Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:07

Ijsklontjes worden al niet eens overal van kraanwater gemaakt. Hotel waar wij zaten werd dit gewoon met flessen water gedaan.


ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:16

Enig idee hoeveel flessen water er gevuld worden met kraanwater :j

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:45

Dan zou je dat wel duidelijk proeven :).

Zeg ook niet dat alle hotels dat doen. Maar waar wij zaten iig wel.

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:06

ikkuh15 schreef:
Je kunt met hepatites A besmet raken door het eten of drinken van besmet voedsel. Als iemand die besmet is zijn handen niet wast na een toilet bezoek kan het al in het eten terecht komen. Daar hoef jij zelf inderdaad geen rare dingen voor te doen. De GGD raadt het inenten niet voor niets aan. De hygiëne is er wel op vooruit gegaan in Turkije de afgelopen jaren, maar er blijft een risico.

Besluit je om je niet in te laten enten pas dan in ieder geval op met ijsjes, ijsklontjes, ongekookte melk, afgepeld fruit, rauwe vis en aai vooral geen honden en katten op straat. Rabiës heerst er ook nog altijd.

Ik heb mij de eerste jaren ook niet laten inenten omdat ik gewoon thuis of bij familie zat en bijna altijd zelf kookte of er werd gekookt. Toch heb ik besloten om het te halen, gewoon voor de zekerheid. Daarnaast heb ik mij ook weer laten enten tegen DTP. Maar goed ik kom er ook bijna iedere 3 maanden.

Lifeofmarit voor Nederlandse begrippen is dat goedkoop ja, voor Turkse iets minder.


Gelukkig zijn wij Nederlands dus dat valt weer mee! :D
@Limitless, er zijn zat 'neppe' winkels in de bazaar en het centrum waar je sportschoenen kan kopen voor 35-55 TL. Er zit vlakbij de bazaar ook een echte adidas winkel, maar die prijzen waren ong. hetzelfde als in Nederland.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:30

Wij zijn afgelopen maandag terug gekomen uit Turkije. Is ons enorm tegen gevallen moet ik zeggen :o Was de twaalfde keer voor mij dat ik in Turkije was, maar het is me nog nooit zo tegen gevallen als nu. Het was ontzettend warm, 45/46 graden, maar dat kan je natuurlijk verwachten. Het hotel viel erg tegen, ontzettend onvriendelijk personeel; je werd niet aangekeken, er werd niets terug gezegd als je hallo zei, allemaal dat soort dingen. Er waren 1 of twee uitzonderingen, maar verder allemaal ontzettend onbeschoft. Eten was voldoende keus, maar niet lekker. Vlees was allemaal taai, etc. Mensen in de winkeltjes waren ook erg onvriendelijk, we snappen er helemaal niets van. Voorgaande jaren kon je gewoon leuk met die mensen praten, en nu werd je gewoon weggewuifd als je alleen een winkeltje uitliep zonder zelfs maar geboden te hebben. We waren nu voor het eerst in Side en dat was op zich wel een leuke plaats.

Maar we hebben gewoon een vervelende vakantie gehad. Op de terugweg 3 uur vertraging gehad en bij binnenkomst 'hartelijk' verwelkomd door de purser. Hij vroeg of hij mijn plaats kon controleren en ik moest even die kleine kaartjes uit het voorvak van mijn tas pakken en toen werd al heel nors gezegd dat hij 'gewoon zijn werk moest doen'. Prima. Toen we doorliepen wees hij naar de deur en schreeuwde hij dat als het me niet zinde, de deur nog openstond. Ik stond echt met m'n mond vol tanden van verbazing.

Echt heel erg jammer deze vakantie.. Ik moet zeggen dat ik hierdoor op dit moment niet snel eraan denk om weer naar Turkije terug te gaan. Terwijl we juist ons ontzettend hadden verheugd op deze vakantie omdat Turkije zo'n leuk land is.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:07

Jammer Tamara!
Maar als je 11 goede ervaringen hebt en 1 slechte dan laat je je toch niet door die laatste leiden? :o Jullie hebben dan blijkbaar echt het verkeerde hotel en een chagrijnige purser getroffen, dat het erg warm was had je kunnen weten. Ik zou Turkije hierdoor iig niet afschrijven! ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Limitless
Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:55

Zojuist ingecheckt! Morgen om 19:20 vliegen we, voelt nu wel heel echt allemaal :D

annika_s
Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:19

woehoe voor mij ook nog maar ander halve dag :d ook hier al ingecheckt!

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:27

lifeofmarit schreef:
Valt best mee hoor, omgerekend 2,50? T is welen rit van 35 km


Ohh ik dacht dat het gewoon een strandje in marmaris was :=

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:45

Vriendin en ik willen in september naar Turkije. We hebben wel het één en ander al gezien, maar nog niets geboekt. Dat willen we morgen gaan doen.
Ik ben 1x eerder in Turkije geweest, in Fethiye. Gezellig en leuk plaatsje, niet zo massaal.

Nu zijn we op zoek naar weer zoiets: niet te massaal (geen Alanya of Atalya), mooie natuur, dichtbij het strand, geen opdringerige mensen :D, leuke excursies in de omgeving en voor een leuk prijsje. We zijn op zoek naar een all inclusive locatie. Iemand tips?

Bamorka
Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:49

Porto Bello hotel! met de taxi 15/20 minuutjes van Antalya af, dus als je een dagje weg wilt is dat zo voor elkaar. Heb er een super vakantie gehad! Ik weet alleen niet of er nog plek is :+

    Dautzen M.C.
    Dries 421 x Fabe 348
    L2


Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:06

Bedankt voor de tip, heb hem opgezocht, maar niet helemaal wat we zoeken. We hebben meer de voorkeur voor laagbouw.

6 jaar geleden heb ik in Hillside Beach Club gezeten in Fethiye en dat was zó goed bevallen! Maarja.. die prijs he.. :+

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:25

Iemand die een Aquapark in Side weet? {:}

opala
Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:04

Heb heerlijke dagen gehad in het Grand Yazici Club Turban hotel in Marmaris. Lekkere boottochten gemaakt, genoten van het heerlijke weer, de schitterende omgeving, het heldere water ... een lust voor het oog met al het moois wat zich daarin bevindt als snorkelaar. Ik koester nu mijn herinneringen aan dit piepklein stukje Turkije.

De zon schijnt voor iedereen!!

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:09

Oo terug uit turban.
Ik heb je niet gezien haha


Aaldonk's Romanov :+:

Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:50

Wij hebben gisteren geboekt. Eind september gaan we naar Kustur Club Village in Kusadasi. Ben benieuwd wat het gaat worden, lees nu toch ook wat negatievere recensies, terwijl ze wel hoog scoren. Op foto's ziet het er wel prachtig uit allemaal.

Zijn er hier ook bokkers die wel eens eind september in (de omgeving van) Kusadasi zijn geweest? Hoe was het weer toen?

Heb even gespiekt bij Grand Yazici Club, ziet er ook érg goed uit zeg!! Mooi strandje erbij.


Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:21

Ingrid_92 schreef:
Wij hebben gisteren geboekt. Eind september gaan we naar Kustur Club Village in Kusadasi. Ben benieuwd wat het gaat worden, lees nu toch ook wat negatievere recensies, terwijl ze wel hoog scoren. Op foto's ziet het er wel prachtig uit allemaal.

Zijn er hier ook bokkers die wel eens eind september in (de omgeving van) Kusadasi zijn geweest? Hoe was het weer toen?

Heb even gespiekt bij Grand Yazici Club, ziet er ook érg goed uit zeg!! Mooi strandje erbij.


Wij zijn 4 jaar geleden rond juli augustus in Kustur geweest, toen was er ook voetbal en een leuk groepje Nederlanders. Je hebt een stilte zwembad en een normaal zwembad, het stilte zwembad ligt tussen de huisjes, wij hebben daar nooit gezwommen. Het eten is hier goed en ook de animatie is leuk. Vooral het plaatsje is super gezellig. Kustur is een beetje Centerparcs idee.

Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:25

Leuk dat jij daar ook geweest bent Patty! Het was dus over het algemeen prima? Hoe was de hygiëne in de huisjes en hoe was het strand? Dat zijn namelijk de dingen waar ik wat negatievere reacties over lees.

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:40

Ja het was zeker prima. Kamer is redelijk maar wel schoon genoeg. Het strand is klein maar wel heel lekker. Het is denk ik maar net wat je gewend bent.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:36

Ik ben afgelopen maandag terug gekomen uit Turkije en over twee weken zit ik er alweer :)

Samen met twee vriendinnen wilde ik een rondreis gaan maken. Plan was: Istanbul, Ankara, Cappadocië, Antalya, verder langs de zuidkust, Efes en weer terug naar Istanbul. Op dag 4 heb ik echter een hele leuke jongen ontmoet in Cappadocië en na een paar dates heb ik besloten daar te blijven om hem beter te leren kennen en zijn mijn vriendinnen verder getrokken. Het plan was om daar te blijven zolang het leuk was en daarna mijn vriendinnen weer achterna te reizen. Ik heb ze echter een paar uurtjes voor het vliegtuig vertrok pas weer gezien en gelijk bij thuiskomst alweer een ticket terug geboekt.

Nu zie ik dat de meeste mensen hier naar de stranden gaan, maar ik moet zeggen dat het binnenland ook echt de moeite waard is!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-14 17:50

Dat is leuk! Ga je weer naar cappadocie?
Hou je ons op de hoogte?

Limitless
Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:10

Vandaag terug gekomen uit Marmaris. Was erg leuk, goed gegeten en 150 euro onder budget uitgekomen. Weinig gekocht en weinig excursies gedaan. Moonlight cruise slecht georganiseerd en rot muziek, keihard, maar gelukkig was die gratis. Verder een dag durende boottrip rond de baai en een hamam :) Verder lekker gerelaxt en in de avond veel gewandeld. Zat helaas na dag twee heel erg onder de uitslag. In Nederland had ik dit ook vaker, moest ermee naar de dermatoloog.. veel artsen mee gezien en had de dermatoloog uitgesteld tot na de vakantie. Op vakantie kreeg ik het heel erg, naar de dokter daar.. 1 spuit gekregen en alles was binnen 2 dagen weg. Super geregeld daar, voelde me veel beter geholpen dan in Holland :oo Super daar :)

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-14 18:12

Volgens mij doen ze daar bij bijna alles een spuit, maar fijn dat het zo goed heeft geholpen!

CKR
Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:21

Yes! Visum binnen, volgende week zaterdag gaan m'n vriend en ik eindelijk ook!! :))

    dare to dream
        Willem

CKR
Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:22

Limitless, balen van je uitslag en vervelend daar naar de dokter, maar gelukkig wel snel over.

    dare to dream
        Willem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: floorsxm, Kmbrly en 74 bezoekers