London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:38

Hoi,

ik ga volgende week naar Londen, we hebben 2,5 dag en willen de volgende dingen bezoeken, Buckingham palace (wisseling vd wacht), parlement, big ben, westminster abby, londen eye, tower bridge, st pauls cathedral, tower of londen, harrords en picadilly cirus.

Wat is handig om op een dag te doen en hoeveel kan je op een dag doen? We zijn met zn 2e en passen ons aan aan elkaar. Hoeven niet overal uuuren naar te kijken.

alvast bedankt voor de tips!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 03:02

Je kunt veel lopend bezoeken; uitstappend bij Westminster en rondje Westminster Abby, Big Ben en Parlement, vanuit daar kun je ook de London Eye zien (eventueel over de Westminster brug naartoe lopen, zie je ook gelijk Parlement en Big Ben vanaf de andere kant van de rivier), dan via de wisseling van de wacht naar Trafalgar Square, waar je richting Buckingham Palace kan lopen. Daarna terug naar Trafalgar Square zodat je naar Picadilly kan en eventueel Covent Garden. Dit is in totaal zo'n 6km.

De volgende dag uitstappen bij St. Pauls Cathedral, dan lopend of met de metro naar Tower Bridge en Tower of London. Harrods is enigste dat niet ergens anders bij in de buurt ligt, dus met de metro naar Knightsbridge en naar Harrods, eventueel met Hyde Park.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:27

Ons hotel zit aan hyde park en vlakbij Harrods.
London eye willen we niet alleen zien maar ook in ;)

6km klinkt als niet heel veel. Mogelijk dat er nog meer op die dag kan dus! Wisseling van de wacht is op woensdag om 11.15 heb ik al bekeken, hoeveel tijd heb je nodig om van te voren Westminster Abby, Big Ben en Parlement te bezoeken?

Super bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:56

Bij wisseling van de wacht ruim op tijd aanwezig zijn anders zie je niks :n

(Ik kon overal onderdoor kruipen, ik ben niet zo groot)

En als je daar toch bent; bezoek meteen de koninklijke stallen. Ik heb een royal horse geaaid :+:

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:35

Kan je daar zo in dan?

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:47

Ik wil er binnenkort heen en ja je kan daar zo heen. Wel admission betalen, maar je kan er zelfs rondleiding krijgen.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:45

admission?
Mijn engels is belabberd, gelukkig die van mn reisgenoot niet. :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:01

Entree ;)

Ik wou ook nog naar de royal stables maar volgens mij waren ze gesloten oid toen ik er was -O- Westminster Abbey zou ik genoeg tijd voor rekenen, 1u-1,5u. Je krijg een audioguide, zo'n telefoonachtig dingetje waar je naar luistert. Heel interessant wat ze daarop allemaal vertellen (over alle beelden en rituelen enz), maar het neemt wel wat tijd.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:01

Ik ga na kerst naar Londen toe.. Tot na oud en nieuw. Nog tips??

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:04

Harry Potter Studio's als je fan bent :D Kost maar £20 en het is eeeeecht de moeite waard!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:06

Ik vind het wel grappig maar m'n zusje houd daar helemaal niet van :') ik wilde wel naar de dungeon gaan :j

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:16

quera schreef:
Ik vind het wel grappig maar m'n zusje houd daar helemaal niet van :') ik wilde wel naar de dungeon gaan :j


Neem een boekje mee voor in de rij.. De hele Harry Potter reeks ofzo ;)

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:00

Mag je in alle kerken etc foto's maken? Ik weet dat dit in sommige landen niet mag.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:10

In Westminster Abbey mag je geen foto's maken. Voor de rest ben ik geen kerken binnen geweest.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:28

Met school gaan we volgensmij de volgende dingen bezoeken in Londen:

- Westminster Abbey
- st paul's cathedral
- birmingham palace
- madame tussauds
- London tower & bridge
- Big Ben
- House of parlement
- london dungeon
- Royal Albert Hall
- Cartoon museum
- History museum
- Hyde park

En misschien nog wel meer .. :+ London eye doen we met school niet dus die willen een paar vriendinnen en ik zelf doen als we tijd hebben! En natuurlijk een bezoek aan Harrods en Picadilly circus!

Haha en natuurlijk starbucks & primark <3

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:10

Zoo dat is leuk met school! Zo een leuke dingen deden wij nooit :-P.

Ik ga vrijdag met een vriendin naar de Royal Mews.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:31

Haha dat heb je met een opleiding toerisme *D Moeten overigens ook zelf presenteren! :)

Is londen nou echt extreem duur? Heb ongeveer 400 te besteden, hier van moet ik lunch& avond eten betalen, uitgaan en natuurlijk shopgeld. Zijn er totaal 3 volle dagen.

We willen echt niet luxe uit eten gaan en gaan lunchen ofzo gewoon een beetje simpel. En met uitgaan zuipen we ons natuurlijk ook niet klem maar gewoon een paar drankjes en het nachtleven daar 1nachtje mee maken! :D

Iemand tips voor betaalbare restaurants en clubs?

En denken jullie dat 400 euro dan genoeg is? (omgerekent geloof ik zo'n 340 pond)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:52

Zolang je niet in Londen de huur hoeft te betalen, kun je het zo duur maken als je wilt. Net als in Nederland zijn er dure en goedkopere restaurantjes te vinden; je kunt uitgebreid gaan lunchen of een broodje halen bij de Subway. Ook in clubs is een biertje goedkoper dan een cocktail (al kun je vaak een "jug" kopen waar er 4 uit kunnen voor de prijs van ongeveer 2 - handig als je met meerdere mensen bent).

Meer betaalbare restaurantjes zijn onder andere pizza express (waar je ook pasta en salades kan krijgen), Wagamama, Nandos, etc.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:05

Wat ik zelfs doe is gewoon een belegd broodje oid in de supermarkt gaan halen voor ontbijt/lunch.

En ik ben normaal op zich wel een aardige drinker (niet gigantisch veel), maar daar heb ik hier niet zo veel last van. Want als je liter bier op hebt... Ik drink echt geen hele liter 's avonds. Dus daar kom ik de avond/nacht prima mee rond!

Lunch en avond zal dus wel lukken als je het niet al te duur maakt, uitgaan ook wel, shoppen ook (al ligt het er maar net aan wat jij shoppen noemt natuurlijk :P Als je van plan bent Oxford Street leeg te shoppen dan wordt dat 'm niet).

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:25

Bedankt! :D

Haha nee dat ben ik niet van plan! Zou wel willen maar me geld boom groeit niet zo erg :( Hoop ongeveer 100 pond te hebben om te shopppen! :D Dus dan zou 240 pond denk wel moeten lukken aan eten & 1 x uitgaan!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:27

Dan kan je nog een keertje luxe eten!

Als je trouwens nog een keer echt lekker, leuk en goedkoop wil eten (en je bent er op donderdag/vrijdag/zaterdag) dan zou ik je Borough Market aanraden! Heel leuk om rond te lopen, heerlijk eten en helemaal niet duur!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:00

Gewoon naar de supermarkt gaan en je eigen brood en beleg kopen kan inderdaad erg veel geld schelen. Nuttig je lunch in een leuk park en je hebt er meteen een leuke picknick bij :D

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:31

Angus is ook erg lekker, goed en leuk eten voor wat meer dan bij de Mac maar zeker wel betaalbaar!

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:47

Wij kopen idd altijd sandwiches in een supermarkt voor 1 of 2 pond voor de lunch en flesjes drinken.
Ik kocht ze niet in een 1 van de koffiebars die je genoeg heb in Londen daar zijn ze een stuk duurder.

In China town kan je ook voor weinig goed en lekker eten en vaak is het all you can eat buffet
voor een pond of 8.

En idd Angus of http://www.tgifridays.com/storelocator?q=londen hebben wij ook super gegeten ..

Volgende keer staat Camden market op onze lijstje om heen te gaan om te eten want daar stonden
toen wij er waren genoeg eet tentjes en de markt is ook nog leuk om over heen te lopen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:44

Ik wil trouwens naar de primark. Waar moet ik an uitstappen ?