London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:51

Ik ga ook weer in oktober naar Londen voor 4 dagen samen met mijn zus.
En we hadden dit jaar de keuze of we gaan niet of low budget.. dus low budget is het geworden :D

We gaan met de (nacht) bus a €30 pp retour en hotel 120 pond pp voor 3 nachten incl Engels ontbijt.

Des te meer houden we over om daar uit te geven als is de bus niet mijn favo reis middel..


Carolienn_
Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:11

Zo goed geregelde reis! hoe lang doe je erover met de bus?

Arwin :+: L2+11 - M1 startgerechtigd! (eindstand)
[ITP] Schimmelruin Arwin op de foto door Shilentshiver!

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:21

Mijn reis is ook rond voor juni! Ik verblijf dit keer in international house van University of Westminster. Kost ietsje meer dan een hostel, maar stiekem toch wel fijn om een eenpersoonskamer te hebben!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:36

Uurtje of 11/12 en dan ga je met de boot via Calais naar Dover..
Wij hebben voor nachts reizen gekozen omdat wij makkelijk overal slapen en
je de volgende dag nog wat aan je dag hebt.

Wij vertrekken om 22.00 vanuit Amsterdam en zullen om 08.30 (Engelse tijd) in Londen aankomen.

Het is echt het verre van ideaal maar zo goedkoop dat we het er wel voor over hebben ;)

Trein was 218 euro , boot was 282 euro en vliegen incl alle vervoer naar vliegveld toe ook zo'n € 300 omdat wij met koffers reizen.

Het hotel waar ik altijd verblijf zat al vol dus wij hebben wel in dezelfde straat er 1 gevonden dus wij
verblijven op steenworp afstand van Kings Cross.

Carolienn_
Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:06

Klinkt goed!


ik ga vanavond naar private view van het design museum (via mn stage) ben benieuwd! laat wel
weten of het een aanrader is!

Arwin :+: L2+11 - M1 startgerechtigd! (eindstand)
[ITP] Schimmelruin Arwin op de foto door Shilentshiver!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:55

Ja graag!..

Wij zoeken ook nog leuke niet al te toeristische dingen wat we kunnen gaan doen.
Want wij trekken zeg maar ook steeds meer de binnenstad uit om Londen te verkennen.

Iemand toevallig ervaring met de Ghost Bus Tour of London?
Lijkt mij echt gaaf om te doen maar wil graag weten of het me 25 pond echt waard is.

maaike1991
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Uitgeest

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:32

Ik ben dit weekend in de londen eye geweest.. Wat een uitzicht!

:D

Carolienn_
Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:46

http://instagram.com/p/n8vRMkKXPs/

ik heb gister dit plaaatje gemaakt :+:

Design museum was leuk! ze hebben nu een nieuwe expositie met klokken en de paul smith expositie is
ook heel leuk om te zien als je geinteresseerd bent in Design.
aanrader!

Arwin :+: L2+11 - M1 startgerechtigd! (eindstand)
[ITP] Schimmelruin Arwin op de foto door Shilentshiver!

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:50

Nice Carolien! Eens kijken of ik ergens tijd heb om daar langs te gaan :)

She believed
She could
So she did

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:36

Voor de Londongangers die binnenkort gaan. Als je de facebook pagina van Time Out in Londen liked dan krijg je ook heel veel tips binnen over wat er te doen is en veel dingen zijn ook gratis.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:53

ik krijg echt weer de londen kriebels :D

boooo
Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:15

Over 3 weekjes mag ik weer! :D

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:36

Ik heb deze week toestemming gekregen om nog een maand langer te blijven :D

She believed
She could
So she did

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:28

Yo eef heb je zin een drankje te doen in Camden? Ik ga zo naar de Hawley Arms voordat ik naar een concert ga in the Lexington


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:29

Mooi nieuws trouwens! :D

Ik ga morgen de stad verlaten voor een weekje New York. Vrienden van uni hebben hun graduation commencement en willen graag dat ik erbij ben voor het laatste deel van ons uni verhaal dus hebben ze allemaal geld ingezameld voor een ticket <3 Zo lief <3 <3


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:45

Wooo El, dat is echt vet! :D Wat superlieeeff :+: Mijn roomies zijn net vandaag vertrokken uit NY ;)
Ik heb altijd zin om een drankje te doen haha. Maar ik heb een vriendinnetje uit NL die ergens vanavond aan komt in London. Dus die moet ik opvangen haha. Ergens volgende week? :D

She believed
She could
So she did

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:06

Hooii ik kom even binnenvallen. :D

Ik zou graag eind juni/begin juli 5 dagen naar Londen willen met een vrienden als examenreis. Nu hadden wij het probleem dat we geen van beiden 18 zijn, maar dat bleek al snel op te lossen bij het reisbureau. En nu ben ik op zoek naar leuke plekjes die we kunnen bezoeken en dingen die we daar zouden kunnen doen :D Hebben jullie misschien nog tips?

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:24

Als we in londen geld pinnen of in de winkel betalen met pinpas moeten we dan extra transactiekosten betalen?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:43

Boself: op de eerste pagina van het topic staat een hele lijst met allerlei to do dingen :)

Ikkuh90: als je geld uit de muur haalt meestal wel, in winkels niet.

She believed
She could
So she did

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:34

ikkuhh90 schreef:
Als we in londen geld pinnen of in de winkel betalen met pinpas moeten we dan extra transactiekosten betalen?

Dat verschilt per bank. Pinnen en betalen in een winkel in eurolanden is vaak gratis.
Geld opnemen in niet-euroland (zoals Engeland) kost bij ING €2,25 opnamekosten per transactie plus 1,0% koersopslag (bij ABN AMRO is de koersopslag 1,2%).
Betalen in een winkel kost bij ING 1,0% over het betaalde bedrag en bij ABN Amro €0,15 plus 1,2% valutakoersopslag.

Kortom, het verschilt per bank maar het kost altijd extra geld :)


Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:16

Ik ga volgende week samen met 4 vriendinnen en mijn zusje naar Londen. Ik had een paar vraagjes die ik niet zo snel terug heb kunnen vinden op internet. Ik hoop dat jullie hier misschien een antwoord op hebben :)

1. In dit topic wordt de Oister Card aangeraden. Is dit ook echt goedkoper dan een dagkaartje? Bestaan deze dagkaartjes überhaupt in Londen?

2. Waar kan je het beste kaartjes voor musicals halen? Ik heb gehoord dat op de dag zelf bij het theater het goedkoopste zou zijn? En op hoeveel moet je dan per kaartje rekenen?

3. Op internet kan ik alleen rondvaarten van ongeveer 20 euro per persoon vinden... Dit vind ik echter wat overdreven. Is het ter plekke goedkoper of is dit echt de prijs die we ervoor zullen moeten betalen?

Alvast bedankt in ieder geval :D We gaan ook naar de HP studios, ik ben heel erg benieuwd...

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:46

@Celestial
Nou het is op zich even duur (als je voor paar dagen gaat). De Oystercard stopt namelijk dagelijks op de limiet van de dagkaart. Dus als je dagkaart voor 8 pond hebt, dan stopt de Oystercard zodra je in totaal voor 8 pond hebt gereisd die dag. Volgens mij zijn dagkaartjes nog steeds te krijgen.
Musicalkaartjes moet je absoluut bij het theater halen. TKTS op Leicester Square is echt te duur (als je het mij vraagt). Je moet wel even op voorhand bekijken of de shows waar jij heen wil ook 'dayseats' hebben. Indien ja, dan moet je de dag van de voorstelling zorgen dat je op tijd (voor 10 uur) bij het theater bent om deze dayseats aan te schaffen. Ik reken na mijn vakanties altijd even het gemiddelde uit van wat ik kwijt was aan kaartjes en meestal is dat ongeveer 27 pond. Waarbij prijzen dan tussen de 20 à 35 pond gaan. Naast deze dayseats lukt het af en toe ook om nog met korting bij een voorstelling binnen te komen als er geen dayseats meer zijn, maar dat is meestal pas vlak voor de voorstelling.
Laatste vraag kan ik je niet mee helpen.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:53

Ah super fijn, dankjewel! :D

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:26

Kleine nuance... Ik meen dat de max op 7 pond ligt. Ik reis voor een weekend altijd met oyster.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:41

Bij oyster betaal je op 1 dag niet meer dan 7 pond geloof ik. Dus het is nooit duurder dan een dagkaart en je kan hem de volgende keer weer gebruiken. Daarnaast kan je ook een dag beslissen om niet te reizen, waardoor het geen weg gegooid geld is. Ik vond de oyster kaart echt ideaal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MeesMo, moonsparkle, noor14, Patriesje, Roosch, SusanH, Whizz en 68 bezoekers