Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-14 17:40

Er zijn vele behandelmethoden voor peesblessures maar degene die ik gebruikt heb is nog vrij onbekend in Nederland. Leek mij daarom nutig om mijn ervaring hier te delen :)

Ons verhaal:

Begin maart 2014 ontdekte ik dat mijn 22 jarige dravermerrie niet helemaal lekker rad liep. Ben vanaf dat moment rustig aan gaan doen en lekker gaan stappen op het harde. Opknappen deed het echt niet, sterker nog ze begon heel erg kreupel te lopen in draf. Naar mijn idee wisselde ze van linksvoor kreupel naar rechtsvoor kreupel en v.v. Linksvoor heeft ze, sinds september 2013, een redelijke grote schiefel aan de binnenkant van haar pijpbeen en mijn gedachte was dat die de pees aan het irriteren was.
Dierenarts gebeld voor een echo van de pees, aan huis, en al gerekend op een peesblessure.

Op 19 maart kwam de dierenarts en de diagnose was iets anders dan ik had verwacht... Nu liep ze rechtsvoor duidelijk kreupel en haar pees aan die kant was ook wat dik. Beiden benen kaalgeschoren voor de echo en toen de diagnose. Rechtsvoor een gaatje in de oppervlakkige buigpees maar linksvoor prima peesweefsel. Schiefel was nog wel actief maar irriteerde de pezen in ieder geval niet. Maar die rechterpees was toch enigszins een verrassing voor mij.
Gezien de leeftijd van mijn paard was de prognose van de dierenarts wat behouden. Ze benadrukte ook dat het "materiaalmoeheid" zou kunnen zijn en dat de pees helemaal af zou kunnen scheuren.

Vol goede moed toch aan de revalidatie begonnen. Mijn paard is verder gezond en fit en nog niet aan pensioen toe, dat zou altijd nog kunnen. Dierenarts kwam met een opbouwsschema bestaande uit 10 minuten stappen en dat elke 3 weken uitbreiden met 5 minuten meer. Koelen, smeren, druppels etc. zou verder nog weinig toevoegen. Nu ben ik wel een beetje eigenwijs en ik had al van RevitaVet gehoord, dus... .
Ongeveer een week na de diagnose heb ik de RevitaVet opgehaald en ben ik deze gedurende een maand vrijwel elke dag gaan gebruiken voor zowel de schiefel als de peesblessure.

Voor de peesblessure van mijn paard gebruik ik de 3 standen gedurende 5 minuten, in totaal dus 15 minuten.

Ik heb even van de site gehaald waarvoor iedere stand dient:
4 = 584 Hz
Gebruikt voor circulatoire en lymfatische stimulatie en de behandeling van dieper gelegen weefsel.
In de praktijk betekent dit dat stand 2 en 5 vaak in combinatie met stand 4 worden gebruikt bij pees- en bandletsel.

5 = 1168 Hz
Voor botten, gewrichtsbanden, pezen.
Ook voor ontspanning van grote spiergroepen.

2 = 146 Hz
Bij slepende klachten van pezen en banden.
Bij ontstekingsklachten: deze stand wordt wel de “universele frequentie” genoemd omdat veel problemen samen gaan met een ontstekingsreactie.

Naast de RevitaVet heb ik het stapschema aangehouden en ben ik 20 gram MSM door haar dagelijkse portie muesli gaan mengen. Verder stond mijn paard overdag gewoon in de kudde op het weiland en 's nachts op stal.
Al vrij snel merkte ik dat de zwelling na het gebruik van de RevitaVet zachter en meer indrukbaar werd. Op een gegeven moment merkte je ook duidelijk dat de zwelling verminderde.
Tegen de tijd dat de RevitaVet terug ging was het rechterbeen nog minimaal gezwollen en linksvoor werd de schiefel ook een stuk "rustiger"

Op 28 mei, 9 weken na de diagnose, heb ik een controle-echo laten maken. Dierenarts heeft eerst het been gevoeld waarbij ze al opmerkte dat het vrijwel niet meer gezwollen. Daarna begon het echowerk, waarbij mijn dierenarts, die ik nog niet verteld had over RevitaVet, zeer positief verrast was! Gat in de pees is volledig opgevuld, alleen de contouren zijn nog te zien. De dierenarts heeft een inschatting gemaakt dat de pees voor 60-70% genezen is t.o.v. de vorige echo! Pas toen de dierenarts vroeg wat ik nog meer deed naast het stappen en, pas, toen heb ik verteld van de behandeling met RevitaVet. Hoewel ik er al vertrouwen in had dat het een positieve bijdrage zou hebben bij het herstel was dit toch een mooie bevestiging!

En nu in beeld *-:)

Men neme een paard en voorziet deze van een draagtas, hierin doe je de RevitaVet
[ img ]

De RevitaVet, je kan mooi de 7 verschillende standen zien. Het zwarte rechthoekige ding is de batterij.
[ img ]

De beenpad waarop duidelijk de rode LED-lampje en de infrarood LED lampjes te zien zijn. Deze pad komt op de te behandelen plaats. Voor grotere opppervlaktes, bijv ruggen, is er ook een grotere pad.
[ img ]

Paard in behandeling met de pad op beide voorbenen
[ img ]

En zo brachten wij iedere dag een half uur door, de schieffel heeft namelijk een andere volgorde en stand nodig dan de peesblessure. Ik doe dus 2 keer 15 minuten.
[ img ]

Paard vind het allemaal in ieder geval niet erg. In het begin had ik het idee dat ze bij het gebruik van stand 5 wat onrustiger werd. Heb het apparaat ook om mezelf geprobeerd en je voelt dat het stuk beter doorbloed wordt en wat tintelingen vanuit je lichaam. De pad wordt verder niet warm ofzo.


Voorlopig moeten we nog doorgaan met revalideren en we zijn er nog niet maar dit is wel erg mooi en een goede basis voor verder herstel! *\o/*

Meer info is te vinden op http://www.revitavet.nl en op de Facebook-pagina.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


pien_2010
Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:42

Wat een goede en interessante info. Ik had er nog nooit van gehoord! Huur je dat apparaat of moet je het kopen?

Veulen84
Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:44

Goed apparaat he :)

Ik heb het bij mijn paard gebruikt om de gallen op haar voorknie te behandelen. Ze werden steeds groter. Tijdens de maand van behandeling werden ze steeds iets kleiner. Ze zijn niet helemaal weg, maar na een jaar groeien ze nog steeds niet. En paard heeft geen enkele moeite met de training.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:10

Lijkt mij hetzelfde principe als de minipulse van Magnacare. Met de MP heb ik nl ook goede ervaringen bij een peesblessure (gat in de oppervlakkige buiger).

Jibbel
Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:16

Wat behandelt het specifiek voor blessures? Alleen peesblessures of kun je ook overvulde/geïrriteerde gewrichten ermee behandelen/verlichten? Zoals artritis/artrose?

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Veulen84
Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:22

Het werkt ook voor chronische ontstekingen en pijnklachten. Werkt ook bij bot problemen.


Slecht genezende wonden en fracturen.
Schiefels.
Stimulatie osteoid.
Activatie van hormonale/endocriene functies.
Stimulatie acupunctuurpunten.
Bij slepende klachten van pezen en banden.
Bij ontstekingsklachten
Voor letsel van slijmvliezen, huid en zenuwen.
Behandeling van traumatische- en chirurgische wonden.
Gebruikt voor circulatoire en lymfatische stimulatie
Bij White line Disease
Ook voor ontspanning van grote spiergroepen.
Voor chronische problemen
Pijnstilling.
Vermindering van bot-woekering bij bv bij artritis en schiefels.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Angela
Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:28

Dit soort topics zet ik graag bij mijn bookmarks! Hoop het nooit mee te maken, maar als.... dat heb ik iig nog een lijstje topics achter de hand met mogelijke oplossingen, zoals deze :)

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-14 19:39

pien_2010 schreef:
Wat een goede en interessante info. Ik had er nog nooit van gehoord! Huur je dat apparaat of moet je het kopen?


Het is een duur apparaat om te kopen, maar het is gelukkig ook te huur!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

pien_2010
Berichten: 42801
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:38

Is dit regulier of alternatief? Want als het alternatief is dan is het misschien wel interessant dat je een link in het Centraal alternatief medisch topic plaatst dat onlangs gestart is. Daar zijn we bezig om veel alternatieve genezingswijze en medicijnen te verzamelen. :o

[MD] Centraal alternatief medisch topic

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-14 18:16

Ik zal vanavond als ik meer tijd heb even op wat dingen in gaan :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 10:04

_Sim_ schreef:
Lijkt mij hetzelfde principe als de minipulse van Magnacare. Met de MP heb ik nl ook goede ervaringen bij een peesblessure (gat in de oppervlakkige buiger).


Groot verschil is dat minipulse werk op basis van magneten en RevitaVet op basis van licht( infrarood (PLIT) en rood licht ( Low level laser therapy).

Ik zie het niet als een alternatief product, maar soms is het onderscheid ook moeilijk te maken? Er zijn in ieder geval wetenschappelijke studies over de werking LLT.

Grappig dat jij het ook gebruikt heb Veulen84!

Wat ik erg fijn vind is dat je de behandeling gewoon thuis kunt doen. Paard blijft in zijn vertrouwde omgeving en die van mij onderging het ook rustig. Stond rustig hooi te eten terwijl het apparaat zijn werk deed.

ReviVet is voor veel problemen te gebruiken. Het stimuleert de stofwisseling en vernieuwing van de lichaamscellen, dat is voor bijvoorbeeld wondgenezing ook belangrijk.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Mayflower_
Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:06

Kun je mij wat meer informatie geven over de kosten van het huren ect? Zag dat het ook voor white line desease is.

Wear a smile- One size fits all

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 10:10

Mayflower_ schreef:
Kun je mij wat meer informatie geven over de kosten van het huren ect? Zag dat het ook voor white line desease is.


Het staat op de site www.revitavet.nl bij producten daar staat de verhuurmogelijkheid (a € 150 per maand met € 250 borg) er ergens tussen.

Voor meer info anders even mailen naar info@revitavet.nl.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

MissYvette4u
Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:11

Hm heel interessant!

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:22

Als ik lees waar het allemaal goed voor is, heb ik mijn zeer sterke twijfels.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:24

De diepte werking van IR em. LLT is zo gering dat het nauwelijks enige dieptewerking heeft en is reeds ver achter ons gelaten.

liedjuh2
Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:26

anjafopma schreef:
Als ik lees waar het allemaal goed voor is, heb ik mijn zeer sterke twijfels.


Waarom als ik vragen mag, kan ook via PB.

Toran Z (Toronto V X Democraat)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:56

Als je alleen al naar het indicatie gebied kijkt moet er toch wel een lichtje gaan branden. Neem alleen maar de acrobatie van hormonale en endocriene functies. Wat een onzin

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:56

Activatie


fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 23:04

Wat ik heb gelezen op de site , zowel nederlands als die van de fabrikant in de USA
( http://www.revitavet.com ), als in diverse onderzoeken op pubmed hebben mij doen besluiten dit apparaat te gaan proberen bij mijn geblesseerde paard.
Feit is dat de blessure aan haar oppervlakkige pees, volgens mijn ervaren DA, opvallend goed en vlot geneest.
Kan op toeval berusten of missschien heb ik een uitzonderlijk snel genezend paard maar het zou ook, wat naar mijn idee meer voor de hand ligt, aan het gebruik van RevitaVet kunnen worden toegewezen. :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:14

De IR foto's laten al de onzin zien. Wanneer ik warmte toevoer neemt de circulatie toe om overbodige warmte af te voeren. En dat zie je op de IR foto's. En dan de verschillende frequentie. Hoe kom je daaraan? Ik vind het een beetje misleidend.

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 07:37

anjafopma schreef:
De IR foto's laten al de onzin zien. Wanneer ik warmte toevoer neemt de circulatie toe om overbodige warmte af te voeren. En dat zie je op de IR foto's. En dan de verschillende frequentie. Hoe kom je daaraan? Ik vind het een beetje misleidend.


De pads van De Revitavet worden nagenoeg niet warm daarmee voeg je nauwelijks warmte toe. Dat de circulatie toeneemt lijkt dan te komen door de infrarood en LllT. Een toegenomen circulatie is toch ook niet negatief?

De door mij genoemde frequenties worden zo opgegeven door de fabrikant :)

Ben overigens wel benieuwd naar je mogelijke verklaring voor het voorspoedige herstel van mijn paard.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:04

Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing. De mechanisme die ten grondslag liggen aan het indicatie gebied van het apparaat zijn niet te verklaren door de werking van IR daar deze centraal aangestuurd worden. Warmte toevoeren aan een gebied waar iets is, kan zeer ongewenste effecten opleveren.
Het begrijpen van genezing van defecten in het lichaam vraagt een specifieke kennis van de herstelmechanisme en dat is veel te uitgebreid om hier te vertellen.

Veulen84
Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:12

Maar het apparaat wordt niet warm. Ik heb het op m'n eigen huid getest omdat ik het niet geloofde. Maar het wordt niet warm.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 11:40

anjafopma schreef:
Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing. De mechanisme die ten grondslag liggen aan het indicatie gebied van het apparaat zijn niet te verklaren door de werking van IR daar deze centraal aangestuurd worden. Warmte toevoeren aan een gebied waar iets is, kan zeer ongewenste effecten opleveren.
Het begrijpen van genezing van defecten in het lichaam vraagt een specifieke kennis van de herstelmechanisme en dat is veel te uitgebreid om hier te vertellen.


Ik begrijp niet zo goed waar je de warmte toevoer vandaan haalt. Het apparaat zelf wordt in ieder geval niet warm.

Verder moet begrijp ik ook niet zo heel veel van deze post, hoop dat je die kan verduidelijken :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers