London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:22

Wij nemen meestal gewoon een dagkaart :-)


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:30

Oyster Card is niet altijd voordeliger. Ik koop meestal gewoon een dagkaart, die zijn nu £8,80 (schrok wel, in de zomer waren ze maar £7!) :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:03

Zow! Die zijn idd flink duurder geworden!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Berdien
Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:03

Oyster gaat niet boven je dagkaart uit :) Oyster schrijft niet meer van je kaart af dan wat je ook met een dagkaart had betaald. Maar je hebt nog wel weer de 5? pond voor de card zelf natuurlijk.

Ik vond het afgelopen januari in ieder geval ideaal, maar wij waren ook vijf dagen in Londen en hebben zo'n beetje elke lijn van voor tot achter gezien :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Eulogy
Berichten: 5738
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:53

Yasmine schreef:
Oyster Card is niet altijd voordeliger. Ik koop meestal gewoon een dagkaart, die zijn nu £8,80 (schrok wel, in de zomer waren ze maar £7!) :)

Met een Oyster Card betaal je toch nooit meer dan de prijs van een dagkaart? :P

Edit: oh was al gezegd zie ik. Die 5 pond kan je trouwens terugkrijgen als je 'm weer inlevert :)

Berdien
Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:58

Oh ja, ik hou mijne gewoon. Ga binnenkort toch wel weer naar Londen dus dan gebruik ik hem weer :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 07:36

Wij gebruiken ook altijd een oyster kaart voor het vervoer.

Wij gaan ook voor het eerst de Londen pass gebruiken en deze heb ik al gekocht via internet moet hem alleen
ophalen bij het loket in Londen zelf.

Met zo´n kaart moet je gewoon de bezienswaardigheden op zoeken waar je echt naar toe wilt gaan en dan daar de
prijzen opschrijven en zo reken of je met zo´n kaart goedkoper uit bent.

Dat is bij ons wel het geval en besparen we echt een hoop.

Let wel op met zo´n kaart mag je maar 1x per bezienswaardigheid naar binnen en zit een maximum van 80 pond per dag op geloof ik..

Berdien
Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:51

London Pass kon bij ons ook zeker uit. Grote bezienswaardigheden maar ook gratis naar de film in een oude bioscoop in Chelsea :D
Oh en een boottocht in de schemering is ook zeker een aanrader!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:54

Ik heb mijn Oyster al jaren, heerlijke kaart :j

xNicolx
Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:48

Zo wij zitten in Londen hoor!

Iemand tips voor leuk restaurantje net normale prijzen in paddington?

En nog leuke pubs? (Hoeft niet perse in paddington)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:19

Hey!

Ik kom even binnenvallen.

Eind april ga ik weer een weekendje naar Londen toe.
En uiteraard wil ik heel graag naar de Harry Potter Studios, maar de officiele site geeft aan dat de kaartjes voor een beetje geschikte tijden niet meer verkrijgbaar zijn.
(Vrijdag uitverkocht, zaterdag pas om half 5 terwijl we om 8 uur een musical hebben) en op zondag pas om 3 uur en de trein gaat om 5 uur).

En ik wil er toch héél graag heen. Weet iemand anders nog een betrouwbare site waar je kaartjes zou kunnen kopen? Of worden deze wellicht ook verkocht zoals de musicals bij bepaalde stands/winkeltjes?

Antwoord zou ook in PB mogen hoor :)

Thanks alvast!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:57


Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:18

Oh thanks! Ik zal eens kijken. :D

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

lovelynutia
Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:40

de HP studio's waren echt geweldig we zijn er gewoon 5,5 uur lang geweest :')

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:49

Ja.. die tijd hè. Ik denk dat ik in juli maar 2 dagen terug ga, desnoods in mijn eentje _O-

Ik ga m'n ouders meenemen voor het eerst, en die wilden best mee. Maar zo lang denk ik niet. Zij willen ook nog andere dingen bezoeken natuurlijk. :')
Die site hierboven incl. vervoer geeft estimated time 8 hours aan. :') Denk dat ze dat eeecht niet zien zitten. :P

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:40

xNicolx schreef:
Iemand tips voor leuk restaurantje net normale prijzen in paddington?

En nog leuke pubs? (Hoeft niet perse in paddington)


Gewoon door de buurt heen lopen en kijken of je iets leuks ziet.
Doen wij ook altijd en eten dan ook vaker goedkoper dan in de City zelf.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:51

Als er op de officiële WB Studio Tour website geen kaarten meer zijn, dan denk ik dat het niet zal lukken. Op andere websites en bureaus moet je echt niet vertrouwen :n

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:42

Ja ik ga in de zomer wel een dagje/nachtje heen en weer. :)
Dan ga ik alleen of met een andere HP fan, voor m'n ouders is uren daar doorheen lopen wat te heftig. :P

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:51

Hebben jullie enkele tips voor mij ?

Ik zou met maximum 4 (zoizo met 2) rond de 24ste juni tot eventueel de 26ste juni naar Londen gaan.
Waarschijnlijk met de eurostar, vliegen is goedkoper heb ik wel gehoord maar raak je er makkelijk dan ?

Wij hadden eventueel het queens hotel gevonden, iemand ervaring mee ?

Verder is het vooral wandelen door de straten, eens langs de typische dingen passeren en camden town (en oxford street) bezoeken.
Dagtikket met de underground ben ik zoizo van plan vorig jaar met school ook zo gedaan.

Nog iemand tips ?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:31

Als je in België woont is de Eurostar makkelijker én goedkoper. Vanuit Zaventem vliegen is vrij duur omdat alleen maar de "fancy" maatschappijen naar Londen vliegen (British Airways etc.) en dat is al snel 150-200 euro. Als je goed vooruit boekt met de Eurostar kan dat makkelijk voor 70 à 100 euro. Ik denk dat je 3 maanden op voorhand ten vroegste die tickets kan boeken, dus kijk nu al eens op www.eurostar.com :j

Ik ga altijd met de Eurostar en dat is echt ideaal. Je gaat vanuit Brussel-Zuid en 2u later stap je af in St. Pancreas, één van de centrale treinstations van London en aan de overkant van de straat ligt King's Cross, waar je metro's kan nemen naar de hele stad :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:49

Ja heb ook die bus bekeken, nu ben het allemaal aan het doorspelen aan een van de genen die zeker mee komt. Ook voor hotel en dergelijke.
Woon zelf dicht bij Kortrijk..

Verder had echt die harry potter studio niet moeten zien hier boven, o god. Alleen gaat dat zo een groot deel van de dag op slorpen hé |( . Is denk ik ook wel enorm de moeite ook met dat ik in de richting fotografie en film zit :) .

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:09

HP Studios is écht de moeite waard :j Het neemt wel een halve dag in beslag maar je krijgt er heel veel voor terug.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Lori
Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:15

Nu ga het eens voorstellen aan de gene met wie ik mee ga, eventueel als het echt de moeite is en zij zien het ook zitten (en m'n moeder ook voor te betalen, ahoewel ik wel probeer mee te betalen) dan misschien toch gaan :D .

paddington
Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:16

hetlevenwint schreef:
Ik zou met maximum 4 (zoizo met 2) rond de 24ste juni tot eventueel de 26ste juni naar Londen gaan.
Waarschijnlijk met de eurostar, vliegen is goedkoper heb ik wel gehoord maar raak je er makkelijk dan ?

Wij hadden eventueel het queens hotel gevonden, iemand ervaring mee ?

Nog iemand tips ?


De Eurostar is prima te doen en je bent idd binnen 2 uur in Londen vanaf Brussel.
Ik betaalde altijd 98 euro retour vanuit Nederland en dat was incl. treinreis in Nederland..

Ik heb even gekeken naar Queens hotel maar persoonlijk zou ik daar niet graag overnachten.
Wat ik begreep uit de beoordelingen is het minimaal een half uur reizen naar het Centrum van
Londen en voor die prijs heb je ook al Hotels veel dichterbij het centrum van Londen.
Verder zijn de beoordelingen niet zo goed van het hotel als ik dat zo lees..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:35

Ik heb even voor je naar de Eurostar gekeken en voor €84 ben je op en af naar Londen met de Eurostar :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Heez en 77 bezoekers