Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:42

haha ook als echt Nederlanders naar de Albert...Toch wel met de taxi zeker :D


MamboBeach
Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:44

Dat water is en blijft mooi!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:53

*zucht* ik wil morgen vertrekken:
[ img ]

En een lekkere viskus bij het Seaquarium 8-)
[ img ]

Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:58

Esther we zijn gewoon met de huurauto naar de AH gegaan :) En leuke foto's :D

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:05

Ik ben afgelopen feb geweest, heerlijke vakantie gehad en we willen zeker nog een keer terug!
Wij zaten op de plantage http://www.de-plantage.com (bij Jan Thiel) Ik las net wat over de AH, maar als je gewoon boodschappen bij Vreugdenhil doet, ben je helemaal niet duur uit hoor. De prijzen waren daar gewoon op NL-niveau of goedkoper!
's Avonds heerlijk terrasjes pakken in Willemstad, bij het Kura Holanda resort is het erg gezellig!

Pebblesther
Berichten: 2663
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:08

Grobegni: bij AH waren sommige prijzen 3 x zo duur als in NL maar dat is logisch als het allemaal geïmporteerd moet worden.
Maar ik vond Vreugdenhil en Bestbuy ook best duur hoor! Zeker 2x zo duur als in NL.

Cassandra: M1 + 3
Samuel r.i.p. Eindstand L2 + 5

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-11 11:23

Esther28 was dat Coral waar je mee op de fotostaat :D

Ik ben uitgelachen door die zeeleeuw, moest die hoepel om haar nek gooien.
Helaas kan ik niet mikken en gooide ik mis waardoor dat beest zijn tong naar me uit stak :o

Wij zijn niet bij de appie geweest, vonden hem een beetje moeilijk te vinden.
Gewoon in de super bij ons resort om de hoek, prijzen waren daar gewoon aan het Nederlandse niveau.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:54

Wij gaan over 6 weekjes, heb er zoveel zin in!

Weten jullie of je ook een ID mag hebben voor curacao?
Of is een paspoort verplicht?

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 12:07

Nee paspoort is helaas verplicht ;)

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:09

Ik ga in oktober naar Curacao

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:24

Als je bv in Februari ga, is het dan erg rustig daar? weet nog niet in welke maand we zullen gaan volgend jaar, zat aan April ofzo te denken, of Februari/Maart.

Vesceron
Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:50

@TigerBD, ik ben dit jaar 1 april 2 weken geweest (geen grapje ;) ) en dat is precies goed!!
Het is rustig genoeg om een beetje de ruimte te hebben op het strand en met parkeren e.d. maar druk genoeg om je niet helemaal alleen te voelen ;) gewoon gezellig :) heeeerlijk!
Het weer is dan ook lekker, rond de 30 graden maar door het windje precies goed uit te houden :j
maart/april is een hele goede tijd om te gaan, zeker aan te raden!

Ik ga je missen vriendje... 04-10-10

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 14:52

Wij zijn in juni geweest en toen was het ook lekker rustig :)

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:53

Tiger, ik ben dit jaar in Februari geweest en het was niet druk en niet rustig. Nou weet ik niet hoe het in het hoogseizoen is en ben ik niet op Seaaquarium beach geweest, In Willemstad was het gewoon gezellig levendig en de restaurants waren zeker niet uitgestorven. Komende Feb gaan wij weer :D

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:55

Bedankt! Binnekort maar even informeren bij wat reisburo's.
Vind het via i-net veel risico, het kan goed gaan natuurlijk, maar heb er ook geen ervaring mee.

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:45

Wij hebben beide keren gewoon een ticket bij de maatschappij geboekt (nu bij de KLM) en een huisje na een tip van een bokker, dat kan je gewoon veilig doen hoor!

TigerBD
Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:53

Ja alleen wij willen het gaan combineren met Aruba, dus weekje Aruba en daarna weekje Curacao, dus dan wordt het wel wat lastiger, je hebt wel van die combinatie reizen, maar ga liever langs bij een reisburo die alles regelen.


Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:43

Naar de AH _O- Waar de snelheid van de band afgestemd is op de snelheid van de caissiere :')

Auto huren en lekker het eiland rondcrossen (met 60pu want harder rijden ze niet :P)

Baai om te zwemmen en snorkelen; Daaibooi (oid), met Kees uit Den Haag, heeft daar zn tentje waar je koffie, speculaas en frikandelspeciaal met gouda's glorie kan eten en op zondag om 11u het liedje KoffieKoffielekkerbakkiekooffieee gedraaid wordt (heb me rot gelachen, 1e dag daar). Vrij klein en daardoor niet zo belachelijk druk als bijv. op Porto Marie.

Landhuis Daniel, goed eten.

Shete Boka, lekker vroeg in de ochtend gaan, dan is het nog rustig en niet zo heet. In januari toen ik er was, waaide het pittig en dan krijg je heele mooie spuiters.

Oostkant: Struisvogelfarm, evt. in combinatie met de Aloe Verafarm die ernaast ligt.

Volgens mij is het in februari ook Carnaval, de laatste dag van mijn vakantie was het Horse Parade, alles en iedereen wordt dan verkleed, incl paarden en koetsen en karren. Erg leuk om te zien. Je moet wel weten waar je moet zijn want het is niet in de binnenstad van Willemstad.


En hou er rekening mee dat als er een Amerikaans cruiseship aangemeerd is, de prijzen in Willemstad zo ongeveer verdubbelen...



Westkant is leuker en meer te zien dan de oostkant. Wij hadden een huisje aan de oostkant van Curacao, vlakbij de struisvogelfarm. Het is daar ook crimineler dan de westkant heb ik het idee.


Ik had overigens een auto gehuurd via Cheaptickets.nl, bij Hertz, de auto was een stuk groter dan ik verwacht had hahaha, een Kia, maar vergelijkbaar met een Mazda 6, grote sedan dus. Ik was geloof ik zo'n 300 euro kwijt voor een week.

Hackie
Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:48

Hahaha ik heb ook een zeeleeuw kus gehad, ze stinken inderdaad verschrikkelijk naar vis _O-
[ img ]

Slechte kwaliteit, foto van foto gemaakt.

Valar Morghulis...

Hackie
Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:49

Il0na schreef:
Wij gaan over 6 weekjes, heb er zoveel zin in!

Weten jullie of je ook een ID mag hebben voor curacao?
Of is een paspoort verplicht?


Paspoort is verplicht :j

Valar Morghulis...

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 03:15

Sorry dat ik kom binnenvallen :p maar mss dat iemand me hier kan helpen ;)

Ik ben op zoek naar naam/merk van een vruchtensap (kochten we altijd bij centrum =grote supermarkt maar suikertuintje had het ook) ik dacht dat het punch heette maar op google krijg ik dan alleen drank.
Het is verpakt in 1l pakken met gekleurde buitenkant en in vele smaken te krijgen. Mocht er nog iemand gaan en bij de super komen zou die eens willen kijken :o?

Verder aanraders(heb er 2jaar gewoond):
Tocht met de insulinde naar klein curacao (zeilboot ligt in de stad bij punda pondjesbrug)
Noordkaap hebben ze erg lekker restaurantje met zeevis (red snapper of kreeft is een aanrader ;))
Christoffelberg maar ga dan niet midden op de dag ;) idd geen pad maar met goede outfit prima te doen
Spaanse water als je wilt zeilen zit daar zeilschool
Kleine knip (baai) aks je niet vol tussen nld wil liggen.
Zelf vond ik mambo beach niks, lig je alleen maar tussdn dikke amerikanen en spierwitte hollanders
Als je naar baai gaat neem dan eigenlijk klein bbq mee en wat drumsticks en sluit je aan bij de inlanders ;) super gezellig
Snorkelen kun je ook beste bij niet touristen baaien doen.
Seaquarium leuk voor een keer maar dat dolfijnen/haauen voeren nouja ben ik nogal op tegen
Verder is het ook mooi om een landhuis (grote knip bvb) te bezoeken over slaven verleden
In otrabanda is ook een maritiem museum en veke winkeltjes met mooie kunst :)

Verder moet je bij zwemmen opletten voor zee egels zitten er veel soms
En niet gaan zwemmen als er portugeese oorlogsschepen (dodelijke kwal) in t water zitten ;)
Ga niet bakken in de zon blijf op t heetst bedekt/in de schaduw
En als je wit bent doe op het begin een wit tshirt aan met zwemmen wil je geen kreeft worden ;)

Plaatje1990
Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:30

Mambo Beach is super leuk en echt niet alleen Hollanders of Amerikanen die er liggen hoor........ Daarbij, ik ga naar het strand om lekker te bakken en te zwemmen en ik erger me niet aan de eventuele omgeving :+.
Daarbij, op kleine knip waren meer Nederlanders dan op Mambo beach dus dat was juist andersom ;).

Mama van EVA-LUNA, 15-11-2012 en LEVI, 11-01-2012

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:34

Haha oke. Nou ik ben 2 jaar lang naar mambo beach gegaan, (vanwege zwemtrainingen) en dat was ook enige keren dat ik erheen ging. De rest ging ik meestal naar kleine of grote knip. Maar dat kan idd ook vol nld liggen (want er zijn volgens mij hele nieuwe appartementen daar gekomen ofzo?) maar er zijn nog genoeg baaien over ;).
Als ik op 'vakantie' ga wil ik geen een nederlander zien :P

Plaatje1990
Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:59

colette_007 schreef:
Haha oke. Nou ik ben 2 jaar lang naar mambo beach gegaan, (vanwege zwemtrainingen) en dat was ook enige keren dat ik erheen ging. De rest ging ik meestal naar kleine of grote knip. Maar dat kan idd ook vol nld liggen (want er zijn volgens mij hele nieuwe appartementen daar gekomen ofzo?) maar er zijn nog genoeg baaien over ;).
Als ik op 'vakantie' ga wil ik geen een nederlander zien :P

Dan moet je niet naar Curacao of iets dergelijks gaan maar naar de Noordpool :+

Mama van EVA-LUNA, 15-11-2012 en LEVI, 11-01-2012

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Curacao 2011 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:04

Nee hoor je moet gewoon de plekjes weten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, Appel_33, ChanelR, Chinas, corinec, douschka, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, GoogleAdsense, GrapeshotBot, lizy29, Maanon_, Marloes_92, milatje, Patriesje, pony33, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers