London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:48

nou, het is echt vooral het centrum hoor waar het 'veilig' is, dus achterstandbuurten. Ik zou 's avonds toch voorzichtig zijn in bijv. camden (wat ook best een touristenplek is!)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:40

Ik ben zelf opgegroeid in Rotterdam.. ik voel mezelf in London een stuk veiliger dan in Rotterdam :+

Maargoed, er zijn inderdaad plekken waar je niet alleen heen moet gaan. Daar ben ik het wel mee eens. En ik denk ook dat het er vanaf hangt hoe je je gedraagt, ik lijk in London op een local.. zo erg zelfs dat mensen mij de weg gaan vragen :+

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:36

Mij zien ze ook meestal gewoon voor een Engelse aan, misschien dat mijn Cockney accent dat meteen weer bovenkomt zo gauw als ik de stad binnenloop ook wel helpt. :D Ik kan niet zeggen dat ik me onveilig voel in Londen ofzo, maar inderdaad... Er zijn plekken waar je (zeker in het donker) echt niet alleen heen moet gaan.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:37

tja een blanke in londen :') dan denken ze meteen dat je Engels bent want alle buitenlanders zijn donker gekleurd :+

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:46

En ik heb ook nog eens rood haar, sproeten en a bad sense of clothing :+


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:56

Ik heb een superdruk, maar heerlijk lang weekend in Londen gehad.. Was echt weer even thuiskomen! :)

Ben het wel met Maartje eens dat het niet overal heel veilig is, ook niet in de 'goede buurten' (juist omdat mensen uit de mindere buurten eromheen daar komen 'shoppen'). Vriendinnetje is een aantal keer overvallen; twee keer toen ze 's ochtends (heel vroeg) naar dr werk ging - tegen de grond geduwd en tas gejat, en een keer (gewoon overdag - ze was onderweg naar mij) kwam er iemand langsfietsen die de telefoon uit dr handen jatte. Ander vriendinnetje liep 's avonds van het station naar huis (tussen 11 en 12 u) en werd er hardhandig dr tas gejat. Bij mijzelf is er een keer ingebroken geweest (paar weken nadat er bij mijn buurman ingebroken was).

Toen ik afgelopen weekend in Londen was werd ik gewaarschuwd dat ik extra goed op mijn tas moest letten want bij een vriendinnetje op haar werk waren al 3 collega's de dupe geweest van tasjesdieven (in verschillende delen van Londen). Tuurlijk gebeurd dit ook in NL (afgelopen maandag zelfs in het dorp waar m'n ouders wonen), maar het lijkt wel wat vaker voor te komen in Londen. In ieder geval, ik voel me veiliger in NYC dan in Londen :D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:22

Hm. begin te twijfelen of we wel moeten gaan.. Vriendlief neemt altijd zijn camera statief mee, die is erg zwaar, en kunnen we altijd nog gebruiken als verdediging, al hoop ik het niet mee te maken natuurlijk! Vooral het theateravondje baart me zorgen, omdat je dan echt pas laat weer naar het hotel gaat.

We hebben de oystercards inmiddels binnen, moeten we die nog activeren of kunnen we er zo de metro mee in? Er staat - als het goed- 20 pond tegoed op.

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:02

Zelfs ik word bang van MacavityL's bericht over zakkenrollers/berovingen en dat terwijl ik me toch elk jaar aardig veilig heb gevoeld in Londen en me zoiets nog niet is overkomen :)



MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:08

Oopps! Was niet helemaal de bedoeling.. Nog steeds naar Londen gaan hoor! Het is een superleuke en mooie stad, maar het blijft gewoon een grote stad waar dit soort dingen voorkomen.. Ofwel, altijd een beetje op je hoede blijven :)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

RianneH
Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:57

Ik voelde me juist erg veilig in Londen en dat terwijl wij als echte toeristen rondliepen (incl mijn grote camera en Londen-boekje :P ). En dat terwijl ik een meisje ben uit het hoge noorden die eigenlijk niets gewend is.. Wij zijn toen op St. Pancreas blijven wachten/overnachten omdat we het niet echt waard vonden om er speciaal nog een hotel voor te boeken. Vriendjelief vertrok rond een uur of 3 richting vliegveld, mijn trein vertrok om 7.34 dus ik heb daar in mn eentje gewacht. Zeker in het station was het een fijne sfeer, de starbucks was de hele nacht open (en ik een stuk armer). Maar toen ik 'naar buiten' ging op zoek naar een toilet om 5uur was het voor mij op z'n zachts gezegd, bijzonder. Ik kwam op een oversteekplaats een meisje tegen, met nog maar enkele tanden in haar mond, stomdronken en een hamburger in haar handen. Vroeg of ik een paar cent voor haar had, zodat ze haar vriend kon bellen, want ze was zo dronken en dan kon hij haar ophalen. Had haar best het geld willen geven, maar durfde mijn beurs niet uit mijn tas te halen daar buiten, plus dat ik haar niet geloofde want ze had net een burger gehaald :P Bood me nog wel heel lief een hapje van haar burger aan :P Toen ze weer verder zou lopen, liet ze haar geld vallen, stapte achteruit en viel bijna op straat, waar al het verkeer heen en weer reed. Kon net haar arm grijpen, brr anders was ze misschien niet helemaal heel meer gebleven.. En als dank weer een hapje aangeboden gekregen :)
Hoewel ik haar niet zo eng vond (1keer blazen en ze viel om), maar de mensen die ik erna zag lopen, brr, ik was blij om weer veilig in het station te zijn...
Zeker als ik dit nu lees, ben ik blij dat ik het pas lees nadat ik ben geweest :P
Maar vorig jaar in Dublin vond ik het 'enger' dan Londen...

En ik las iets over fietsen. Ik vond het verkeer nogal angstaanjagend om mijn leven te wagen en te gaan fietsen..

En HDR foto's, groot fan van, helaas zelf niet zo technisch om ze te kunnen maken. Maar zie ze heel graag langs komen! :D

"Een draver, is gaver" :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:55

Elke grote stad heeft dit wel, zelfs Amsterdam. Daar voel ik met 's avonds meestal prima op mijn gemak, maar soms kan de situatie toch wat dreigend overkomen.
In Dublin idem dito. Ik ben daar eens een weekendje met vriendinnen geweest en wij voelden ons daar 's avonds echt niet fijn. Daarna nog regelmatig naar dublin geweest en dat gevoel heb ik nooit meer gehad.
Zeker als je daar in het toeristengebied blijf, valt het volgens mij erg mee. Maar ook in Dublin zijn er buurten waar je echt niet moet komen in de avond.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:28

En de oystercard, is die meteen bruikbaar, of moet hij nog geactiveerd worden?
Ik heb ook geen ervaring met de ov chipkaart, dus het wordt al een beproeving op zich hahaha!

dreamer1987
Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:39

De Oystercard is meteen bruikbaar (als er geld op staat natuurlijk ;) )
Je hoeft alleen maar in te bliepen bij de bus (niet uitbliepen dus) in de metro ga je door poortjes die opengaan als je je Oystercard ervoor houdt.

Steun de Dr. Reijntjes dovenschool in Sri Lanka! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2948ee6e58
Friendship is a single soul, living in two bodies.

MontyRulezz
Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:02

Ok, handig om te weten :-).
Als je hier van te voren die Oysterkaart besteld, hoe lang duurt het dan voordat je hem binnen hebt?

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:35

RianneH schreef:
Ik voelde me juist erg veilig in Londen en dat terwijl wij als echte toeristen rondliepen (incl mijn grote camera en Londen-boekje :P ). En dat terwijl ik een meisje ben uit het hoge noorden die eigenlijk niets gewend is.. Wij zijn toen op St. Pancreas blijven wachten/overnachten omdat we het niet echt waard vonden om er speciaal nog een hotel voor te boeken. Vriendjelief vertrok rond een uur of 3 richting vliegveld, mijn trein vertrok om 7.34 dus ik heb daar in mn eentje gewacht. Zeker in het station was het een fijne sfeer, de starbucks was de hele nacht open (en ik een stuk armer). Maar toen ik 'naar buiten' ging op zoek naar een toilet om 5uur was het voor mij op z'n zachts gezegd, bijzonder. Ik kwam op een oversteekplaats een meisje tegen, met nog maar enkele tanden in haar mond, stomdronken en een hamburger in haar handen. Vroeg of ik een paar cent voor haar had, zodat ze haar vriend kon bellen, want ze was zo dronken en dan kon hij haar ophalen. Had haar best het geld willen geven, maar durfde mijn beurs niet uit mijn tas te halen daar buiten, plus dat ik haar niet geloofde want ze had net een burger gehaald :P Bood me nog wel heel lief een hapje van haar burger aan :P Toen ze weer verder zou lopen, liet ze haar geld vallen, stapte achteruit en viel bijna op straat, waar al het verkeer heen en weer reed. Kon net haar arm grijpen, brr anders was ze misschien niet helemaal heel meer gebleven.. En als dank weer een hapje aangeboden gekregen :)
Hoewel ik haar niet zo eng vond (1keer blazen en ze viel om), maar de mensen die ik erna zag lopen, brr, ik was blij om weer veilig in het station te zijn...
Zeker als ik dit nu lees, ben ik blij dat ik het pas lees nadat ik ben geweest :P
Maar vorig jaar in Dublin vond ik het 'enger' dan Londen...

En ik las iets over fietsen. Ik vond het verkeer nogal angstaanjagend om mijn leven te wagen en te gaan fietsen..

En HDR foto's, groot fan van, helaas zelf niet zo technisch om ze te kunnen maken. Maar zie ze heel graag langs komen! :D


brrr.... jij liever dan ik!.. zoals ik al eerder zei, dat is hét gebied waar alle prostituees zitten.... en van de prostituees heb je niks te vrezen, maar wél van de mensen (mannen) die daar op af komen!!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:18

@ Monteyrulez, we hadden de oysterkaart binnen 2 dagen binnen! Besteld bij buro britain geloof ik. Als je googled komt ie direct naar boven.

Annash
Blogger
Berichten: 26471
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:21

Mijn tas is gepakt. Geld, ticket, doorzichtig zakje met wat dingetjes erin, camera'tje (just in case, ik heb alles al zo vaak gezien :+), paspoort... dat was 't wel geloof ik. Weegt nu 2,2 kilo dus er kan het nodige bij in. :Y)

I'm ready!

Cemlys
Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:57

beetje niet al te comfortabele vlucht gehad zag ik?
Volgende week is het ook weer onze beurt. Gisteravond laat nog geland na 5 daagjes portugal en over een week zit ik alweer op het vliegtuig, dan 4 daagjes londen, waaronder de london vet show op het programma en verder gewoon londen zelf. Heb er echt zin in.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:58

Ik ga de zestiende jeuj! ben zo benieuwd!

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*

Annash
Blogger
Berichten: 26471
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:01

zitake schreef:
beetje niet al te comfortabele vlucht gehad zag ik?
Volgende week is het ook weer onze beurt. Gisteravond laat nog geland na 5 daagjes portugal en over een week zit ik alweer op het vliegtuig, dan 4 daagjes londen, waaronder de london vet show op het programma en verder gewoon londen zelf. Heb er echt zin in.


Klopt, mijn eten viel niet zo fijn. Moesten lang rijden naar de startbaan dus dat gehobbel deed er niet echt goed aan. En 't eerste gedeelte van de vlucht wat turbulentie. All in all niet zo grappig als je al misselijk bent. :')

Cemlys
Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:34

Haha nee dat klopt. Ik neem al standaard zo n reistablet :). Dat scheelt al een beetje. Ik had gister in een keer erg veel last van mn oren. Normaal nooit maar deze keer ...

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

MontyRulezz
Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:04

Nog 4 weken en 1 dag en dan gaan we eindelijk :D . Ik heb er zo'n zin in!!!
Zojuist een kappersafspraak gemaakt bij een bekende kapper : http://www.brooksandbrooks.co.uk/index.php/salon/about/.
We komen op zondag aan en hebben op maandagmorgen om 10 uur een afspraak gemaakt :D . Dan zijn we er gelijk klaar voor :) .

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:38

Zijn er overigens nog dingen die in Londen/ Engeland goedkoper zijn dan hier? Bv foto apparatuur? En mag je Harrods binnen met een rugzak? De laatste keer dat ik er was mocht dat nml nog niet..
Inmiddels hebben we een ander hotel, dichterbij het centrum gevonden. Nog 3,5 week...

Hermelijn
Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:58

Ik ga ook binnenkort naar Londen, we zitten in een hotel op the Strand :) Ben nu ook een beetje zenuwachtig door die negatieve verhalen terwijl ik me eigenlijk nooit ergens onveilig voel, hoewel ik al een aantal vreemde dingen heb meegemaakt. We zullen het wel zien :D Ik ga met m'n moeder en we blijven toch vooral in de toeristische gebieden denk ik. Hoewel ik ook graag naar Westfield zou willen gaan, is iemand hier daar al eens geweest?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:17

Werkt jullie studentenkaart bij sommige atracties?

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers