Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:30

Oké Thnx! Dat scheelt weer. Ik hoop snel te horen of ik de kamers mag huren. (zie bovenstaand bericht) als dat niet lukt kijk ik verder

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:59

Huisvesting is geregeld! :D bij een vriend van die trainster voor 1e 4 weken en daarna bij haar in huis :D
Super van die trainster, ook voor het eerst snel antwoord achter elkaar xD

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:52

Ha leuk topic!
Afgelopen oktober naar Aruba geweest, en willen graag dit jaar Curacao ontdekken (ofnouja, ik, vriendje heeft geen keus O:) )
Heb mijn oog laten vallen op Sunscape Curacao (voorheen Breezes) en het Renaissance, maar kom er nog niet zo goed uit.
Op dit moment heeft het Renaissance wel de voorkeur, zeker door de beoorderlingen op Zoover, want als ik de beoordelingen over Breezes lees schijnt het niet best te zijn :+
Iemand misschien ervan met een van deze 2? :)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:22

Wil je midden in Willemstad zitten, Ilse?


Voor vakantie moet je sowieso een auto huren, dan zou ik persoonlijk ook voor een ander plek kiezen om te overnachten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:36

Mijn ouders zitten de laatste jaren in het renaissance en het bevalt ze bijzonder goed. Het zwembad is geweldig en de service ook. Echt amerikaans, maar wel luxe.
Met breezes bedoel je het all inclusive hotel? Ik vind dat inderdaad verschrikkelijk. In vroegere tijden was het wel een fijn hotel.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:49

Ja klopt, die Breezes inderdaad := , we willen dit keer sowieso een all-inclusive vakantie :j

Middenin Willemstad lijkt me juist wel handig Verstijnen, of raad jij dat juist af?
In Aruba zaten we juist wel buiten het centrum, wel lekker rustig hoor, maar wij vinden het erg leuk om 's avonds uit te gaan of wat te gaan drinken, en moesten dat dus steeds met de auto doen :) (= niet handig met cocktails ed -O- )

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:58

Overigens zijn het Sandton Lodge Kurá Hulanda, Santa Barbara en het Marriot ook nog een optie voor all-inclusive.

Pfff keuzes.. :+
Die laatste 2 zijn alleen wel errug duur.. :=

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:04

All inclusief is echt zonde op curaçao. Je kunt op zoveel plekken lekker eten en drinken

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:07

Tja eis van vriendje. Die wil dit keer absoluut all-inclusive.
Voor mij maakt het geen zak uit, als ik de locatie maar mag kiezen :D

Jolet

Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:16

Paar jaar geleden voor een jaartje op Korsou gewoond :) Leuke tijd gehad en voor alle mensen die info willen: Vraag maar raak...
Woonde toendertijd in Punda (Lekker tussen de tjollers)

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:21

Ben eind september/ begin oktober op het voormalige Breezes geweest het heet nu tijdelijk Princess beach en krijgt geloof ik weer een andere naam. Helemaal niets mis mee. Ik houdt niet van die grote all inclusive hotels maar dit was goed geregeld en niet super druk. Misschien heb ik het getroffen met de periode dat ik er zat. Vroeger had het complex inderdaad een slechte naam en wilde wij er ook absoluut niet naartoe maar het is me alles behalve meegevallen.

Renaissance is juist een plek waar wij niet naartoe wilden.

We zaten altijd in Lions Dive of Van der Valk waardoor we elke avond in de auto moesten stappen op zoek naar een geschikte locatie om te eten. Als je daar een paar weken zit is het op een gegeven moment lastig om iets te vinden waar je met z'n allen wilt gaan eten. Daarnaast is Lions Dive niet meer zo exclusief omdat er flinke verbouwing heeft plaatsgevonden aan het strand.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:35

Kijk, das goed om te horen! Dan blijft Breezes op het lijstje staan!
Wat was de reden dat jullie niet naar het Renaissance wilde? De grootte? Of de ligging?
Ik zag dat er bij Mambo beach naast Breezes ook Kontiki Beach Resort (van van der Valk) ligt, heb jij die gezien Grauwman?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:05

We vonden Renaissance te groot en de ligging vonden we niet ideaal. Van m'n vader mochten we alleen overdag in dat gebied komen en niet 's avonds, hij kwam er vandaan dus hij zal het wel weten denk je dan.

We zijn ook een paar keer bij Kontiki geweest ligt naast Breezes. Appartementen zien er mooi uit, je moet voor je dagelijkse behoeften wel naar de supermarkt want er is niet zo veel. We vonden het zelf veel kruipdoor/ sluipdoor met veel aangelegde struiken/ bomen en zoetwater beekjes waar je meteen lekgeprikt wordt door de muggen. M'n moeder zei dat ze het eng zou vinden als het donker was daarom niet gedaan. Het strand grenst meteen aan Mambo.

astriidj

Berichten: 2465
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:34

Ik ga van de zomer ook naar Curacao, naar Morena Resort in Jan Thiel :) Hebben jullie nog tips wat we moeten zien/doen?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:16

Oeh ja dat is wel wat voor boyfriend... Strandjes voor de deur waar gesnorkeld kan worden! :D
Eten hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar hij heeft geen zin om op vakantie boodschappen te gaan, te bedenken wat we gaan eten en gewoon extra geld kwijt te zijn (in Aruba was boodschappen doen écht niet leuk, zijn we echt heel, héél veel geld aan kwijt geweest := )
Vandaar onder andere zijn all-inclusive wens, en ik vind het prima :j

Zoals ik al zei vinden wij 's avonds uitgaan/wat drinken erg leuk, zit je dan bij princess beach goed/centraal?

Oh en in Aruba was de tax op alcohol iets van 65%, liepen we ook op leeg :')

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:36

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:37

@ilse:Je krijgt elke dag een blaadje op je kamer waarop je kan zien wat de activiteiten van de dag zijn. Je kan o.a. een film op het strand kijken, karaoke in de discotheek of een trapeze act op het strand. Daarnaast is er elke avond wel live muziek. (programma is veel uitgebreider maar dit is een beetje om je een idee te geven)

Wat betreft het eten heb je een wereld keuken waar je bijna de hele dag kan eten. Vanaf 12 uur op het strand kan je snacks bestellen en daarnaast heb je een paar avonden in de week een italiaans, japans en grill restaurant welke open zijn.

Daarnaast kan je in het hoogseizoen naar Mambo beach lopen waar dan regelmatig feestjes zijn.

Wil je elke dag iets doen dan raadt ik je aan om een auto te huren want dan kan je zelf je tijd indelen.
Er gaan ook wel georganiseerde reizen vanuit het resort maar die dien je wel op tijd te reserveren omdat deze anders vol zijn.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:11

Ilse schreef:
Ja klopt, die Breezes inderdaad := , we willen dit keer sowieso een all-inclusive vakantie :j

Middenin Willemstad lijkt me juist wel handig Verstijnen, of raad jij dat juist af?
In Aruba zaten we juist wel buiten het centrum, wel lekker rustig hoor, maar wij vinden het erg leuk om 's avonds uit te gaan of wat te gaan drinken, en moesten dat dus steeds met de auto doen :) (= niet handig met cocktails ed -O- )

Ik persoonlijk zou het nooit doen. Ik vind Willemstad eigenlijk ook een tegenvaller, het is er oud en het stinkt er.
De gekleurde huisjes en de brug, dat is voor mij het enige mooie aan Willemstad.

Ik zal dan eerder in jouw geval voor Chogogo gaan. Daar is s' avonds genoeg te doen.

Wij zelf gaan altijd naar Coral Estate, dat is richting westkust. Wij hoeven ook niet elke avond uit te gaan etc.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:25

Het ligt er gewoon heel erg aan wat jij en je vriend willen.

Persoonlijk zou ik nooit in een complex willen zitten waar all-inclusive is, en er een discotheek aanwezig is. Breezers vond ik dan ook echt afschuwelijk. Voor Breezes heette het overigens ook al Princess Beach, en dat was wel een fijn hotel.

Als je tegen toerisme kunt, is alles rondom Jan Thiel goed te doen, zoals Chogogo, Livingstone etc. Maar daar zit je op het strand echt hutje mutje en lijkt het eigenlijk alsof je op Bloemendaal op het strand ligt.

Ook Mambo beach is compleet volgebouwd. Kontiki en Lions Dive zijn hele fijne hotels, maar ik vind het daar te druk geworden. Je hebt daar wel altijd wat te doen, veel verschillende restaurantjes, je hoeft niet met de auto weg en het duiken en snorkelen op het huisrif is daar erg mooi. Laatste jaren hebben wij dan altijd in Lions gezeten.

Renaissance is veel luxer, amerikaanser en zonder strand. Dat is een keuze. Je kunt in de stad natuurlijk wel onbeperkt eten en drinken. Het marriot is ook prachtig, ook wat amerikaans, wel rustig en duurder. Ook hapjes e.d. zijn duurder daar.

Als je meer van het snorkelen en duiken houdt en wat rustiger wilt zitten is Kura Hollanda Westpoint prachtig, evenals Blue Bay. Maar hier kun je niet even om de hoek wat lekkers halen. Het Hyatt is het toppunt van luxe, maar ligt ook afgelegen.

Kortom: genoeg keus en voor ieder wat wils. Er zitten volgens mij geen echte slechte hotels meer bij.

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:32

Wat een fijn topic! Ik ga in februari 11 dagen!

Fijn om te lezen dat de meesten en het super naar hun zin hebben gehad :D Ik denk ook niet dat ik mij zorgen hoef te maken of ik het wel leuk vind haha, ik moet alleen even afwachten hoe de sfeer is als we 's avonds uit eten gaan, ik ben niet zo'n held :+

Jolet

Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:37

Tulandro schreef:
1234 schreef:
Jeejjj mn stage in curacao wordt 10 weken. Periode gaan ze nog uitzoeken vandaag :P

Maar indd, eerst was ik nog zo van, misschien dat ik toch gewoon openbaar vervoer doe (ivm kosten auto), maar nu ik echt overal en iedereen hoor roepen dat je echt een auto nodig hebt ivm afstand en veiligheid, ga ik het sowieso doen. Ik doe het denk ik via stageauto.net

Mijn rij-examen wordt nu ook ingepland, hoop dat ik hem dan haal xD scheelt gestress. Want voor de stage moet k natuurlijk dan wel rijbewijs hebben.

*edit*
Periode is bekend :D vanaf april t/m juni! (precieze data ga ik niet online zetten :P )
1e 6 weken ben ik tegelijk met een andere stagair, daarvan gaat ze ook e-mailadres geven.
En ze hadden boten met appartementen erin, voor het seaaquarium liggen, en ze heeft nagevraagd of daar een kamer vrij is voor mij. (en voor hoeveel geld)
Ben benieuwd
.


Volgens mij bedoelt ze het schip dat tussen het seaquarium en de zeeleeuwen in staat, dat zijn voor zover ik weet appartementen. Reuze gezellig ziet dat er altijd uit.


Dat schip daar woonden een aantal jaren geleden de stagiaires van Dolphin Therapy en Junior, een dolfijntrainer van Dolphin Academy..
Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is..

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:39

Is nog steeds zo. Er was alleen voor mij geen plek in mijn periode xD

Jolet

Berichten: 812
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:43

Helaas :( Heb daar ook nog even gewoond, heerlijk hoor rollend naar Mambo/Wet&Wild

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:44

Hahah jaah had er ook graag willen zitten xD
Maar heb nu andere oplossing, 4 weken bij stagehuis.com, en daarna 6 weken bij de hoofd trainster van cdtc in een kamer in haar huis.