London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:14

Elja schreef:
Vandaag op Twitter las ik dat Kooks een gratis optreden deden in een pub in West-Londen. Dus ik ben gegaan :))
Heerlijk om hier te wonen, ik hoef nooit meer iets te missen op gebied van muziek! :D


Kom je nu mee |( :')

She believed
She could
So she did


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:33

Het was echt packed. Ik kwam er om 7 pm aan en toen was de pub al vol. Het was ook echt in een super kleine pub! Maar buiten kon je heel veel zien. Er stond een rij achter me dat meer dan een blok lang was :=


maaike1991
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:35

Nog tips voor vandaag Elja?

Ben vrij en weet niet zo goed wat te doen vandaag...

:D

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:36

Ik ben gisteren naar de tentoonstelling over eerste mensachtigen in de UK geweest (in het NH museum). Echt de moeite waard!
(het is een beetje ellebogenwerk om in het museum te komen, vervolgens nog wat ellebogenwerk tussen de schoolklassen door, maar de tenstoonstelling zelf is rustiger en echt goed opgezet :j )

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:36

Heb vandaag heerlijk door Holland Park en Kensington gardens gewandeld. Lekker weertje joh!
Morgen wordt weer een relaxdagje denk ik zo..

She believed
She could
So she did

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:49

maaike1991 schreef:
Nog tips voor vandaag Elja?

Ben vrij en weet niet zo goed wat te doen vandaag...

Ha sorry, was nog niet online geweest!

Afgelopen weekend was Vogue festival, dat was misschien wel leuk geweest. Verder zijn markten in Londen altijd wel een leuke tijdsbesteding!


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:34

Jaaa, ik ga 22-23 april een nachtje :D twee volle dagen dus als er dan iets specifieks te doen is hoor ik het graag!

ivda
Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:43

Volgens mij is het al duizend x gevraagd, maar kan het zo snel niet vinden :o
Wat zijn goede, betaalbare hotels in Londen? Zag al Londen Guards hotel, maar die is vanwege verbouwing gesloten :')

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:56

Check airbnb, vind ik persoonlijk veel chiller dan een hotel!


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:33

Ik heb even jullie advies nodig. Wij gaan eind deze maand 5 dagen naar Londen. Zitten in Croydon maar willen natuurlijk ook de toerist uithangen. Vorige keer dat ik naar Croydon ging had ik een travelcard gekregen, ideaal en we hoefden alleen voor de reis naar het vliegveld te betalen. Dat koste maar 4 pond geloof ik. Toen gingen we echter 3 dagen. Wat raden jullie aan voor vijf dagen? (Dinsdag t/m zaterdag) Travelcard of Oystercard?

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:17

Oystercard is altijd voordelig - je betaald nooit meer dan een travelcard, mogelijk wrl minder....

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:13

Ooh dat scheelt een hoop dan! Ik heb ze direct besteld. Dank je wel!!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:18

Het topic is flink weg gezakt.

Volgende week dinsdag vertrekken we eindelijk, ben zo aan toe om lekker naar Londen te gaan. Wij zijn niet echt planners, dus we hebben nog niet echt bedacht wat we elke dag willen gaan doen, maar ik wil wel al een aantal opties hebben. Zijn er musea's of andere toeristen dingen die jullie echt aanraden? We houden niet zo veel van kunst maar vinden dingen als de oorlog of de natuur wel interessant. Ik had al 2 musea's gezien waar ik wel naar toe zou willen. Het natural history art museum en het science museum. Zijn jullie daar al eens geweest?

Weet iemand of er toevallig nog wat leukst te doen is volgende week? We gaan van dinsdag tot en met zaterdag, we vliegen pas 's avonds terug. Dus opzicht genoeg tijd!

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:21

Natural history en Science museum zitten bij elkaar om de hoek geloof ik? Heb ze een keer in 1 dag gedaan. Vond ze beide goed, maar wel een beetje ingesteld op kinderen; 'vroeger' ben ik ook een keer in het Science museum geweest en toen was het net wat 'volwassener' ingericht. Neem niet weg dat het museumwinkeltje van het Science museum ge-wel-dig is :D

Houd er rekening mee dat er Tube strikes (stakingen) gepland staan voor volgende week. Mochten die echt doorgaan dan ga je Londen (en vooral: Londenaren) niet op hun beste humeur te zien krijgen. :+ En daarnaast lastiger om over heen te komen, maar met bussen kom je best een eind. Het verkeer zal wel vreselijk druk zijn.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

wil94
Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:23

Ik mag volgend schooljaar weer naar Londen!! Vind ik niet erg.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:38

Ja ze zitten bij elkaar om de hoek, dat was voor mij ook een groot pluspunt! Kan je ze allebei doen :)

Tube strikes had ik nog niet meegekregen, toch maar even op letten dan. Waar wij zitten kunnen we eigenlijk heel veel wel gewoon met de trein te doen (dat hoort toch niet bij tube strikes dan?) maar sommige delen is met de metro wel handiger.

Verder zien we wel waar we komen en waar niet. We zitten niet te wachten op geplande dagen of zo, gewoon doen waar we zin in hebben.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:40

Ik ben met de pasen in Londen geweest. Het was geweeeeeldig. Lekker in Greenwich gewandeld en dit keer niet de markt maar de royal navy en naar het observatorium gelopen. Heel lekker Indiaas gegeten en maar weer eens naar National Art Galary geweest :). Echt een aanrader als je van kunst houdt.

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:56

RoosG schreef:
Ja ze zitten bij elkaar om de hoek, dat was voor mij ook een groot pluspunt! Kan je ze allebei doen :)

Tube strikes had ik nog niet meegekregen, toch maar even op letten dan. Waar wij zitten kunnen we eigenlijk heel veel wel gewoon met de trein te doen (dat hoort toch niet bij tube strikes dan?) maar sommige delen is met de metro wel handiger.

Verder zien we wel waar we komen en waar niet. We zitten niet te wachten op geplande dagen of zo, gewoon doen waar we zin in hebben.


Dan zou ik even kijken op de website van Transport for London: http://www.tfl.gov.uk

Daar kun je vinden wat wel en niet rijdt tijdens de stakingen.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:03

Weet iemand of er met Koningsdag nog iets leuks met een Nederlands tintje te doen is in Londen? :D

She believed
She could
So she did

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:05

Dit vond ik via FB, kun je altijd even binnenlopen.

NL Koningsfeest@ The Kingshead
The Kings Head Pub in London, United Kingdom

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:13

Ik ben dinsdag en woensdag geweest, was dit keer echt nog leuker dan normaal <3 We zijn 1 nachtje gegaan want we komen vanuit Cardiff, dus de bus van 07:45 op dinsdagochtend en toen stonden we om 11 uur in Londen. Gisteravond de bus van 11 uur weer teruggenomen dus we hadden echt twee volle dagen. Ik was eigenlijk nog nooit echt in Camden (als in Camden Town, Camden Lock Market) geweest maar dat vond ik echt heel leuk, daar hebben we beide dagen geluncht. Science Museum vond ik echt een aanrader, hoewel we er niet zo lang geweest zijn. The Roadhouse in Covent Garden had Happy Hour toen we er dinsdagavond waren, 2-4-1 mains & drinks dus 2 bier, 4 cocktails en 2 hoofdgerechten kostten ons 30 pond en het was echt een onwijs gave bar/restaurant. Zogenaamd Amerikaans met van die booths en zo, echt een aanrader.

Dit was het uitzicht vanaf ons balkon <3 http://instagram.com/p/nGA5zyrEB6/
We hebben het bed voor het grote raam naar het balkon geschoven en met het raam open in de zon in bed ontbeten haha, we hebben echt geluk gehad met het weer.

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:01

Eefske schreef:
Weet iemand of er met Koningsdag nog iets leuks met een Nederlands tintje te doen is in Londen? :D

De Hems! Staat alleen altijd vol :))


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:02

En er is wat in Earl's Court, maar weet niet welke pub. Mijn huisgenote is daar naartoe nu :)


Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:26

Elja schreef:
Eefske schreef:
Weet iemand of er met Koningsdag nog iets leuks met een Nederlands tintje te doen is in Londen? :D

De Hems! Staat alleen altijd vol :))


Ja deze! Die is supertof! Echt dé leukste koninginnedag ooit paar jaar terug.

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:06

Ga ik me daar zo maar eens heen begeven! Thanks!

She believed
She could
So she did


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Fnanne, IASCrawler, Paloma_Janet, perdjes, turtlelito en 76 bezoekers