London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:53

Jans schreef:
Vanaf waar in Nederland kom je?

Want ik zou je ook de trein nog aan kunnen raden. Dan ben je net zoveel tijd kwijt (afhankelijk van waar je zit) als wanneer je met Ryanair vliegt bijvoorbeeld, als het gaat om tijd naar het vliegveld, van te voren aanwezig zijn, uur vliegen en dan nog vanaf stansted met de bus / trein terug naar centrum.

Terwijl je met de trein vanaf Rotterdam bijvoorbeeld, in 4,5 uur in hartje london staat.


Ik moet vanuit het noorden komen (Meppel, kwartiertje van Zwolle af). Ik zou dus ook van Meppel naar Rotterdam kunnen, en van Rotterdam met de trein naar Londen?
Kom je dan in het centrum uit, of moet je dan nog lang reizen naar je hotel?

Ik neem aan dat je deze tickets moet reserveren. Weet je ook hoe veel het verschil is met een vlucht en trein?


Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:54

Celiien schreef:
En ipv 4 dagen, een weekend?


Dit zou inderdaad ook nog kunnen .. Wel gaat een weekend zo snel om. :') We zouden dan van zondag t/m dinsdag kunnen ..

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:59

Dan kom je echt in het centrum uit, op Kings Cross. :j

En vliegen vanaf groningen kan dat niet?

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:00

Nope.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:01

Dat is wel zuur zeg := ben je sowieso al afhankelijk van vervoer naar de andere kant van het land -O-

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:02

Wellicht als Ryanair straks meer vluchten gaat doen vanaf Eelde. Maar nu nog niet, Transavia vliegt ook niet vanaf Eelde op Londen. Het is niet voor niets dat ik vanaf Eindhoven vlieg ;)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:04

Trein naar Londen is de Eurostar en tickets kan je reserveren op http://www.eurostar.com
Voor jou is het waarschijnlijk een halve wereldreis om met de trein in Londen te komen, dus ik zou even afwegen of het die extra tijd wel waard is. Maar ik vind het ideaal, ik woon op 20 minuutjes van Brussel en ik ga altijd met de trein. :) Je bent er op 2 uurtjes (vanuit Brussel dan) en je komt aan in St. Pancras in het centrum van Londen, dus geen gedoe met nog een trein nemen van Heathrow of Stansted oid.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:09

Ik zie dat ik voor mijn datum (2 dagen nog maar) al 175,00 kwijt ben en dat is dan alleen voor de trein .. Het goedkoopste is 65,00 heen en 54,00 terug, maar dan ben ik heen al 11:05 uren onderweg ... :')
Ik denk toch dat het hem niet word helaas...

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:11


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:14


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:32

Ik zeg: stenaline, hoek van holland, harwich :))

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:34

Apple schreef:
Ik zeg: stenaline, hoek van holland, harwich :))


En wat houd dit in? :)

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:36

Dat je de boot op hoek van holland pakt :') Dus savonds vertrekken, en de volgende ochtend in Harwich aankomen :j (dus overnachten op de boot )

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:05

Ik heb even gekeken maar dan kom je geloof ik op een totaal bedrag van 211,00 p.p komt. 80,00 heen, 80,00 + 1x een hut.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:33

Jeeeeh zo juist geboekt! Van 29 april tot en met 3 mei zitten wij in Londen!! Weer in Croydon maar wel een ander hotel. In totaal ongeveer 250 euro pp voor 4 nachten inclusief vlucht, dat vind ik netjes! Nog wel even kijken of we voor travelcards gaan of voor oystercard, maar daar hebben we nog tijd genoeg voor.

Ik heb er nu al weer zo veel zin in.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:07

In Londen kun je voor ongeveer 40 euro per persoon per nacht in een 'hotel' zitten. Ik zat ergens tussen station Paddington en het Hyde Park. Daar zitten heel veel B&B's/hotels.

Via www.skyscanner.nl kun je op vliegtickets zoeken door vertrek "Nederland" in te toetsen (selecteert hij automatisch alle Nederlandse luchthavens) en aankomst "Londen (alle)". Met datum 24 jan-27 jan kom ik dan op 83 euro uit via Easyjet. Vlieg je wel op twee verschillende luchthavens en alleen handbagage.


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:22

Het hotel waar wij altijd verblijven zitten we altijd rond de 25 euro p.p.p.n incl Engels ontbijt.
Maar ik moet zeggen wij boeken dit altijd ver van te voren..

Op +-300 meter van Kings cross vandaan en het enigste nadeel hier van is dat je mag douchen/plassen
op de gang met de kamer die wij altijd boeken maar ze hebben ook kamers met douche en wc maar daar betaal je weer meer voor.

En kan je eventueel geen http://www.eurolines.nl/ proberen.. is alleen de bus reis dus geen verdere verplichtingen..

diegomexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:51

Begin juni ga ik samen met een aantal collega's op schoolreis naar Londen met 80 pubers! :D
Om een beetje beslagen ten ijs te komen willen mijn collega en ik half februari zelf een weekendje naar Londen. Van mij daarom de vraag weten jullie nog betaalbare hotels in t centrum Londen van waaruit mijn collega en ik alvast wat leuke bezienswaardigheden kunnen gaan aanschouwen?
En voor de echte Londen kenners, wat is leuk om te gaan doen met 80 leerlingen?
Bezoek aan St. Paul's , The Horse guards en een musical/ Jack te Ripper tour staan al op t programma.
Iemand ook ervaring met de O2 Arena? Wat is daar eventueel allemaal te bezichtigen/ te doen??

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:06

Leuuuuk! Wij zijn ook in het middelbaar naar Londen gegaan, was geweldig. :D Wij verbleven toen per 2 of 3 in gastgezinnen in de suburbs rondom Londen, een ontzettend leuke ervaring.

Wat we exact gedaan hebben kan ik me alleen niet goed meer herinneren := Alleen weet ik wel dat we naar een musical zijn gaan kijken (Mamma Mia). Als het een mogelijkheid is om te doen (wij waren maar met 30 leerlingen dus ook iets makkelijker in toom te houden dan 80 leerlingen :D ), is het zeker aan te raden. Iedereen vond het fantastisch. En de nodige vrije tijd in en rond Oxford Street om een namiddagje te kunnen shoppen is natuurlijk ook een must :j Misschien nog een bezoekje aan the Globe? Zij doen heel goede begeleide rondleidingen op maat gemaakt van pubers. Wij hebben dit op onze schooltrip ook gedaan en kan me herinneren dat iedereen het interessant vond. En als de leraar Engels er voor het tripje wat inleidende lessen mbt Shakespeare aan kan koppelen is het alleen maar leuker. :) En dan zit je ook meteen in de buurt van Tate Modern, je kan zo Millenium Bridge oversteken naar St. Paul's!

Ik zou sowieso ook een rondje lopen in de buurt van Big Ben, de Parliament en de London Eye. En Tower Bridge is uiteraard ook goed voor een fotomoment.

Edit: oh ik zie dat een musical al in je lijstje staat :Y)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:10

De musea in Londen zijn gratis, dus zeker gebruik van maken; science museum, natural history museum of Britisch museum zijn misschien het leukste met studenten. Verder vanaf Londen Bridge langs de embankment wandelen en uitkomen bij parliament/big Ben..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:44

De O2 kan ik wel aanraden! Het schijnt dat je een wandeling over het dak o.i.d. kan maken, maar anders is er ook nog museum "The music experience" in de O2. Over de muziekgeschiedenis, maar ook met een interactieve ruimte waar bezoekers zelf muziek kunnen maken (drummen, gitaar spelen, zingen, piano, zelfs verschillende dansstijlen kon je uitproberen en werd gefilmd...) succes gegarandeerd (ik ben er vorig jaar met een andere 21jarige puber geweest en ik vond het nog ontzettend leuk). Het leuke is ook dat iedereen een soort pinpasje meekrijgt waardoor al je muzikale uitspattingen later op internet te beluisteren/bekijken zijn.

diegomexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:41

Dank voor jullie reacties!
@ Yasmine; Onze leerlingen zullen ook in groepjes bij n gastgezin geplaatst worden, goed voor hun engels en om kennis te maken met andere gebruiken!! Bezienswaardigheden als Big Ben e.d. zullen zeker mee genomen worden in t programma evenals n middag vrije tijd om te shoppen! :-)

@MacavityL; musea willen we ook toevoegen, vandaar ook dat ik samen met een collega n weekend London nog op de planning heb staan om te kijken welke leuk zijn voor de leerlingen.

@Jennifer_S; zou je me meer kunnen vertellen over de O2? Ben je daar zelf geweest? En is het gratis?

En weten jullie nog n leuk, niet te duur hotelletje waar wij t weekend kunnen verblijven??

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:11

Ik ben zelf in de O2 geweest voor o.a. een aantal tenniswedstrijden. De O2 zaal zelf kan je vergelijken met een Ahoy Sportpaleis. Als daar binnen iets te doen is moet je daar ook zeker voor betalen. Alleen om die zaal heen zitten nog allemaal eettentjes en dus ook The Music Experience museum. Ik kan me herinneren dat ik daar toen een kaartje voor heb gekocht, maar hoogstwaarschijnlijk kun je er zeker groepskorting krijgen met 80 mensen.

En O2 zou je kunnen combineren met middag/dagje Greenwich. Daar kan je vanaf Londen centrum met de boot heen, en dan kun je onder andere naar National Maritime Museum, The Queen's House (op het grasveld/tuin voor Queen's House was tijdens de OS het paardrijden!) en je kan naar Royal Observatory waar je (tegen betaling) op de GMT meridiaan kan staan. Vanaf het Royal Observatory heb je ook een mooi uitzicht over een deel van Londen en zie je de O2 onder andere liggen.

Goedkoop hotelletje kan ik je niet zo mee helpen helaas.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:46

Royal National :j of het Bloomsbury Park (Thistle) dat zijn schone, niet dure hotels :)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:50

Royal National zit ook fijn centraal voor musea etc., en het is enorm - volgens mij tamelijk populair voor grotere groepen. :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 67 bezoekers