London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 07:22

DJB schreef:
x_spekkie_x schreef:
Kijk eens via http://www.booking.com en http://www.tripadvisor.co.uk naar reviews van andere reizigers. Daar krijg je vaak ook een goed beeld van hoe een hotel is en hoe het beleefd wordt door anderen :)


Dat had ik inderdaad gedaan ja, de een zegt dat het geweldig is en de ander wil er nooit meer heen :+ . Het is ook maar net wat je verwacht natuurlijk... Daarom dacht ik misschien heeft er iemand hier ervaring mee, dat is toch iets 'betrouwbaarder'.


Kijk naar het gemiddelde cijfer, als dat boven de 7 is, is het sowieso een fatsoenlijk genoeg hotel. Je blijft altijd zeikerds ertussen hebben en iedereen becijfert anders. Een hotel voor 30 pond per nacht kun je ook 1 ster geven als je deze vergelijkt met een hotel van 200 pond per nacht. Maar als je prijs/kwaliteit vergelijkt kom je veel hoger uit.
Ik lees meestal de eerste paar pagina's aan reviews om de recente ervaringen te horen. Laatst zat ik in een hotel waar mensen opmerkten dat het 's nachts koud kon zijn en de douche te klein was. Nou ja, extra trui mee (of om extra deken vragen) en probleem opgelost. Kijk dus ook naar wát de negatieve commentaren zijn. Als het al zo is, dan kun je er vaak heel makkelijk iets aan doen. Ik zorg zelf wel dat ik niet in een hotel zit waar 'geluidsoverlast' in de commentaren wordt genoemd, dan zit ik liever iets verder van het centrum af waar ik beter kan slapen. Maar: to each his own :)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:59

Zo heb ik dat ook gedaan Spekkie, op verschillende pagina's de meest recente commentaren gelezen. Vaak als je de naam van het hotel googeld kom je op verschillende sites uit waar je reviews na kunt lezen, ebookers, zoover enz enz.

Nog even een vraagje over de Oystercard (ik meen het gelezen te hebben maar nog even navragen voor de zekerheid :o ), je hoeft dus alleen maar in te checken als je erin gaat,niet als je eruit gaat??

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:09

MontyRulezz schreef:
Nog even een vraagje over de Oystercard (ik meen het gelezen te hebben maar nog even navragen voor de zekerheid :o ), je hoeft dus alleen maar in te checken als je erin gaat,niet als je eruit gaat??

In de bus, ja. In de metro moet je zowel in als uitchecken, maar dat gaat vanzelf want je moet door poortjes :)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:13

Oh zo :) . Ja we waren ons gisteren al af aan het vragen hoe het geld dan afgeschreven werd als je niet uit hoefde te checken omdat ze dan toch niet weten waar we uitstappen :D . Haha ok, probleem opgelost. Thanks.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:36

Wij hadden bij het inchecken in de bus dat regelmatig het apparaat stuk was en zo door mochten lopen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:36

MontyRulezz schreef:
Oh zo :) . Ja we waren ons gisteren al af aan het vragen hoe het geld dan afgeschreven werd als je niet uit hoefde te checken omdat ze dan toch niet weten waar we uitstappen :D . Haha ok, probleem opgelost. Thanks.


bij de bus betaal je gewoon 1 vast bedrag, of je nu ver gaat of niet. Ik meen dat dat 1.40 is maar ik kan het fout hebben. De metro zijn trouwens ook vaste prijzen, maar daar ligt het er weer aan naar welke zone je reist (dus reis je van zone 2 naar zone 1 is duurder dan alleen in zone 1 reizen)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:47


Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:50

en een halve kermis... voor een goede kerstmarkt, ga naar duitsland.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:59

Maartje1990 schreef:
en een halve kermis... voor een goede kerstmarkt, ga naar duitsland.

Ja, dat bedoelde ik met uitgebreid. Het is een kleine kerstmarkt, met allerlei dingen erbij.
Vind jij het geen bezoek waard? :) Ik dacht dat het wel een mooie manier was om de kerstsfeer te proeven in Londen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:59

Oo spekkie, je maakt het nog veel aantrekkelijker om eerder te gaan zo ;)

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:01

Ik ben er vorig jaar heel veel geweest. Vond het ontzettend gezellig. :)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:02

obelix schreef:
Oo spekkie, je maakt het nog veel aantrekkelijker om eerder te gaan zo ;)

Ik ga expres dit jaar tussen eind november en eind december om lekker de kerstsfeer te proeven. Vroeg donker, overal lichtjes en dan ergens bij een kampvuur lekker warme chocomel drinken <3

Wie heeft er nog meer leuke dingen die er alleen rond deze tijd zijn?
Ik ben er op 8 en 9 december. We gaan 's avonds al naar een musical (We Will Rock You), de rest van de dag is nog vrij te besteden.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:04

Mjam ! :D Klinkt als een leuke dagbesteding Spekkie :j Volgend jaar maar eens op tijd inplannen met vriendinnetje.. Nu met mn werk zal dat moeilijk worden om nu nog te gaan. ;)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:44

x_spekkie_x schreef:
Maartje1990 schreef:
en een halve kermis... voor een goede kerstmarkt, ga naar duitsland.

Ja, dat bedoelde ik met uitgebreid. Het is een kleine kerstmarkt, met allerlei dingen erbij.
Vind jij het geen bezoek waard? :) Ik dacht dat het wel een mooie manier was om de kerstsfeer te proeven in Londen.


Mwah, voor een kerstmarkt vind ik 't niet zo denderend. En in londen hangt gewoon totáál geen kerstsfeer. Ik ben er ook geweest, maar vond er weinig aan.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:36

Jammer, dat was nou net ook een reden om nu naar Londen te gaan, de kerstsfeer... Heeft iemand de Londen bridge experience al eens gedaan? Lijkt me gaaf! Is convent garden de moeite waard?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:43

Volgens mij is de kerstsfeer ook iets wat je er zelf van maakt :)

Zelfs op een tropisch eiland kon ik af en toe de kerstsfeer voelen of in ieder geval zelf creëren :D

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:45

Ik denk ook idd dat je er zelf ook een beetje in mee moet gaan en het zelf ook wat moet creeren. En je moet van de kerst houden he ? :D

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:58

eponine schreef:
Jammer, dat was nou net ook een reden om nu naar Londen te gaan, de kerstsfeer... Heeft iemand de Londen bridge experience al eens gedaan? Lijkt me gaaf! Is convent garden de moeite waard?


covent garden is géweldig :D zeker de moeite waard ja :j Camden is ook harstikke leuk!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:01

Covent garden is heel leuk, daar zit ik nu! Soho vind ik ook heel gezellig :) en ik vind er toch zeker veel kerstsfeer hoor, gebrande kastanjes op straat en overal lichtjes, heel knus!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:55

Apple schreef:
Het 'British Museum' is voor een groot deel British, maar ook voor een groot deel wat de Britten in hun koloniale tijd naar Engeland hebben gesleept. De term 'British' moet je dus ook wat ruim opvatten :))

Er is geloof ik ook nog zoiets als het 'London Museum' (oid) volgens mij ergens in de buurt van het Whitechapel district, dat is meer gericht op het leven in London.


London museum ben ik geweest. :j was ook wel interessant! Leuk om de ontwikkelingen te zien!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:57

x_spekkie_x schreef:
Voor de mensen die t/m 3 januari in Londen zitten: http://www.hydeparkwinterwonderland.com/

Een super uitgebreide kerstmarkt <3


Ohh ik kom net 3 januari aan! Tot de 6e.. misschien staat het er dan nog, dan gaan we vast even langs!

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:51

De kerstafdeling van Harrods is ook de moeite waard! En wie van bijzondere kerstballen houdt: de kerstafdeling van Liberty's is dan zeker ook een aanrader!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:49


Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:55

Jammer dat er niet een datum bij staat in augustus ...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:05

Tot augustus, maar tot wanneer in augustus inderdaad :=