London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:39

Mooi Rianne,

Ook liefhebber van HDR foto's?
Zoiets willen we dus ook zoeken, en Hampstead is misschien ook wel mooi ja.
Denken jullie dat Londen niet zo veilig is, aan de reakties te zien?
Ik wil me niet bang maken natuurlijk, maar 10 jaar geleden voelde ik me er redelijk veilig.
Steegjes enzo ga ik sowieso niet in..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:20

denken? ik denk niks :+ Londen IS niet veilig :+

bijv.

een vriendin van mij, die was bij een bepaald metrostation uitgestapt. Stond daar een Neger met een speaker en een blanke vrouw lag bewegingloos op de grond (bewusteloos?... dood??) en hij riep 'Brothers and Sisters gather round, this white woman diserves this.. ' bla bla bla.... en die man trapte die vrouw ook enzo. Die vriendin van mij dacht dat hij in z'n eentje was en wou erop af lopen. En toen spong een andere Neger keihard boven op haar buik! Echt een flinke sprong in de lucht en er boven op knallen! Toen keek ze om zich heen en zag ze behalve zichzelf en een blanke man in de verte alleen maar negers!!! nou... ondanks dat ze zich heel schuldig voelde is ze snel in de bus gesprongen!! Durfde ook de politie oid niet te bellen, door al die zwarte mensen om haar heen.. wie weet wat die met haar zouden doen!

En dat is 1 voorbeeld van velen hoor... opzich is het in het centrum nog het veiligste. maar blijf vooral uit de buurt van de councilflats... daar zijn ze altijd aan 't dealen enzo... councilflats herken je aan allemaal van die flats enzo, soms van die hele hoge 'torens' (die zijn 't gevaarlijkst) en eigenlijk die 'oude' gebouwen met heel veel appartementen bij elkaar. Is altijd wat vervallen. Je hebt ook hele nieuwe hoge gebouwen, dat zijn geen councilflats... maar die oude vervallen flatgebouwen met appartementen en balkons enzo.... uit de buurt blijven! http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cou ... a=N&tab=wi

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:30

Londen.. daar heb ik heerlijke HDR fotos gemaakt.. :+
Elke foto heeft uiteraard mijn auteursrecht en mag op geen enkele wijze worden gereproduceerd.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:31

Wat jij bedoelt zijn ook de wijken waar al die Riots waren toen Maartje?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:24

Nee hoor gewoon een 'normale' dag :+

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:26

Haha nee dat bedoel ik niet, maar de wijken waar zich ook die riots hebben afgespeeld. Dus de wat "mindere" wijken?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:27

Nou dat is inderdaad een mindere wijk. Maar die riots die waren ondertussen overal. Zelfs in de nette buurten.... maar er zijn heel veel mindere wijken, londense termen. Maar in zeg maar 'dorpse' termen... zijn ook de 'nette' buurten best 'gevaarlijk' hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:29

Rondom Euston voelde ik me in ieder geval wel veilig.. daar liep ik snachts in mn uppie buiten..

En heb ook savonds in het donker in mn eentje door de wijken tussen London Brigde en Towerbrigde gelopen.. met dure camera in mn handen. :+ (niet aan bank-zijde, maar aan overzijde)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:45

Jullie maken me bang ;-) Maar serieus, ik ben ooit eens s avonds naar het Lloyds gebouw gelopen, en dat vond ik al creepy.., Maar in de toeristische buurten zal het toch hopelijk wel meevallen? Misschien domme vraag..maar wat is de bank zijde? de kant van Tower bridge? En die council flats waar bevinden die zich?
Ons hotel ligt een eindje buiten Londen, en we gaan naar het theater, dus het terugreizen savonds laat vind ik wat minder

@ Jans, erg gave foto's, precies wat wij ook hopen te gaan maken!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:49

Bankzijde:
Afbeelding

Dat is zegmaar wat meer toeristisch.

Andere kant van het water is toch een stuk duisterder.. maar daar ben ik ook gewoon in mn uppie geweest.

Je kan ook fietsjes pakken, die kan je op elke straathoek zo'n beetje huren met creditcard. Dan ben je wat sneller zegmaar. :) Dat heb ikt oen met mijn vriend samen gedaan.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:50

Hanafubuki schreef:
Rondom Euston voelde ik me in ieder geval wel veilig.. daar liep ik snachts in mn uppie buiten..

En heb ook savonds in het donker in mn eentje door de wijken tussen London Brigde en Towerbrigde gelopen.. met dure camera in mn handen. :+ (niet aan bank-zijde, maar aan overzijde)


nou kijk maar uit daar.... zijn heel veel prostituees... en van alles dat daar op af komt...

eponine schreef:
Jullie maken me bang ;-) Maar serieus, ik ben ooit eens s avonds naar het Lloyds gebouw gelopen, en dat vond ik al creepy.., Maar in de toeristische buurten zal het toch hopelijk wel meevallen? Misschien domme vraag..maar wat is de bank zijde? de kant van Tower bridge? En die council flats waar bevinden die zich?
Ons hotel ligt een eindje buiten Londen, en we gaan naar het theater, dus het terugreizen savonds laat vind ik wat minder

@ Jans, erg gave foto's, precies wat wij ook hopen te gaan maken!


aan de rand van zone 1 en zone 2 en verder

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

eponine schreef:
En de oystercard? Iemand daar ervaring mee? En het museum of moving image, is dat de moeite waard? Overigens super hoe snel er gereageerd wordt!! Top!

Daar ben ik volgens mij ooit geweest, tja ik vond het wel leuk, maar ik was wel een aantal jaar jonger toen nog. Herinner me er ook niet zoveel meer van.

Hier ook 4 daagjes geboekt. 2 congres en 2 londen kijken. Ook bij 4sterren hotel aan de rand van hyde park.
Als je van heathrow naar londen gaat, gaat dat een beetje vlot?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:05

van heatrow naar londen kun je gewoon in de metro doen :j geen idee hoe lang dat duurt, maar dat is wel handig en lijkt me sneller :P

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:05

Woesj volgende week :):)

miepietjuh

Berichten: 435
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:37

Maartje1990 schreef:
van heatrow naar londen kun je gewoon in de metro doen :j geen idee hoe lang dat duurt, maar dat is wel handig en lijkt me sneller :P


tot je een beetje in het centrum bent duurt het ongeveer 3 kwartier in de metro :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:50

ja zoiets dacht ik al.
Kun je dat met die oyster card doen? Die moeten we anders nog even aanschaffen.

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:55

Wij pakken de Heathrow Express naar Paddington Station, die doet er 15 minuten over.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:58

Ik had gelezen dat de oystercard niet geldig zou zijn op de trein naar de vliegvelden?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:00

zitake schreef:
ja zoiets dacht ik al.
Kun je dat met die oyster card doen? Die moeten we anders nog even aanschaffen.


zou wel moeten :+

en oyster niet geldig naar trein naar vliegvelden. Dat ligt er aan wáár het vliegveld of de plaats ligt. Sommige plekken kun je er wel mee naartoe anderen niet. Metro is altijd met oyster :j Dus het lijkt me dat de trein van heatrow ook gewoon met oyster is (maar weet ik niet zeker) stansted en gatwich is apart ticket

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:02

Jans schreef:
Bankzijde:
Afbeelding

Dat is zegmaar wat meer toeristisch.

Andere kant van het water is toch een stuk duisterder.. maar daar ben ik ook gewoon in mn uppie geweest.

Je kan ook fietsjes pakken, die kan je op elke straathoek zo'n beetje huren met creditcard. Dan ben je wat sneller zegmaar. :) Dat heb ikt oen met mijn vriend samen gedaan.



Fietsjes, goeie tip!!
Dus het omcirkelde deel = wegblijven?
Iets meer rechtsboven ligt geloof ik het Lloyds gebouw, dus dat ik me daar niet zo safe voelde kan wel kloppen zo te zien..
Ons hotel ligt in Clapham (?), wel maar 300 meter van de metro af, maar toch..in het donker. Op de grens van zone 2-3.
Gelukkig heb ik een erg forse vriend, die maakt misschien wel indruk.
Dat verhaal van die vrouw en die negers, vond ik wel heftig hoor!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:03

fietsen in londen.... you sure? ik vind het best leuk om te leven hoor :')

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:08

eponine schreef:
Ik had gelezen dat de oystercard niet geldig zou zijn op de trein naar de vliegvelden?

Wij kopen de kaartjes gewoon van te voren en de oystercard ook. Retourtje kost geloof ik 40 pond ofzo.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:06

Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld in London ... dan ben ik misschien naief? Maar ik weet het niet...

Wat je beschrijft maartje, is zeker erg... maar dat zul je in NL ook tegen kunnen komen. Evenals goede en slechte wijken. In zulke slechte wijken heb je als toerist sowieso niets te zoeken..
En tja, op de fiets. Als je een beetje handig bent in het verkeer van links moet het ook wel lukken. :P
Mij niet..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:41

nou, toen ik 'net' in Londen ging wonen was ik ook heel naief etc. Ik kom uit een piepklein dorpje, opgegroeit op een boerderij. En dan sta je opeens in 1 van de meest grootste steden denkbaar. Ik denk dat heel weinig mensen als in touristen beseffen hoe 'gevaarlijk' het is. En dan bedoel ik niet zakkenrollen ofzo, onzin om je daar extra zorgen over te maken. Heel veel mensen hebben het daar maar over, maar dat valt echt wel mee. Als ze je tas willen hebben, geloof me dan nemen ze zo'n beetje álles van je mee! Bij een vriend van mij hadden ze zelfs z'n sokken meegenomen! ja... die hij aanhad! dus als ze je willen beroven... dan ben je 't ook wel echt kwijt.

Ik ben nu ook een stuk anders dan voorheen. Ik was eerst altijd dat ik iedereen vertrouwde etc. en niemand had kwaad in de zin. Nu ben ik bijna 't tegenovergestelde, heel erg argwanend en ja, door 't een en 't ander dat er gebeurt is en ik gezien heb kijk ik ook wat argwanender met mensen met een 'ander kleurtje' niet dat ik er iets tegen heb oid. Maar voorheen had ik dat totáál niet, nu wel een beetje hoor.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:45

Ja ik weet niet, ben daar zelf wel nuchter in..
Kom ook niet van een dorp, dus misschien dat dit verschil iets kleiner maakt..

En tuurlijk zal het daar gevaarlijk zijn, maar ik geloof niet zo dat dit gebeurd op de echt, drukke toeristen plekken.. En tja, wat heb je als toerist te zoeken in een of andere achterstandswijk?