London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:34

of ryanair.nl

reis en hotel (of hostel in dat geval) inderdaad apart. Ik zat trouwens in een kamer met nog 12 andere (wat niet heel goed is voor je slaap als je niet tegen snurkende mensen kunt) maar je hebt ook kamers voor bijv. alleen 2 personen.

Maar ik ging via eindhoven, wat ook al goedkoper is (amsterdam is een geliefde bestemming ook voor toeristen dus maakt het ook weer duurder) maar ik heb even 2 datums gekozen in het voorjaar en als je nu boekt kom je uit op een totaal van 72 euro pp retour. En bagage denk ik dat je al heel makkelijk gewoon handbagage mee kunt nemen, easyjet heeft onbeperkt gewicht alleen beperkte maten. Maar daar kun je echt voor een week aan kleding in meenemen, dat scheelt ook weer in de prijs

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:42

hmm thanks voor de tip! Eindhoven kan soieso wel, ik heb rijbewijs en allebei hebben we gratis ov door de weeks :) . Amsterdam sowieso liever niet vind t veel te groot _O- , eigenlijk zat ik meer naar Rotterdam te kijken, maar eindhoven is ook wel te doen :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:42

oh ja, zit er ook een luchthaven in rotterdam? :')

edit: weet je zeker dat r-dam een luchthaven heeft? Want ik zat even te kijken zowel easyjet en ryanair hebben geen vluchten vanuit rdam. Eindhoven heeft er ook geen van easyjet, maar wel van ryanair.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 18-12-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:43

Yesh :)) Rotterdam Airport, is echt heel fijn, hoef je ook niet ver van te voren te zijn ofzo, kan een kwartier van te voren aan komen kakken oid :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:45

zie m'n edit XD

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:46


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:13

Rotterdam is de duurste luchthaven voor londen :D zou ik niet doen, ik doe dat alleen op kosten van de baas :+

en otster is maximaal 8 pond per dag. Op een toeristen oyster kan je geen travelcards zetten. Dat kan alleen op normale.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:41

euhm?.... 8??? nee hoor... sinds wanneer??... ik bedoel ook een gewone oysterkaart (wat is een toeristen oyster??... zijn dat niet gewoon dagkaartjes) Misschien ben jij verder uit een zone gaan reizen, want alleen in zone 1 en 2 is het echt maar iets in de 5 pond. Maar hoe meer zone's verder je reist hoe duurder het word.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:55


Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:20

Ik koop eigenlijk altijd een loskaartje. Gewoon van, volgens mij was het laatst 6.50 pond ofzo. Voor een hele dag.. ben ik dan echt zoveel duurder uit? Heb nooit zin om me te verdiepen in Oyster Card _O-

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:29

nou jans... dan denk ik dat je een beetje... euhm... iets bent... ik weet niet wat 't woord is. Maar indd. zoals hierboven 't is echt maar max. een dagkaartje en misschien komt 't doordat je een touristending koopt is het daardoor duurder. Ik raad een gewone oyster aan. Gewoon omdat 't makkelijker is. En ik denk sowieso als je zeker een week blijft is het gewoon écht goedkoper :j en ook als je regelmatig gaat of gewoon wel eens vaker dan kun je 'm gewoon altijd weer gebruiken en 't geld blijft erop staan.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:35

Ik was twee weken geleden in Londen en Jans heeft gelijk. Een dagkaart in zone 1 doordeweeks in de spits (dus voor half 10 's ochtends je eerste reis maken) is iets van 8 pond. Na de spits vertrekken is 6 pond nog wat. Wij hadden 15 pond op onze pas staan en nog 20 of 40 pence over na twee dagen.
Een Oystercard rekent gewoon één tarief per reis en een maximum tarief van een dagkaart. Als je minder reist dan een dagkaart, betaal je ook minder. Daarom is een Oystercard zo handig :)

Het voordeel van een Oystercard kopen: hij kost 5 pond borg, maar die borg krijg je weer terug als je hem inlevert, inclusief het resterende reistegoed. Op deze manier kun je goedkoop met de metro (1.90 per reis ipv 4.00). Ideaal.

[edit]Geen toeristen Oyster online kopen, dan betaal je 3 pond/euro o.i.d. en die kaart kun je niet inleveren. Gewoon in Londen zelf op een station of winkel zo'n kaart kopen.
[edit2]Op de website staat 8 pond (peak) en 6.60 pond (off-peak), dus dit klopt precies met de 40 pence die we overhielden :)


Doubtless
Berichten: 8462
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:50

En dan heb je een oyster card pp nodig?
Die koop je op het station?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:07

Doubtless schreef:
En dan heb je een oyster card pp nodig?
Die koop je op het station?

Ja, een Oystercard per persoon (net zoals in Nederland de OV-chipkaart).
Deze kun je op heel veel plekken kopen, maar sowieso op de grote treinstations. Waarschijnlijk ook op de luchthavens? Maar dat moet je dan even googelen :)


Doubtless
Berichten: 8462
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:09

We gaan met de bus dus luchthaven is voor ons niet makkelijker :))

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:02

Ik ben er vrij zeker van dat je ze niet op 't vliegveld kunt komen. Maar ga je met eurolines? Je komt dan sowieso op trein/metrostation aan en daar kun je ze of bij de balie kopen of bij een automaat (oyster bij een automaat kopen is maar op beperkte stations mogelijk)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:37

Ik heb mijn toeristen oyster al jaren :j die verloopt volgend jaar :+ kostte me 30 pond.. Incl 30 pond reistegoed toendertijd :j

Vriendin heeft een gewone oyster maarmdie betaalde ook 8 pond per dag.. Tarieven staan niet voor niks ook op de website natuurlijk


Als student in londen ben je wel een eind goedkoper uit.


Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:41

Ik koop gewoon elke keer een dagkaart :-) 8 pond danwel 6 pond nogwat :-)

Doubtless
Berichten: 8462
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:34

Jans schreef:
Als student in londen ben je wel een eind goedkoper uit.


Vertel :D

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:41

Moet je wel in de stad studeren, dan krijg je studentenkortig. Staat op de tarievensite die ik een paar posts terug postte :j

Doubtless
Berichten: 8462
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:43

Helaas, ik dacht dat je het over alle studenten had :')

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

joozz
Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:53

x_spekkie_x schreef:
Ik was twee weken geleden in Londen en Jans heeft gelijk. Een dagkaart in zone 1 doordeweeks in de spits (dus voor half 10 's ochtends je eerste reis maken) is iets van 8 pond. Na de spits vertrekken is 6 pond nog wat. Wij hadden 15 pond op onze pas staan en nog 20 of 40 pence over na twee dagen.
Een Oystercard rekent gewoon één tarief per reis en een maximum tarief van een dagkaart. Als je minder reist dan een dagkaart, betaal je ook minder. Daarom is een Oystercard zo handig :)

Het voordeel van een Oystercard kopen: hij kost 5 pond borg, maar die borg krijg je weer terug als je hem inlevert, inclusief het resterende reistegoed. Op deze manier kun je goedkoop met de metro (1.90 per reis ipv 4.00). Ideaal.

[edit]Geen toeristen Oyster online kopen, dan betaal je 3 pond/euro o.i.d. en die kaart kun je niet inleveren. Gewoon in Londen zelf op een station of winkel zo'n kaart kopen.
[edit2]Op de website staat 8 pond (peak) en 6.60 pond (off-peak), dus dit klopt precies met de 40 pence die we overhielden :)


kun je m gewoon bij zo n loket inleveren dan?

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:29

joozz schreef:
kun je m gewoon bij zo n loket inleveren dan?

Ja, alleen bij een metro loket.


Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:56

Maartje1990 schreef:
Ik ben er vrij zeker van dat je ze niet op 't vliegveld kunt komen. Maar ga je met eurolines? Je komt dan sowieso op trein/metrostation aan en daar kun je ze of bij de balie kopen of bij een automaat (oyster bij een automaat kopen is maar op beperkte stations mogelijk)

Op het treinstation bij Stansted zeker wel.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:09

London city ook :j weet ik nog van dat ene dagje :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sanne_zepp en 94 bezoekers