London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:27

Het is het wachten waard O:) O:) :D

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:52

paasei wat een drukte! Maar heb me wel vermaakt. :D
Nu wel kapot. Heb er ook al een dag Primark en National Gallery opzitten. Iemand paar nieuwe voeten over? :D

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:49

Ik ben ook naar de hems geweest, wel aparte ervaring nederlandse muziek midden in london en alleen maar nederlanders haha.
maaar was ff gezellig!

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:12

Ik zit er aan te denken om naar de londen eye te gaan als ik er ben. Heeft er iemand ervaring met kaartjes via internet kopen, zodat je minder lang in de rij hoeft te staan?

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:21

Carolienn_ schreef:
Ik ben ook naar de hems geweest, wel aparte ervaring nederlandse muziek midden in london en alleen maar nederlanders haha.
maaar was ff gezellig!


haha ja ik vond het ook echt een bizarre gewaarwording. Maar wel leuk voor een avondje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:39

ikkuhh90 schreef:
Ik zit er aan te denken om naar de londen eye te gaan als ik er ben. Heeft er iemand ervaring met kaartjes via internet kopen, zodat je minder lang in de rij hoeft te staan?

Nee, maar ik weet wel dat wij er in de herfstvakantie waren en dat we echt niet lang in de rij hoefden te staan :n Moesten wel even wachten om dat ding ook echt in te komen maar dat heb je natuurlijk ook als je online een kaartje koopt.

Verder is het wel leuk om naartoe te gaan als je er bent, super toeristisch. Wij zijn er eigenlijk alleen in gegaan omdat het regenachtig was en omdat je wel even bezig bent. Uitzicht is leuk, maar het is niet echt een super speciale ervaring ofzo. Vond het eigenlijk vooral erg duur

maaike1991
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:58

Eefske schreef:
Carolienn_ schreef:
Ik ben ook naar de hems geweest, wel aparte ervaring nederlandse muziek midden in london en alleen maar nederlanders haha.
maaar was ff gezellig!


haha ja ik vond het ook echt een bizarre gewaarwording. Maar wel leuk voor een avondje :)


Ik vond t ook heel apart.. Om al die Nederlandse muziek te horen... Echt genoten!
Is er eigenlijk elk weekend Nederlandse muziek daar?

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:06

Geeeen idee! ik woon er 3 minuten vandaan en kon het niet vinden haha := maar ik ben er verder nooit geweest! ga liever lekker naar de engelse pubs nu ik hier toch zit!

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:28

Doordeweeks komen er ook veel Britten in de Hems dus dat lijkt mij niet, maar het blijft een Nederlandse pub natuurlijk!

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:29

En als iemand besluit de London Eye in te gaan, 's avonds schijnt het de mooiste tijd te zijn vanwege alle lichtjes :)

Het uitzicht dat ik vanuit mijn kantoor heb is op de London Eye <3

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:13

Elja schreef:
En als iemand besluit de London Eye in te gaan, 's avonds schijnt het de mooiste tijd te zijn vanwege alle lichtjes :)

Het uitzicht dat ik vanuit mijn kantoor heb is op de London Eye <3


Mijn huisgenoten zijn (na 3 jaar wonen in London) vorig weekend voor het eerst in de London eye geweest en zij gingen er in toen het nog licht was en gingen naar beneden toen het donker geworden was. Perfecte timing!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:26

Ik vlieg donderdag weer die kant op. Heb leuke tips gehaald van die site made in shoreditch die hier eerder gepost werd.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:15

Afgelopen zaterdag terug gekomen van 5 geweldige dagen! Heb weer zo genoten van Londen.
Ik zat weer in Croydon, echt een geweldige plek als je voor een citytrip naar Londen gaat. Ik denk dat het altijd wel beter kan, dichterbij bijvoorbeeld, maar dit past echt perfect binnen ons budget. Ben uiteindelijk voor verblijf en reis ongeveer 450 euro kwijt geweest voor 5 dagen en 2 personen.

Het science museum vonden we niet zo veel aan, vond dat er erg weinig was op de afdelingen die ons erg interesseerden. Wij waren er dan ook snel weer weg. Het Natural history museum vonden we wel weer erg leuk. Veel doen en voelen.
Ook nog naar het Churchill war rooms museum geweest. Mijn vriend en ik zijn erg geïnteresseerd in de Tweede wereldoorlog, dus het was bijzonder om allemaal te zien.

Hebben totaal geen last gehad van de strikes, vonden het eigenlijk wel lekker was het was heerlijk rustig in de metro's.

We hebben het echt top gehad, vind dit soort vakanties veel leuker dan zon vakanties. De oysterkaart is trouwens echt ideaal!

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:07

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad!!

weet iemand hoe je rtl etc in london kan kijken? ik kan het nu niet kijken omdat ik in het buiitenland zit dus.

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:27

Ik wilde me daar toevallig deze week in verdiepen. :D Af en toe hoor ik van vrienden dat ik een documentaire ofzo 'eeeeecht' moet zien. En dan mis ik dat dus.
Er schijnt wel iets te zijn om het te omzeilen. Ik zal het laten weten als ik eruit ben :)

Carolienn_

Berichten: 709
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:38

Ja klopt, in zo'n fb groep (NL borrel London) stond een tijd terug hoe je het kan omzeilen, maar kan dat bericht dus niet meer vinden.. Thanks alvast!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:42

Via een proxy op je laptop.

Ik ontdekte de Hems na een paar maanden, ik heb me helemaal ziek gegeten aan bitterballen :') Ah ik mis Londen wel, mijn kamer keek uit op de London Eye. Zou best nog terug willen maar eerst naar Berlijn, daar heb ik écht mijn hart aan verloren, wat een gave stad!

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:55

lieveli schreef:
Via een proxy op je laptop.

Ik ontdekte de Hems na een paar maanden, ik heb me helemaal ziek gegeten aan bitterballen :') Ah ik mis Londen wel, mijn kamer keek uit op de London Eye. Zou best nog terug willen maar eerst naar Berlijn, daar heb ik écht mijn hart aan verloren, wat een gave stad!


Oeh nee. Ik had nog niet eens aan bitterballen gedacht. Maar nu... :9 :9 :9
Berlijn is ook een heerlijke stad! :D

Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:13

Hier ligt het volgende tripje naar Londen alweer in de planning. Nu nog zoeken naar een redelijk hotel.
Berdien; heb naar die van jou gekeken, maar die is van 6 t/m 9 augustus best aan de prijs.

Voor nu zit ik te kijken naar Travelodge en The Westbury Hotel.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:24

Augustus is natuurlijk ook wel hooghoogseizoen. Ik was er beide keren in januari, dan is het heel anders qua prijzen. En ook iets van een half jaar vantevoren geboekt.

Ik ga volgend jaar weer naar Londen, dit najaar ga ik eerst drie weken naar Amerika :D

Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:27

Ik moet echt elk jaar wel een keer naar Londen, anders gaat het niet goed :')

In december/januari/februari wil ik naar Nieuw Zeeland :D
Maar doet niks aan het feit dat Londen altijd kan :))

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:54

Martine, wil je echt in Londen? Ben nu 2 keer naar Croydon gegaan, ligt in zone 5 dacht ik en op een kwartiertje van Gatwick af. Was voor ons echt ideaal en de prijs was telkens bijna de helft van wat we zouden betalen als we midden in Londen wouden. En Jurys Inn vind ik als keten sowieso een aanrader.

Martine

Berichten: 10268
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:07

Roos; ik wil wel echt in Londen. Ben ook erg kieskeurig :=
Had het hotel waar jullie hebben gezeten al opgezocht, maar vind het te ver weg.

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:13

Ik ben ook idioot, was de drukte van de stad zo zat en wilde alleen nog maar weg. Nu ik weer naar Oostenrijk verhuisd ben heb ik heimwee := Elke keer als ik een Brits accent hoor of iets over Londen zie, of foto's van vrienden daar denk ik "I wanna go hooooome" Ik ben ook echt een kneus.. :')

Even voor de liefhebbers van ouderwetse muziek trouwens:


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:23

Haha heb je ook goed Martine! En als het kan, waarom niet?

Vond de straatmuzikanten heerlijk! Hebben bij 2 langere tijd gestaan, 1 was wat mij betreft een soort George Ezra, vond het heerlijk.