London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:24

Ik ga aanstaande zondag! Tot woensdagavond. Dus 4 volle dagen. :):)


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:40

Michelle77 schreef:
Wat is een flapjack?

Granola koekje met heeel erg veel boter :p


Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:51

Ik vind ze een beetje lijken op mierzoete muesli-repen.

Toen ik in Engeland woonde had ik een huisgenootje die wekelijks Flapjacks bakte.
Wat erg nou :+ (en je kunt er dus mee variëren, bijvoorbeeld bosbessenjam ipv honing erin doen)

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:06

Wat musical betreft absoluut we will rock you. Ook al heb ik die meerdere keren gezien blijft voor mij de topper!

En must see /do's zijn voor mij tijd de big ben ( veel meer bezienswaardighede in dat stadsdeel ) en een pub bezoeken voor de maaltijd. Hebben ze vaak voor een leuke prijs heerlijke maaltijden.

Als je vliegt kun je vaak in vliegtuig al treinkaartjes kopen. Easybus is een goedkopere oplossing en supergoed te doen. Vooral omdat je tijd zo kunt uitzoeken dat het aansluit op je vlucht. Liever dat dan morten wachten op treintijden en alsnog even lang onderweg zijn naar of van het centrum. Zowel vanaf gatwick als naar luton gedaan en werkt prima!

Tenslotte hele grote aanrader zeker als je meerdere dagen of regelmatig gaat is vooraf online een oystercard kopen. Dat is de engelse ovchipkaart. Wordt thuisgestuurd en bij aankomst in london direct te gebruiken. Blijft geldig en is op te laden;-) !

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:43

Die kan je overigens ook op het vliegveld halen!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:44

Als je een week naar London gaat kan je er het beste een weekkaart opzetten voor 33 pond. Mag je onbeperkt in zone 1-2 gebruiken in de bus en tube!


NatassJa
Berichten: 7491
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:30

We hadden inderdaad zoiets gevonden! En de Londen Travel Card. Maar daar kunnen we helaas niet mee reizen vanaf Stansted. Misschien kijken we inderdaad op het vliegveld wel even wat nou de beste oplossing is. Pff, zoveel geregel voor maar 1 dag :P

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:46

Ik zou zeggen, juist niet naarwe will rock you, maar naar een klassieker! (Les mis, phantom ) := vond WWRY echt niet zo bijzonder eigenlijk :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:00

Zo heeft iedereen zijn voorkeuren idd, ik ben volgens mij een van de weinige die Wicked niet heel bijzonder vond :o

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:03

Wicked was leuk... Voor een keertje :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Suus___
Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:03

Ik vond wicked heel gaaf, zowel in Londen als hier.. Maar het ligt ook aan de cast :j

Ik heb inderdaad een oysterkaart, echt ideaal!
Hebben jullie geen tips qua merken? :D

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:26

Merken?

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Suus___
Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:29

Die ik in Londen moet scoren omdat ze niet te krijgen Zijn hier ook goedkoper daar :)
Zoals forever21, mua en lush

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:11

heb mijn minitripje (3dagen) Londen qua reis helemaal uitgedacht.. nu nog even vrij krijgen van de baas...


risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:26

@Elja:
Klopt, alleen vindt ik het zelf altijd wel prettig om vooraf alles geregeld te hebben.
Je kunt zo'n Oyster ook op bijna alle metrostations bijvoorbeeld kopen. Loket is niet altijd open en sommige automaten doen moeilijk met buitenlandse passen. Als je dan net geen cash bij hebt (wat gelukkig met opladen wel kan in de automaat) is het lastig er een te komen, daarom liever vooraf dus.

@natasja:
Vraag anders eens na bij je vliegmaatschappij, de meeste verkopen volgens mij in het vliegtuig ook al treinkaartjes. Easyjet in elk geval wel vorige week.

@celiien:
WWRY is een klassieker, draait volgend jaar 12 jaar. Langst draaiende musical in london;-)
Maar goed, je moet van muziek / Queen houden natuurlijk. Mooie aan London is dat er zoveel keuze is. Ooit eens Cats gezien en Miss Saigon, die waren ook super!
Momenteel draait Spamalot, ook goede dingen over gehoord: http://www.londenmusicals.nl/musicals/s ... 3godJmkALg

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:32

Ik heb Wicked in Nl gezien, vond hem erg leuk hoor en de Nlse cast was goed. Maar weet niet of dat in Londen ook zo is (ga ik overigens wel van uit, meestal is de kwaliteit erg goed).

Ik ben afgelopen jaar naar Les Misèrables en The Lion King geweest in Londen.
Beide erg goed, maar op een compleet andere manier. Les Mis is een verhaal voor de echte fans van musical terwijl The Lion King voor een veel groter publiek gewoon leuk en herkenbaar is (en heel mooi gedaan natuurlijk, chapeau voor wie de stijl / kostuums heeft ontworpen).

Bedenk voor jezelf waar je van houdt en bekijk alvast de (enorme) lijst met verschillende musicals in Londen. Zo weet je wat je kunt verwachten.
Als je de kaartjes pas daar gaat kopen, maak voor jezelf een top 3. Zodat je een back-up hebt als je 1e keuze niet beschikbaar blijkt te zijn.

Edit: @ Risje: Les Mis is de langstlopende musical in Londen op het moment, draait sinds 1985 (credits voor Google haha :+ )

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Rosie
Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:07

Wat zijn de leuke plekjes met de kerstperiode, buiten alle toeristische trekpleisters? :)

Berdien
Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:24

Suus, Lush is gewoon in NL te krijgen hoor :D Verhoudingsgewijs wel goedkoper maarr je zit wel weer eventueel met handbagage en restricties daarop.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

friezenfan2
Berichten: 2585
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:25

ik ben de afgelopen keren naar Wicked geweest
beide keren een erg mooie show, ik vond het beter dan in het nederlands
maar dat kan liggen aan dat ik de engelse tekst gewend ben

aanstaande donderdag naar london
en dan ga ik matilda the musical zien
daar ben ik ook benieuwd naar, vooral om de kinderen

weet iemand hier misschien een leuke plek om een cupcake te kopen
het liefste in de buurt van oxford street
ik bak zelf graag cupcakes en zou er daarom wel eentje willen proeven in london

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:29

Lola's zit daar toch vlakbij?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Kelly_Viona
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:43

NoeskaMoos schreef:
Ik heb Wicked in Nl gezien, vond hem erg leuk hoor en de Nlse cast was goed. Maar weet niet of dat in Londen ook zo is (ga ik overigens wel van uit, meestal is de kwaliteit erg goed).

Ik ben afgelopen jaar naar Les Misèrables en The Lion King geweest in Londen.
Beide erg goed, maar op een compleet andere manier. Les Mis is een verhaal voor de echte fans van musical terwijl The Lion King voor een veel groter publiek gewoon leuk en herkenbaar is (en heel mooi gedaan natuurlijk, chapeau voor wie de stijl / kostuums heeft ontworpen).

Bedenk voor jezelf waar je van houdt en bekijk alvast de (enorme) lijst met verschillende musicals in Londen. Zo weet je wat je kunt verwachten.
Als je de kaartjes pas daar gaat kopen, maak voor jezelf een top 3. Zodat je een back-up hebt als je 1e keuze niet beschikbaar blijkt te zijn.

Edit: @ Risje: Les Mis is de langstlopende musical in Londen op het moment, draait sinds 1985 (credits voor Google haha :+ )


Lion king staat me ook me ook wel aan. Ik heb de lijst musicals gezien, maar is gewoon veel te lang voor mij. Ik denk dat ik aan de hand van de reacties hier dan een top 3 ga maken want kan zelf echt niet kiezen. En voor mijn vriend maakt het totaal niets uit. Dus dat helpt ook al niet :D

Take the time it takes, so it takes less time.

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:44

Paar jaar geleden was de 25e bday van les mis idd.. Ben er toen heengewerkt (niet O2 maar wel zelfde cast) <3 zo goed!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:52

In Londen ben ik naar Wicked en Blood Brothers geweest. Tevens naar een aantal toneelstukken (Hamlet met Jude Law <3 ). In New York naar Chicago, Alice in Wonderland en Mamma Mia. Blood Brothers was denk ik mijn favoriet, deels omdat ik er zonder verwachtingen heen ging (was super last minute en veel was al uitverkocht dus lieten we ons iets aanraden door de ticket verkoopster). Alice in Wonderland viel erg tegen (niet qua zang, maar uitvoering van het verhaal), Mamma Mia was met werk en zou niet mijn eerste keus zijn geweest. Ik hou meer van de klassieke musicals, kan niet wachten om naar de Phantom of Les Mis te gaan..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:59

xMendy schreef:
Wat zijn de leuke plekjes met de kerstperiode, buiten alle toeristische trekpleisters? :)


Ik blijf Greenwich erg leuk vinden, semi-toeristisch (Greenwich Market, Royal Observatory, Cutty Sark) maar toch even anders. Tevens worden daar vaak films opgenomen (Thor bijvoorbeeld).

Tevens is met de kerstsfeer Somerset House ice rink the place to be. :j

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Kelly_Viona
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:01

Ik wist dus nog niet van het bestaan van de oyster kaart af. Ik denk dat we dit dus gaan nemen. Is een van 20 pond genoeg voor 4 dagen? (Eigenlijk 3 dagen + een ochtend). Vorige keren en in andere landen namen we altijd een dagkaart, omdat we de metro wel meerdere keren per dag gebruikten.

Take the time it takes, so it takes less time.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ubermetrics en 84 bezoekers