London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:23

Fabienne_S schreef:
Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer eens, haha. Ik heb even een vraagje. Een goede vriendin is een jaar geleden naar Londen verhuisd en woont daar nu samen. Ik wil haar in februari bezoeken, ik kan daar logeren maar ik ben dus op zoek naar een goedkope manier om naar Londen te gaan. Ik woon zelf in Den Haag, en zag dat er een vanuit Den Haag een bus van Eurolines gaat. Goedkoop maar wel heel lang onderweg. Heeft iemand ervaring met de Eurolines bussen naar Londen? Is het een beetje te doen?


Een aantal van mijn vrienden hebben de Eurolines en Megabus routes allebei al geprobeerd om mij te bezoeken in Londen en ze zijn niet erg verschillend. Het is niet de meest comfortabele manier van reizen, het duurt inderdaad tamelijk lang en als de bus op de ferry gaat, moet je uit de bus - en op de ferry heb je dan geen cabin ofzo, dus mocht je denken dat je fijn een nacht door kunt slapen: reken er niet op :')

Ze zeiden wel dat het goed te doen is verder. Dat gezegd hebbende kun je soms ook hele goedkope vluchten boeken, die in prijs niet veel verschillen met een busretourtje, en dat is wel oneindig veel comfortabeler :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:41

@ Hanmar: bedankt voor je antwoord!
Ik ga inderdaad eerst eens kijken wat er tegenwoordig vanaf Rotterdam-The Hague airport vliegt, dat is goed te doen nl. Het 'probleem' vanaf Schiphol is nl dat alleen een treinretour daarheen al zo'n 30 euro is geloof ik.
Zelfde geldt voor Ryan air, dan moet ik met de auto naar Eindhoven maar dan ben ik ook al een hoop kwijt voordat ik er ben.
Ik ga gewoon even alles naast elkaar leggen en bekijken zodat ik een meer concrete vergelijking kan maken!

Ik dacht trouwens dat de Eurolines bussen met de trein onder het kanaal door gingen? Of is dat verschillend of ze de overstap per ferry of trein maken?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:46

Vanaf Zestienhoven kan je met KLM/VLM :j naar London City

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:31

Ja klopt maar dat past niet in mijn budget haha ;)

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:38

Volgens mij gaat er niks anders vanuit Rotterdam/The Hague AirPort :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:38

Vliegen op City is inderdaad over het algemeen erg duur. Gezien het reizen binnen NL zou dan inderdaad de bus wel het handigste zijn... Of de trein, check de Eurostar, die valt soms ineens mee qua prijzen! :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:04

Megan_, ik ben benieuwd of je alles geregeld hebt? Welk vervoer jullie gebruiken enzo?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:22

_Michelle__ schreef:
Een vraagje aan jullie Londen kenners.

Wij willen volgend jaar eind september of eind oktober een weekend naar Londen.
Er worden dan NFL wedstrijd gehouden in Wembley en willen er meteen een leuk weekend van maken.

Wat is de beste plek om in een Hotel te zitten? Hoe zou je vanaf daar het beste kunnen reizen naar Wembley? Metro? Taxi (erg duur geloof ik)?


Wat gaaf!

Ik ben al een aantal keer naar Wembley geweest voor de NFL games.. stuur mij gerust een PB als ik
je kan helpen ;-)

Suus___
Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:23

Celiien schreef:
Volgens mij gaat er niks anders vanuit Rotterdam/The Hague AirPort :=


British airways :)

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

_Luce
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:36

Ik zit al weer een paar dagen hier in London, had het echt wel onwijs gemist. M'n vriend heeft het juist andersom, nu hij thuis is in London wil hij het liefst zo snel mogelijk terug naar Nederland. Heb al een woningruil voorgesteld lol...

We gaan in ieder geval een hoop lol maken in de stad (als het weer een beetje mee wil werken..), morgen z'n broertje en zusje ophalen en dan gaan we met z'n vieren naar Winter Wonderland.

Voor de rest staan er een hoop familiefeestjes op de planning komende week, denk dat ik maar wat langer ga blijven haha..

All that we see or seem, is but a dream within a dream - Edgar Allan Poe (1809 - 1849)

Less is more: -38kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:52

Hanmar waar in Londen woon/studeer jij nou?

Bij russell square?

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:34

Ja bij Russell square - dat zegt opzich niet zoveel want er zitten daar meerdere uni's. Ik studeer aan UCL. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

liberty
Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:45

Net terug uit Londen, was erg leuk! War Horse is een top musical! Ook naar Olympia horse show geweest, leuk om eens mee te maken. En verder veel toeristische attracties gedaan, en vooral veel gelopen :D

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:55

lieveli schreef:
Megan_, ik ben benieuwd of je alles geregeld hebt? Welk vervoer jullie gebruiken enzo?


We halen in Londen gewoon een Oystercard, daarmee gaan we vanaf LondonCity met DLR naar ons hotel, 3 haltes. Daarna kijken we even aan wat handig is. Waarschijnlijk gaan we met de bus als we de kinderwagen bij ons hebben en als onze dochter in de draagdoek zit kunnen we ook gewoon de metro pakken.

Aan het einde van onze trip leveren we de Oystercard weer in.

Taxi is geen optie omdat we geen autostoeltje hebben en de metro raden jullie af ivm roltrappen en drukte.

NB. Wel een gedoe met bagage bij Air France / KLM. Bleek bij inchecken dat we alleen handbagage mochten meenemen. Per stuk ruimbagage 30 euro voor enkele reis... Ships, hier wist ik niets van! Maar door lid te worden van flying blue is het gratis, dus meteen maar lid geworden!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:07

Je kunt op de underground map ook kijken welke haltes rolstoel vriendelijk zijn (= ook kinderwagen vriendelijk) met liften etc. De metro kun je dan gewoon nemen alleen in de spits af te raden en sommige haltes zullen misschien wat drukker zijn, maar niet onoverkomelijk.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:07

Mmm nu heb ik telefonisch aangegeven dat ik als FB lid bagage mee neem, maar is dit dan voor de terugvlucht ook meteen geregeld? Stom.. Vergeten te vragen..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:46

Hanmar schreef:
Ja bij Russell square - dat zegt opzich niet zoveel want er zitten daar meerdere uni's. Ik studeer aan UCL. :)


Dan weet ik wel waar je studeert :)) ik had een tijdelijk appartement in 2010 bij Upper Woburn Place / Russell :)

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:21

Wat grappig, ik ben daar in 2011 heen verhuisd (en woonde toen werkelijk om de hoek, Malet street recht naast de Waterstone's. Dat was echt de beste locatie ooit, die boekwinkel is rijk geworden van mij :') )

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:29

Grappig :D Ik zat in het Endsleigh Court gebouw aan de Upper Woburn :j :D

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:27

Ahh wat ik hierboven zo lees, kan ik bij jullie terecht als ik woonplek nodig heb omdat zodra ik bij Birkbeck ga studeren?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:01

Groetjes uit Londen!!

Prima reis gehad (10man in t vliegtuig hihi) en goed weer hier! Dlr van londencity naar hotel was goed te doen. Verder hebben we met metro en de bus gereisd maar metro is erg onhandig met een kinderwagen. Ik vind Londen in het algemeen niet kinderwagen cq rolstoel vriendelijk, het stikt van de trapjes/stoepjes enz!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:05

Ik verveel me vandaag heel erg :') London was nog nooit zo saai!


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:11

Ik vond juist meevallen! Had verwacht dat het heerlijk rustig zou zijn op straat maar tegendeel was waar! Net heerlijk
Kerstdiner gegeten bij restaurantje in St Catherine docks.

Wel jammer dat ze de kerstmarkt langs de thames gister avond al gingen afbreken... Winterwonderland is er wel tot nieuwjaar! op leicester sq is ook leuk kerstmarktje met wat attracties!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:04

Denk dat het als toerist anders is dan wanneer je hier woont :)) Plus, ik woon bij Victoria Park en dan is het best lastig om wat op te zoeken. Behalve met de fiets natuurlijk maar ik blijf toch liever thuis in de warmte dan een half uur fietsen in de kou!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:05

Wel fijn dat je jezelf kan vermaken vandaag! Morgen is winter wonderland weer open voor de liefhebbers. Ik ga vrijdag voor het eerst!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, OmgiliBot, Paardennamen, stella92, xYaartje en 91 bezoekers