London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dribbel
Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:24

Weinig mensen die op Stansted vliegen zo te lezen. Voor mij ideaal, omdat het tussen London en Cambridge in zit en ik vanaf Weeze (Duitsland) kan vliegen en dat is dicht bij mijn ouders (als ik naar huis ga dan).

Vroeg me af wat aanraders zijn als bezienswaardigheden. Liefst niet te duur (student...) Ik moet zeggen dat ik vooral naar London ga om te shoppen in Camden en Oxford street, maar wil nu toch een rondje bezienswaardigheden doen.

You just want to tag along so you can go all Jane Goodall on me at my high-school reunion because you got imprisoned in an all-girls school
DFTBA! Shiny! The game is on!
Instagram Twitter Tumblr Youtube Goodreads



Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:54

Boottour in de avond? Dacht 20,- oid?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:58

Dribbel schreef:
Weinig mensen die op Stansted vliegen zo te lezen. Voor mij ideaal, omdat het tussen London en Cambridge in zit en ik vanaf Weeze (Duitsland) kan vliegen en dat is dicht bij mijn ouders (als ik naar huis ga dan).

Vroeg me af wat aanraders zijn als bezienswaardigheden. Liefst niet te duur (student...) Ik moet zeggen dat ik vooral naar London ga om te shoppen in Camden en Oxford street, maar wil nu toch een rondje bezienswaardigheden doen.


Ben je een museumpersoon? Dan heb je natuurlijk genoeg keus en de meeste zijn gratis. :) Denk British museum, Tate Modern, National Gallery, Science museum, Natural History...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:04

Jans heb jij je naam veranderd >;) ?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

honolulu
Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:57

Hi! Ik ben op dit moment voor stage in Londen. Zijn er mensen die het leuk vinden een keer wat af te spreken of iets te gaan doen? :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:01


    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:03

honolulu schreef:
Hi! Ik ben op dit moment voor stage in Londen. Zijn er mensen die het leuk vinden een keer wat af te spreken of iets te gaan doen? :D


Ja :D

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

honolulu
Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:05

Yasmine schreef:
In dit topic vind je mensen die ook in Londen studeren :) [HK] Wie studeert er in het buitenland?


Dankje! Ga ik daar even heen.

Dirndl schreef:
honolulu schreef:
Hi! Ik ben op dit moment voor stage in Londen. Zijn er mensen die het leuk vinden een keer wat af te spreken of iets te gaan doen? :D


Ja :D


Heb je een PB gestuurd!

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:43

Over een maand wil ik met alle liefde met iedereen afspreken! :D

Ben net een kwartier terug in Rdam van een weekend Londen. M'n onderzoeksbegeleider daar ontmoet en wat rondgekeken naar woonruimte. Heb steeds meer zin om te gaan :D

She believed
She could
So she did

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:32

Zo langzaam aan komt mijn tripje Londen steeds dichterbij. Heeft iemand tips voor avondeten, zonder dat het belachelijk duur wordt?

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:40

Pubs! :j Gezellig, over het algemeen prima eten en niet te duur.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:41

Mac Donalds, KFC...

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:46

lieveli schreef:
Mac Donalds, KFC...


:') Thank you, for stating the obvious! Nog andere tips, behalve de fastfoodketens?

@Berdien, Thanks, nog specifieke aanraders? Of is dat allemaal vergelijkbaar?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:52

Bij Shaftesbury Avenue zitten er een paar Thaise restaurants die helemaal niet duur zijn.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:57

Eehhh heb ik aanraders... Ik ben ondertussen al in zoveel pubs geweest := Niet echt aanraders of afraders nee.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:58

Gewoon her en der eten, je treft het of niet. Ik heb wel echt de lekkerste paella ever gegeven in Covent Garden, gewoon binnen in de hal. En je kunt bij Cafe1001 (Bricklane daar) echt superlekkere burgers, allerlei burgers, halen. En Indiaas op Bricklane en Chinees in Chinatown.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:12

*leest even mee voor die tips haha*
Ik zit ook te twijfelen hoeveel geld ik zou meenemen.. Excl vervoer (is al geregeld), voor vrijdag tm zondag Londen is 250,- genoeg?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:32

Als je van noedels en rijst e.d houd, zeker naar Miso gaan. Hebben verschillende locaties in Londen. Qua setting niet heel bijzonder, maar het eten is erg lekker en goedkoop! Je krijgt ook erg veel, dus niet denken aan de Hollandse porties!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:18

Oh en als je in Croydon zit of daar naar toe gaat, zeker gaan eten bij Buffalo, heel erg lekker én goedkoop. Toen wij er waren hadden ze een 2 gangen menu voor 14 pond pp dacht ik.
http://buffalobardiner.co.uk/

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:31

Celiien schreef:
*leest even mee voor die tips haha*
Ik zit ook te twijfelen hoeveel geld ik zou meenemen.. Excl vervoer (is al geregeld), voor vrijdag tm zondag Londen is 250,- genoeg?



Hangt er vanaf hoeveel je gaat shoppen :D

Zonder dollen, voor eten (voor jezelf?) zou dat echt prima zijn. Lunchen kan vaak bij koffiewinkels, Costa, Caffe Nero, Starbucks, en dan avondeten in een pub. :j De meeste musea zijn gratis dus dat is de kostenpost niet...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:36

250,- voor alleen drie dagen eten :wow:

Wij zijn studenten heh, dus zitten niet op chique te eten :') doodnormale pizzeria achtig iets of Subway is voldoende prima := in een pub eten oid is ook altijd fijn. Ik zat te denken aan 30,- voor avondeten, dat dus 2x = 60. Dan nog lunch (drie keer) per keer 15,- is dan 45 := of zit ik dan helemaal fout te denken _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:02

Celiien schreef:
250,- voor alleen drie dagen eten :wow:

Wij zijn studenten heh, dus zitten niet op chique te eten :') doodnormale pizzeria achtig iets of Subway is voldoende prima := in een pub eten oid is ook altijd fijn. Ik zat te denken aan 30,- voor avondeten, dat dus 2x = 60. Dan nog lunch (drie keer) per keer 15,- is dan 45 := of zit ik dan helemaal fout te denken _O-


Dat probeerde ik dus te zeggen, je zegt dat je vervoer al hebt ingecalculeerd dus daarop zeg ik; hangt er vanaf hoeveel je gaat shoppen. ;) Ik ben ook student. :+

Wat je verder nodig hebt? Als je niet winkelt, is het voornamelijk dus eten aangezien de meeste musea gratis zijn. :+ Als je bepaalde dingen wil zien zou ik gewoon even opzoeken of het geld kost of niet; bijv. als je in de London Eye wil of de kroonjuwelen in de Tower wil zien dan moet je daar wel geld voor incalculeren. En hoe je reist maakt ook veel uit; tube, bus, cabs of de benenwagen...

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:07

Qua vervoer; we hebben travelcards a 11 pp per dag besteld, dus drie dagen onbeperkt trein, metro bus :=
Verder dan vervoer van/naar vliegveld(gatwick) gaan we waarschijnlijk doen met de easybus (a 10,- retour := )

We gaan 1 musical doen, wicked, a 30 pond :=
En verder Londen zien, Londen eye hoeven we niet zonodig, tower ook niet gezien ik doodsbang ben, en ook tussauds niet :+ enige is dat we naar de 02 voor de British music experience willen voor een exhibition van taylor (8pond)
De rest dus winkelen, wandelen, partjes, museum := misschien een avondje naar een pub maar ligt eraan wanneer we wicked gaan

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Martine
Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:35

Tower niet?
Dat is niet de dungeon hè! :D

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:47

Celiien schreef:
Qua vervoer; we hebben travelcards a 11 pp per dag besteld, dus drie dagen onbeperkt trein, metro bus :=
Verder dan vervoer van/naar vliegveld(gatwick) gaan we waarschijnlijk doen met de easybus (a 10,- retour := )

We gaan 1 musical doen, wicked, a 30 pond :=
En verder Londen zien, Londen eye hoeven we niet zonodig, tower ook niet gezien ik doodsbang ben, en ook tussauds niet :+ enige is dat we naar de 02 voor de British music experience willen voor een exhibition van taylor (8pond)
De rest dus winkelen, wandelen, partjes, museum := misschien een avondje naar een pub maar ligt eraan wanneer we wicked gaan


Wicked is heel goed, althans vond ik :D Nou, dan moet het met 250 pond toch echt prima goedkomen, zeker als je onbeperkt reizen hebt (slimme keuze).

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk_H, Ashkerlon, carina, Jacquelinee_, mmajar, purny, roosjenat, Sannek90, topsylover, xLauLaUx en 79 bezoekers