De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


Abercrombie
Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 09:45

Beste medebokkers,

Ik ben geen fokker maar kijk wel graag naar al het moois wat geboren is bij KS-ITP. Daar komt zo nu en dan ook wat van Totilas voorbij en ik ben nu zo benieuwd naar de mening van de mensen die er verstand van hebben, hoe zijn de veulens??
Er was natuurlijk best wat discussie en het dek geld liegt er ook niet om, dus vandaar dat ik nu erg nieuwsgierig ben hoe zijn eerste nakomelingen in de smaak vallen bij fokkend nederland :D
Laatst bijgewerkt door Abercrombie op 03-06-11 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt


fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:47

Ik heb er 2 gezien, en dat waren luxe fijn bewegende dieren, mij valt het heel erg mee. had eigenlijk verwacht dat ze tegen zouden vallen.

Abercrombie
Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 09:52

Mochten er bokkers zijn met foto's van hun Totilas nakomeling: Graag! :j (als het tenminste geplaatst mag worden in dit topic van de mods)

Ik heb 1 optie erbij gezet in de poll, de reactie van fokfanaat zal denk ik een veel voorkomende reactie zijn.

saskia_goldy
Berichten: 68
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:56

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd.
Wat ik heb gezien vind ik echt prachtige veulens, nooit verwacht!

Jewel Queen WD M2 dressuur

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:01

Ik ben ook wel nieuwsgierig en ook wel nieuwsgierig naar het feit waarom men gedekt heeft bij Totilas. Want ik vindt het dekgeld ten eerste echt belachelijk. En een WK paard is geen garantie voor dat zij nakomelingen dat zullen doen dus hoop geld voor een hoop risico.

essiesilly
Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:48

Abercrombie schreef:
Mochten er bokkers zijn met foto's van hun Totilas nakomeling: Graag! :j (als het tenminste geplaatst mag worden in dit topic van de mods)

Ik heb 1 optie erbij gezet in de poll, de reactie van fokfanaat zal denk ik een veel voorkomende reactie zijn.


allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind (nogsteeds!) dat er altijd zoveel vooroordelen zijn... veel riepen tegen mij jeeetje met totilas gedekt, vind je dat niet een beetje duur daalijk ziet het er niet uit, kan die niet lopen blablabla gelukkig is dat bij mij altijd het ene oor in andere oor uit gegaan want ik stond vanaf het begin al 200% achter mijn keuze, waarom? omdat ik er goed over nagedacht had en alles met elkaar heb vergeleken, het zou zeker moeten kunnen passen op mijn bloedmerrie die altijd lengte en maat mee geeft..
resultaat ben ik ook meer dan blij mee!

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

alles wat ik wilde heb ik gekregen, een chique veulen met super veel uitstraling, loopt opwaarts met een goed achterbeen en "is er altijd" het viel meteen al op, scherp is hij maar nergens bang voor en geen zeikerd. dus wat ik het liefste had dat heeft papa ook doorgegeven tot nu toe.. zijn karakter! nu maar afwachten hoe ze het gaan doen onder het zadel, al heb ik zo mijn testjes al gedaan :Y)

o ja wil ook nog even zeggen, stop nou is met zeuren over dat dekgeld!!! jij (=jij in het algemeen) hoeft het toch niet te betalen??

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:50

wat een mooi veulen ben ook benieuwd na veel verschillende nakomelingen van toot.

criollolover
Berichten: 3254
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: boven in drenthe....

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:54

essiesilly, wat een prachtig mooi veulen! en laat iedereen maar zeuren hoor, jij hebt een geweldig mooi veulen van totilas, zeer terecht dat je erg blij bent!!

een appie galoppeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart, en wint door zijn karakter.

essiesilly
Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:55

bedankt :)

ben wel van mening dat sommige mensen "gewoon maar " met totilas gedekt hebben hoor zonder echt heel goed naar de merrie te kijken, dat vind ik jammer maar ja wie ben ik om te zeggen dat ze dat niet morgen doen ;)

ik denk dat je wel een merrie nodig hebt die lengte geeft en toch ook wel wat bloed, heb er wel wat "korte propjes" van gezien

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:57

haha Essiesilly, maar nou noem je ook wel een merrie op! daar kun je volgens mij nog een geit op zetten en dan komt er een gaaf veulen uit.
Maar er zijn ook mensen die misschien minder goed weten wat hun merrie fokt (ook al is het een hele goede merrie, wil niet zeggen dat ze dat ook doorfokken)....Ik zou ook wel willen weten wat voor mensen doorslaggevend is om Totilas te gebruiken.
Want als ik eerlijk ben, vind ik Totilas (zo op het eerste oog) nog niet direct een vaderdier. En dan vind ik die paar 1000 euro WEL veel geld.
Wat misschien direct veranderd als ik 10 veulens heb gezien die alle 10 zoals die van jou eruit ziet ;-)

Op dit moment ben ik ook nog neutraal tegenover Totilas veulens.
Maar ben erg benieuwd naar ervaringen, en naar bijv. het veulen van Reine B.....
dat zijn namelijk papier en sporttechnisch 2 superpaarden. Wat voor veulen daar dan uit gaat komen.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Leonieee_
Berichten: 749
Geregistreerd: 07-07-07
Woonplaats: Eenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:58

waaauw wat een prachtig veulen! Moet zeggen dat ik de andere totilas veulen tot nu toe ook mooi vond. Je hebt idd gelijk met het fokken met de lengte aangezien totilas zelf ook al zo'n gespierd propje is.

Tevens gediplomeerd instructrice

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:01

Totilas dekt toch niet zo maar de eerste beste merrie?
Neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken of de merrie geschikt is?

Het veulen wat ik hier zie is prachtig! :D

Totilas op Parzival zetten :j :j :')

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:05

MiniBoots schreef:
Totilas dekt toch niet zo maar de eerste beste merrie?
Neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken of de merrie geschikt is?

Het veulen wat ik hier zie is prachtig! :D

Totilas op Parzival zetten :j :j :')


haha als dat jou lukt, dan weet ik zeker dat je 1 van de rijkste mensen ter wereld gaat worden!
Dan ga je de geschiedenis in als

"De persoon die een ruin en een hengst kruiste"

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:06

MiniBoots schreef:
Totilas dekt toch niet zo maar de eerste beste merrie?
Neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken of de merrie geschikt is?

Het veulen wat ik hier zie is prachtig! :D

Totilas op Parzival zetten :j :j :')


[ON] Totilasveulen uit volle zus van Parzival :+

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:08

Sky_As schreef:
MiniBoots schreef:
Totilas dekt toch niet zo maar de eerste beste merrie?
Neem aan dat ze daar zelf ook wel naar kijken of de merrie geschikt is?

Het veulen wat ik hier zie is prachtig! :D

Totilas op Parzival zetten :j :j :')


haha als dat jou lukt, dan weet ik zeker dat je 1 van de rijkste mensen ter wereld gaat worden!
Dan ga je de geschiedenis in als

"De persoon die een ruin en een hengst kruiste"

:') :j Kon het maar hé, wat zou daar uitkomen?? *D

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

marillion
Berichten: 970
Geregistreerd: 27-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:10

Voor mij ook even een stipje.
Ben benieuwd naar meer veulens :)
Maar moet wel zeggen (heb geen verstand van het fokken enz) maar de kleine totilasjes die ik heb gezien waren allemaal plaatjes.

En die van essiesilly is ook zeker een beauty.
De manier lopen ook, lijkt me een klein patsertje <3

Sky_As
Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:11

wat zou daar uitkomen??
ik denk dat je je beter af kan vragen WAAR zou het uit moeten komen :P haha

nee, zonder gekkigheid, ik heb net gekeken bij dat veulen uit de volle zus van parzival, ziet er goed uit! haha maar ook een merrie die Totilas inderdaad wel kan hebben.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:13

Nou idd die ziet er goed uit.
Ik vind dat de Totilas veulens allemaal al mooi de kop er op hebben zitten!
De bouw is al bijna perfect.

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Abercrombie
Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 12:14

@essiesilly ; Mooi veulen, de opmerking over het hoge dekgeld was niet als kritiek bedoeld van mij uit, meer gewoon een van de onderwerpen wat een punt van discussie was over Totilas en zn kinderen in spé.. Niets persoonlijks dus.

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:15

@Sky-As: Wat heb jij nou met je paard gedaan in je profiel??

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Abercrombie
Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 12:16

Dat merrie veulen op bokt waarvan de foto's op de camping genomen zijn is ook zo'n plaatje :j

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:17

Ik ben echt benieuwd wat er binnen twee of drie jaar gebeurd. Nu kan ik echt nog geen mening vormen.

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*


essiesilly
Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:18

totilas op parzival lijkt me erg moeilijk drachtig te krijgen :')

haha sky as een geit probeer ik maar niet :P maar ik maak wel zelf heel bewuste keuzes.
waarom ik precies met totilas gedekt heb, allereerst natuurlijk omdat het een fenomeen is, zo 1 komt er nooit meer, dat gemak waarmee hij alles doet en als hij klaar is aan een lang teugeltje het publiek inkijken die uit z n dak gaat.. heerlijk vind ik dat!
daarnaast sluit het bloed mooi aan op mijn merrie. het stammetje waar hij uit komt vind ik een mooie stam met verschillende goede paarden, het springbloed erachter vind ik ook fijn
exterieur matig zou je best een paar opmerkingen kunnen maken maar dat het functioneel is is een ding wat zeker is!
daarnaast kon mijn merrie dat plaatje naar mijn mening weer verbeteren.
het achterbeen van mijn merrie werd verankerd door het stammetje waar totilas uit komt.
voor de fokkers van totilas is alles een bewuste keuze geweest, heel het stammetje al.

ik ben ook wel een beetje een karakterfokker, zal niet snel een zeik jazz fokken ofzo daar heb ik echt een hekel aan het en het geduld niet voor

waarom vind jij het geen vaderdier? ik vind dat juist wel! een krachtige uitstraling van een hengst :j

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Dees
Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:26

De ene is absoluut mooier dan de andere. Dat is zoals bij ieder andere hengst.

Wat bij Totilas-veulens opvalt is dat ze best een typische hals hebben, die bij de hoofd/halsverbinding dikwijls net zo breed is als bij de borstaansluiting. Bijna vierkante halsjes, eigenlijk. Waarbij dikwijls er veel 'bespiering' in de onderhals zit. Lijkt me niet echt wenselijk...

Bij de betere Totilasveulens heeft de hals wel een iets een betere vorm.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

essiesilly
Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:29

haha een vierkante hals? maar dat ie bij de hoofhals verbinding net zo breed is als bij de borstaansluiting lijkt me heeel vreemd want dan zijn ze misvormd ;) bedoel je misschien het geheel, de h h verbinding en keeluitsnijding? dat dat wat zwaar is?
maar we zien t vanzelf, jammer dat er geen afstammelingenkeuring is waar ze allemaal bij elkaar komen!

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 57 bezoekers