Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:04

Wanneer je een pakket reis hebt is het zeker zonde om dan een losse transfer te boeken. Ik zit bij mijn vriend thuis dus boek geen hotel. Moet dus alles apart boeken. Nouja ik :D vriendlief regelt altijd mijn transfer. Voor 15 euro ben ik op plaats van bestemming.

Maar kan mij goed voorstellen als je met kids onderweg bent dat je graag langs elkaar zit. Ik reis altijd alleen en ben meestal degene die aanbied om van stoel te ruilen. Het maakt mij niet uit waar ik zit en andere mensen zijn weer blij. Ik maak dat ook regelmatig mee in het vliegtuig. Dat ik aangeboden krijg om bij de nooduitgang te komen zitten. En dat aanbod sla ik nooit af *D



Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:18

Yeahh morgenavond gaan we om 23.45 uur naar Schiphol! :D Ik neem voordat we het vliegtuig in gaan temazepam in zodat ik lekker kan slapen tijdens de vlucht. We landen al 0m 9.10 uur Turkse tijd en aangezien we maar 15 minuten met de bus moeten, verwacht ik rond 11.30 uur wel op het strand te liggen! Heb er zo'n zin in want ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd, ik ga heerlijk genieten dus.

Ik zit altijd voorin de bus want ik zie graag de weg. Ik neem altijd een pilletje in voor het vliegen dus ik word niet misselijk, maar vind het niet fijn om via de zijkant van het raam de weg te moeten zien. Als ik niet voorin kan zitten is het niet heel rot hoor, maar dan kan ik ook goed zien wat de chauffeur doet :+.

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:36

Espoir_ schreef:
Yeahh morgenavond gaan we om 23.45 uur naar Schiphol! :D Ik neem voordat we het vliegtuig in gaan temazepam in zodat ik lekker kan slapen tijdens de vlucht. We landen al 0m 9.10 uur Turkse tijd en aangezien we maar 15 minuten met de bus moeten, verwacht ik rond 11.30 uur wel op het strand te liggen! Heb er zo'n zin in want ik ben afgelopen donderdag afgestudeerd, ik ga heerlijk genieten dus.

Ik zit altijd voorin de bus want ik zie graag de weg. Ik neem altijd een pilletje in voor het vliegen dus ik word niet misselijk, maar vind het niet fijn om via de zijkant van het raam de weg te moeten zien. Als ik niet voorin kan zitten is het niet heel rot hoor, maar dan kan ik ook goed zien wat de chauffeur doet :+.

Goede reis *\o/*


Ik ben gaan kijken op internet om toch maar vast online een visum aan te vragen, enkele van de websites staan daadwerkelijk onder hun aanbiedernaam in het kvk register.. maar toch ben ik bang over de betrouwbaarheid van de websites.. :n
Wie kan me er 1 aanraden waarvan hij/zij zeker weet dat je het e-visum binnen krijgt waarvoor je betaald?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:03

Nog gefeliciteerd en een goede reis :D!

Kun je niet naar een reis bureau in de buurt en vragen of ze het daar voor je kunnen doen? Weet je iig zeker dat het goed gaat. Of misschien hebben hun een link voor je?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:49

Bedankt! :)

www.turkijevisum.nl is snel en betrouwbaar. Je betaald wel 25 euro en met Ideal. Anders gewoon de site van Turkije zelf gebruiken, moet je wel een mastercard of Visa hebben. Ik heb mijn visum bij turkijevisum.nl geregeld ('s morgens) en had rond etenstijd het visum binnen.

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:59

Gewoon de website van de overheid: www.evisa.gov.tr :) heeft bij ons altijd gewerkt, kunt zelf de ingangsdatum invoeren en binnen 24 uur heb je hem via de mail binnen.

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:35

Wij vliegen de heenreis pas om 16.20 en de terugreis al om 11.25 :(

Klopt het dat het online visum website alleen in het Engels is?

Moet je de naam van je vader en moeder ingeven?

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:37

Ja dat klopt beide. Heb niet kunnen vinden dat hij ook in het Nederlands beschikbaar is.

ChristaMoor
Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:45

www.evisa.gov.tr Hier hebben wij hem ook besteld, inderdaad in engels, maar eigenlijk heel makkelijk. Je krijgt dan een e-mail terug met hierin het visum. Moet je zelf uitprinten en meenemen.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

ChristaMoor
Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:50

inge1968 schreef:
Wij vliegen voor het eerst met corendon naar turkije en ik begreep dat er geen entertainment in het vliegtuig is maar dat je wel een ipad kunt huren.
kan iemand mij hier meer over vertellen zoals de kosten en of er 1 voor 2 personen genoeg is.
ik las ook iets over afmetingen handbagage, ik heb een koffer die 1 cm te breed is maar weer 1 cm smaller doen ze hier moeilijk over?


kun je zelf geen tablet meenemen?

Over handbagage, er is bij het afgeven van de koffer een soort mand waarin je handbagage moet passen en waar het wordt gewogen. Maar in het vliegtuig zag ik van allerlei maten en soorten tassen en koffers als handbagage. Ik heb me keurig gehouden aan de maten en mocht daarbij ook nog een losse klein handtas meenemen. Maar er ware genoeg andere maten koffers/tassen die ook gewoon in de vakken pasten. En als hij een beetje buigzaam is, proppen ze hem er wel voor je tussen :)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:34

Het invullen van de naam van je vader en moeder is optioneel zie ik..
Ga me er van de week aan wagen :D

Nog 1,5 maand *D

ikkuh15
Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:38

Wat wel en niet mag omtrent handbagage is denk ik heel erg afhankelijk van het personeel of de procedure die ze op dat moment moeten volgen? De ene keer wegen ze alles af tot op de kilo en moet de handbagage in een model passen. Als je dan nog een handtasje bij je hebt moet die perse bij je andere tas/koffertje gepropt worden. Een andere keer letten ze er totaal niet op en kun je bij wijze van meer kilo's meenemen dan toegestaan is. Het is aan jezelf om het er wel of niet op te gokken. Indien je teveel bij hebt kan het zijn dat je bij moet betalen.

De website is niet in het Nederlands beschikbaar.

Hebben ze bij Corendon niet gewoon van die schermen waar ze een film op draaien?

ChristaMoor
Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:13

bij ons niet, er waren wel schermpjes waar je de veiligheidsinstructies op te zien kreeg, misschien dat je daar op bestelling ook een film kan zien? Voor ons was het de eerste keer vliegen dus was grandioos om alleen al naar buiten te kijken :) 4 uur was zo om.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

CKR
Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:48

Ik heb even gegoogled, tijdens vluchten van corendon worden geen films gedraaid.helaas.

    dare to dream
        Willem

Limitless
Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:43

Hee ik meld me hier ook even. Ik ga in Juli 13 dagen naar Marmaris :D Ik vroeg me af hoe het daar qua eten en prijzen daarvoor is :) Wij rekenen zelf op 25 euro per dag, is dat te veel of weinig, iemand een idee? :D

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:48

Ik ben in turkije! Prachtig weer :). Helaas hotel overboekt dus 1 nacht in Green Palace. Wat een groot Russen resort is dat. Verschrikkelijk. Morgen gelukkig terug naar het kleine goede Liberty Lara!

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:10

Espoir_ schreef:
Ik ben in turkije! Prachtig weer :). Helaas hotel overboekt dus 1 nacht in Green Palace. Wat een groot Russen resort is dat. Verschrikkelijk. Morgen gelukkig terug naar het kleine goede Liberty Lara!

Oh dat is vervelend. Gelukkig maar 1 nacht

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:11

Iemand nog dingen die we echt moeten zien/doen in de omgeving van konakli?

* aftellen tot volgende week vrijdag!!!! *\o/* *

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:18

Espoir_ schreef:
Ik ben in turkije! Prachtig weer :). Helaas hotel overboekt dus 1 nacht in Green Palace. Wat een groot Russen resort is dat. Verschrikkelijk. Morgen gelukkig terug naar het kleine goede Liberty Lara!

Oohhh valt tegen, gelukkig maar 1 nachtje ja. :)


En op een eerdere post: Als je van €25 moet ontbijten, lunchen en avondeten en drinken moet kopen betwijfel ik of je het red.. Denk dat de prijzen een beetje zoals de nederlandse prijzen zijn inmiddels.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:58

Limitless schreef:
Hee ik meld me hier ook even. Ik ga in Juli 13 dagen naar Marmaris :D Ik vroeg me af hoe het daar qua eten en prijzen daarvoor is :) Wij rekenen zelf op 25 euro per dag, is dat te veel of weinig, iemand een idee? :D

Ligt eraan waar je wilt eten, maar 25 euro is wel krap voor een hele dag


Aaldonk's Romanov :+:

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:04

Hoe hebben jullie dat visum geregeld? Bij welk land, gewoon turkish republic of northern cyprus?

Limitless
Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:39

Julia_Romeo schreef:
Limitless schreef:
Hee ik meld me hier ook even. Ik ga in Juli 13 dagen naar Marmaris :D Ik vroeg me af hoe het daar qua eten en prijzen daarvoor is :) Wij rekenen zelf op 25 euro per dag, is dat te veel of weinig, iemand een idee? :D

Ligt eraan waar je wilt eten, maar 25 euro is wel krap voor een hele dag


Ontbijt krijgen we bij hotel en drinken zal voornamelijk water zijn. We kijken dus specifiek voor avond eten! Oh en even erbij vermelden, 25 per persoon haha :+

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:08

lifeofmarit schreef:
Hoe hebben jullie dat visum geregeld? Bij welk land, gewoon turkish republic of northern cyprus?


Toevallig heb ik gisteren (inmiddels eergister) mijn visum geregeld, was binnen 10 minuutjes geregeld. :D
Gewoon via de website van de Turkse overheid. :)

Ik ga zometeen mijn moeder en haar vriend wegbrengen naar schiphol, zij gaan ook naar Turkije (ook marmaris).
Echter kwamen ze deze avond op het idee of ik voor hen ook even het visum wilde aanvragen, geen probleem dacht ik.
Het visum van mijn moeders vriend is gelukt, wil ik die van mn moeder invoeren zie ik dat haar paspoort maar tot september geldig is..
En ja, je paspoort moet bij aankomst dus nog minimaal 6 maanden geldig zijn, dus de aanvraag kon ik niet versturen. :roll:
Noodpaspoort word voor Turkije niet meer afgegeven, dus heb besloten zometeen de auto maar te parkeren op schiphol en mee te lopen naar de incheckbalie en te wachten tot ze echt door de paspoortcontrole zijn. :n Ik ben bang dat ik mijn moeder mee naar huis kan nemen of later vandaag de dag weer van schiphol mag gaan ophalen. |o :(
Wel eigen domme schuld omdat het met dikgedrukte letters in alle reispapieren staat dat je dit zelf dient te controleren, maar vind het wel zielig natuurlijk.
Als dat het geval is wil ik een spoedprocedure starten om een nieuw paspoort aan te vragen, maar voor deze gekke onzin moet je blijkbaar tegenwoordig ook een afspraak maken bij het gemeenteloket? En laat de eerste boekingsdatum voor een afspraak nou pas op 3 juli zijn.. kan me niet voorstellen dat een spoedprocedure zo ook in zijn werk gaat?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:58

Oei... Dat is echt rot. (Nog netjes uitgedrukt)
Pff hoop dat alles goed komt!

opala
Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:09

Het zal je maar gebeuren

De zon schijnt voor iedereen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charmaine, Flash111, kosseh, MaanNaam, stoer en 74 bezoekers