Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:55

Ja klopt, KLM heeft dat standaard. Hadden dat toen van en naar Dubai, heb me geen moment verveeld :D Maar dat hebben we er nu dus ook bij besteld en op de terugreis zit het er standaard bij. Zal wel ongeveer gelijk zijn. Bij een duoseat reserveer je de stoel naast je ook. Leek ons wel fijn omdat we met z'n drieën zijn en we in een rij van 2 zitten. Maar dat wordt alleen gedaan als het mogelijk is, dan krijg je wel je geld terug, maar daarom was ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die dat wel eens hebben gedaan.



Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:02

:wave:
Ik ben er nog niet geweest, maar mijn vader woont er inmiddels al een paar jaar en het wordt eigenlijk dit jaar eens tijd dat ik die kant op ga :)
Alleen geef ik tot nu toe mijn geld uit aan de wedstrijden met mijn paard (internationaal dus dat kost wat :o ) dus het zal nog wel even duren :=

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:08

Ja het wordt zeker tijd dat jij eens opbezoek komt Djilan!

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:14

Ik weet het :=
Kan ik jou ook meteen opzoeken. Zal wel pas najaar ergens worden (na september)..

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:35

Wij gaan vanavond boeken. We wilde eigenlijk eens een ander eiland proberen maar dat is financieel niet echt gunstig. We vertrekken 19 juni.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:41

hilleke1980 schreef:
Wij zijn vanmorgen helaas weer op schiphol geland....... wil nu al terug!

Heerlijk weer, zelfs als het bewolkt is... Dolphin swim, christoffelpark en de wat minder toeristische strandjes aan de westpunt zijn echt een aanrader! Als je wil snorkelen is playa porto mari echt prachtig(de weg er heen helaas iets minder...)


Is ook maar net wat je gewent bent...
Met dolfijnen zwemmen en de standen waren super mooi!
Maar het snokelen vond ik niks aan weinig kleur weinig vissen ( vooral inverglijking met andere landen)
Op klein curacoa wel 2 schildpadden gezien !

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-13 14:48

_Tamara schreef:
Wij zijn inmiddels al ingecheckt. :+ Vliegen met ArkeFly; heen comfort en terug premium comfort (de rest van het vliegtuig zat vol, dus we moesten wel, heel vervelend :')). Hebben op de heenreis ook zo'n entertainmentding erbij gedaan en een duoseat, iemand daar ervaring mee? Leek ons wel prettig op zich.


Ik ben helemaal klaar met Arke, mochten we ooit nog die kant op vliegen dan ga ik wel met KLM :Y)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:21

Dat klinkt voorspoedig :+ We wilden ook eigenlijk liever met KLM, maar de maatschappij stond al vast bij de reis die we hebben geboekt. Ik hoorde gelukkig ook nog wel positieve ervaringen. We zullen zien :') Als we zonder kleerscheuren aankomen, ben ik altijd al heel blij :Y)

Jolet
Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:29

Hahaha ik moest erg lachen om de Junior post... So true! :')
Heeft mij toen ook geprobeerd te versieren gelukkig maar 20x (hopeloos), niet gelukt overigens!
Grappig want zag hem van het weekend voorbij komen in zoovenirs op NL 1 2 of 3...

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:19

Hier ook slechte ervaringen met arke, maar de comfort van KLM vind ik echt te duur.

Het snorkelen op curaçao is prachtig, ook in vergelijking met andere landen. Mijn zus gaat heel de wereld over als instructeur en zij blijft de abc eilanden een van de mooiste plekken vinden.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:20

Hier ook een slachtoffer van junior. Heb hem ontmoet tijdens het volleyballen bij Lions.

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-13 18:55

Aan de vlucht op zichzelf was niets mis maar in het vliegtuig op de juiste geboekte en betaalde plek komen, wij hadden ook comfort plus stoelen geboekt, is er lastig bij arke :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:27

Whaha _O- Junior is erg in trek dan, als ie alleen al in dit topic een paar slachtoffers heeft gehad _O-
Ik heb em nog niet gesproken ofzo :') Kom em niet zo vaak tegen xD

Was vandaag wel lekker in het begin qua temperatuurtje met windje erbij, maar later bloedheet vond ik :')
Auto was ook lekkere sauna zo rond een uurtje of 5 xD Mijn huid is wel gewend nu aan de zon. Heb nu al een aantal dagen niet ingesmeerd met zonnebrand (vergeet het telkens :o terwijl ik wel nieuwe waterproof zonnebrand gekocht heb) en ondanks dat ik heel vaak in de zon ben bij mn stage, helemaal niet verbrand :D dat hoefde ik in het begin niet te proberen, dan was ik zo rood als een kreeft :P

Nu 2 daagjes weekend :P
Morgen ga ik duiken, ben zeer benieuwd! Heb er super veel zin in al :D Weet alleen niet wat ik mee moet nemen :')
Iig handdoek en badkleding aan, maar verder..... :P Nja k zie wel. K ga gewoon vroeg daarheen, begint om kwart voor 2 maar zorg gewoon dat ik er om kwart voor 1 ben ofzo, mocht ik dan nog iets vergeten zijn, dan kan ik nog terug naar huis om t te halen xD (10 minuutjes rijden) En anders lekker bij sea aquarium beach een uurtje chillen xD

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:27

Hmm, dat klinkt wel erg vreemd.. Effe afwachten en opletten dan maar.

Wat is dat voor een figuur dan? Beetje de casanova van Curacao ofzo van wat ik hieruit begrijp? :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:56

Geen idee :') is medewerker van dolhpin academy. xD

Duiken was echt super! Wel heel erg wennen met bepaalde onderdelen in het zwembad (ademautomaat uit mond halen onder water, en weer in doen, en water in je masker laten lopen en weer eruit laten lopen door uit neus te ademen xD) maar in de zee ging het super goed! Instructeur vond het ook goed gaan, vele malen beter en rustiger dan in het zwembad. Ik dook met nog 2 anderen, was dus klein groepje. Alleen de man had last van zn oren met klaren dus die bleef na 5 minuten ofzo al aan het wateroppervlak xD De vrouw werd vastgehouden door de instructeur (kwam niet goed naar beneden), dus kon heerlijk zelf op mn gemakje duiken, hihi
Veel mooie vissen en koraal gezien. Doken bij seaquarium beach.
K ga sowieso binnenkort open water dive cursus doen. Dan doen we nog 4 duiken :D

Vanmiddag een onderwatercamera gekocht ( Snap sights SS 1000), die kan ik dan ook gebruiken :D had nu nog geen MicroSD kaart dus kon em deze 1e duik sowieso niet gebruiken nog, maarja moest me toch eerst ff op het duiken zelf concentreren :P
Super leuk dat ik dit in Curacao kan doen, de perfecte plek gewoon. Veel beter dan in NL. In NL zou ik het echt niet doen.
Ze hadden ook foto en film gemaakt tijdens het duiken, maar k vond €55,- beetje erg veel voor zo'n film. (de andere 2 mensen ook, als we het allemaal kochten was het €55,-, anders €74,- ofzo. ) Beetje jammer want was wel gave film. Maarja....

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:41


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:51

Weet iemand waar op Curacao ze MicroSD kaartjes verkopen toevallig? :')
Kan nu met mn onderwatercamera een aantal foto's maken ,maar als ik meer foto's wil maken dan moet ik natuurlijk een microSD erin doen. Ben al naar een supermarkt (vreugdenhil) geweest maar daar zeiden ze dat ze die niet hadden. K ga zo maar ff bij elektronica winkel kijken.

Dit is trouwens 1 van de foto's die ik net gemaakt heb bij het snorkelen :P waren daar alleen kleine visjes zowat.
Mijn duikbril besloeg heel erg snel (is vrij nieuw) dus heb niet zoveel foto's kunnen maken xD
[ img ]

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:23

Oh gatsie, wat is dat voor iets? Mijn moeder wilde ook al de snorkels meenemen, maar ik ben al niet zo'n held met vissen etc, dus ik dobber meestal een beetje aan de kant. :+ Maar snorkelen is wel een beetje de moeite waard?

zns
Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:45

Ik wil ook snorkels mee nemen, maar inderdaad, is het een beetje de moeite waard?

Ik wil tijdens mijn vakantie met dolfijnen gaan zwemmen. Hebben jullie een tip waar we dit kunnen doen?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:11

met dolfijnen zwemmen kan bij Dolphin Academy ;) Dat is bij het Sea Aquarium.

En voor snorkelen ligt eraan waar je heen gaat. Er zijn enorm veel goede snorkelplekken, vooral Klein Curacao schijnt heel erg mooi te zijn.
Ik was nu gewoon naar een strandje gegaan (Cabana Beach) en dit was niet zover van het strand af, waar ik die foto had genomen, was daar geen spectaculair onderwater leven, maar ik ging alleen mijn onderwater camera uittesten :D
Maar dat koraal op de foto lijkt op een stuk hersenen _O- geen idee wat het precies is xD
Oh hé ik weet het al :D http://www.google.nl/search?q=hersenkor ... 9QTx4YDgCA

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:27

Snorkelen is zeker de moeite waard!

Klein Curaçao is ook mooi. Maar daar kijk je haast niet naar de vissen.. Daar ben je opzoek naar de schildpadden! ;)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:32

Dat is wel erg gaaf! We zaten ook al te denken om naar Klein Curacao te gaan, zag ook al prachtige foto's ervan.

We hebben inmiddels ook alle reispapieren binnen, komt nu wel erg dichtbij :D We zagen ook dat als we terug komen van de cruise, 8 uur 's ochtends, dat we dan nog een dagexcursie hebben over Curacao, dus dat is ook wel erg leuk! 's Avonds vliegen we dan weer terug.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:09

Snorkelen is ontzettend gaaf, sterker nog: een van de mooiste plekken ter wereld.

Ook bij cabana beach is het heel mooi hoor. Je moet apen achter de golfbrekers gaan. Vooral richting Lions is het mooi.

miesie
Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:03

Ik vertrek 30 mei voor het eerst 15 dagen naar Curacao. Ben erg benieuwd! Ik verblijf op Kontiki, heb al een auto geboekt en ook het zwemmen me dolfijnen besproken. Zou toch wel teleurstellend zijn als alles al vol zit :P

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:08

Tulandro schreef:
Snorkelen is ontzettend gaaf, sterker nog: een van de mooiste plekken ter wereld.

Ook bij cabana beach is het heel mooi hoor. Je moet apen achter de golfbrekers gaan. Vooral richting Lions is het mooi.


Ja durfde in mn eentje niet achter de golfbrekers te gaan (als er wat gebeurt.....) en de zee was gisteren best ruig daar. Te ruig om op mn gemakje te snorkelen xD


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers