London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:13

Taxi is echt ombetaalbaar vind ik. Bus is denk ik een goede optie. Tube kan denk ik wel maar is wel veel gedoe al hoewel ik nog nooit in een drukke DLR heb gezeten. Dlr is een private bovengrondse metro btw. Chiller dan de tube als je het mij vraagt. Kun je gewoon met je oyster in.


Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:14

Maar ik heb geen auto stoeltje? En kinderwagen moet dan inklappen en in kofferbak, geen idee of die taxi's die ruimte hebben?

@ djuulsie, ik denk dat wij een travelcard nemen ipv oystercard. We hebben het maar voor 3 dagen nodig. Dan schijnt travelcard zone 1&2 voordeliger te zijn?

Zie ik nou alleen dat London City in zone 3 zit? Dan moeten we daar wel weer kaartje voor kopen :n Wat onhandig!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:14

Iedereen hier meer fan van oyster geloof ik?

Als ik er 1 van 20 pond koop, kom ik dan een eind voor 3 dagen?

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:15

Nee taxi's zijn daar goedkoper dan hier. De DLR zou ik nog wel durven met een kinderwagen, maar in de metro is het druk, je moet enorme roltrappen op en af en je moet maar hopen dat je wagen er in past.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

djuulsie
Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:32

Vliegveld is in zone 3 ja, kaartje naar Tower gate kost 5 pond geloof ik, dus valt wel mee.

vond de taxi ook wel meevallen. Starttarief is 2 pond.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:35

Metro is alleen door drukte en toegankelijkheid geen optie met een konderwagen. Rolstoelers nemen ook liever niet de tube. Dan nog eerder de bus nemen. Dlr is wel goed te doen qua drukte.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:10

Nou wie weet zou taxi dan nog het proberen waar zijn. Ik weet alleen dat ik nog niet ben gaan stappen in Londen omdat ik de taxi te duur vind maar dat kan ook komen omdat clubs over het algemeen in west zitten en wij in oost dus dan komen we op 60 of 80 pond en dat doet nogal pijn aan de portemonnaie

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:11

Heb je dan wel een black cab? Zoveel heb ik nog nooit betaald voor een taxi :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:13

Wij waren toen van LCA naar Royal nation 30 pond kwijt := en (volgens mij) van de haagendasz vlakbij het theater waar les mis speelt ( :') ) op een groot plein, naar Royal national, 15 pond ofzo.

Edit: vlakbij Shaftsbury Avenue :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:10

Haagen Dasz zit op Leicester Square

_Michelle__
Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:39

Een vraagje aan jullie Londen kenners.

Wij willen volgend jaar eind september of eind oktober een weekend naar Londen.
Er worden dan NFL wedstrijd gehouden in Wembley en willen er meteen een leuk weekend van maken.

Wat is de beste plek om in een Hotel te zitten? Hoe zou je vanaf daar het beste kunnen reizen naar Wembley? Metro? Taxi (erg duur geloof ik)?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:41

lieveli schreef:
Heb je dan wel een black cab? Zoveel heb ik nog nooit betaald voor een taxi :')



Nee ik ook niet :') ik ging lekker vaak met de taxi in Londen hoor!

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:14

Hebben jullie he al gehoord/gelezen?

http://www.nu.nl/buitenland/3658777/deel-plafond-apollo-theatre-in-londen-stort-in.html
Citaat:
[url]en deel van het plafond van het bekende Londense Apollo Theatre is donderdagavond ingestort tijdens een voorstelling. Daarbij raakten tientallen mensen gewond en kwamen vast te zitten.

Foto: AFP
Dat meldt de BBC.
Een getuige hoorde ''een krakend geluid'' voor de instorting, om ongeveer 21.15 uur Nederlandse tijd.
De hulpdiensten hebben melding gemaakt van tachtig gewonden, waaronder vier zwaargewonden die naar het ziekenhuis zijn overgebracht.
Volgens de BBC zijn de overige 76 slachtoffers lichtgewond geraakt en nog 'op de been'.
Rond 22.15 uur Nederlandse tijd liet de Londense brandweer weten dat alle slachtoffers, die vast waren komen te zitten, zijn bevrijd. De politie laat weten dat de instorting geen levens heeft geëist.
Puin en stof
Getuigen zagen mensen die het theater verlieten en waren bedekt onder puin en stof. Sommige mensen zaten onder het bloed of huilden.
''Opeens begonnen mensen op te staan op het bovenste balkon. 'Get out!' riep iemand. Toen zag ik het dak verzakken en rende weg." Nederlander Daan Weddepohl was donderdagavond in het theater en zag het dak naar beneden komen.
''Toen ik een paar meter weg was onder het dak, kwam alles naar beneden. Op het balkon en op stalles. Helemaal beneden", twittert Weddepohl.
Balkon
Het theater aan Shaftesbury Avenue zat donderdag vol. Volgens een woordvoerder waren er "ongeveer 700 mensen''. Ze waren gekomen voor de voorstelling The Curious Incident of the Dog in the Night-Time.
Volgens de eerste berichten leek een balkon te zijn ingestort. Het is niet duidelijk of het balkon ingestort is doordat het plafond naar beneden is gekomen. Weddepohl bericht daarover: "Misschien heeft het dak het balkon meegenomen. Dat kon ik niet meer zien."[/url]

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Suusie22
Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 08:05

Jeetje...

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:03

ik hoorde het van morgen op de radio... Brr!

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

djuulsie
Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:05

Ik ook... Naar hoor!

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:17

Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer eens, haha. Ik heb even een vraagje. Een goede vriendin is een jaar geleden naar Londen verhuisd en woont daar nu samen. Ik wil haar in februari bezoeken, ik kan daar logeren maar ik ben dus op zoek naar een goedkope manier om naar Londen te gaan. Ik woon zelf in Den Haag, en zag dat er een vanuit Den Haag een bus van Eurolines gaat. Goedkoop maar wel heel lang onderweg. Heeft iemand ervaring met de Eurolines bussen naar Londen? Is het een beetje te doen?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:18

Als je toch met de bus gaat, is Megabus misschien nog goedkoper? Wel alleen vanuit Amsterdam, bussen hebben geen wifi en stopcontacten (die van Eurolines volgens mij ook niet) maar als je iets hebt om te lezen en kunt slapen in een bus dan is het goed te doen :j

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:13

Ik zou proberen om nu alvast via Ryanair tickets te boeken, dat kan je nu gewoon erg goedkoop regelen. Vliegen vanaf Eindhoven.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:29

Nou ik zat gisteravond bij Wicked in het Apollo Victoria theatre. Dus ik had bergen apps en smsjes van mensen die verward waren met Apollo theater of mensen die dachten dat ik eventueel bij die show waar het gebeurd was zou zitten (aangezien ik wel vaker 2 shows op een dag doe). Hoop dat de zwaargewonden snel het ziekenhuis uit mogen!

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:34

Bedankt voor de tips! Ik ga er even naar kijken!

@ Jennifer: gelukkig zat je in een ander theater! Vreselijk, hoop ook dat de gewonden snel uit het ziekenhuis mogen!

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:04

Heftig van dat instorten van het balkon!

Overigens té awesome dat ze The Curious Incident of the Dog in the Nighttime spelen!!!! *\o/*

Hoop dat die in maart weer/nog op de planken staat, want daar gaan we dan zéker heen <3

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:31

Wat gaaf Eefske, gefeliciteerd!

Ja, dat theater... Pff -O-


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:02

Verschrikkelijk van dat theater zeg -O- Gedverdemme.

Stuk speelt al wel even Len, ik heb er al een hele tijd geleden wat over gehoord.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:04

Dat is positief!

Ik mis Starlight Express nog steeds...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unleash en 56 bezoekers