Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:00

He bah :S een schoonmaakster heeft mn kamer schoongemaakt, maar daarbij waarschijnlijk mn kamer heel lang open gelaten. Nu weet ik waarom ik altijd mijn kamerdeur dicht doe :') 1 muggenparadijs! Heb nu maar mn ventilator op zn hoogst staan en deur open, dan gaan ze er hopelijk uit.
Maar ik ben al ontzettend blij dat er hier geen kakkerlakken in deze buurt zijn! (en ook nog geen spinnen gezien) Bij t vorige huis als je savonds naar buiten keek via de keukendeur, dan zag je overal kakkerlakken langslopen. En soms ook in huis of in de kamer. Verschilt dan toch heel erg....

Ik heb hier op Curacao trouwens echt heel weinig eetlust := Zal wel door de warmte komen denk ik?? Heb 's avonds bijna geen honger. Soms is het zo erg dat ik maar een boterhammetje, wat fruit of toetje neem en verder niets :') omdat ik het anders niet naar binnen krijg....


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 06:41

Ik huur mijn auto altijd bij ryancarrental.com en dan heb je geen creditcard nodig. Het is alleen de vraag of hij nog auto's heeft op zo'n korte termijn.

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-13 07:05

1234 schreef:
Denk dat ik toch Porto Marie (of Daaibooi baai) ga proberen volgende week xD Iedereen zegt dat dat heel mooi is daar enzo :P Denk dat k gewoon van tevoren de route opschrijf :P Dan moet t wel lukken xD
Gisteren naar Blue Bay gereden. Was alleen niet echt ideaal weer :') Heel erg bewolkt, dreigende lucht en een regenbuitje tussendoor xD Maarja toen was k net het water uit van het snorkelen, dus dan maakte het toch niet uit xD Was toch al nat haha. Wel mooie vissen gezien daar. Alleen die grote stenen aan het begin van de zee zijn vervelend. Struikelde een paar keer bijna en je kon niet zien waar je liep. Wel fijn idee dat het zo beveiligd is daar. Zelfs bij de toegangspoort waar je doorheen rijdt moet je ID laten zien en wordt er geregistreerd wie er naar binnen rijden xD Wel weird dat je eerst heel het park over moet om bij het strand te komen :P


Wij hebben 2 jaar geleden zo genoten bij Blue Bay :D, zaten op het park in zo'n appartement wat daar aan het strand staat.
Het was er eigenlijk nooit druk, en dat snorkelen was erg mooi daar, kon toen merken dat er niet zoveel mensen waren geweest als alle openbare stranden.

Ben je ook voorbij het baaitje gegaan, als je daar links of recht de hoek om gaat is het wel meteen wat dieper maar nog 10x keer zo mooi <3

Ff nog wat foto's spammen van toen :D

https://lh6.googleusercontent.com/poZmv ... -h229-p-no

[ img ] [ img ]

https://lh6.googleusercontent.com/-p9Cy ... 090132.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-jWFW ... 090140.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-iaey ... 090139.JPG
Zien jullie hem :D

Zag dat het over stranden ging, Cas Abao is ook erg mooi en zo ook Playa Kalki :j !
Cas Abao
[ img ][ img ]

Playa Kalki
[ img ] [ img ]
Bij deze foto's moet je ook weer even goed kijken :) https://lh3.googleusercontent.com/-qMwP ... 120271.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-k53u ... 120296.JPG

Willemstad:
[ img ] [ img ]

Partner en ik hebben het er afgelopen week toevallig nog over gehad dat we graag weer een weekje terug willen :j

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:05

Ik ga bij snorkelen nooit echt buiten zo'n baaitje snorkelen als ik in mijn eentje ga. Dat durf ik niet. Zal vast nog 10 x mooier zijn, maar dat maakt niet uit xD Het echte onderwaterleven ontdek ik wel bij het duiken :P Vind het gewoon eng om dan daarbuiten te snorkelen, als er wat gebeurt..... ben niet zo'n held in snorkelen haha

Denk niet dat k naar Cas Abao ga. Te verweg. En als mijn ouders komen zijn we hier ook maar een weekje, dus weet niet welke strand we dan naartoe gaan xD

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-13 11:29

Haha ja dat snap ik, ik was ook iedere keer samen met mijn partner dat scheelt :)

Cas Abao is inderdaad een stukje rijden en ze vroeger er destijds 5 voor om er uberhaupt naar toe te mogen...

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 02:15

Ja indd. Maar bij Blue Bay stond er ook dat je 15 gulden moest betalen voor toegang + bedje, maar ik heb helemaal niets betaald :') Geen idee waar je dat dan zou moeten betalen? xD Zag niets hahah. Of is dat op bepaalde dagen/tijden van de dag ofzo....


Morgen ga ik naar Porto Marie. Ben benieuwd.

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-13 07:19

Toen wij er waren in 2011 stond er een bewaker aan de poort of hoe je dat daar moet noemen, aan de voorkant bij het friettentje :j

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:59

Porto Marie was ontzettend mooi zeg!! Vanmiddag geweest. Ritje ernaartoe was ehh erg avontuurlijk, hihi nja k reed een x verkeerd (naar rechts ipv naar links, maar dacht ik rijd gewoon door, kom vanzelf wel bij een bordje naar westpunt xD) waardoor ik ineens door Santa Maria, via Hato Airport naar Weg naar Westpunt ben gegaan xD
Het laatste stuk/weg naar Porto Marie was echt ontzettend slechte weg zeg!! En er reed bijna niemand. Was ff op het punt om terug te keren :') maar ben gelukkig toch door gereden, en toen was daar het bordje van het strand! :D Yeeah Parkeerplaats was ook al zo ontzettend slecht.

Maargoed, was de moeite waard!! Zeker aanrader hihi Onderwater leven was onwijs mooi, direct aan de kust! Hele scholen vissen, en sommige vissen gingen me echt stalken :') zwommen bijna tegen me aan ,gingen me volgen en om me heen zwemmen. Heb het gefilmd. http://www.youtube.com/watch?v=FrdC-HDT_ww
[ img ] [ img ]

[ img ]
de stalk vissen hahah

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 06:50

Ja mooi hè. Wij zijn er ook echt verliefd op. Heerlijk eten bij dat leuke restaurantje. Nog 1, 5 week dan gaan wij ook weer. Ik kan niet wachten

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-13 07:41

Gelukkig kun je niet echt verdwalen op curaçao, of helemaal verloren rijden :+

Tulandro je maakt me jaloers, heb je nog een plekje in je koffer hihi :D


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:14

Ik wil proberen in oktober te gaan. Zag dat er weer een 5 daagse is van KLM, vlieg je retour voor 600 euro.. Maar dat heb ik nu nog niet :+

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:26

Haha nee dat heb ik ook gemerkt, je kan haast niet verdwalen xD In het begin wel, dan dacht ik echt wtf waar ben ik nu terecht gekomen xD maar nu weet ik de meeste wegen wel :P Als ik daar uitkom weet ik de weg terug naar huis wel :D Dacht gisteren ff dat ik niet genoeg benzine meer had voor de terugweg vanaf Porto Marie :') Maar gelukkig kwam ik nog uit met het benzine hahah

miesie
Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:29

Wij gaan vandaag naar de grote knip en willen morgen of overmorgen naar porto marie.
Eergister naar klein curacao geweest, daar een goede tip gekregen! Een lege fles vullen met brood en water en af en toe knijpen. Er kwamen echt honderden vissen op af!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:47

Hahah dat lijkt me best eng eigenlijk xD Je weet dan nooit wat voor soort vissen erop af komen hahah

Ik zit te denken of ik vandaag weer naar ander strand zal gaan hahah maar wil nu niet weer zo ver rijden.
Welk strand is nog meer mooi om te snorkelen, die dichterbij Salina enzo zijn dan Blue Bay/Porto Marie?

Ik ga met mijn ouders sowieso een x naar Klein Curacao :D En hopelijk een x naar Christoffelpark.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:48

Gisterochtend zijn we weer terug gekomen. Mooie dagen op curacao gehad en die cruise was echt waanzinnig, zo ontzettend gaaf!!

Jolet
Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:09

Als je de Christoffelberg wil beklimmen kan ik je aanraden vroeg in de ochtend te gaan, anders is het echt zooo warm :( Ik krijg door al jullie leuke verhalen echt zo'n zin om weer eens terug te gaan al zal er ongetwijfeld veel veranderd zijn...
Zo stond ik laatst trouwens in de rij bij Kruidvat te wachten en daar heb je zo'n fotobak maar ook een foto-voorbeeld-boek (kun je zien hoe het eruit ziet als je dat zelf ook wilt doen, afijn) ik stond me te vervelen en keek dus in dat boek. Ongelooflijk wie ik daar in zag staan: Junior... Ik moest zo hard lachen dat ik spontaan vergat dat ik alleen was en ook nog eens in de rij stond haha :+

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:46

Hahaha, dat is wel heel toevallig inderdaad :')

Ik vond Curacao ook wel erg mooi. Wij zaten in Chogogo, dus bij de Jan Thielbaai. Vond het daar erg gezellig en lekker gratis wifi ;) Toen we van boord gingen hebben we nog een dagexcursie over Curacao gehad dus dat was ook wel leuk. Zijn ook bij de Grote Knip geweest en dat is wel echt een prachtig strand! Tijdens de cruise zijn we ook op Aruba geweest, vond dat ook wel een heel mooi eiland. Dat Palm Beach <3

Vond de sfeer op Curacao ook geweldig, hebben we nog nooit zo gehad als we ergens op vakantie waren dat het zo gezellig was. Vond de Antillianen ook erg aardig en alle Nederlanders praten ook met elkaar (al zijn er ook bijna alleen Nederlanders..), hele gemoedelijke en leuke sfeer. En natuurlijk gewoon lekker boodschappen halen bij de Albert Heijn!

We willen ook zeker een keer terug naar Curacao!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:48

Haha ik vind Albert Heijn eigenlijk wel echt veel te duur xD Maar toch ga ik er regelmatig heen :') Gewoon omdat sommige dingen daar veel beter/lekkerder zijn xD

En wat grappig dat je Junior tegen kwam Jolet :') Hij ging nu met mij ook een heel gesprek aan XD Moet nu telkens bij hun ijs(blokjes) gaan halen omdat onze ijsblokjes machine kapot is.

Ik ben nu met duikcursus bezig, gisteren 1e duik gemaakt, meteen een barracuda gezien :') Super vet hahaha wel beetje eng, dacht ff dat het een haai was. gelukkig was ie op een afstand en snel weer weg.

Over 2 weekjes komen mn ouders en broertjes naar Curacao :D Moet ze dan van het vliegveld ophalen :P Kunnen ze achter mij aanrijden :P

xRowina
Berichten: 1119
Geregistreerd: 28-07-09

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:22

Hee allemaal!
Ik wilde net een nieuw topic aanmaken toen ik dit topic zag, dus ik zal mijn bericht maar hier plaatsen!

Citaat:
Ik vlieg over 4 weken naar Curaçao waar ik iets meer dan een maand zal blijven om vrijwilligerswerk
te doen maar natuurlijk ook te genieten van mijn vrije dagen en weekenden!

Wie heeft er ervaring met Curaçao? Ben je er wel eens op vakantie geweest, heb je er stage gelopen, etc.?

Hebben jullie tips over wat ik sowieso niet moet vergeten mee te nemen? (behalve voor de hand liggende dingen zoals zonnebrandcreme enzo :P)

Wat voor kleding droegen jullie daar vooral veel?

Alvast bedankt, ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Rowina

Jolet
Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:36

Ik heb ook wel eens de tip gehad dat ik Vitamine (E volgens mij) toen 2 maanden van te voren moest gaan slikken zodat ik daar minder last had van de muggen...
Ik heb dat toen gedaan en geloof het of niet ik had echt veel minder last ervan... Tuurlijk had ik wel muggebeten maar waar een ander er 10 had, had ik er misschien 3.

Het enige waar ik niet helemaal zeker over ben is ofdat het vitamine E was

miesie
Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:58

Er is een hele handige app voor iig de iphone.. Je moet zoeken op Curacao en dan is het die van 0,89 cent. Dat is een offline gps navigatie kaart. Echt heel handig!
Ik ben gister weer aangekomen in Nederland.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:29

Haha geweldig dat je junior tegen kwam.

romy_b
Berichten: 1374
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:07

Op bokt is werkelijk alles te vinden :D
Als school alles goed keurt wil ik in november graag voor 5 maanden stage gaan lopen op Curaçao. Is er hier iemand die me een indicatie kan geven wat je maandelijks kwijt bent? Natuurlijk is dit per persoon verschillend maar als je een niet teveel eisende student bent. En wat waren jullie kwijt voor een auto voor langere tijd?

Leuk om al die verhalen te lezen!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:26

qua auto ligt er echt aan wat voor auto je wilt en waar je huurt. Ik ben 430 euro kwijt per maand voor een hyundai atos, prima autootje. maar er zijn ook die een auto hebben voor veel meer of veel minder.
Ik heb geen idee wat ik per maand besteed maar dat is heel erg persoonlijk, ligt eraan wat je doet. Ik ben al best veel kwijt aan boodschappen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:30

Iemand een tip wat k vandaag zou kunnen doen? hahaha
Ik ben inspiratieloos, heb voor het eerst een vrije zondag.
Misschien dat k maar weer een strandje opzoek ofzo, maar geen ver strand, geen zin om ver te rijden.
Denk naar Jan Thiel beach ofzo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers