London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:36

Even een vraagje. Weet iemand een betaalbaar hotel? Ik weet dat Londen nogal prijzig is, maar wat een absurde prijzen zie ik op internet, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ben ook helemaal niet bekend in Londen, waar is het nou handig om te zitten? Ik hoef geen luxe hotel, wil een schone kamer waar ik kan douchen en slapen. Geen hostel. Hoeft echt niet perse in het centrum te zijn, mag ook vlakbij een metrostation met rechtstreekse lijn naar het centrum. Wie heeft er een tip?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:40

Best Western Victoria Palace :j Ligt op vijf minuten lopen vanaf Victoria Station. Brandschoon, vriendelijk personeel en fantastisch ontbijt. Ik vond het de vorige twee keren erg goed te betalen, maar ik weet niet vanaf waar jij het absurd vind natuurlijk :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:46

Die is €261 zie ik voor twee nachten, dat is wel een nette prijs ja. Maar veel meer hoeft voor mij niet :+
Thanks!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:50

In de buurt van Gloucester Road of Queensway zitten vaak ook betaalbare hotels die prima zijn.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:50

Van mij ook niet hoor :n :D Maar voor een schoooooon hotel in een goede buurt met goede uitvalsmogelijkheden leg ik het er graag voor neer :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:56

MacavityL schreef:
In de buurt van Gloucester Road of Queensway zitten vaak ook betaalbare hotels die prima zijn.

Thanks! Dat zit zelfs onder de €200! Even kijken of het ook echt wat is :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:06

Oeh, waar ik zat! Ben even de naam kwijt maar staat ergens in mn berichten. 100m van paddington af :j

Royal eagle hotel was t :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Licor
Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:21

Ik ben van plan om eind oktober naar londen te vliegen voor 2 of 3 nachten..
Hebben jullie tips qua bezienswaardigheden, pups oid buiten de big ben, tower bridge en buckingham palace om? Ik heb de OP doorgelezen en daar staan leuke (toeristen) dingen maar ik ben op zoek naar de meer insiders info haha
En ik ben benieuwd of jullie een hostel weten dat een beetje in het centrum of in de buurt van bezienswaardigheden.. ik zoek wel iets waar ik een prive-kamer kan krijgen met 2 vrienden.. hetliefst ook een eigen douche/toilet maar dat isgeen pre..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:04

Safestay Hostel vind ik het beste hostel waar ik ooit al geslapen heb. Zit vlakbij Elephant & Castle, het is gigantisch groot, vorig jaar pas geopend dus alles is nog erg nieuw en mooi.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:19

Ik heb in uhm uhm uhm Victoria... Victoria hostel van zo'n keten geslapen toen. Was meer dan prima :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:33

Ok, welke reserve londenaar zou mij kunnen helpen? :o
Ben een echte Anglofiel en al ontelbare keren in Londen geweest maar loop nu tegen een "probleem" op....
Eind van de maand gaan we weer een weekje naar Engeland en hebben 3 volle dagen Londen ingepland. *\o/*
We willen dit jaar echt de toerist uithangen, voor mij al jaaaaren geleden en voor mn vriend allemaal nieuw...
We hebben een heel lijstje gemaakt met dingen die we willen zien en bezoeken ( en dat gaat waarschijnlijk niet passen in 3 dagen...) maar ik kan geen makkelijke planning maken.
We hebben London passes en willen hier ook volop gebruik van maken, ook hebben we een oyster card dus "vrij" vervoer.
Het liefste zou ik verschillende bezienswaardigheden willen combineren zonder steeds heen en weer door Londen te moeten crossen dus elke dag een bepaald deel van de stad bv.
Bestaat er iets als een duidelijker planner of app zodat je een soort dagindeling/planning kan maken?
Ik weet even niet hoe ik het makkelijk uit kan leggen...
We hebben al gekeken naar de Metro stations die het dichtstbijzijnde zijn maar ook daar komen we niet helemaal aan uit...
De enige hoek die makkelijk in te plannen is, is de hoek van The Tower of London/ Tower bridge.
Is er iemand die ons een eindje op weg wilt helpen?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:45

Tip: Wij zijn toen uitgestapt bij het parliament, en zijn toen vanaf daar richting buckingham palace gelopen (oke, eigenlijk kwamen we daar bij toeval uit :+ ). Via het park, was erg leuk :j Vanaf daar weer een park ingelopen en daar op een soort van hoek van het park, naar picadilly circus :j leuke wandeling, prima te doen, vooral als het mooi weer!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:55

Wandelen hebben we vorig jaar genoeg gedaan ;-) was toen voor mn vriend de eerste keer in Londen en wilde hem zoveel mogelijk laten zien dus hebben heel wat kilometertjes gemaakt toen :D
Maar nu willen we echt dingen bezoeken, oa London zoo, Madame Tussauds, London eye enz enz. Ik heb een hele lijst en mocht iemand het willen... wil ik hem best hier neerzetten...
Dit jaar willen we de grootste afstanden met de tube afleggen om in een korte tijd zoveel mogelijk te zien...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:58

Ik heb ook weer een vraagje.

Ik ben afgelopen woensdag uitgenodigd voor een sollicitatie (voor stage) in Londen. Dit is komende vrijdag. Iemand specifieke Engelse sollicitatietips? Is er iets waar ik rekening mee moet houden wat in Nederland compleet anders wordt gedaan?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:04

Als het echt om de bezienswaardigheden gaat kan je best veel in een dag doen.
Ik heb met vriendinnen ooit de volgende route gedaan: Buckingham Palace - Green park/Hyde park - Marble Arch - Oxfordstreet - Regent street - Picadilly Circus - Leicester square (China town/Soho) - Trafalgar square (National gallery) - richting Embankment evt. via Covent garden - Westminster Abbey/Big Ben/Houses of Parliament - London Eye (gebied bij de Southbank). Zoiets, ik weet het niet meer precies. Dit kan je natuurlijk in zoveel stukken knippen als je wilt. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en hoeveel tijd je overal wilt nemen. En dan met de metro naar Camden (market), Tower bridge/the Tower en Shoreditch (Bricklane), want dat ligt allemaal een beetje in een uithoek. Dan kan je er natuurlijk ook nog eventueel ergens een musea bij in stoppen (Victoria & Albert, Science en National History museum liggen vlak bij elkaar). Zo zag ons tamelijk drukke programma in enkele dagen er toen uit :)

Edit: eventueel kan je bij bepaalde stukken natuurlijk de tube nemen :j

She believed
She could
So she did

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:32

Jennifer_S schreef:
Ik heb ook weer een vraagje.

Ik ben afgelopen woensdag uitgenodigd voor een sollicitatie (voor stage) in Londen. Dit is komende vrijdag. Iemand specifieke Engelse sollicitatietips? Is er iets waar ik rekening mee moet houden wat in Nederland compleet anders wordt gedaan?


Ik zou je vooral goed verdiepen in de Engelse vaktermen. Daar had ik wel wat moeite mee.
Verder hangt het natuurlijk af van welke beroepstak je zit. :)

Ik vond mijn *skype* sollicitaties vrij gemakkelijk en ontspannen gaan en niet zoveel anders als Nederlandse sollicitaties.
Zorg dat je goed weet waar je het over hebt en op wat voor functie je solliciteert. :)

Succes!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:42

Dankjewel! Ik ga bij een theater solliciteren en mijn opleiding in Nederland is daarop gericht (met gelukkig flink wat vakken in het Engels), maar inderdaad slim om me toch nog even opnieuw in de vaktermen te verdiepen aangezien de vakantie net pas een week voorbij is.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:35

Ik ben een tijdje terug uitgenodigd voor een sollicitatieproces bij Google in Dublin. Gesprekken waren zowel in het Engels en in het Nederlands. Vaktermen inderdaad, maar zorg er ook voor dat je je eigen ervaring en motivatie goed uit kunt drukken. Dat je dat gewoon vlot en zonder hakkelen kunt overbrengen :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:09

Jennifer_S schreef:
Ik heb ook weer een vraagje.

Ik ben afgelopen woensdag uitgenodigd voor een sollicitatie (voor stage) in Londen. Dit is komende vrijdag. Iemand specifieke Engelse sollicitatietips? Is er iets waar ik rekening mee moet houden wat in Nederland compleet anders wordt gedaan?

Geen tips, maar alvast heel veel succes! +:)+

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:26

Ik meld me hier ook!

Ik ga 23,24 en 25 sept. met mijn mannetje paar dagen naar London toe.
Is voor ons beide de eerste keer. Gewoon voor sightseeing :)
Kwam toevallig dit topic tegen, dus dat ga ik even doorspitten.
Ik las ook iets over een pas voor vervoer zodat je de hele dag met het openbaar vervoer kunt reizen met die pas, kan iemand daar wat meer over vertellen?
Verder iemand nog leuke tips ?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:57

Je hebt de Oystercard en de travelcard. Als je vaker/langer naar Londen gaat kan ik je de eerste heel erg aanraden. Die koop je en zet je geld op, maar je betaald nooit meer dan 7,50 pond per dag. Een travelcard kost 7,50 per dag als ik me niet vergis en kan je alleen voor 1 of 7 dagen kopen. Dus in dit geval koop je dus of 3 losse kaartjes of 1 voor 7 dagen, wat veel duurder is. Stel dat je 1 dag minder dan 7,50 reist, is de oystercard dus goedkoper.
De oystercard is ook te gebruiken als je bijvoorbeeld volgend jaar weer terug gaat. Je moet wel even letten op de zone's, zo is zijn beide kaarten alleen tot en met zone 6 te gebruiken, Gatwick airport valt dat bijvoorbeeld buiten.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:54

Travelcard zone 1-6 off peak is inmiddels 8.90 :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:31

Iemand hier nog opzoek naar een kamer in Holloway? Ik ga binnenkort verhuizen naar het allergrootste en mooiste huis en ben opzoek naar twee huisgenoten!


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:32

Elja schreef:
Iemand hier nog opzoek naar een kamer in Holloway? Ik ga binnenkort verhuizen naar het allergrootste en mooiste huis en ben opzoek naar twee huisgenoten!


Was het maar zo'n feest -O-

She believed
She could
So she did

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:26

Ahh, ik heb net een appartement gevonden.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers