Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:40

Hoeveel wij precies meehadden weet ik niet meer..
maar weet 1 voorbeeld, wij zaten in een restaurantje met een heel eerlijke medewerker.
wij wilde met euros betalen en moesten ongeveer 30 euro afrekenen ( we hadden ook gegeten en zijn met 4 man) en toen zij de medewerker heel aardig van dat hij het in turks geld zou betalen omdat ze zelf hun wisselkoers mag rekenen.
dus turks geld gepint en betaald en toen zelf omgerekend naar euros en toen waren wij dus in werkelijk heid maar 12.50 kwijt!

Je moet turks geld altijd gedeelt door 4 doen en dat is de echte prijs van de euro ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..


Jozefin
Berichten: 95
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Bursa, Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:41

Je hebt een punt. Het ligt er ook helemaal aan waar je gaan, wil je naar de bergen van Trabzon, dan heb je sneeuw in April, maar ga je naar Antalya dan is het al 25+ graden in Februari. Ik zou zelf alleen nooit hier naartoe komen in die maanden.

CKR
Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:49

Wij gaan ook dit jaar, voor het eerst! Half augustus naar marmaris.

    dare to dream
        Willem

FemkeUtah
Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:52

Voor degene die nog een goed hotel zoeken, 2 jaar geleden naar Delphin Imperial geweest, top hotel en top vakantie gehad!

En vorig jaar zijn we naar Royal Alhambra Palace geweest, ook top! Maar Delphin vonden wij toch wel gezellig, ivm theater in de avonden e.d.


Gidde

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:05

Wij zijn vorig jaar in Hotel Saturn Palace in Lara geweest. Een hotel vol Nederlanders, zelfs de guest relations zijn Belgen. Je wordt tot op het strand bediend!

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:37

Jozefin schreef:
Ik heb trouwens nog een tip voor jullie:

Ga alsjeblieft niet in Juni/Juli/Augustus haar Turkije, dan is het gewoon onverdraaglijk, gevaarlijk heet. Soms temperaturen van boven de 40 graden. Dat is zeker geen pretje en het bederft je hele vakantie. De mooiste maanden om hier naar toe de komen zijn : April-Mei of September, dan is het warm (25-28 gr), maar niet heet. :)

Te laaaaatttt , we vertrekken 4 juli :')

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:13

Cavalia schreef:
Jozefin schreef:
Ik heb trouwens nog een tip voor jullie:

Ga alsjeblieft niet in Juni/Juli/Augustus haar Turkije, dan is het gewoon onverdraaglijk, gevaarlijk heet. Soms temperaturen van boven de 40 graden. Dat is zeker geen pretje en het bederft je hele vakantie. De mooiste maanden om hier naar toe de komen zijn : April-Mei of September, dan is het warm (25-28 gr), maar niet heet. :)

Te laaaaatttt , we vertrekken 4 juli :')


Same here :') Thanks for saying hahah

dodyg
Berichten: 1368
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Hamont (belgië)

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:10

Wij gaan met ons gezinnetje in mei naar turkije wij gaan naar alanya naar het Eftalia Aqua Resort & Spa,
Wel spannend eerste vliegvakantie voor vriendlief en zoontje..

annika_s
Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:14

Ik ga dit jaar ook weer naar Marmaris met vriendlief :)

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:19

annika_s schreef:
Ik ga dit jaar ook weer naar Marmaris met vriendlief :)


Wanneer ga je?

annika_s
Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:20

Eind juli/begin aug :)

PeerAppel
Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:34

Patty91 schreef:
PeerAppel schreef:
Wij gaan dit jaar in de meivakantie naar Vera Mare Resort in de buurt van Side. Wij gaan al een paar jaar elk jaar vast naar Turkije en dan elk jaar in een ander hotel.
Tot nu toe zijn we naar Kumköy Beach Resort, Amalia Beach Resort & Spa en Side Star Resort geweest. :D


''Vera'' hotels zijn erg goed! Wij zijn ooit in Vera Mare in Belek geweest, top hotel!

Wij gaan ook ieder jaar naar Turkije, ik denk dat dit de 12e keer zal zijn :=

Wij gaan dit jaar naar Kumkoy Beach Resort en mijn ouders naar Side Star Resort. Toevallig dat je bij beide hotels bent geweest. Bevielen ze goed?


Mijn twee favorieten! Kumkoy staat nog wel op nummer 1, meest uigebreide qua eten daar. En een heel fijn strand dat heel dichtbij is. Side Star Resort heeft ook heerlijk eten en een mooi zwembad. Strand is iets verder weg, maar dan loop je wel door tuinen heen enzo en dat is wel mooi gedaan. :j Heb je ook heerlijke hangmatten!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-14 17:51

Side star heb ik ook voor gekeken maar uiteindeljk toch voor limak Arcadia gekozen.

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:25

Weet iemand meer over titan garden? *\o/*


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:29

Jozefin schreef:
Ik heb trouwens nog een tip voor jullie:

Ga alsjeblieft niet in Juni/Juli/Augustus haar Turkije, dan is het gewoon onverdraaglijk, gevaarlijk heet. Soms temperaturen van boven de 40 graden. Dat is zeker geen pretje en het bederft je hele vakantie. De mooiste maanden om hier naar toe de komen zijn : April-Mei of September, dan is het warm (25-28 gr), maar niet heet. :)

In juni is het in de Turkse Riviera meestal nog best wel te doen hoor. Al zitten er wel eens hete dagen tussen.
In juli/augustus ben je echt verzekerd van hitte, wij hebben wel eens 48 graden in de schaduw gehad... :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:20

Cavalia schreef:
Weet iemand meer over titan garden? *\o/*


Nog niet ga er waarschijnlijk in augustus heen :D ga jij er ook heen?

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:06

PeerAppel schreef:
Mijn twee favorieten! Kumkoy staat nog wel op nummer 1, meest uigebreide qua eten daar. En een heel fijn strand dat heel dichtbij is. Side Star Resort heeft ook heerlijk eten en een mooi zwembad. Strand is iets verder weg, maar dan loop je wel door tuinen heen enzo en dat is wel mooi gedaan. :j Heb je ook heerlijke hangmatten!


Gelukkig! Leuk om te weten :)

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:23

PeerAppel schreef:
Wij gaan dit jaar in de meivakantie naar Vera Mare Resort in de buurt van Side. Wij gaan al een paar jaar elk jaar vast naar Turkije en dan elk jaar in een ander hotel.
Tot nu toe zijn we naar Kumköy Beach Resort, Amalia Beach Resort & Spa en Side Star Resort geweest. :D


Trouwens.. Volgens mij ligt Vera Mare in Bozagkent, dichtbij Belek. Daar zijn wij ook geweest. Je kijkt echt vanuit het zwembad naar het strand {:} als je van cocktails houdt zit je daar ook goed :D

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:14

Wij zatem vorig jaar in het elaysee garden hotel!
erg leuk, en ook leuke obers :')

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Julia_Romeo
Berichten: 2769
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 06:44

JenW schreef:
Je moet turks geld altijd gedeelt door 4 doen en dat is de echte prijs van de euro ;)

4??
Koers is nu iets minder dan 3 ;)


Aaldonk's Romanov :+:

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:19

kosseh schreef:
Cavalia schreef:
Weet iemand meer over titan garden? *\o/*


Nog niet ga er waarschijnlijk in augustus heen :D ga jij er ook heen?

Oh leuk! Ja wij gaan van 4 juli tot 12 juli daarheen. Volgens kennissen van ons was t goed voor mekaar. Maar was benieuwd of er meer ervaringen waren.

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:29

Wij zijn afgelopen jaar geweest en toen moest je alles door 4 rekenen.
of dat dit jaar veranderd is weet ik niet ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Limitless
Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:46

*meld zich* ik heb gisteren een 13 daagse reis geboekt met mijn vriend naar Marmaris! Wij gaan eind juli :)

Ik las ergens iets over reisleiding die je bang maakt, maar ik kwam deze site tegen van iemand die daar excursies regelt: http://www.turkije-excursies.nl/page/excursies-marmaris

Er staan ook excursies van alanya enz op :) Je kan via hun site alles regelen voor vertrek, welke dagen je welke excursie wil etc.

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:38

Ik zit nu te twijfelen :(
Ze raden af om te gaan, vooral rond de verkiezing is er kans op geweld plegingen.

We willen rond me verjaardag 23 aug. En verkiezingen zijn 24 augustus.
Hebben jullie er over na gedacht, of heb je er geen last van in het hotel en in de plaatjes er om heen?

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:42

Denk dat dat voornamelijk is rondom de grote steden en met name Istanbul, kleinere badplaatsen zullen denk ik niet veel problemen ondervinden van de verkiezigen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Exorcizamus, Jacquelinee_, linoleum, tinkert_tje en 90 bezoekers