London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:59

Ah excuses. Ik dacht dat het duurder was geworden, maar kan ook zijn omdat ik tussen zone 1 en 3 heb gereist.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:29

Morgen een weekendje Londen :D Zin in!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:32

Leukkk. Wat ga je allemaal doen? :D Vind ik altijd leuk om te horen haha

Ik heb de aankomende paar weken vrijwelk elk weekend vriendinnen over die ook een weekendje Londen ;)

She believed
She could
So she did

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:37

Niets bijzonders eigenlijk, één van mijn beste Australische vriendinnen is dit weekend in Londen dus eigenlijk daarom :D Wat rondwandelen, eten, en naar de HP studio's (ben er al geweest een paar jaar geleden maar 2x kan nooit kwaad :D ).

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:40

Wat leuk! Veel plezier :)

She believed
She could
So she did

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:55

Zijn de HP studio's en de tour leuk om te doen, Yasmine (en anderen)?
Hoe lang duurt de tour en hoe lang moet je er ongeveer voor inplannen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:58

Ga zondag dagje naar London comic con. Afstand vanaf Cambridge viel toch even tegen. We komen aan op King's cross, maar moeten naar ExCel helemaal in oosten. Pff... Zit te denken aan een taxi met zn 5en ipv tube.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 13:48

HP vond ik erg leuk om te doen! Zeker voor mijn zusje die een grote fan is was het geweldig. Ik was ook regelmatig van onder de indruk. Ik vond het wel heel duur maar vond het wel waard. Wij zijn met de bijbehorende bus gegaan, omdat je rondes hebt. Je kiest bijvoorbeeld voor om 3 uur naar binnen te gaan, dan kan je niet eerder of later. Staat op je ticket aangegeven. Volgens mij zeiden ze dat we met de tour ongeveer 3 uur bezig zouden zijn, wij waren iets eerder klaar omdat het buiten regende en daar zijn wij door heen gerent.

Butter beer is niet lekker trouwens!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:09

Ik ben van plan met een busreis te gaan, maar die zijn max. 5 dagen bij d-reizen... iemand enige idee of er ook langere buisreizen zijn?

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:38

Boself schreef:
Ik ben van plan met een busreis te gaan, maar die zijn max. 5 dagen bij d-reizen... iemand enige idee of er ook langere buisreizen zijn?

Je kunt ook gewoon zelf een bus boeken en dan verblijf apart? :)

JuliaaahX
Berichten: 1015
Geregistreerd: 03-10-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:11

Wat is een leuke plek voor een high-tea? In de warenhuizen hoorde ik, maar ben benieuwd naar meer opties :)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:04

V&A museum is echt heel leuk. Je loopt het restaurant binnen en dat lijkt soort ziekenhuishal, maar ze hebben twee zaaltjes die heel gaaf uitzien en waar je kan genieten van live pianomuziek.

Liberty op Regent Street is ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:51

Eulogy schreef:
Boself schreef:
Ik ben van plan met een busreis te gaan, maar die zijn max. 5 dagen bij d-reizen... iemand enige idee of er ook langere buisreizen zijn?

Je kunt ook gewoon zelf een bus boeken en dan verblijf apart? :)


Welke maatschappijen zijn dan aan te raden? Ik heb maar een heel beperkt budget voor verblijf en dergelijke en mag geen hotel zelf boeken omdat ik onder de 18 ben. Ook lijkt het me niks om vanaf het afstappunt zelf naar het hotel te komen. :')

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:12

Boself schreef:
Welke maatschappijen zijn dan aan te raden? Ik heb maar een heel beperkt budget voor verblijf en dergelijke en mag geen hotel zelf boeken omdat ik onder de 18 ben. Ook lijkt het me niks om vanaf het afstappunt zelf naar het hotel te komen. :')

Volgens mij mag je dan wel gewoon een Travelodge oid boeken hoor, dat heb ik ook gedaan toen ik 17 was :)
Eurolines is volgens mij de goedkoopste bus, verder heb je nog Megabus en ik geloof dat er ook een nieuwe maatschappij is, iD bus of zo? Maar daar heb ik verder geen ervaringen mee. Eurolines en Megabus zijn redelijk vergelijkbaar, hoewel ik van Eurolines zeker weet dat ik m'n telefoon kon opladen in de bus en dat ik wifi had (op de heenweg althans :+ ), bij Megabus weet ik dat niet zeker. Rotterdam - Londen was voor mij vorige keer 40 euro met Eurolines. En verder... tja, het is geen pretje, het is heel vermoeiend en behoorlijk oncomfortabel natuurlijk, maar het is ook niet voor niets zo goedkoop :P
Je komt altijd aan op Victoria Coach Station dus dat is sowieso altijd centraal, dan kun je gewoon de metro nemen naar je hotel.

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:58

En weer thuis. Wekker ging om 6:30 en stond om 7:15 bij vriendin aan de deur. Taxi genomen naar station, met bus (ivm werkzaamheden) naar een station in middle of nowhere. Met trein verder naar King's Cross in London. Toen taxi genomen naar comic con in de buurt van Royal Victoria Docks. Helemaal in oosten van London. Heel gaaf comic con gehad en veel te veel geld uitgegeven. Aantal keer op foto geweest met gave cosplay (mensen in kostuum van favoriete manga/comic/serie). Heb mooie schaaltje gekocht, chopsticks, leren armband met paardenhoofden erop, boek 'Fantastic animals and where you can find them' over fabeldieren in harry potter. Wilde ook nog geen 'SHERlocked' shirt, maar hadden niet meer mijn maat. Daarna met tube naar China town en bij koreaans restaurant gegeten. En dessert bij candy cafe. Aanrader! Je loopt er zo voorbij, want het is 1 deur, tussen 2 restaurants waar een trap omhoog is. Heerlijk ijs en andere toetjes met aziatische twist. Nog even inkopen gedaan bij winkel met eten in China town en toen weer met trein naar huis.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:30

China Town is echt geweldig <3 daar kan je superlekker eten :D

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:55

Idd. Kom daar elke keer terecht voor eten. Goede prijs en heerlijk eten.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

QuintySnoepy
Berichten: 222
Geregistreerd: 01-01-13

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:58

toevallig ga ik in de zomer vakantie naar London!
Voor dat ik op dit topic klikte dacht ik dat het over London was het spring paard :')

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:22

Fitzroy schreef:
Zijn de HP studio's en de tour leuk om te doen, Yasmine (en anderen)?
Hoe lang duurt de tour en hoe lang moet je er ongeveer voor inplannen?

Ja, het is écht de moeite! Je leert alles over de filmproductie: kostuums, make-up, effecten, locaties waar gefilmd werd, hoe ze de dieren trainden, je ziet héél veel sets (Dumbledore z'n kantoor, common rooms, Great Hall, Ministry of Magic etc.), je leert ontzettend veel bij over filmproductie. Sowieso moet je zéker een audiotour (£5) erbij nemen, dan krijg je ontzettend veel extra uitleg en filmpjes bij alles. Anders loop je gewoon maar wat rond, want er staat nergens geschreven uitleg oid.

Je moet wel veel tijd ervoor rekenen. Je moet nl. eerst met de trein (de National Rail trein, niet de underground) naar Leavesden, £10 retour en duurt zo'n 20min. Van daaruit neem je een shuttlebus die er ook 15min over doet. De tour zelf duurt 3-3,5u en dan moet je weer helemaal terug. Wij hadden een tour om 18u, hebben de trein van 16.54 genomen en waren rond 22u30 terug.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:03

Het is zeker enorm gaaf! Ik vond het zo bijzonder om te zien hoeveel er echt was, en geen CGI. Overigens staat er wél overal geschreven uitleg bij :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:20

Boself schreef:
Welke maatschappijen zijn dan aan te raden? Ik heb maar een heel beperkt budget voor verblijf en dergelijke en mag geen hotel zelf boeken omdat ik onder de 18 ben. Ook lijkt het me niks om vanaf het afstappunt zelf naar het hotel te komen. :')


Ik ga zelf in Oktober met Eurolines en wij zijn met zijn 2en maar 69 euro kwijt voor een retour in totaal en dat is incl een de annulering verzekering.

China Town is idd geweldig om goedkoop en lekker te eten <3

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:43

Bedankt voor de reacties, dan ga ik een bezoekje aan de studio's ook inplannen ook al kost het wat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MissCharlie
Berichten: 1436
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:59

Joepie, ik kan me hier ook melden. Ik ga in juni waarschijnlijk een midweek naar Londen, maar zit te twijfelen of ik niet meer van Engeland wil zien, dus bijvoorbeeld twee dagen Londen en dan nog een of twee andere steden aandoen. Ik ben dol op natuur en minder fan van geschiedenis en musea. Dus als iemand een suggestie heeft...
Ik zal van het weekend dit topic eens goed doorspitten :)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:45

Wandelen in Bushy park! Lopen de herten gewoon vrij rond, kan je heerlijk ontspannen.


boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:54

Ik neem aan dat de winkels zondag en maandag gewoon open zijn toch? :) (ivm pinksteren)

"The difference between doing something and not doing something is doing something."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aman2002, Faniek, fohadie, lillylover, Oshaa, Plonspony, Ruai, TamaraFloor en 62 bezoekers