London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:43

*schrijft Blues Kitchen op voor januari*

Ik vind ook de binnenstad van Londen juist een fijne sfeer hebben :j Heel anders dan andere grote steden waar ik ben geweest.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:36

Dirndl schreef:
Nice, Elja! Waar ga je wonen? Ik ben hier inmiddels redelijk happy, maar moet nog wennen aan het chaotische leven. :)

East End! In Bow. Voor mij gaat er niets boven oost London <3 Heb er vrienden wonen en kom er al jaren, maar daarnaast was het ook lastig om een huisje te vinden waar dieren zijn toegestaan. We hebben een tuintje voor de hond en kat en daarnaast zit er een park op een paar minuten loopafstand, dus ideaal :D

Ben super zenuwachtig! Kan niet meer wachten *\o/* *\o/*


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:37

Berdien, de spinach dip is heerlijk als share dish! Burgers zijn aan te raden maar de chicken wings schijnen het beste van de kaart te zijn :)


Sanne9489
Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:29

Even een snel vraagje voor de kenners hier.
Wij gaan dinsdag naar Londen en weet dat het met de trein/metro naar Hyde Park kan komen maar zie hier ook de easybus en coach. Als je deze kaartjes wilt kopen (van te voren) dan moet je een tijd opgeven. Kan je eventueel ook een bus later pakken? Je weet natuurlijk nooit zeker of je vliegtuig op tijd is.

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:42

:))
Vanmiddag tijdens de brunch met de familie zei mn ma tegen me, goh Londen rond kerst is ook wel leuk heh..
Dus ik <3 !!
Zit even te kijken qua kosten maar misschien dus naar Londen!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:32

Dat is een leuk vooruitzicht :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:10

Sanne9489 schreef:
Even een snel vraagje voor de kenners hier.
Wij gaan dinsdag naar Londen en weet dat het met de trein/metro naar Hyde Park kan komen maar zie hier ook de easybus en coach. Als je deze kaartjes wilt kopen (van te voren) dan moet je een tijd opgeven. Kan je eventueel ook een bus later pakken? Je weet natuurlijk nooit zeker of je vliegtuig op tijd is.

Je kan altijd een bus eerder of later nemen alleen gaan de mensen voor die voor die tijd een kaartje hebben. Maar dat is meestal geen probleem, ik ben er vaak eerder dan ik opgegeven had en kon altijd mee.

lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:52

Hopelijk kan ik eind november weer naar Londen met een vriendin, vorige keer meteen goede aanbieding in 4 sterren Hotel Russell gezeten maar dat gaat ons waarschijnlijk niet nog een keer lukken binnen ons studenten budget :') wel weer de lekkerste frietjes eten bij Bill's! :9

Ook leuk was dat ze Wodka lime daar kennelijk niet drinken want die waren goed sterk nadat we een poging tot uitleg hadden gegeven.
Het hielp wel flink in het leren kennen van een paar leuke locals :=

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:14

Elja schreef:
Berdien, de spinach dip is heerlijk als share dish! Burgers zijn aan te raden maar de chicken wings schijnen het beste van de kaart te zijn :)


Ik ga met een mede-vegetariër dus burgers en nuggets slaan we over :D Maar de rest klinkt echt goed!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:41

Yay ik ga 11-13 november ook eindelijk nog eens :D Wat is een goed hostel in Londen?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:43

Wheee ik ga bijna(17okt) voor het eerst :D

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:00

Ik ben alweer een paar dagen thuis. Heb het super gehad! Eerst keer Londen, zeker niet de laatste keer. Heb me kapot gelachen met m'n vriendinnen met ons gebrekkige Engels. En met die metro is ook nog een hele kunst. Veeeel gezien en lekker gegeten, een erg leuke stad!!

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:00

Yasmine, de Astor Hostels staan goed aangeschreven :j Ik heb volgens mij destijds is Astor Victoria gelogeerd, was prima te doen :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:03

Wij hebben bij Baden Powel Houde geslapen. Matras was een beetje hard, hele kleine douche. Maar wel een lekker ontbijt, én het was heel erg schoon. En dat op de hoek bij het natural historisch museum. Waar wij opdrachten moesten maken voor school :+

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:14

Je kan ook op Airbnb.com kijken! Daar kan je (gedeelde) kamers, appartementen, huizen en meer huren. Allerlei verschillende prijsklassen ook :j Geen bijkomende kosten, en alles wordt vooraf betaald. Ik vond het proces met mailen een beetje irritant, maar bij aankomst heb je totaal geen zorgen meer, en vaak haal je er ook nog leuke contacten uit.



lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:30

:7 morgen maar weer verder kijken voor de reisplannen ik zie even door de bomen het bos niet meer vorige keer hadden we echt mazzel.
(vliegtijden aanpassen is niet altijd even overzichtelijk op de meeste sites) -:)

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:20

Hey dames!

Ik heb een beetje terug zitten lezen, wat een berg info! Hopelijk hebben jullie zin/tijd om mijn vragen te lezen en te beantwoorden :+

Vriendje en ik zitten spontaan te kijken om naar Londen te gaan. Vliegtuig of boot. Van bijvoorbeeld zondag tm woensdag. Als we met de boot gaan is het 1 overnachting in Londen. Het hoeft niet mega luxe te zijn, maar eigen badkamer is wel het minimum. En schone kamers...

Welke sites kunnen jullie aanraden waar we boot combi's kunnen boeken?
Welke hotels kunnen jullie aanraden als we een een los ticket en hotel boeken?
Op welke luchthaven is het beste vliegen/welke vliegtuig maatschappij?


Bedankt!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:59

Losse vliegtickets zou ik voor Londen via Ryanair boeken. Vlieg je voor een prikkie. Hotel kan ik je het Royal National aanraden, spartaans maar wel schoon.

LindaLinda
Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:05

Wauw een geweldig topic! Zit te kijken om rond de kerst naar Londen te gaan.. Dit topic maar eens goed doorspitten dus!

A story always has a ending, but in real life, the end is just a new beginning..

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:08

Hebben Engelsen andere gewoontes?(zoals ze in Amerika fooien moeten geven) waar moet je op letten als je naar Engeland gaat?

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:20

Ze rijden links :D :D

Verder geen gekke dingen die ik zo kan bedenken...

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:02

Ja die wist ik. :j
Oké super!

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:05

Deijs schreef:
Hebben Engelsen andere gewoontes?(zoals ze in Amerika fooien moeten geven) waar moet je op letten als je naar Engeland gaat?

Dat je op de trappen e.d. echt aan de kant staat, zodat mensen die haast hebben erlangs kunnen. En dus niet met z'n tweeën naast elkaar :=
Verder met in/uit stappen bij bussen, vliegtuigen etc. echt de mensen die eruit komen voor laten gaan, en dan pas erin

dus echt die beleefdheden, die vooral in het OV hier nog weleens vergeten worden, worden daar wel toegepast!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:13

Ja héérlijk, mensen zijn daar zo fijn en beleefd :D Ik heb elke keer weer een cultuurshock als ik terug kom in NL, stelletje horken hier.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:15

Precies, maar ik ben dan ook zo'n aso, die er wat van zegt :+ Sta ik netjes te wachten tot ik de trein in kan stappen, terwijl de mensen nog naar buiten komen, komt er weer zo'n #$@#$23 aan, die er gewoon doorheen gaat. Ik zeg altijd gaat die lekker. een keer een conducteur gehad die mij gelijk gaf, en hem verzocht weer naar buiten te stappen. toen die dat niet deed, is de gewoon de trein uit gezet _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, kamsel, maaikemuis, Majestic-12, Plonspony en 74 bezoekers