andersom € 700,00 kwijt :)
edit: dus 350 p.p.
Laatst bijgewerkt door Lolacabana op 17-11-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nee

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:26

Celiien schreef:
Ik had dat ook in februari (vorig jaar), maar je vliegtickets zijn er ook nog. En 250,- voor twee personen, zit je dus al op 200,-- dan nog je vliegtickets. Dan kan je goedkoop vliegen naar stansted of luton, maar komen vanaf daar ook nog je treintickets erbij.
Wij waren toen 190,- pp vopr drie dagen all in kwijt (en dan nog avondeten, lunch en andere uitgaven, ontbijt zat erbij :j )
Als je met de boot gaat red je dat ook niet :n


Wij zijn nu p.p. €214 kwijt (vlucht, trein & hotel), ik heb wel al in juli alles geboekt. Vind het een keurige prijs voor half december :)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:30

Loesje88 schreef:
Celiien schreef:
Ik had dat ook in februari (vorig jaar), maar je vliegtickets zijn er ook nog. En 250,- voor twee personen, zit je dus al op 200,-- dan nog je vliegtickets. Dan kan je goedkoop vliegen naar stansted of luton, maar komen vanaf daar ook nog je treintickets erbij.
Wij waren toen 190,- pp vopr drie dagen all in kwijt (en dan nog avondeten, lunch en andere uitgaven, ontbijt zat erbij :j )
Als je met de boot gaat red je dat ook niet :n


Wij zijn nu p.p. €214 kwijt (vlucht, trein & hotel), ik heb wel al in juli alles geboekt. Vind het een keurige prijs voor half december :)

Zeker :j maar degene hiervoor wilde 250,- voor 2 personen, niet per persoon. En dat in december (sowieso buiten december denk ik), is erg lastig!

(Wij hadden overigens in januari voor februari geboekt toen := )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:23

Loesje88 schreef:
Celiien schreef:
Die hotelletjes bedoel ik ook, maarja december is gewoon een hele dure maand := en die vliegtickets zijn alleen 'goedkoper' als je via luton of stansten vliegt, maar dan ben je weer veel geld (en tijd) kwijt aan je vervoer van vliegveld naar hotel (en andersom)


ik ga 13-15 dec (2p) en betaal €100 voor m'n hotel (p.p.) + (simpel) continentaal ontbijt.

Ben in mei duurder uit geweest :j Is een kwestie van goed zoeken en niet te laat boeken.


Toevallig, wij gaan ook 13-15 december :)
Wij hebben een hotel in Stratford.
Ik ben in totaal €350 kwijt voor vlucht/hotel en dagkaart tickets voor het openbaar vervoer.
Ik heb in oktober pas geboekt.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:33

Ik ben al een beetje een lijstje aan het maken wat we willen gaan doen en wat bij elkaar ligt. :D
Mocht iemand nog ideeën hebben qua eten met een broertje van 15, dan hoor ik het graag.
Het zal sowieso wel een keer pizza worden, maar we hebben nog 3 andere avondmaaltijden.. :P


Ik was trouwens €700,00 kwijt voor 2 personen in februari (wel in de voorjaarsvakantie) en we vliegen met KLM.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:44

Als je ook Greenwich gaat bezoeken, in het dorp zit Noodle Time, lekker goedkoop (10 pond pp incl drinken) en prima (veel!) eten. Verder zitten er ook een aantal andere restaurantjes in de buurt die prima te doen zijn (Gourmet Burger, Pizza Express, etc).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:50

Je bedoelt bij het metrostation North Greenwich (o.a. dan?) :)
Of zit ik helemaal verkeerd te kijken? :P

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:11

DLR station Cutty Sark (kan bijv vanaf Bank) is dichtste bij. DLR en treinstation Greenwich is 10 minuten lopen ongeveer. Vanaf North Greenwich kun je de bus nemen (188 volgens mij).

In Greenwich kun je bijvoorbeeld naar de tijdlijn (Greenwich mean time) ook de old Royal Naval College is erg mooi (mn de Painted Hall).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:15

Bedankt voor je reactie! Ik stuur je ven een PB.

Heeft iemand trouwens ook ervaring met tickets via internet kopen? Bijv. voor de Londen Eye/ The Shard e.d..

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:37

Ik ga mijn vraag maar eens hier stellen, misschien heeft iemand ervaring :+


Ik ben dus al een paar keer in Londen geweest, I just <3 . Maar een van m'n beste vriendinnetjes nog niet en we wilden in eerste instantie deze zomer 5 dagen naar Londen. Nu kwam ik echter op het idee om bijvoorbeeld 3 dagen Londen te doen, om vervolgens rechtstreeks naar Parijs te gaan en daar nog 2 a 3 dagen door te brengen.. Heeft iemand tips en tricks om dat te doen? en is het uberhaupt ook kostentechnisch goed te doen := ?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:02

Hoi allemaal!

Eind februari wil ik met een vriendin 3 dagen naar Londen, eindelijk weer! Is voor beide alweer te lang geleden :o
We zijn aan het kijken naar hotel+vlucht..
Eens kijken of we wat leuks kunnen vinden wat nog een beetje betaalbaar is :)

Remy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Eliana, Fellow, Kimmie235, liesje_rosa, lizy29, lovelance, maaikemuis, manonutjuh, Mondy, naomi_mickey, ogidni, Piekosjj, Sanet, Yipee en 71 bezoekers