London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:49

Hihi dan ben ik net terug, ik ga de 14e :P


dreamer1987
Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:03

Ik kom de 18e 's avonds weer terug en de 20e gaat een vriendin van mij 1 dagje op en neer :')

Steun de Dr. Reijntjes dovenschool in Sri Lanka! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2948ee6e58
Friendship is a single soul, living in two bodies.

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 05:42

Als jullie zo vaak gaan hè, wat moet ik dan echt zien of doen? :)
Ik heb zoveel al gezien en gedaan en ben een beetje zonder inspiratie!


dreamer1987
Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:35

Ik ga dit keer alleen maar voor de sinterklaasinkopen ;)

Verder vind ik het gewoon héérlijk om daar rond te lopen, door de parken en de drukte van Oxford Street.
Ik vind het ook leuk om een keer naar andere plekjes te gaan vanuit Londen, laatste keer ben ik in Kingston en Hammersmith geweest, Reading staat ook nog op de planning.
En ik heb ook nog een hele to do lijst in Londen.. en een Polo Match zien is daar 1 van :P

Steun de Dr. Reijntjes dovenschool in Sri Lanka! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2948ee6e58
Friendship is a single soul, living in two bodies.

Dora88
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:37

Ik ga eind november :D Voor het eerst, dus ik ga dit topic even doorspitten!

MontyRulezz
Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:54

Ik ga vandaag precies over 8 weken en ik heb er zo'n zin in!!
Ik heb met name zin in het shoppen en alle bezienswaardigheden te zien. En ik wil heel graag een musical zien. Nog een paar weekjes wachten.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:43

Hoi allemaal!
Manlief en ik willen graag naar Londen, en wel in december.
We hebben een aantrekkelijke busreis gezien, maar ik wil uiteraard in Londen zelf gaan ondernemen.
Bestaat de visitor travelcard nog, en hoe zit het met de zones, want op de website staat dat het hotel binnen de 1-3 zone ligt, maar in mijn geheugen is het zone 1-2?
En dan meteen 6 zones..?
En ik weet dat een aantal musea gratis is, maar hoe zit t met het natuurhistorisch museum?
En de half price ticket booth, is die nog steeds vanaf de middag druk? Of kun je op een andere manier aan goedkope tickets komen?

Is Londen half december al helemaal in kerststemming?
Ik ben 15 jaar geleden voor het laatst geweest, dus wat mag ik absoluut niet missen, en is betaalbaar?

Bedankt voor het meedenken!

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:54

Natuurhistorisch museum is gratis (misschien behalve sommige speciale tentoonstellingen).

Londen heeft 6 zones, maar het centrum (waar de meeste toeristen komen) is eigenlijk alleen zone 1. Travelcards beginnen vanaf zone 1-2 tot zone 1-6 (met allerlei tussenliggende mogelijkheden zoals 3-5, maar dat is voor jou niet van belang). Je kunt zelf even kijken in welke zone het hotel zit.

Londen is vanaf 8 november (wanneer de kerstlichtjes aangaan) al helemaal in kerststemming!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:24

Vanaf 19 november is er kerstmarkt (in Hyde Park/Kensington Gardens) <3

Ik heb goedkope musicaltickets gekocht via www.uktickets.co.uk
Dat is een betrouwbare site, heb ik al eerder kaarten via besteld. Eersterangs kaarten met zeker 50% korting.


eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:38

En het science museum, is dat ook gratis? We hebben inmiddels een hotel geboekt in Clapham, vlakbij de metro, maar net buiten zone 2. Dus helaas toch een 6-zone kaart aanschaffen.
Wat is beter, een travelcard of oystercard, en hoe werkt zo'n oystercard? Is dat makkelijk op te waarderen in Londen ( als buitenlander zijnde)?

Nadia
Oppermuts
Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:44

Ik zeg travelcard :j
Elke dag een kaartje kopen en dan gewoon de hele dag ongelimiteerd reizen. Geen gedoe met saldo ed, ik vond het helemaal ideaal!

Toos Onderschriftloos :D

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:47

eponine schreef:
En het science museum, is dat ook gratis? We hebben inmiddels een hotel geboekt in Clapham, vlakbij de metro, maar net buiten zone 2. Dus helaas toch een 6-zone kaart aanschaffen.
Wat is beter, een travelcard of oystercard, en hoe werkt zo'n oystercard? Is dat makkelijk op te waarderen in Londen ( als buitenlander zijnde)?


Yes, die is ook gratis, en om de hoek van het natural history museum.

Je kunt een travelcard zone 1-4 aanschaffen (zone 1-3 bestaat niet), scheelt toch weer iets ;)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:54

Oke, en waar kan ik die kaart dan aanschaffen? Want op de site vanburo britain kan ik wel de visitor travelcard kopen, maar die loopt alleen van 1-2 en dan meteen naar zone 1-6?

Bedankt weer!

Nadia
Oppermuts
Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:56

Op een trein-/metrostation. Wij hadden toevallig een station achter ons hotel, dus hotel uit, kaartje kopen en in de metro stappen.

Toos Onderschriftloos :D

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:30

Aha, dus die kan ik niet al in Nederland aanschaffen? maar is die dan ook meteen 3 dagen geldig?

Nadia
Oppermuts
Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:39

Wij hebben gekozen voor losse dagkaarten, onze laatste dag waren we maar een paar uur in Londen en dan is het zonde als je het geld er niet uit kan reizen. Maar je kan ze ook voor meerdere dagen kopen...en ook al in NL geloof ik. Maar omdat wij een station zo dicht achter het hotel hadden, hebben we de kaartjes ter plekke gekocht.

Toos Onderschriftloos :D

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:42

En de oystercard? Iemand daar ervaring mee? En het museum of moving image, is dat de moeite waard? Overigens super hoe snel er gereageerd wordt!! Top!


MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:48

Oystercard werkt prima, net zoals de OV chipkaart eigenlijk (alleen dan hoef je in de bus alleen maar in te checken, niet uit te checken omdat het een vast tarief is).

Museum of moving image ken ik niet, maar ben ik nu wel benieuwd naar.. Als ik tijd heb volgende maar eens checken :)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Snowrose
Berichten: 130
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:20

Hoi allemaal, ik kom dit topic even binnenvallen haha.
Ik wil in de kerstvakantie heel graag een week naar Engeland (en dan het liefst naar Londen), om mijn Engels te oefenen, leuke nieuwe mensen te leren kennen en gewoon eens iets heel anders te doen. Ik zou graag vrijwilligerswerk willen doen of in de horeca werken en dan in een jeugdherberg slapen ofzo. Heeft iemand tips, vooral wat betreft het werk? Ik heb namelijk geen idee waar ik moet beginnen met zoeken en of er uberhaupt iets te vinden is voor maar een week...
Alvast bedankt! :)

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:20

@Eponine; MoMI is leuk! Ben ik wel heel lang geleden geweest, maar ik vond het toen erg leuk. :j

@Snowrose; dat zal niet meevallen, voor een week en tijdens de Kerst!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:26

eponine schreef:
En de oystercard? Iemand daar ervaring mee? En het museum of moving image, is dat de moeite waard? Overigens super hoe snel er gereageerd wordt!! Top!


ik raad oyster aan, als je gewoon pay as you go doet, hoef je nooit meer te betalen als een standaard dagkaartje. Mocht je iets van een week oid blijven of zelfs minder maar gewoon veel reizen per metro en bus, kun je wellicht gewoon een weekabbonement aanschaffen zone 1-3 is ongv. 30 pond. Buskaart (alle zones) is ongeveer 17 pond. En die zet je dus op je oyster (net zoals de ov hier dus) en dat kun je gewoon bij een metrostation doen, of bij de machine's of bij het locket. geld erop zetten kun je ook bij de zogehete oysterticketshops doen én abbo's ook. Hebben altijd duidelijk blauwe oyster stickers op de ruit :j

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Snowrose
Berichten: 130
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:45

Blue_Eyes schreef:
@Snowrose; dat zal niet meevallen, voor een week en tijdens de Kerst!


Hmm, balen. Maar dankjewel voor je reactie in ieder geval!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:30

@ Maartje, bedankt voor je antwoord!
Het wordt denk ik de oystercard, heb ook nog geen ervaring met ov chip kaart dus vandaar dat ik er eerst wat "huiverig" voor was, de visitor travelcard was zo lekker vertrouwd!
Maar we gaan 3,5 dag en gebruiken de metro vaak, en willen nu ook weleens de stad van boven zien, dus de bus zullen we ook nog instappen.
Mijn vriend is amateur fotograaf en hij wil graag wat foto's van london by night, hoeveel tegoed zou je op de kaart moeten zetten, en hoe werkt dat opwaarderen? moet dat met een creditcard?

We hebben een hotel in Clapham, daar iemand bekend? In eerste instantie wilden we een van nood busreis doen, maar er stonden zulke slechte ervaring op internet, dat we nu zelf de trein geboekt hebben, en het hotel, scheelt een hoop reistijd!

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:43

hoeft niet met creditcard. Ik weet niet precies hoe dat gaat als je met je pinpas of creditcard betaald, kan ook, maar ik gebruikte als ik met m'n pasje deed op waarderen mijn Engelse pas. Maar je kan sowieso met contant geld betalen, of munten of briefjes. Dat kan in de machine gewoon. bij de balie moet je minstens 5 iedere keer opwaarderen. Maar ik zou denk ik iets van 20 pond erop zetten. meer heb je ook niet nodig, want zo'n dagkaartje kost zeg maar iets van 5 a 6 euro. Dus als je +/- 3 dagen blijft en rondreist gaat het je dus zeker niet meer dan 20 kosten. Kaart zelf kost 5 pond om te kopen en je moet minstens 5 pond er nog op zetten.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

dreamer1987
Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:40

@ eponine, je kunt je Oystercard ook weer inleveren en je top-up bedrag en de borg krijg je dan gewoon terug (bij metrostations)

Steun de Dr. Reijntjes dovenschool in Sri Lanka! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2948ee6e58
Friendship is a single soul, living in two bodies.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pillow, thirteenn, Toushie en 91 bezoekers