London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:27

dreamer1987 schreef:
@ eponine, je kunt je Oystercard ook weer inleveren en je top-up bedrag en de borg krijg je dan gewoon terug (bij metrostations)


Oh dan ga ik dat even doen met 2 Oystercards die ik nog heb liggen ...

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:03

Ik meld me ook, als Londen liefhebber!
Ik ben er afgelopen voorjaar geweest in maart, met school voor 5 dagen.
In 1 woord: geweldig! <3 Zou heel graag er nog eens heen willen, en natuurlijk het liefst met de OS! :))

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:56

Zijn er in Londen ook mooie begraafplaatsen met mooie beelden en oude graven?
(We hebben er ooit 1 bezocht in Wenen die was sprookjesachtig mooi)

En maken jullie een plan met wat je wilt gaan bekijken als je gaat? Ik zit eraan te denken een soort van route op te stellen.

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:23

Wij hebben geen plan gemaakt, we willen graag shoppen en naar Harrod's en ik wil graag naar The Tower, London Eye en de Big Ben. En we willen graag naar een show. Ik ben eigenlijk meer bezig met waar we allemaal willen eten :D . We zijn 5 avonden daar en die willen we ten volle benutten! Dus ik heb al zitten kijken naar de beste fish & chips, de beste indian enz.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:12

Ook ik meld me hier. Ik wil heel graag de Harry Potter Studio tour doen, dus lijkt me een hele goeie reden om eens een keer naar Londen te gaan.

Ik heb al wel een deel van het topic doorgelezen, maar is er wel eens iemand met de trein naar Londen geweest. Dat lijkt ons erg leuk. Vliegen is wel makkelijker denk ik.
En wat is een goeie buurt om te verblijven (hotel), wat zit dicht bij het centrum?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:23

Morgen *\o/* Morgen *\o/* Morgen *\o/* Morgen *\o/* Morgen *\o/*

:D

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:03

Je toeristenoystercard (die heb ik) kan je in ieder geval niet van abbonementen voorzien.

Ik kon trouwens niet met mijn nederlandse pinpas opwaarderen, alleen met cashgeld en mijn creditcard.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:27

Ik ga binnen drie weken, kijk er al naar uit!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:44

Harry potter tour? Dat klinkt interessant, is dat in londen?
Wij gaan met de trein, 4,5 uur reizen voor ons. En dan sta je middenin Londen!
Hotel hebben we via booking.com, komt wel niet zo geweldig uit de test, maar we hoeven er toch alleen maar te slapen denk ik dan.
We twijfelen nog over london eye en dungeon, dungeon viel in A'dam enorm tegen, en hebben hem in Edinburgh ook al gedaan.
Musical....weet ik nog niet, vind ze eigenlijk te duur, en wicked draait nu ook hier, en phantom heb ik al 8 keer gezien, dus ik sla west end dit keer maar over ( denk ik...;-))

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:52

Wij gaan ook met de trein puur omdat je dan midden londen ariveert en van de vlieghaven nog naar londen moet gaan.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:05

Die harry potter tour is pas vanaf maart. :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:07

eponine schreef:
Harry potter tour? Dat klinkt interessant, is dat in londen?
Wij gaan met de trein, 4,5 uur reizen voor ons. En dan sta je middenin Londen!
Hotel hebben we via booking.com, komt wel niet zo geweldig uit de test, maar we hoeven er toch alleen maar te slapen denk ik dan.
We twijfelen nog over london eye en dungeon, dungeon viel in A'dam enorm tegen, en hebben hem in Edinburgh ook al gedaan.
Musical....weet ik nog niet, vind ze eigenlijk te duur, en wicked draait nu ook hier, en phantom heb ik al 8 keer gezien, dus ik sla west end dit keer maar over ( denk ik...;-))


Dat is inderdaad in Londen. Hier een linkje: http://www.wbstudiotour.co.uk/

Vanaf Alkmaar is het wel even wat langer dan 4,5 uur met de trein. Dus vliegen is sneller. Misschien dat we heen met de trein gaan en terug vliegen. Als dat tenminste mogelijk is.

In hotels moet ik me nog even verdiepen. Ik lees hier al wat ideetjes. Als we met de trein gaan, is een hotel daar in de buurt wel praktisch. Maar in de buurt van Hyde Park lijkt me ook wel mooi.

Wij gaan zeker geen musical bezoeken. Daar krijg ik mijn vriend echt niet mee naar toe, dus we slaan het maar over. Wat we wel gaan doen, heb ik me nog niet mee beziggehouden, maar volgens mij is het niet zo'n probleem om een dag of 2/3 te vullen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:43

eponine schreef:
Zijn er in Londen ook mooie begraafplaatsen met mooie beelden en oude graven?
(We hebben er ooit 1 bezocht in Wenen die was sprookjesachtig mooi)

En maken jullie een plan met wat je wilt gaan bekijken als je gaat? Ik zit eraan te denken een soort van route op te stellen.


Niet dat ik weet (en ik heb er anderhalf jaar gewoont) wel in Parijs (3 maanden gewoont) 'pére lachaise' prachtig echt de moeite waard, liggen ook een aantal beroemde mensen o.a. Jim Morrison, Édith Piaff, Frédéric Chopin.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:45

Ik ben net terug van een bliksembezoek Londen, maar ga zeker nog een keertje terug. Omdat ik nogal op het laatste moment besloot om te gaan ben ik met de trein gegaan, omdat vliegen nog een keer zo duur zou worden. Was bijna 8uur reizen voor mij (gezien ik in Noordnederland woon, en dan is alles 'ver' :p )
Treinreis was erg goed te doen, lekker op tijd in Brussel aangekomen, nergens geen vertragingen en voor je het weet ben je de kanaaltunnel door en in Londen :) Belangrijke tip, boek zo vroeg mogelijk, want dan kan je al voor 100 heen en terug, hoe langer je wacht, hoe duurder het natuurlijk wordt :P

En zoek van te voren uit hoe de metro en de treinen werken, want ik heb 1,5uur in mn eentje over St. Pancras gedwaald en van het kastje naar de muur gestuurd omdat ik er niets van snapte. Maar als je het eenmaal door hebt is het lang niet zo ingewikkeld :)

Verder zijn wij niet echt voorbereid gaan wandelen, gelukkig wel met een boekje. Heel veel schattige straatjes gezien, maar er is veel te veel te zien voor 2 dagen. Heel veel musea zijn gratis, de parken zijn zeker de moeite waard en we hebben genoten van een glas bier in een pub :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:08

Klinkt goed. Maar 2 dagen is dus te kort. Ik wil volgend jaar, maar ik heb zelf een dag of 4 in mijn hoofd. De treinreis lijkt me wel relaxed.
Hoe lang zit je in de tunnel?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:13

Met de trein naar Londen is ideaal. Mooi middenin Londen kom je aan. Al duurt het wel iets langer dan met het vliegtuig.
Nóg idealer (wel duurder) is vliegen op LCY. Mooi middenin Londen en je bent zo met de DLR in zone 1-2.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:17

Ik vlieg echt te graag op City :+:

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:19

Met welke maatschappij vlieg je dan Jans?

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:20

Ehm.. gewoon KLM. :j

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:35

Wij gaan ook met de trein, ook om het feit omdat je midden in Londen uitkomt, dicht waar we gaan slapen en het uiteindelijk niet zo veel uitmaakt qua kosten en tijd. Plus dat vriendin met wie ik ga nogal bang is dat we vluchten gaan missen :')

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:37

Treinen kan je ook missen :+

Ik ga in de winter in ieder geval nooit meer met de trein naar Londen. Dikke ellende :n

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:37

als je optijd boekt kun je vor 30 een retourtje hebben naar londen hoor!

@ jans: ik denk dat álles in de winter een ramp is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:39

Nou de vliegtuigen gingen vorig jaar wel.. en met de trein heb ik echt alle treinen die we geboekt hadden gemist of uit zien vallen :+ terwijl we volgens onze planning 2 uur voor de Eurostar op brussel zouden zijn :+

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:57

Wij vliegen vanuit Duesseldorf naar Heathrow met BA en pakken dan de Heathrow Express naar Paddington Station.
Vanuit daar is het 5 min lopen naar ons hotel.

Iemand trouwens nog tips over waar je leuk kunt stappen? Leuke loungeclub ofzoiets. We willen niet naar zo'n suffe pub.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:14

is dat niet heel erg duur? easyjet ( ook vanuit dusseldorf gaat naar gatwick) is volgens mij goedkoper. of ryanair naar stansted vanuit eindhoven.

en... clubs... ik ken wel leuke gayclubs? :')