Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-14 07:39

Kent iemand Limak Arcadia?


Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:46

Ik ga 4juli met mn vriend naar konakli, antalya *\o/*

anneeex
Berichten: 527
Geregistreerd: 27-09-13

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:49

wij gaan in de mei vakantie *\o/*

JenW
Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:56

1 hele belangrijke tip!

Betaal met turks geld!
In turkije mogen ze hun eigen wisselkoers berekenen, en dat is duur!

Wij zijn vorig jaar ook naar turkije geweest en hebben thuis gerekend hoeveel verschil het nu gemaakt heeft en het bleek dat wij bijna 200 euro verdient hadden! ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-14 07:59

Wisselkoers is heel gunstig op het moment schijnt.

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:01

Mandyy schreef:
Kent iemand Limak Arcadia?


Daar ik naast vorig jaar. Zag er heel mooi uit. Ze hebben in dat deel geen bandjes, dus je kan gewoon over de tereinen lopen van andere hotels.
Ik ben zelf een keer in limak limra geweest
Was heel mooi en eten was goed. Leuke animatie (die het jaar er na in arcadia werkten).

Cavalia
Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:01

JenW schreef:
1 hele belangrijke tip!

Betaal met turks geld!
In turkije mogen ze hun eigen wisselkoers berekenen, en dat is duur!

Wij zijn vorig jaar ook naar turkije geweest en hebben thuis gerekend hoeveel verschil het nu gemaakt heeft en het bleek dat wij bijna 200 euro verdient hadden! ;)

Dat is wel een goeie! Hoeveel had je mee?


xxelviraxx
Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:03

Wij gaan in de herfstvakantie naar Grand park Lara. Ik ben nog nooit in Turkije geweest. We gaan met heel de familie omdat mijn schoonouders dan 25 jr getrouwd zijn.


ChristaMoor
Berichten: 2638
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:23

Wij gaan in juni met z'n tweeen naar Kemer, verjaardagscadeautje omdat ik 50 ben geworden. Is voor ons voor het eerst (sowieso voor het eerst vliegen). En nog wel wat vragen: haal je gewoon hier turks geld en neem je dat mee, of kun je het daar ook gewoon pinnen? Hoe gaat dat met die excursies, als je buiten de organisatie om boekt, zijn dat een soort winkeltjes? Op zich vind ik de prijzen die de organisatie rekent ook wel meevallen.
Ik heb wel begrepen dat een visum nog niet van te voren hoeft te worden aangevraagd, dat dit is uitgesteld tot na de zomer.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:12

ChristaMoor schreef:
Wij gaan in juni met z'n tweeen naar Kemer, verjaardagscadeautje omdat ik 50 ben geworden. Is voor ons voor het eerst (sowieso voor het eerst vliegen). En nog wel wat vragen: haal je gewoon hier turks geld en neem je dat mee, of kun je het daar ook gewoon pinnen? Hoe gaat dat met die excursies, als je buiten de organisatie om boekt, zijn dat een soort winkeltjes? Op zich vind ik de prijzen die de organisatie rekent ook wel meevallen.
Ik heb wel begrepen dat een visum nog niet van te voren hoeft te worden aangevraagd, dat dit is uitgesteld tot na de zomer.

Een visum kun je gewoon op het vliegveld in Turkije halen! Kost dacht ik €15,-.

Je kunt inderdaad gewoon 'excursies' op straat boeken in winkeltjes. De reisleiding zal je 'bang' maken dat er dan geen controle is en dat als het verkeerd gaat ze niets voor je kunnen doen, maar ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met op die manier een excursie boeken. :)


12/01/2015 - 20/45

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:59

Ik ga van 12-22 Juli naar Marmaris met mijn vriend! :D

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:00

Ier schreef:
ChristaMoor schreef:
Wij gaan in juni met z'n tweeen naar Kemer, verjaardagscadeautje omdat ik 50 ben geworden. Is voor ons voor het eerst (sowieso voor het eerst vliegen). En nog wel wat vragen: haal je gewoon hier turks geld en neem je dat mee, of kun je het daar ook gewoon pinnen? Hoe gaat dat met die excursies, als je buiten de organisatie om boekt, zijn dat een soort winkeltjes? Op zich vind ik de prijzen die de organisatie rekent ook wel meevallen.
Ik heb wel begrepen dat een visum nog niet van te voren hoeft te worden aangevraagd, dat dit is uitgesteld tot na de zomer.

Een visum kun je gewoon op het vliegveld in Turkije halen! Kost dacht ik €15,-.

Je kunt inderdaad gewoon 'excursies' op straat boeken in winkeltjes. De reisleiding zal je 'bang' maken dat er dan geen controle is en dat als het verkeerd gaat ze niets voor je kunnen doen, maar ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met op die manier een excursie boeken. :)


Deze kost €25, was altijd €15 maar is helaas duurder geworden.
Je kan ook een visum verkrijgen via internet, maar dan moet je wel een creditcard hebben.
Dat kost $20 ofzo

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:47

Ier schreef:
ChristaMoor schreef:
Wij gaan in juni met z'n tweeen naar Kemer, verjaardagscadeautje omdat ik 50 ben geworden. Is voor ons voor het eerst (sowieso voor het eerst vliegen). En nog wel wat vragen: haal je gewoon hier turks geld en neem je dat mee, of kun je het daar ook gewoon pinnen? Hoe gaat dat met die excursies, als je buiten de organisatie om boekt, zijn dat een soort winkeltjes? Op zich vind ik de prijzen die de organisatie rekent ook wel meevallen.
Ik heb wel begrepen dat een visum nog niet van te voren hoeft te worden aangevraagd, dat dit is uitgesteld tot na de zomer.

Een visum kun je gewoon op het vliegveld in Turkije halen! Kost dacht ik €15,-.

Je kunt inderdaad gewoon 'excursies' op straat boeken in winkeltjes. De reisleiding zal je 'bang' maken dat er dan geen controle is en dat als het verkeerd gaat ze niets voor je kunnen doen, maar ik heb nog nooit een negatieve ervaring gehad met op die manier een excursie boeken. :)


Je kon een visum altijd op het vliegveld kopen, maar dacht iets gelezen te hebben dat je er vanaf april al van tevoren 1 moet hebben. Maar weet niet precies hoe het zit, moet het zelf ook nog even opzoeken

dodyg
Berichten: 1368
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Hamont (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:12

Citaat:
Je kon een visum altijd op het vliegveld kopen, maar dacht iets gelezen te hebben dat je er vanaf april al van tevoren 1 moet hebben. Maar weet niet precies hoe het zit, moet het zelf ook nog even opzoeken


Dat kan toch niet niet iedereen heeft een visa kaart om on line een visum te kopen

ChristaMoor
Berichten: 2638
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:14

dodyg schreef:
Citaat:
Je kon een visum altijd op het vliegveld kopen, maar dacht iets gelezen te hebben dat je er vanaf april al van tevoren 1 moet hebben. Maar weet niet precies hoe het zit, moet het zelf ook nog even opzoeken


Dat kan toch niet niet iedereen heeft een visa kaart om on line een visum te kopen


Dat is dus de reden waarom ze het uitgesteld hebben tot na de zomer 2014, omdat het nog erg veel problemen geeft en het aantal boekingen naar Turkije naar beneden liep. Beide is dus nog mogelijk. Wel hoor ik dat als je het online regelt, je daar niet in de rij hoeft te staan.

Bij de bank geven ze aan dat ik gewoon met pinpas daar kan pinnen dus dat zou ook geen probleem mogen zijn.

Tja en voor ons de eerste keer, dus ik vind het wel spannend om "zo maar" om de hoek een excursie te boeken. Lastig is wel dat je bij de organisatie op de eerste dag al alle excursies moet boeken die je wilt doen. (zal wel zijn omdat je ze anders ergens anders goedkoper boekt)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

lifeofmarit
Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:38

Heb net een mail gekregen waarin staat uitgelegd hoe het gaat met de visums.

1 - Je kan het via je reisbureau doen, D-reizen is €25,-
2 - Je kan het via een site doen (pb maar :) ) en dan met een creditcard betalen $20,-
3- Je kan het op de luchthaven doen, dit is $30,-. Niet aan te raden want er zijn beperkte hokjes en er staan vaak lange rijen...

Ier
Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:44

lifeofmarit schreef:
Heb net een mail gekregen waarin staat uitgelegd hoe het gaat met de visums.

1 - Je kan het via je reisbureau doen, D-reizen is €25,-
2 - Je kan het via een site doen (pb maar :) ) en dan met een creditcard betalen $20,-
3- Je kan het op de luchthaven doen, dit is $30,-. Niet aan te raden want er zijn beperkte hokjes en er staan vaak lange rijen...

Handige post
Die $20,- is ongeveer gelijk aan €15,- (afhankelijk van de wisselkoers). :') Ik zou inderdaad - indien mogelijk - het dan wel vooraf doen, bespaart je lang wachten bij de visum-hokjes. :')


12/01/2015 - 20/45

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-14 18:05

Ik heb het van de week via internet gedaan, was minder dan 15 euro! :)

PeerAppel
Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:11

Wij gaan dit jaar in de meivakantie naar Vera Mare Resort in de buurt van Side. Wij gaan al een paar jaar elk jaar vast naar Turkije en dan elk jaar in een ander hotel.
Tot nu toe zijn we naar Kumköy Beach Resort, Amalia Beach Resort & Spa en Side Star Resort geweest. :D

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:47

Raad je nog wat aan Ier? Qua barretjes en winkeltjes en zo?

Geld kan je bijna overal wisselen. Gewoon je euro's meenemen das het voordeligst.

Ja niks aan trekken van de reisorganisatie over de excursies. Ze proberen je bij hun te laten boeken maar op 'straat' is net zo goed. Heb dat altijd gedaan en was altijd perfect!

Wat ik me afvraag, ik ga in juni en september moet je dan een nieuw visum kopen of mag je 2x met dezelfde het land in?

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:15

Als er verder niets is aangepast aan de visums behalve prijs etc. kan dat. Ik ben vorig jaar in mei geweest, in juli en in oktober en kon allemaal op 1 visum :j

Jozefin
Berichten: 95
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Bursa, Turkije

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:19

Hey, wat leuk dat jullie bij mij op bezoek komen *\o/* ( :') )

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:28

PeerAppel schreef:
Wij gaan dit jaar in de meivakantie naar Vera Mare Resort in de buurt van Side. Wij gaan al een paar jaar elk jaar vast naar Turkije en dan elk jaar in een ander hotel.
Tot nu toe zijn we naar Kumköy Beach Resort, Amalia Beach Resort & Spa en Side Star Resort geweest. :D


''Vera'' hotels zijn erg goed! Wij zijn ooit in Vera Mare in Belek geweest, top hotel!

Wij gaan ook ieder jaar naar Turkije, ik denk dat dit de 12e keer zal zijn :=

Wij gaan dit jaar naar Kumkoy Beach Resort en mijn ouders naar Side Star Resort. Toevallig dat je bij beide hotels bent geweest. Bevielen ze goed?

Jozefin
Berichten: 95
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Bursa, Turkije

Re: Turkije 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:34

Ik heb trouwens nog een tip voor jullie:

Ga alsjeblieft niet in Juni/Juli/Augustus haar Turkije, dan is het gewoon onverdraaglijk, gevaarlijk heet. Soms temperaturen van boven de 40 graden. Dat is zeker geen pretje en het bederft je hele vakantie. De mooiste maanden om hier naar toe de komen zijn : April-Mei of September, dan is het warm (25-28 gr), maar niet heet. :)

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:37

Jozefin schreef:
Ik heb trouwens nog een tip voor jullie:

Ga alsjeblieft niet in Juni/Juli/Augustus haar Turkije, dan is het gewoon onverdraaglijk, gevaarlijk heet. Soms temperaturen van boven de 40 graden. Dat is zeker geen pretje en het bederft je hele vakantie. De mooiste maanden om hier naar toe de komen zijn : April-Mei of September, dan is het warm (25-28 gr), maar niet heet. :)


Wij gaan altijd eind juli of in de maand augustus naar Turkije. Ik denk dat het er vanaf hangt wat je gaat doen. Wij hebben eigenlijk altijd een relaxte strandvakantie en hebben totaal geen last van de hitte.
Als je veel wilt ondernemen is het inderdaad handig om in de andere maanden te gaan. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Mariett, mvdende, NadjaNadja, Sanne_zepp en 67 bezoekers