Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megann95
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:30

Bedankt! Ik hoop het zelf ook, maar door de dierenarts ben ik er toch wat geruster op. Iemand ervaringen met Moree?

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:34

Ik denk dat je Maree bedoeld?
De mede eigenaar van Dream boy? Ik heb geen idee maar gezien wat hem heeft gebracht zal hij zijn werk goed doen.

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn kanjer alweer bijna 3 weken oud

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:26

Knappie!!

En grappig, de mijne heeft links achter een wit voetje. En die van jou rechts. Heel leuk!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:14

Als je Maree bedoeld dan heb je zeker een goede, hij heeft mijn vorige paard gekeurd voor verkoop ( ook extra foto's voor eventueel buitenland ) ik hoorde dat hij door veel buitenlandse kopers gevraagd wordt om te keuren ( zegt volgens mij ook wel wat ;) )

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:15

Wat een lekker ding is het toch Dries <3 hij wordt steeds knapper _/-\o_

Megann95
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:47

Mijn merrie is gisteren geinsemineerd. Nu is het dan 18 dagen hopen en duimen! Wat zijn factoren dat het mis kan gaan? Stress of het vervoeren in de trailer?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:32

Ik ga voor je duimen , heb het even voor je opgezocht ( bron paardendrogist)

De redenen waarom een merrie niet drachtig wil worden zijn kort samen te vatten onder: leeftijd (te jong of te oud), een afwijkende cyclus, afwijkingen in de baarmoeder of eierstokken, afwijkend sperma en een onbekende oorzaak. Wordt uw merrie ondanks een regelmatige cyclus en een goede lichamelijke conditie niet drachtig, laat haar dan door uw dierenarts onderzoeken zodat u zeker weet dat er geen sprake is van een lichamelijk probleem zoals een bacteriële ontsteking, cysten of het aanzuigen van lucht in de baarmoeder. Een merrie kan pas drachtig worden als de hengstigheid gepaard gaat met een eisprong. Zelfs bij een goed zichtbare hengstigheid is dat niet altijd het geval.

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:53

Wat een knapperds allemaal.

Megan, stress kan inderdaad invloed hebben op het niet drachtig worden van de merrie. Dus als je merrie gevoelig is tijdens transport dan zou dit van invloed kunnen zijn. Hoeft natuurlijk niet.
De aankomende dagen haar rust geven, geen zware trainingen willen ook helpen om het vruchtje rustig zijn kans te geven om in te nestelen.

Megann95
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:57

Ze loopt meestal niet in een keer de trailer in, maar staat onderweg wel rustig. En ik rij al sowieso niet op dit moment, ze heeft een blessure, waardoor ik elke dag 2x per dag 10min mag stappen. Dus elke dag krijgt ze een uitgebreide poetsbeurt en wordt ze vertroeteld. Ik hoop daarom dat de trailer het enige momentje voor haar is wat ze niet leuk vindt, deze 18 dagen is het voor haar stappen, poetsen en eten.

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:55

Dat moet stress geen factor voor haar zijn.

Megann95
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:37

Dat klinkt dan toch wel gerustellend!

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:42


moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:05

Hahaha ik zou ook zo kijken als ik een paar van die stelten op me af zag komen hahaha, wat gaat het hard he Dries ....zo zit je vol spanning te wachten en zo is je knappe man alweer 1 mnd oud ;)

Megann95
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:19

Zulke mooie veulentjes!

Aankomende Vrijdag moet ik met mijn merrie terug voor de 18 dagen scan. Sinds ze geïnsemineerd is, is ze opeens heel rustig. Zelfs een beetje sloom en loom met stappen, terwijl ze normaal gesproken een stuk drukker is. Kan dat er mee te maken hebben?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:05

Nou de kogel is door de kerk....volgende week donderdag wordt Haydn gecastreerd -O- ik ben niet van plan hem voor de HK te brengen dit gezien het veel stress oplevert en het veeeel geld kost ....
Ik heb met de toekomstige stal gepraat waar hij heen gaat ( volgend jaar maart ) ( waar hij ook als hengst heen zou kunnen) en zij zegt ook....waarom zou je hem hengst laten....hij heeft alleen maar last van die hormonen :j Als ruin kan hij een blijer onbezorgd leventje leiden :D en hoef ik ook niet constant als ik ergens heen ga op te letten van " ohja het is wel een hengst " :list: ....dus ik ga het gewoon laten doen.
Ik hoop dat hij er iets rustiger van wordt in z'n hoofd, vandaag was ik er en ze zijn van landje verwisseld....ik merk gelijk aan hem dat hij niet zichzelf is, erg in zichzelf gekeerd hij heeft echtblast van veranderingen is me al opgevallen.... Hij wilde zelfs z'n muesli die hij normaal zo opheeft niet eten :? En hij liep in eerste instantie van me weg toen ik het halster om wilde doen ...dit doet hij de laatste tijd nooit meer ( alleen dus als er dingen veranderd zijn)
Ik hoop dat ik de juiste keuze maak door hem te castreren :(:)

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:50

Suc6 moniek hopelijk helpt het hem om wat meer rust in zijn koppie te krijgen.

Die van mij zal ook gecastreerd worden hoor als hij 2 1/2 is ofzo. Of hij moet zo goed zijn dat ik met hem naar de keuring kan. Maar daar gaan we maar niet vanuit. Vind het zowiezo voor die beeste veel fijner als ze lekker met andere de wei op kunnen en dat kan niet als ze hengst blijven.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:27

Zo sta ik er ook tegenover Dries, gewoon een onbezorgd leven zonder opspelende hormonen , lekker met andere paarden samen kunnen staan. Ik wil hem niet voor de keuring omdat het gewoon teveel geld kost, en ik heb hem voor mezelf en ben bang dat ik ( in het beste geval ) een gkk hengst niet op stal kan hebben.
ik hoop dat hij iets minder gevoelig zal zijn voor prikkels

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:53

Whoehoe *\o/* Dreamboy nog steeds in de race voor Verden :)

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:31

Super +:)+
Hoop dat hij al zijn talent heeft doorgegeven aan mijn kanjer, dan komt het helemaal goed :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:02

Hahaha dat hoop ik ook voor je Dries :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:53

Nou over een paar uur is Haydn hengst af ..... Arm beest :')

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:22

Het is niet helemaal volgend plan gegaan met Haydn , hij heeft bij het opstaan iets gescheurd in de wond of er is iets geknapt wie het weet mag het zeggen.... Maar hij bleef maar bloeden, na een uur drupte het nog en zodra hij z'n been bewoog liep het bloed er in een straaltje uit , hij maakte ook een paar smakkers bij het opstaan pfff zo zielig kon wel huilen..... ( zullen ook de zwangerschapshormonen zijn hoor hihi ) maar we hebben het zekere voor het onzekere genomen en hem in de trailer gezet en naar de kliniek in Slootdorp gereden.... Gelukkig zei hij dat het meeviel...maar ze willen hem wel even in de gaten houden want het was niet goed, morgen maar weer even kijken bij mijn kleine vriend.... Wat was hij lief , hij had voor de trailerrit wel een roesje gehad maar toch ... Hij volgde me overal netjes de knapperd .

dries

Berichten: 610
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:08

Ah arme haydn, hopelijk valt het mee :(

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:21

Afbeelding

Afbeelding

Als het allemaal mee zit mag hij vandaag naar huis, gisteren bij hem geweest...hij was blij om me te zien ( iig dat idee had ik ;) )
Het zag er allemaal goed uit en het was gestopt met bloeden , ook was het niet gezwollen daar was/ben ik heel blij mee. Hij heeft alleen een dik voorbeen ....mogelijk door het trailerladen...hij viel een keer op de klep en sprong er een keer naast.... Maar goed dat gaat wel weer over, hebben ze vast gezien op de kliniek.