London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:52

Ik zit hier alweer een paar dagen ^^ Heb het wel gemist hoor! Voel me hier zo thuis. Heb natuurlijk ook de mazzel dat mijn vriend en de meeste van mijn vrienden hier wonen.

Een nederlandse studentenpas wordt alleen geaccepteerd als je een vent achter de balie hebt en je een erg lieve glimlach op kan zetten ;) De mijne is nog nooit zomaar geaccepteerd, komt vanwege contracten die onderwijsinstellingen hebben met verschillende winkels/organisaties etc.

Wbt. goedkoper. Vooral kleding, schoenen en electronica zijn hier een stuk goedkoper dan in Nederland (omgerekend dus). Houdt wel rekening met de verschillende maten (hoewel de europese maten er vaak wel bij staan) en de stekkers aan de apparaten, als die niet vervangbaar zijn, haal dan even een adapter.

Ik moet zeggen dat ik me hier in Londen nog nooit onveilig gevoeld heb. Ik vind de mensen en de sfeer hier over het algemeen een stuk gemoedelijker dan in Nederland. Ik heb hier ruim een jaar gewoond en kom nu minstens elke maand een week, en ik ga rustig overal en op elk tijdstip in mijn eentje heen. Er zijn gebieden waar je wel op moet passen, bijvoorbeeld Hackney en gebieden in Zuid en Oost Londen.

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:26

En ik ben ook weer terug van mijn 3daagse sinterklaas shopping trip ;)
Het was weer erg geslaagd :D

In januari ga ik maar weer eens sale shoppen én naar Matilda de musical, dat is er deze keer niet van gekomen namelijk haha.

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:46

Vrijdag gaat het gebeuren :) Eindelijk naar Londen :j.

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:44

Veel plezier Dora!

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:49

Hoihoi,

Ik kom ook even binnenvallen! Ik ben aan het kijken voor een paar dagen Londen in december, maar er is zo veel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag vlucht en hotel in 1 keer boeken. Op de site van Arke kom ik wel veel tegen, maar allemaal met wisselende beoordelingen.
Heeft er iemand nog aanraders qua hotel? Moet wel een beetje in het centrum liggen (Oxfort street?) en vanaf de luchthaven goed bereikbaar.

Wat zijn de afstanden van de verschillende luchthavens naar het centrum? Ik las op de site van de ANWB al wat mogelijkheiden, trein/tram, taxi en een speciale bus die je vanaf de luchthaven naar het centrum brengt. Wie weet hoe dit zit? Taxi schijnt erg duur te zijn maar ik heb dus geen idee. Ik wil ook niet verdwalen of een wereldreis moeten maken voor ik in mijn hotel ben :D . De reizen op de site van Arke gaan standaard naar Heatrow, maar is London City niet veel dichterbij?

Verder iemand nog tips/aanraders in Londen? (heb natuurlijk het topic al doorgelezen maar misschien zijn er meer leuke dingen?)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:54

London City is een stuk dichterbij maar ook duurder :+

Je kunt ook nog kiezen om met de boot van Hoek van Holland naar Harwich te gaan. Dan neem je de nachtboot, die vertrekt om 11 uur 's avonds vanuit Hoek. Je slaapt in een prima cabine, krijgt er een treinticket bij en 's ochtends om kwart voor 9 sta je uitgerust en al op Liverpool Station in hartje London :-) (en voordeel: geen beperking aan bagage!)

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:57

Wij hebben via ebookers geboekt en vliegen op Heathrow. We zitten vlak bij Paddington Station (aan Hyde Park) en nemen vanaf Heathrow de Heathrow Express zodat we binnen 15 minuten op Paddington Station zijn. Daarvandaan is het 10 minuten lopen naar ons hotel en vanuit ons hotel is het 10 minuten lopen naar Oxfort Street.

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:03

Het klinkt nu al ingewikkeld:)
London city is iets duurder bij de reizen die ik gevonden had, maar als daar tegenover staat dat je weinig hoeft te reizen naar je hotel... Plus dat de terugvluchten op handigere tijden zijn (op Heatrow moet je om 10.00 uur al terug en London City kun je 's middags).
De boot is voor ons niet handig aangezien ik 's avonds nog moet werken en dan de boot dus niet kan nemen. Dan zou ik maar 1 nachtje in Londen zijn ipv de 2 wat met het vliegtuig kan.

Welk hotel zit jij, Montyrulezz?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:22

Je kan bij mijn schoonouders om de hoek inderdaad de boot naar Londen nemen. Zelf vlieg ik het liefst, en dan nog op City ook. :j

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:29

Wij vliegen vanuit Duesseldorf (woon in Limburg) en we konden kiezen uit 3 vliegtijden heen en 3 vliegtijden terug, dus vliegen we nu om half 1 heen en om 3 uur terug. Fijne tijden lijkt mij.

We zitten trouwens in het Lancaster hotel. http://www.lancasterlondon.com/

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:05

Ik kan ook kiezen uit verschillende tijden, heen zijn lekker vroege tijden maar terug is de laatste mogelijkheid om 10 uur ('s ochtends dus). Ik woon dicht bij Schiphol dus vlieg daarvandaan.
Ik ga eens kijken voor het Lancaster hotel.

London City/Heatrow scheelt rond de 30 euro bij de meeste reizen, is opzich nog niet zo'n wereldbedrag.

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:06

Dan vloog ik zeker naar Londen City! Dat is echt midden in het centrum dus beter kan niet :) .

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:27

Oke, dan ga ik daarvoor!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:06

Of met de trein, dan sta je ook in een paar uur in Londen, vertrekt op verschillende tijden per dag, en je kunt meer bagage meenemen ( wat heb je nodig voor een paar dagen..)
Wij gaan het over een paar weken uitproberen.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:34

DJB schreef:
Ik kan ook kiezen uit verschillende tijden, heen zijn lekker vroege tijden maar terug is de laatste mogelijkheid om 10 uur ('s ochtends dus). Ik woon dicht bij Schiphol dus vlieg daarvandaan.
Ik ga eens kijken voor het Lancaster hotel.

London City/Heatrow scheelt rond de 30 euro bij de meeste reizen, is opzich nog niet zo'n wereldbedrag.


Die 30 euro heb je zo terug verdiend met treinkaartjes van/naar Londen centrum!

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:01

Hermelijn schreef:
Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?


ik ben best een angsthaas :o maar ben nog nooit bang geweest in Londen, natuurlijk moet je om je veiligheid denken, maar als je in de toeristengebieden gewoon de normale veiligheidspunten in acht neemt hoef je je echt geen zorgen te maken!

Mijn vriend heeft wat moeten installeren in een winkel in Westfield, hij zei dat het echt een enorm winkelcentrum is!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:50

Hermelijn schreef:
Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?


Sorry voor de enge verhalen :+ trouwens 'vroeger' op school en schoolreisje naar londen enzo, hebben ze 't er altijd over dat je zo goed op je tas moet letten en niet open moest laten staan (dat de halve klas uiteindelijk met een slot op z'n tas loopt) maar als ze je tas willen hebben nemen ze gewoon 't hele ding mee :+ maar daar heb ik (godzijdank) nooit problemen mee gehad. Maar ik heb denk ik 'geluk' gehad want ik heb nooit problemen gehad in de anderhalf jaar dat ik er gewoont heb een vriend van me (Engels trouwens) die komt uit 't noorden van Engeland en de keren dat die kwam is die op de een of andere manier tot aan z'n sokken toe beroofd :+

Maargoed, ik bedoelde eigenlijk iets niet engs te vertellen, maar ik geloof dat dat wellicht mislukt is.

Anyway, westfields ben ik heel vaak geweest. Super leuke winkels hebben ze daar :j ofja, is gewoon gemakkelijk alle winkels bij elkaar, als je erheen gaat ga bij nando's eten... géwéldig!.... er is trouwens ook een Westfields bij stratford nou, ik ben alleen bij white hall geweest. Ben ook eens perongeluk tegen de premiere van een film aan gelopen, die bleek daar die dag te zijn! Oftewel horde gillende fans en ik eindige op een super plek en heb toen Robbert Pattenson (en iedereen weet natuurlijk wel waarin hij speelt) en Reese Witherspoon (legally blonde) gezien, best wel leuk, maar verder interesseert 't me maar weinig.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:41

Het werd me aangeraden door een Engelse vriendin, omdat we ook nog wat willen winkelen en dan is zo'n groot shopping center natuurlijk wel makkelijk! Nando's, ik zal het onthouden!

Nee ik laat me niet snel bang maken moet ik zeggen, was ook een beetje grappend bedoeld. Ik heb genoeg ervaring in grote steden om te weten wat ik wel en niet moet doen dus ik maak me er ook niet druk om :) Ik hoor dat soort verhalen eigenlijk nooit, daarom dat ik er wat geschokt over was!

Heb er wel ontzettend veel zin in, we stappen morgen hier om 9:00u op de trein en staan (als alles goed gaat) om 13:30u lokale tijd op St Pancras. De tijd zou korter zijn als we geen anderhalf uur moesten wachten op Brussel, maar de Belgische treinen met hun neiging tot willekeurig uitvallen vertrouw ik niet zo ;) Zal wel uitgebreid verslag doen als ik terug kom, als mensen geïnteresseerd zijn in de trein!

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:38

joozz schreef:
Hermelijn schreef:
Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?


ik ben best een angsthaas :o maar ben nog nooit bang geweest in Londen, natuurlijk moet je om je veiligheid denken, maar als je in de toeristengebieden gewoon de normale veiligheidspunten in acht neemt hoef je je echt geen zorgen te maken!

Mijn vriend heeft wat moeten installeren in een winkel in Westfield, hij zei dat het echt een enorm winkelcentrum is!


ooo ff een correctie, ik bedoelde het nieuwe Stratford City, bij het olympische gebeuren in de buurt. Is een nieuw winkelcentrum, enorm groot.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:10

Klinkt ook leuk ;) vanochtend dus op de trein gestapt ging allemaal perfect! Internet nu op mn mobiel dus ga geen lange verhalen typen, maar hebben zojuist heerlijk gegeten bij Bella Italia in Covent Garden. De drukte is wel weer even wennen ;) morgen gaan we naar het British Museum, Westfield en het V&A-museum :)

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:49

Ik ga zo de bus en de verschillende treinen pakken! Dus als het goed is, zit ik vanavond, nee vanmiddag al ook in Londen :j

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:14

Veel plezier Hermelijn - British museum is fantastisch en V&A vond ik verrassend interessant!

Veel plezier Dora88 - hopelijk verloopt de reis soepel!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:49

V&A vond ik zelf leuker dan British :j

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:48

Even een stipje,dan lees ik later even wat meer terug. ;)

Ik ga volgend jaar met de trein naar Engeland, dus Hermelijn ik ben wel benieuwd of het goed werkt met de trein ? Zijn de overstappen enzo makkelijk ? :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:00

En stomme vraag misschien hoor :+ maarreh.. Engeland hebben ze geen Euro's toch ? Kan je in Engeland ook makkelijk wisselen naar ponden, of kan ik dat beter doen in Nederland bij een postkantoor (ofzo?)

En zit je met de trein aan een max gewicht van bagage wat je mee kunt nemen ? :)