London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:36

Enigste beetje decent university in Londen ;)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:04

Je bent wel lekker positief zeg.. zelf ervaring met de Londense universiteiten? Ik weet dat UCL wel meer dan 'beetje decent' is, maar hetzelfde geldt voor Imperial, LSE en SOAS. Maargoed, ik ben blij om hier te kunnen studeren en ga zeker proberen het meeste uit m'n tijd hier te halen, met als uiteindelijke doel een goede Phd positie. :)

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:24

Bedoelde het niet slecht, er zitten alleen ook veel middelmatige universiteiten in Londen (heb er zelf 3,5 jaar gewoond). Imperial is ook een prima universiteit. Wat studeer je? Wij hebben een aantal samenwerkingsverbanden met UCL, een master student is net terug en er zit nog een promovendus daar.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:31

Wij willen in december weer naar London gaan voor een paar dagen, wat shoppen, citytripje van maken. Nog centrale hotels aan te bevelen? 2 jaar terug zaten wij in het eden park hotel, bij hyde park. maar wellicht ook fijn eens iets anders te proberen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:20

Ik heb vorig jaar vier maanden in Londen gewoond om daar te studeren. Ik zat bij Kingston University (rand van Londen) en kan je inderdaad vertellen dat dat een bagger universiteit is. Gelukkig maakte de stad alles goed :-)

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:30

Ik ga aanstaande woensdag 3 dagen naar Londen met school, en we krijgen veeeeeeel vrije tijd!
We gaan met school, en gaan naar Greenwich, boottocht over de Theems, national history museum en naar de musical we Will rock you. We slapen in het Baden Powel House hostel.

We krijgen een travel card voor onbeperkt reizen met metro en bus. (Iemand die kan uitleggen hoe dat werkt? :+ )En moeten zelf voor ons eten zorgen. Suggesties?

Van het weekend het topic even doorspitten.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:58

In Greenwich heb je NoodleTime, lekker goedkoop eten :D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:07

Wat vinden jullie een aanrader qua wijk om in te zitten? Makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer is wel belangrijk.

Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:38

RoosG, om te wonen? Shoreditch! :D

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:57

Haha ik hoop over 2 jaar om te wonen, dan wil ik graag voor mijn stage of minor naar Londen. Maar voor nu gewoon een weekendje weg.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:52

Mijn koffer is gepakt, over 12 uurtjes ben ik in Londen!

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:09

Veel plezier Flowq!

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:09

Hallo,

Ik zou binnenkort graag een dag naar Londen..
Beetje winkelen en dingen bekijken, is dat te doen?
En wAar kan ik niet te dure vliegtickets vinden?

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:37


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:51

Het zal inderdaad wel te doen zijn, maar ik zou het iedereen afraden. Ook al is het maar een uurtje vliegen, het reizen neemt toch altijd meer tijd in beslag en je moet ook nog naar de binnenstad van London, en weer terug.
Waarom probeer je niet in ieder geval 1 overnachting te boeken?

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:02

Mijn vriend zijn ouders zijn niet zo makkelijk... (Religieuze redenen )
Ik kan het bij hem aankaarten of ie dat zou willen

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:12

Oke, dan wordt het misschien moeilijk.
Het zou in ieder geval wel te doen zijn als het niet anders lukt. Vanaf welk vliegveld zou je dan vertrekken?

Naomi_Haffie
Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:19

We zijn wel eens vaker een nacht weggeweest maar dat liegen is ook niet altijd wat ;p

Dat maakt niet zo heel veel uit

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:22

Lastig!

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:24

Nou wij hebben geboekt! Bij expedia, voor reis en hotel 230 euro pp inclusief alle kosten. Gaan naar het Clarion Collection Croydon Park Hotel. Heeft hele goed reacties bij booking, zoover en expedia staan en is best goedkoop vond ik! Lijkt me een erg net hotel.
We gaan in de kerstvakantie, dus ik hoop dat Londen dan al een beetje dat sfeertje heeft.

harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:53

Krijg door die verhalen spontaan zin om te gaan!

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:06

Ik was deze week even in de binnenstad, dus Buckingham palace, London eye, Big Ben, Regent Street etc. En nu weet ik weer waarom ik London zo vreselijk vond toen ik er jaren geleden met school was := Ik heb gewoon helemaal niks met het toeristische Londen: het is grijs, druk, heeft geen fijne sfeer.

Gelukkig vind ik het hier wonen inmiddels heerlijk, ik weet gewoon dat ik de binnenstad moet vermijden!


Heel veel plezier aan iedereen die op vakantie gaat :D Tip: de Blues Kitchen in Camden - super leuk, live muziek en affordable.

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:16

Jullie kennen mij nog niet, dus hallo! Ik ben Elja, opgegroeid in Almere, afgelopen januari verhuisd naar de New York suburbs om vier maanden te studeren en aankomende dinsdag verhuis ik voor onbepaalde tijd naar London! Eerst op stage te lopen en daarna zien we het wel weer :D Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!


Elja
Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:17

Blues Kitchen is inderdaad heel leuk! Wel reserveren in de vakantie of weekend want het kan er behoorlijk druk worden. Aan te raden voor het eten, de gezelligheid en entertainment. Het is laid back maar wel rumoerig, wat het een super populaire spot maakt voor zowel locals als toeristen!


Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:02

Nice, Elja! Waar ga je wonen? Ik ben hier inmiddels redelijk happy, maar moet nog wennen aan het chaotische leven. :)

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Fly_high, Furst, JackAebe, JudithO, Ladypronk, RenskeFrea, Saartjuh_b, stella92, Toushie en 71 bezoekers