London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
friezenfan2
Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:58

de eerste keer naar london, toen was ik ook alleen
gewoon de tube gepakt, en na een paar keer heb je het systeem wel door
je kan alleen last hebben van werkzaamheden

ik denk dat met de tube gaan veel goedkoper is dan met de taxi
en je kan ook stukken lopen in london, als het niet te ver is

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour


Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:57

Ook ik ben voor het eerst in Londen in mijn uppie geweest.
Was hartstikke indrukwekkend.
Daarna nog heel vaak alleen gegaan (ik studeerde een uurtje met de trein weg dus dan doe je dat wel spontaan)

En ik heb me nooit onveilig gevoeld oid
In de tube zitten ook kinderen die naar school moeten daarmee en een hele hoop forenzen die ook alleen zijn.
Gewoon goed te doen dus.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:09

Om me heen roepen allerlei mensen dat ik niet alleen moet gaan omdat ik dan beroofd word. :')
Ik dek mezelf al in om met de taxi te gaan en een hotel te vinden op loopafstand van mijn bestemming. Maar het schijnt als onveilig te worden gezien.
Iemand weleens naar het Dominion theatre geweest?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:19

Er nemen wel meerdere mensen alleen de tube, dus volgens mij moet dat echt wel lukken als je wilt :-)
Ik had wel altijd mijn portefeuille en gsm dicht bij me, als iemand die kon stelen dan was ie goed :D

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:26

Onveilig? Ik verplaats mezelf net zo veilig in Rotterdam als in Londen. Natuurlijk wel gewoon je gezond boeren verstand gebruiken ;)

Dominion Theatre ben ik geweest voor We Will Rock You. Zit letterlijk naast een metrostation en in dezelfde straat zitten ook een aantal restaurantjes. Grote zaal, prima stoelen en goed zicht.


Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:27

x_spekkie_x schreef:
Onveilig? Ik verplaats mezelf net zo veilig in Rotterdam als in Londen. Natuurlijk wel gewoon je gezond boeren verstand gebruiken ;)

Dominion Theatre ben ik geweest voor We Will Rock You. Zit letterlijk naast een metrostation en in dezelfde straat zitten ook een aantal restaurantjes. Grote zaal, prima stoelen en goed zicht.


Was er toen ook een photo exhibition? Van Queen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:30

Suzanne F. schreef:
Was er toen ook een photo exhibition? Van Queen?

Geen idee, niet gezien. Maar ik was er in 2011 :)


friezenfan2
Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:40

ik heb me nooit onveilig gevoeld
op de tube of op straat

de eerste keer naar wicked geweest
en toen moest ik ook savonds alleen terug, was wel een vaste lijn met de tube
ook moest ik nog een stukje lopen van het metrostation naar mijn hotel

ik denk dat je het gewoon moet proberen
het valt echt mee

:¨·.·¨:
`·. Life is a Journey,
.................... not a guided tour

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:22

Ik heb me ook nog nooit onveilig gevoeld in Londen in me up.. maar ik blijf dan wel in de city..

Ik ben wel altijd erg op mijn hoede voor zakkenrollers en daarom gaat mijn portemonnee en telefoon altijd in mijn BH..
Valt bij mij gelukkig niet echt op en portemonnee links en telefoon rechts.. :')

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:36

Ik vertrek morgen :D .

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:56

Er is niets onveilig aan alleen naar Londen gaan. Je moet natuurlijk wel logisch denken en af en toe wat voorzorgen nemen, bv. in de tube moet je met je handtas of rugzak wel oppassen voor pickpockets en je moet niet alleen door verlaten steegjes gaan lopen in het midden van de nacht. Maar daarbuiten is er echt niks onveilig aan de tube of trein of bus nemen :n

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:27

Maar die voorzorgen moet je overal nemen en niet enkel in Londen :)

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

Dirndl
Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:02

Ik verhuis (helaas.. wil niet) naar Londen in september, dus alle tips zijn welkom :)

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire


Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:48

Onveilig? Niet meer onveilig dan welke willekeurige grote stad :-)

De buurt 'east of Aldgate' (rond White Chapel en Brick Lane) is misschien iets om te vermijden als het donker is, maar verder :?

Vaak genoeg alleen op pad geweest in London en vooral ook met de metro gegaan en nooit iets aan de hand gehad.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:18

Ik heb lang genoeg in Londen gewoont om ook de minder leuke kanten mee te maken; inbraak (bij mij), telefoon/tasjesdieven (vriendinnetjes), gedonder in de metro waar de politie bij gehaald is (onbekenden, maar moest naar het bureau toe om een statement af te leggen), etc. Er zijn inderdaad een aantal buurten waar je 's avonds beter niet kan lopen (Lewisham, Brixton, Kidbrooke, delen van East London), maar echt onveilig vind ik het verder niet, al voel me wel veiliger in New York :D

Ga trouwens in augustus weer naar Londen *\o/*

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:16

Ik heb het eindelijk voor elkaar, ik ga Shakespeare zien in Londen *\%/* Het duurt nog even, we gaan in januari 2014 :+ Maar de combinatie van Londen, Shakespeare in een piepklein theater, mijn allerfavorietste acteur en een lang weekend op stap met een goede vriendin = een héle blije ik :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:33

Ik probeer een tickets te boeken via Rayanair maar ik kom niet verder dan het scherm waar je kan aangeven wat voor boarding service je wilt enzo. (ik wil van de hele pagina niks maar ik word steeds terug gestuurd - _ - )

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:37

Heb je overal de verplichte vinkjes gezet? Ook die verstopt zijn? := Ryanair vind ik echt 's werelds meest gruwelijke site om iets te moeten boeken, bizar onklantvriendelijk.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:40

volgens mij wel: geen airport transver in nl, geen airport transver in uk, geen rayanair, geen rondtour bus en geen koffer. Het lijkt mij een bug in de site

Stefaaah
Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:42

Hm, bizar dan Naskapower. Heb zelf nog nooit geboekt met Ryanair maar misschien morgen nog eens proberen?

En leuk Berdien :D Wie is je allerfavorietste acteur dan?

And I don't think you could ever forget someone that once was the reason you smiled...

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:47

En als je weer helemaal opnieuw begint?

Mijn favo acteur is Tom Hiddleston. Hij heeft ook The Hollow Crown (Henry IV en V) gespeeld, ook van Shakespeare. Dat was zó indrukwekkend dat toen ik de kans kreeg om hem Shakespeare live in het te theater te zien, ik die aan heb gegrepen. Was niet makkelijk, het stuk wat 2 maanden draait was binnen een kwartier uitverkocht :oo

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:54

Ook al geprobeerd. Ik geef het op voor vandaag.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:56

Berdien schreef:
En als je weer helemaal opnieuw begint?

Mijn favo acteur is Tom Hiddleston. Hij heeft ook The Hollow Crown (Henry IV en V) gespeeld, ook van Shakespeare. Dat was zó indrukwekkend dat toen ik de kans kreeg om hem Shakespeare live in het te theater te zien, ik die aan heb gegrepen. Was niet makkelijk, het stuk wat 2 maanden draait was binnen een kwartier uitverkocht :oo

Waaaaat :oo Waarom wist ik dit niet! Ik wil ook! Vriendin van me heeft gisteren Andrew Scott in The Globe gezien, zag er ook super uit. Maar Tom live aan het werk zien en dan ook nog eens Shakespeare <3 You lucky dog :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:03

Joh wist je het niet?! Echt niet? :oo

Ja we hadden zo'n mazzel. Waren tien stressvolle minuten, dinsdag om 10 uur 's ochtends := Maar het is gelukt *\%/* Zo enorm veel zin in :D Shakespeare+Donmar+Tom+Londen = <3

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:22

Ik ben zelfs sinds woensdag terug uit Londen mis het nu al zo. Op naar een 3de keer Londen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Indy_Mouse_9, Kimmie235, lovelance, maaikemuis, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Piekosjj, secricible, Thats_Me, Yipee en 71 bezoekers