London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:22

Berdien schreef:
Oyster :j Daarmee ben je namelijk niet duurder uit dan met een dagkaart, en als je minder met de metro/OV gaat dan gepland ben je ook minder geld kwijt. Oyster is volgens mij ook onbeperkt geldig dus je kunt hem bewaren voor de volgende keer :))


Hm ok! thanks :)


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:06

Ik vertrekover een maand voor een half jaar naar Londen en ik vraag me af of het handig is om een Engelse bankrekening te openen aangezien pinnen uit de muur geld kost. Iemand die hier ervaring mee heeft voor zo'n relatief korte periode?

She believed
She could
So she did

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:08

Nou toen ik op de uni kwam gaven ze uitdrukkelijk aan dat het pas de moeite is om een rekening te openen vanaf een jaar. Voor degenen die er maar halfjaar waren, was het niet de moeite waard schijnbaar. Ik heb dat advies opgevolgd.

Ik heb dan ook weinig geld uit de muur gehaald, maar altijd in de winkel gewoon met mijn Nederlandse pasje betaald. Was bijna overal te doen.

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:19

Tip: je kunt vaak 'bijpinnen' aan de kassa in de supermarkt. Dat kost geen extra geld, pinnen bij een ATM wel.
Zo heb ik het altijd gedaan als ik contant geld nodig had in de UK ;)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Eefske schreef:
Ik vertrekover een maand voor een half jaar naar Londen en ik vraag me af of het handig is om een Engelse bankrekening te openen aangezien pinnen uit de muur geld kost. Iemand die hier ervaring mee heeft voor zo'n relatief korte periode?


Ik zit hier dan wel drie jaar, maar ik ben erg blij met mijn HSBC-account. Als je gewoon een 'basic account' neemt is het gratis. Dan heb je vervolgens wel een Visa-pas, terwijl ik met m'n NLse Maestro af en toe problemen heb gehad. Daarnaast kun je Visa Debit per internet ook gebruiken als credit card wat heerlijk is voor online shoppen :')

En zo'n account openen is de moeite niet; het was binnen een halfuurtje geregeld.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:00

Ik zit zelf bij Lloyds, maar dat komt omdat hier op elke straathoek een Lloyds zit. Maakt denk ik niet zoveel uit waar je zit, al hoor ik dat NatWest behoorlijk onvriendelijk kan zijn tegen je.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:16

Ja NatWest hoor ik ook mindere verhalen over. Ik zit bij HSBC omdat er daar hier nou toevallig heel veel van zijn. Echt veel maakt het niet uit maar een gratis account is wel zo fijn natuurlijk, zeker voor 'n halfjaartje. :D

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:16

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dat klinkt dan inderdaad wel de moeite waard, helemaal als het gratis is. Weten jullie toevallig ook wat ik aan papierwerk nodig heb om dat te kunnen regelen?

She believed
She could
So she did

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:30

Als ik het me goed herinner, een paspoort en iets van een bevestiging dat ik aan betreffende uni studeerde. Hoewel dat wel voor een destijds 'student account' was, later ben ik geswitcht naar een gewoon 'basic account' (da's gratis en verder prima) en ik denk eigenlijk niet dat je dan nog iets anders nodig hebt?

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:49

Heb ook een account bij HSBC. Volgens mij had je ook bewijs van adres nodig? Is alweer tijdje geleden..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:50

Ja scherp, dat zou best wel kunnen. Dus als je bijv. al weet waar je gaat wonen, neem een brief o.i.d. mee waarin dat bevestigd staat. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:11

Dank jullie wel :)

She believed
She could
So she did

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:48

:wave:
Even een vraagje,
Nog maar 1 weekje en dan naar Londen!

Maar vraagje.. We vliegen Ams-gatwick. Nu wilden we eerst gewoon de trein pakken, maar kreeg ik vd week een mail over de easybus. Iemand meer ervaring ermee? Is wel een stuk goedkoper (20ond enkel is t verschil ofzo), maar rijden ze wel op tijd, en is het echt maar een uurtje?
Of zijn er nog andere manieren die goed te doen zij :)) ? (Zijn met drie)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:55

Grappig, ik vlieg volgend weekend Gatwick -> AMS. Gaan we elkaar nog tegen het lijf lopen op Gatwick :')

Ik heb die Easybus nog nooit geprobeerd maar de verhalen die ik erover hoorde waren verder positief. Ik heb het niet zo op bussen (wagenziek) dus vermijd het liever, maar degenen die ik ken die 'm genomen hebben zeiden dat het verder prima was. De Gatwick Express naar Victoria is alleen zo ontzettend handig... Ik vind die 't geld wel waard. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:03

Wanneer en hoelaat :') ?
*gaat weer eens zoeken hoeveel de gatwick express nu echt is* kom elke keer andere bedragen tegen -O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:21

Je kan ook met de 'gewone' trein (first capital connect oid), vaak ook iets goedkoper..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:22

Als ik t nu goed begrijp, is die gatwick express 25,- voor retourtje.. Terwijl de bus 20,- coor retour is
:') hoe dan ? Dan ga ik voor de trein natuurlijk haha

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

maaike1991
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Uitgeest

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:14

Nog geen ervaring met de easy bus... Maar heb hem wel geboekt voor april als ik een weekend terug naar Holland ga. 5 pond retour stansted... :)

:D

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:58

Hallo allemaal! Ik heb het topic al een beetje doorgespit maar word er niet heel veel wijzer van.
Het komt erop neer dat ik zo goedkoop mogelijk naar Londen wil, eind maart/begin april. Echt zo goedkoop als het maar kan zeg maar. Ik heb eerst gekeken om evt op Luton te vliegen, maar de prijs van de trein/bus/whatever die er dan nog bij komt vind ik echt zo veel te hoog. Nu heb ik zitten kijken naar busreizen, met Eurolines kan ik het redelijk goedkoop maken. Ervaringen heb ik al gelezen, niet al te positief blijkbaar. Nou overleef ik dat wel, maar ik ben voornamelijk benieuwd of iemand hier toevallig een goedkopere manier weet om te gaan. Ik heb een studenten OV voor doordeweeks, weet niet in welk opzicht dat evt verschil zou kunnen maken maar goed, wie weet. Wie heeft de gouden tip voor mij? :D Anders gooi ik straks de bus op mijn rekening

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:15

Kijk eens naar Megabus, die zijn denk ik nog goedkoper van Eurolines.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:18

Ha, scheelt idd toch weer een paar euro's en qua tijden nog gunstiger ook! Thanks :D

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:01

Goedkoper dan Eurolines/Megabus gaat het niet worden tenzij je jezelf kunt teletransporteren natuurlijk :+ je moet natuurlijk wel een stuk zee oversteken, dus het zal altijd wat prijzig blijven. Vergelijk de prijzen van Megabus en Eurolines goed, soms is de 1 goedkoper, soms de ander, afhankelijk van wanneer je reist en hoever van tevoren je boekt. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:15

Ik heb gisteren de Eurostar weer geboekt, dus mag weer naar Londen van 20 t/m 25 juni.

Plus ben aan het overwegen om de 21e naar de Royal Ascot te gaan, iemand zin om mee te gaan?

maaike1991
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Uitgeest

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:34

Royal ascot... Dat lijkt me gaaf.
Is dat 21 juni?

:D

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:37

Nou het was van 17 t/m 21 juni en ik wil graag 21e gaan (aangezien ik 20 juni aankom).

Nu ik erover nadenk, misschien een leuk idee voor een Boktmeeting?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, Chinas, craiester, F_inley, Jorex, Marleen_L, moonsparkle, mvdende, RanjaRietje, stella92, SuperSuup en 80 bezoekers