Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:20

Nee. Dat is voor mensen die deelnemen aan therapieën daar enzo. Maar dat zijn vooral soort hotels. En das veel te duur op lange termijn xD


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:22

Kan k trouwens ook een auto huren als ik nog niet zolang een rijbewijs heb? Ik mag binnenkort afrijden, maar dat is dan zegmaar 4/5 maanden voor de stage.

Mijn vader heeft aan collega van hem die vaak op curacao komt, gevraagd of het een veilige buurt zou zijn, de pensyraat, en zij zei van niet. Kan beter in de nieuwstraat wat zoeken volgens haar :P
Wel jammer, was mooie studio.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:36

Nee bij Stageauto.net mag je ook met korter dan 2 jaar je rijbewijs, een auto huren heb ik gelezen.
Normaalgesproken moet je wel 2 jaar je rijbewijs hebben, maar daar niet. Dat stond nog duidelijk beschreven op die site :)
Das wel fijn.

Citaat:
Daarnaast accepteren de meeste verzekeringsmaatschappen op Curaçao geen bestuurders onder de 23 jaar of bestuurders die hun rijbewijs korter dan 2 jaar hebben, wij wel.

Dit doen ze omdat de meeste stagaires onder de 23 jaar zijn óf pas net hun rijbewijs hebben.

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:33

Zonder auto ben je niks :D, Ik zou idd zeker 1 huren.

Als het niet hoeft, moet je niet alleen over straat gaan lopen. Zeker niet s'avonds.
Mijn broertje is met zijn vriend overvallen, zelfs voor Sea Aqarium / Mambo. :j

Toevallig had ik het er laatst met mijn vader over. Wij hebben er 7 jaar gewoond en mijn ouders + broertje wonen er nu weer 4 jaar. Mijn vader geeft daar de dienstplicht aan de lokale bevolking. Veel stagaires zijn naïef en daardoor gebeuren er nog regelmatig nare dingen!

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:00

Jeejjj mn stage in curacao wordt 10 weken. Periode gaan ze nog uitzoeken vandaag :P

Maar indd, eerst was ik nog zo van, misschien dat ik toch gewoon openbaar vervoer doe (ivm kosten auto), maar nu ik echt overal en iedereen hoor roepen dat je echt een auto nodig hebt ivm afstand en veiligheid, ga ik het sowieso doen. Ik doe het denk ik via stageauto.net

Mijn rij-examen wordt nu ook ingepland, hoop dat ik hem dan haal xD scheelt gestress. Want voor de stage moet k natuurlijk dan wel rijbewijs hebben.

*edit*
Periode is bekend :D vanaf april t/m juni! (precieze data ga ik niet online zetten :P )
1e 6 weken ben ik tegelijk met een andere stagair, daarvan gaat ze ook e-mailadres geven.
En ze hadden boten met appartementen erin, voor het seaaquarium liggen, en ze heeft nagevraagd of daar een kamer vrij is voor mij. (en voor hoeveel geld)
Ben benieuwd.

_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:02

Amber_ schreef:
Zonder auto ben je niks :D, Ik zou idd zeker 1 huren.

Als het niet hoeft, moet je niet alleen over straat gaan lopen. Zeker niet s'avonds.
Mijn broertje is met zijn vriend overvallen, zelfs voor Sea Aqarium / Mambo. :j

Toevallig had ik het er laatst met mijn vader over. Wij hebben er 7 jaar gewoond en mijn ouders + broertje wonen er nu weer 4 jaar. Mijn vader geeft daar de dienstplicht aan de lokale bevolking. Veel stagaires zijn naïef en daardoor gebeuren er nog regelmatig nare dingen!

Volgens mij is dit idd ook het grootste probleem wanneer er iets gebeurd..
Ik heb ook allerlei verhalen gehoord, daar schrok ik wel erg van..
Maar wanneer je gewoon goed oppast en oplet, niet alleen over straat gaat en zorgt voor goed vervoer moet het denk ik wel goed komen..

Toch vind ik het erg spannend :o

Remy

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:11

1234 schreef:
Jeejjj mn stage in curacao wordt 10 weken. Periode gaan ze nog uitzoeken vandaag :P

Maar indd, eerst was ik nog zo van, misschien dat ik toch gewoon openbaar vervoer doe (ivm kosten auto), maar nu ik echt overal en iedereen hoor roepen dat je echt een auto nodig hebt ivm afstand en veiligheid, ga ik het sowieso doen. Ik doe het denk ik via stageauto.net

Mijn rij-examen wordt nu ook ingepland, hoop dat ik hem dan haal xD scheelt gestress. Want voor de stage moet k natuurlijk dan wel rijbewijs hebben.

*edit*
Periode is bekend :D vanaf april t/m juni! (precieze data ga ik niet online zetten :P )
1e 6 weken ben ik tegelijk met een andere stagair, daarvan gaat ze ook e-mailadres geven.
En ze hadden boten met appartementen erin, voor het seaaquarium liggen, en ze heeft nagevraagd of daar een kamer vrij is voor mij. (en voor hoeveel geld)
Ben benieuwd
.


Volgens mij bedoelt ze het schip dat tussen het seaquarium en de zeeleeuwen in staat, dat zijn voor zover ik weet appartementen. Reuze gezellig ziet dat er altijd uit.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:55

Ik heb echt geen idee xD heb het nog nooit gezien. Kan me er ook niet wat bij voorstellen :P
Maar ik ben benieuwd wat voor informatie ze daarover heeft xD Zou mooi zijn als ik daar terecht kan!! Lekker dichtbij.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:36

Wat Tulandro zegt klopt, op de Woerden (zo heet de boot) verblijven wel vaker interns van het CDTC, en het is er erg gezellig.
Je moet alleen niet schrikken van sommige geluiden, de Woerden ligt namelijk naar het zeeleeuwen verblijf en die kunnen een herrie maken :D
Je zit op loop afstand van Sea Aquarium Beach, met een beetje massel is de boulevard tegen de tijd dat jij aankomt geopend, daarnaast kan je lopend naar Wet & wild, Mambo (al is die ondertussen zo duur geworden dat ik me afvraag of het voor studenten nog te betalen is). De eerste supermarkt is wel wat verder weg, maar er wonen op de boot verschillende mensen die een auto hebben.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:14

Super om te horen zeg!! hoop dat ze daar een plekje voor me hebben! Ben wel benieuwd hoe duur het zal zijn

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:03

Plekje op het schip is niet vrij in mijn periode, maar er is wel een kamer beschikbaar bij 1 van de hoofdtrainsters in huis :D Heb al teruggemaild dat ik daar wel interesse in heb :P is voor 750 Naf per maand, dus dat valt wel mee. Is incl. gas/water/licht en internet. Valt opzich mee dus. Weet alleen nog niet waar het is, maar zal wel dichtbij zijn omdat die vrouw daar ook woont. Zou ook makkelijk zijn als ik dan iedere x met haar mee kan rijden (afhankelijk van de afstand) ernaartoe xD

Andere stagaire die samen met mij zou beginnen, gaat nu 2 weken eerder beginnen :P
Op die boot was trouwens ook 750 Naf, valt wel mee dus.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:24

Leuk!! Wat ga je precies doen op stage?



Pff, ik moet nog een poos wachten. Afgelopen Februari/Maart geweest. Maar we gaan pas weer in 2014 rond dezelfde tijd.

Wachten duuuuuuuuuuuuuuurt lang!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:26

Waarschijnlijk observeren en assisteren bij de therapieën, en in het weekend Hands-on met de dolfijnen werken.
En vast ook nog schoonmaak-klusjes enzo, maar dat hoort erbij.

Ik heb nog niet gehoord of ik die kamer in het huis bij die vrouw kan krijgen. Ga deze week nog ff mailen of dat al duidelijk is xD

Voor jou duurt het dan indd nog best lang zeg!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:10

Mijn tickets zijn nu geboekt :D jeejj

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:17

Okeej nog een vraag hier O:) (sorry als ik jullie stalk xD)
Weet iemand heel toevallig wat een stagevergunning voor Curacao kost? xD

Ik kan het nergens precies vinden op internet.
In principe heb ik geen stage vergunning nodig omdat ik geen stagevergoeding krijg (dat is wat ik eruit opmaak van wat ik lees op internet) , maar mocht ik een kans krijgen om ergens een dag in de week oid te werken daar om wat bij te verdienen, dan moet ik wel een stagevergunning hebben xD dus mn moeder zei al van, je kan het beter maar wel aanvragen.

Nann__
Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:19

Ik kreeg een tip om mijn vraag bij jullie in dit topic te vragen dus bij deze. Ik heb al gezocht via google maar kon niks vinden. Ik ga eind februari naar Curacao tot 10 maart en mijn paspoort is geldig tot 20 maart. Nu zei mijn moeder dat ik moest kijken naar de land regels wat betreft hoelang je paspoort nog geldig moet zijn. Heeft iemand hier daar verstand van?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:21


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:28

Volgens mij klopt dat niet. Bel even naar schiphol. Volgens mij mag je gewoon vliegen, zo lang het paspoort op de terugweg nog geldig is.

Nann__
Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:46

Oke bedankt. Ik ga er gauw even achteraan!

grauwman
Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:26

Paspoort moet een aantal maanden geldig zijn als je hier weer terug komt. I.v.m. werkreisjes houdt ik het altijd goed in de gaten.

Heb je nog geen brief ontvangen van de gemeente, meestal sturen ze 3 maanden van te voren een brief omdat ze er tegenwoordig langer over doen om een nieuw paspoort af te geven.

Pap 14-01-44/17-11-11

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:26

Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen. Of je dat nu doet en alle zekerheid hebt, of je doet het 2 maanden later.

Voor die twee maanden zou ik niet eens moeilijk doen. Je moet toch een nieuwe hebben.

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:37

Je mag er wel mee reizen, maar grote kans dat ze je op curacao een visum weigeren. Als jij namelijk om wat voor reden dan ook je vlucht mist, dan kan je ineens niet meer uitreizen omdat je paspoort niet meer geldig is.
Die 6 maanden gelden voor de meeste landen buiten de EU, soms is het nog langer dan 6 maanden.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:54

Weet iemand hoe het zit als je langer dan 3 maanden op Curacao verblijft?
Mijn stage duurt namelijk 10 weken, ik ben er in totaal 11 weken (2 dagen ervoor ,4 dagen erna), en daarna komen mijn ouders voor 1 week vakantie in Curacao (dus dan ben ik 12 weken in Curacao), en vliegen we door naar Suriname voor 2 weken en daarna vliegen we via Curacao terug naar Nederland.
Maar ik heb dan dus al 3 maanden op Curacao gezeten. Is het dan een probleem met de terugvlucht dat ik langer dan 3 maanden daar zit?

Ik heb trouwens niet die kamer bij die hoofd trainster van mn stage gekregen, dies verhuurd aan andere stagaire helaas. Ik ben dus weer opnieuw op zoek naar kamers. Is echt zo moeilijk!!
Er is zat te vinden, ook hele mooie zelfs, voor niet al te veel geld, maar ik weet gewoon niet wat ik wil. Ik weet niet of het veilige buurten zijn (ze zeggen allemaal van wel, maar in de praktijk blijkt het anders), sommige studentenwoningen zijn super groot en liggen midden in het centrum, anderen zijn weer kleiner en liggen wat buitenaf. Ik zie door de bomen het bos niet meer :D
Als iemand tips heeft of mij ermee wil helpen, dan kun je me een pbtje sturen.

*edit* ooh misschien toch wel een mogelijkheid voor woonruimte bij die vrouw, en bij iemand die ze kent :D
Dat ik de 1e periode van 4 weken bij die kennis kan, en daarna bij haar zelf! Ze gaat dat navragen. Zou super zijn! Maar is nog steeds afwachten.

Rachel_x
Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:35

Hey 1234, je zou kunnen kijken naar het studentenhuis van Stage Desk. Daar heb ik 4 maanden in gewoond. Best oke ;) Volgens mij hoef je pas een visum en alles na 6 maanden. Ik heb niks geregeld voor 4 maanden..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, estell__, Larissa123, TinkerTreas en 78 bezoekers